Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto rijden

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 26 Jun 2019 10:00

Re: Auto rijden

Ik heb geen probleem met autorijden, ik vind autorijden eigenlijk bijna altijd wel fijn juist. Rij ook vrijwel altijd zelf, een enkele keer rij ik ergens mee naartoe met iemand en dat vind ik soms ook wel lekker. Maar ik rij bijna dagelijks en vooral korte stukjes in de omgeving (naar school, bso, sport, boodschappen, etc) en dat tot ongeveer 200-250km per week. Lange afstanden komen minder vaak voor, maar vind ik ook geen enkel probleem. Ik vind op de snelweg rijden eigenlijk juist heerlijk (zolang er geen dikke file staat). Ook in onbekende plaatsen rijden vind ik niet gauw eng ofzo. Het enige wat ik misschien wel spannend zou vinden zijn enge smalle bergweggetjes, maar dat komt tot nu toe niet voor.

Verder dan een uur of 4-5 heb ik volgens mij nog niet gereden, maar zou ik geen probleem mee hebben. Wel af en toe even stoppen voor wat frisse lucht, wat drinken en even de benen strekken. En inmiddels heb ik ook nog een kleine caravan gekocht dus zal ik ook nog op pad gaan met caravan achter de auto, zit ik ook niet mee.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 26 Jun 2019 10:20

Re: Auto rijden

Ik ben wel wat gewend qua autorijden.

Mijn zus woonde op bijna 2 uur rijden (nu nog anderhalf), mijn ouders hebben in België gewoond, voor mijn eerste werkgever moest ik vanuit Eindhoven regelmatig naar Utrecht, Amsterdam en Den Haag, voor de wedstrijden van de paarden die ik met mijn ex had heb ik in Frankrijk, Duitsland, België en Spanje gereden en we gaan over anderhalve week zelf verhuizen en dan zal het ook ruim 2 uur rijden zijn voor we weer in Brabant zijn en naar mijn zus is het dan zelfs bijna 4 uur rijden.

Ik plan onze monteurs in door heel Nederland, België en Duitsland. Als het echt een lange dag is (bijvoorbeeld de hele dag Friesland) dan overleg ik wel even of ze 's avonds privé afspraken hebben staan zodat ik daar rekening mee kan houden.
Daar klagen ze eigenlijk nooit over, maar goed, ze weten ook wel dat het kan gebeuren dat ze van 's ochtends 06u tot 's avonds 18u onderweg zijn. Zeker nu in het hoogseizoen. Maar hier maken ze sowieso dagelijks meer dan 100km.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 26 Jun 2019 10:23

Re: Auto rijden

Ik hou van auto rijden en heb er ook geen probleem mee. Als ik met mijn ex op vakantie ging reed ik zo over de périphérique van Parijs of door Luik. Ik stop altijd om de 3 uur. Ik zou wanneer ik alleen in de auto zit maximaal 1500 km willen rijden als ik samen met iemand in de auto zit ook al rij ik alles alleen dan zou ik maximaal 2500 km willen rijden. Vindt afstanden wel over 2 dagen per dag maximaal 1000 km als ik alles alleen moet rijden.
Carpe Diem
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jun 2019 10:26

Re: Auto rijden

Ik vind autorijden leuk en rij graag! Vind vooral in het buitenland en in onbekende steden rijden leuk. Thuis ben ik altijd degene die rijdt, nog een beetje van vroeger toen ik al jaren mijn rijbewijs had en vriend nog niet. Toen deed ik ook alle roadtrips en hij verzorgde de food en beverages :D nu heb ik de auto niet doordeweeks, want vriend moet die hebben voor zijn werk. Dat vind ik wel lastig! Dus uit automatisme pak ik dan ook de fiets in het weekend eigenlijk.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jun 2019 12:01

Re: Auto rijden

Ik rij naar mijn werk een half uurtje prima te doen. Laats ging ik een dag naar Noordwijk dat vind ik wel ver rijden vanaf Friesland. Ik hou niet van auto rijden en al helemaal niet met mensen naast me. Mijn man rijd ook altijd als we samen zijn .
Mijn man vind auto rijden leuk voor zijn werk rijd hij veel . Heeft een tijd in Amsterdam gewerkt vanaf Friesland een beste rit vind hij niet erg
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 26 Jun 2019 12:56

Re: Auto rijden

Ik rij eigenlijk overal wel heen waar ik heen wil dat maakt me niet zo veel uit.

Het enige wat ik echt niet leuk vind is parkeren :-) Ik vind dat die vakken allemaal zo smal zijn en er al snel iets achter je staat dus weinig ruimte om achteruit te rijden. Echt niet mijn hobby.

Maar gewoon auto rijden vind ik geen probleem.
:heart: :heart: 2011
<<

Geel

Bericht 26 Jun 2019 14:37

Re: Auto rijden

Het enige wat ik liever niet rijd, zijn steile bergen met fikse bochten. Verder rijd ik alles en elke afstand.
<<

Anoniem277

Bericht 26 Jun 2019 15:04

Re: Auto rijden

Nou de morele kwestie. Zou je een melding maken bij het cbr als je vind dat iemand niet meer goed rijdt, bv jullie ouders?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Jun 2019 16:02

Re: Auto rijden

Anelisan schreef:Nou de morele kwestie. Zou je een melding maken bij het cbr als je vind dat iemand niet meer goed rijdt, bv jullie ouders?


Melding bij het CBR denk ik niet maar zou met ze gaan praten.
2015 💙
<<

Anoniem269

Bericht 26 Jun 2019 16:18

Re: Auto rijden

Ik hou niet echt van autorijden, maar ben niet bang. Ik rij bijna overal, maar in India durfde ik echt niet te rijden. Na een uur of 4 wil ik wel graag wisselen of een tussenstop houden. Grote steden, bergen, alle weersoorten, steile hellingen en westerse landen vind ik allemaal prima.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 26 Jun 2019 16:21

Re: Auto rijden

Ik rij ontzettend veel. Na 2,5 uur haal ik wel even koffie. Vind het nooit eng of iets. Ik rij ook met de enorme bedrijfsbus en ook dat is geen probleem.

Ik kocht m'n eigen auto anderhalf jaar geleden met 85000 op de teller en zit nu op de 120000. Plus alle ritjes in onze andere auto en de bedrijfsbus dus.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Jun 2019 05:31

Re: Auto rijden

Ik heb er geen problemen mee om te rijden. Ik heb prive wel een kosten/baat gevoel. Hiermee bedoel ik dat ik weinig trek heb om 2,5 uur heen en 2,5 uur terug te rijden voor een afspraak van een uur. Zakelijk heb ik dat minder, dan is reistijd gewoon werktijd.
L2014 & H2017
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Jun 2019 06:43

Re: Auto rijden

Ik rij graag auto en maakt mij niet uit waar. Voor het werk hoef ik niet veel te rijden, maar voor lange afstanden draai ik mijn hand niet om. Rij ook liever zelf, want als ik naast iemand zit val ik snel in slaap van het gehobbel haha.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jun 2019 08:13

Re: Auto rijden

Sinds ik een automaat (hybride) en cruisecontrol heb rij ik met gemak lange stukken zonder te stoppen. Uiteraard wel na 2 uur even de benen strekken maar dan weer door. Vorig jaar naar Normandië heb ik zo bijna alles zelf gereden.
Op een lege snelweg voelt het trouwens als of je in een trein zit en hoef je alleen maar een beetje bij te sturen. Muziekje op en gaan. In Nederland is het helaas wel vaak druk op de weg, dus eigenlijk vind ik dan max een half uurtje tot driekwartier voldoende per keer om te rijden (met name naar werk elke dag zou ik niet meer willen rijden dan maximaal 45 min enkele reis).
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Jun 2019 08:22

Re: Auto rijden

Ik hou niet van autorijden. Het halen van mijn rijbewijs was een drama en toen we eindelijk onze eerste auto hadden (Ik denk wel minstens 10 jaar daarna pas) heb ik binnen een half jaar een auto ongeluk gehad (niet mijn schuld overigens) waarbij de auto meteen total loss was. Omdat ik snel daarna zwanger werd van de oudste, hebben we toch een auto gekocht en met baby en nu hoogzwanger van de tweede, ontkom je toch niet echt aan de auto. Ik rij dus wel vaker, maar ik laat de lange stukken vooral aan mijn vriend over. Ik vind het verkeer om me heen vaak opgefokt, iedereen heeft haast en voor mijn gevoel halen mensen echt rare dingen uit op de weg.
december 2016
juli 2019
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Jun 2019 09:32

Re: Auto rijden

Ik vind autorijden meestal best leuk. Afstand maakt mij ook niet uit. Naar mijn werk fiets ik, dus echt heel veel rijd ik niet, vooral korte stukjes. Mijn langste reis was naar Denemarken, ruim 600 km.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Jun 2019 10:34

Re: Auto rijden

Ik woon natuurlijk in een idioot grote stad dus ik zit heel erg veel in de auto. Vind ik ook niet zo erg, ik luister een podcast of de ochtendshow van 538 in de middag hier of ik bel even iemand om bij te kletsen. Rij wel automaat hier, constant schakelen bij alle stoplichten hier in de stad word ik gek van. Vond het even niet leuk toen zoon klein was omdat die altijd zo in de auto gilde, toen reed ik alleen nog kleine stukjes. Maar om vrienden/vriendinnen te zien moet ik toch behoorlijke afstanden rijden dus opgelucht dat dat nu voorbij is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 28 Jun 2019 08:04

Re: Auto rijden

Ik rijd ook automaat hoor, heb er bewust voor gekozen. Vind het heerlijk rijden.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 28 Jun 2019 17:04

Re: Auto rijden

Ik heb jaren rij angst gehad, nu rijd ik elke dag. Ik heb geen rij angst meer, rijd overal heen ook met anderen in de auto. Ik rijd wel een automaat, kan ik me beter focussen op de weg. Voor mijn werk moet ik veel met de auto op pad en is het inmiddels een automatisme geworden gelukkig.

Parkeren heb ik ook geen moeite mee, moet voor de deur altijd fileparkeren, dus daar ben ik wel aan gewend.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Jun 2019 07:52

Re: Auto rijden

Mijn ouders wonen hier 130km vandaan. Ik vind het geen probleem om daar alleen (met de kinderen) naar toe te rijden.
Als we met z'n allen gaat vind ik het altijd wel fijner als mijn vriend rijdt.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jun 2019 10:06

Re: Auto rijden

Ik vind autorijden wel oké, vooral als ik alleen in de auto zit. M'n vriend ergert zich aan mijn rijstijl, dus als we samen weggaan rijdt hij altijd. Ik duld geen commentaar als ik achter het stuur zit haha, en ik voel me ook prettiger als ik alleen rijd. Na anderhalf uur ongeveer vind ik het wel mooi geweest, al heb ik twee jaar geleden ook een roadtrip door Frankrijk gedaan met m'n vriend en toen heb ik ook gewoon stukken gereden. Vond dat trouwens wel eng soms, dus op een gegeven moment heeft m'n vriend alles gereden. Ook heb ik ruim tien jaar geleden een roadtrip door Europa gedaan en ben ik samen met een vriendin naar Praag, Boedapest (Sziget) en Kroatië gereden.

Sinds ik geopereerd ben en nog altijd last heb van m'n stuitje, zit ik wel een stuk minder lekker in de auto (en op alle andere plekken waar je moet zitten), dus dat is wel balen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem269

Bericht 02 Jul 2019 17:27

Re: Auto rijden

Een uur is toch wel de max. Dan begin ik gewoon echt moet te worden en last van mijn ogen te krijgen. Ik vind autorijden wel leuk en ik ben ook wel een vlotte rijder die zich aan de regels houdt. Alleen als de bestuurder voor mij zachter rijdt dan dat het aangegeven staat ga ik kleven. Ik kan daar echt een beetje boos om worden. En dan helemaal als ik zie als ze met andere dingen bezig zijn zoals hun telefoon. Dan zit ik echt zichtbaar te schelden en evt te claxonneren. Want daar word ik gewoon echt kwaad om.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 04 Jul 2019 08:16

Re: Auto rijden

Ik rij graag auto, vind ik echt leuk. Maar lange afstanden is voor mij vaak (te) vermoeiend en dan rijd mijn man meestal. En 's avonds laat als ik moe ben rij ik ook zelden, ik weet dat ik dan te moe ben om snel te reageren en dat voelt gewoon niet fijn.
<<

Anoniem279

Bericht 04 Jul 2019 09:53

Re: Auto rijden

Ik kan er eigenlijk nog weinig echt concreets over zeggen want ik ben nog volop bezig met lessen, maar ik merk wel aan mezelf dat ik autorijden toch wel leuk vind. Ik heb nu lessen van twee uur en vind het altijd jammer als de les weer voorbij is. Gelukkig hebben we familie ver weg, dus die lange ritten komen straks wel goed :) In het donker rijden vind ik nog wel spannend.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 04 Jul 2019 09:59

Re: Auto rijden

Grote afstanden rijden heb ik nooit echt moeite mee gehad, vind het nu alleen niet meer fijn met 3 kinderen in de auto. Vaak zijn die het na een uurtje wel beu, dus dan rij ik ook niet meer op het gemak. Ook vind ik het een stuk drukker op de weg vergeleken met 10 jaar geleden, vooral ook veel vrachtwagens. Dat vind ik ook minder fijn rijden.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers