Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


IPL ontharingsapparaat

<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 25 Jun 2019 08:41

IPL ontharingsapparaat

Wie heeft er ervaring met een IPL apparaat? Welke moet ik wel of niet kopen?

Mijn dochter is bijna 11 en heeft veel haar. Heel donker ook. Ze wil dit graag weg hebben. In plaats van scheren (dan blijf je bezig en ze is nog zo jong) dacht ik aan zo'n apparaat.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Jun 2019 10:28

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik heb er één en ik moet zeggen dat ik best wel tevreden ben, je moet er alleen echt even voor gaan zitten om het te doen. Het werkt het best op een lichte huid met donkere haren dus klinkt alsof dat wel moet lukken bij je dochter. Je moet het wel afscheren voor de behandeling, want dan werkt het het best.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jun 2019 18:38

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik heb er ook eentje (de Philips Lumea prestige) en ben ook heel tevreden! Ik heb niet veel beharing maar wel een lichte huid en snel irritaties door scheren. Omdat ik nu nog maar heel weinig hoef te scheren ben ik dus heel blij.

Het is idd wel een ding om het goed volgens de planning vol te houden, anders werkt het niet goed.
#teammaple🍁
<<

Anoniem290

Bericht 25 Jun 2019 19:12

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik lees even mee, ik wil er ook een. Nu epileer ik, maar dat duurt zo lang en ik krijg niet alles weg, en ik vind het bij mijn bikinilijn toch wel erg pijnlijk. Hoe vaak moet je dat ipl apparaat gebruiken als onderhoud?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jun 2019 19:22

Re: IPL ontharingsapparaat

Eens per maand poppy. Ik heb een app van dat apparaat en die stuurt me notificaties.
#teammaple🍁
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 25 Jun 2019 20:33

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik meen alleen wel ergens gelezen te hebben dat je na het gebruik een paar dagen niet in de zon mag. Ik weet niet wat er van klopt, maar misschien wel iets om even rekening mee te houden.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 24 Feb 2021 09:41

Re: IPL ontharingsapparaat

Even een up van een oud topic. Ik denk erover om een IPL-apparaat te kopen. Maar de prijzen lopen nogal uiteen en zowel van de goedkopere als duurdere apparaten vind ik positieve reviews. Dus ik neig naar de aanschaf van een van de apparaten van 200-300 euro. Maar ik ben op zoek naar wat ervaringen. Zijn hier mensen die hun IPL nog actief gebruiken? Welke merk heb je? En heb je nog tips?
Voor mijn benen gaat het waarschijnlijk niet werken, die haren zijn te licht. Maar dat vind ik niet zo erg, die kan ik prima epileren. Het gaat mij in eerste instantie vooral om mijn bikinilijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Feb 2021 13:19

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik heb nog steeds m’n Philips Lumea prestige. Moet eerlijk zeggen dat ik heb sinds vorig jaar al niet meer gebruikt heb (en ook nauwelijks haargroei meer op m’n benen en bij m’n bikinilijn, vandaar).

Nog steeds heel erg blij met de aanschaf destijds dus! Ik had vroeger altijd last van irritatie na het scheren van m’n bikinilijn, en ook met waxen/sugaren ging het niet goed. Haartjes die terug m’n huid in groeiden.. rode plekjes. Met een hele lichte huid is dat zo lelijk!
Nooit meer dus, sinds ik m’n Lumea heb.
#teammaple🍁
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Feb 2021 13:25

Re: IPL ontharingsapparaat

Die lumea prestige is met ING rentepunten 100 euro goedkoper dan dat ik hem elders zie.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Feb 2021 13:26

Re: IPL ontharingsapparaat

Nou hoppa niet over nadenken!
#teammaple🍁
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Feb 2021 16:25

Re: IPL ontharingsapparaat

Voor mij is dit ook wel interessant. Ik heb pre-zwangerschappen een aantal dure ontharingsbehandelingen gedaan maar door de tijd + ik denk ook hormonen is het weer allemaal teruggegroeid.

Ik zie in de ING winkel twee versies: 1 met 2 opzetstukken, voor lichaam en gezicht, en 1 met 4 opzetstukken, ook nog speciale voor bikinilijn en oksels. Zijn die echt nodig of kan dat ook gewoon met het lichaamsopzetstuk?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 24 Feb 2021 16:35

Re: IPL ontharingsapparaat

Kijk, dát zijn de tips waar een mens blij van wordt😀
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Feb 2021 16:48

Re: IPL ontharingsapparaat

Oeh geen idee eigenlijk! Ik gebruik maar 1 opzetstuk, daarmee lukken m’n benen en oksels en bikinilijn. Kan me voorstellen dat je voor een bovenlip een kleinere nodig hebt!
#teammaple🍁
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 24 Feb 2021 16:50

Re: IPL ontharingsapparaat

Die met vier opzetstukken is wel tijdelijk uitverkocht.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 24 Feb 2021 20:00

Re: IPL ontharingsapparaat

Zelf heb ik ook de Philips Lumea voor mijn benen werkt hij goed, voor mijn oksels een beetje en voor mijn bikinilijn helaas amper tot niet. Elke twee weken laser ik trouw, maar dat blijft als een malle groeien. Dit kan ook komen door hormonale veranderingen las ik en daar heb ik nu wel last van. Zo jammer!
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 20:07

Bericht 25 Feb 2021 09:42

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik gebruik nu 2,5 maand een Silkn Infinity en mijn ervaring is grotendeels hetzelfde als die van Wolfinschaapskleren. Behalve dan dat hier geen sprake is van hormonale veranderingen. Ik hoop dat het een kwestie van wat meer geduld hebben is, ik gebruik hem nog niet zo heel erg lang. Dus nog maar even doorzetten. Maar ergens ben ik er wel bang voor dat ie daar gewoon niet goed gaat werken.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 26 Feb 2021 12:54

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik heb er gisteren toch maar een besteld, ondanks de wisselende ervaringen. Als het goed is komt die morgen binnen en dan ga ik ‘m dit weekend maar meteen proberen. Ik ben benieuwd!
<<

dinosaurusrex

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 10 Mrt 2021 11:09

Bericht 10 Mrt 2021 11:18

Re: IPL ontharingsapparaat

Veel succes! Heb zelf de Lumea Prestige met alle opzetstukken. Ben nu 2 maanden bezig met intervallen van 2 weken, in totaal nu dus 4 sessies. Zie zelf wel goede resultaten. Met mijn hele lichaam (gezicht, benen, bikinilijn, onderarmen en oksels) ben ik tegenwoordig in een uur klaar. Heb nu met thuiswerken extra veel tijd dus dat is super! De versie met alle opzetstukken is handig, maar heb je niet persé nodig. Het opzetstuk voor de bikinilijn zou je in principe ook voor de oksels kunnen gebruiken, maar volgens mij is de intensiteit die de schermpjes doorlaten wel verschillend. Ik weet niet of dat slecht kan zijn voor de huid.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 10 Mrt 2021 12:48

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik wil er ook een gaan bestellen. Heb alleen geen idee welke. Als ik bij bol kijk naar de philips lumea, zijn dat er best nog veel (e best wat prijsverschil). Zit het verschil alleen in de opzetstukken, of ook in de lampjes ofzo?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 10 Mrt 2021 22:23

Re: IPL ontharingsapparaat

Volgens mij is er ook verschil in de kracht van de lampjes. Staan wel bij de specificaties. Al heb ik geen idee hoe sterk de lampjes moeten zijn voor een optimaal resultaat hoor. Maar ik las in recensies bijvoorbeeld wel dat de oudere modellen nog wat minder goed waren, dus daar zou ik wel op letten.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 11 Nov 2023 07:29

Re: IPL ontharingsapparaat

Hoihoi allemaal,
Ik up dit topic weer even. Want ik zou graag een IPL apparaat willen aanschaffen maar zie tussen de bomen het bos niet meer.
Er is zoveel keus. Dus welke hebben jullie en hoe is de ervaring daarmee? En dan vooral bij bikinilijn en eigenlijk alles rond die plek. En doet het zeer? Want misschien wil mijn dochter het ook proberen. Ik lees veel over de Philips, Braun, Noriskin en Osmo maar de recensies zijn er wisselend.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 12 Nov 2023 10:54

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik heb er inmiddels een paar maanden een van Philips. Ik doe mijn oksels en bikinilijn ermee en dat bevalt echt goed. Ik moet nu 1x per maand flitsen en dan heb ik slechts een paar haartjes (die epileer ik voordat ik ga flitsen). Op mijn benen werkte het niet. Misschien omdat mijn huid bruiner was en mijn beenhaar nagenoeg blond. Misschien begin ik daar van de winter opnieuw mee.
Maar over oksels en bikinilijn erg tevreden. Ook geen ingegroeide haartjes meer, het blijft echt goed en lang glad.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 27 Nov 2023 20:59

Re: IPL ontharingsapparaat

En welk model heb jij Alexis? Van de Philps Prestige zijn zoveel varianten.
Iemand ervaring met de Braun IPL apparaten? Of is Philps wel echt beter?

En hoe voelt het in gebruik? Doet het zeer? Is het te doen voor een tiener.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 30 Nov 2023 21:44

Re: IPL ontharingsapparaat

Ik heb de Lumea 9000 BRI955. (Philips)
Ik vind het niet pijnlijk, maar ik ben wel gewend te epileren, dat vind ik een heel stuk pijnlijker.

Er zit een test stand op, die hou je op je huid en dan geeft hij aan op welke stand (1 tot en met 5) je het beste kunt flitsen. Ik gebruik stand 5, maar op mijn bikinilijn vind ik dat soms net te hoog en dan ga ik gewoon op 4. Dus je kunt ook beginnen op 1 en dan opbouwen zolang het comfortabel voelt.

Het voelt als een heel kort stootje warmte. Ik denk dat ik het zo het beste kan omschrijven.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Dec 2023 20:59

Re: IPL ontharingsapparaat

Gebruiken jullie het ook op je bovenlip?
ik zit er over te twijfelen om er eentje aan te schaffen, maar wil hem dan ook daarvoor kunnen gebruiken, want die haartjes daar begin ik irritant te vinden, en ik laat het wel waxen maar soms heb ik het idee dat ze er 2 dagen later al weer terug zijn :-)
:heart: :heart: 2011
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers