Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pastasalade: tips gevraagd!

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 24 Jun 2019 14:22

Pastasalade: tips gevraagd!

Met dit warme weer eten wij thuis graag pastasalade. Ik vind dat ideaal, want ik kan 's ochtends als het nog niet extreem warm is al koken en ik zit niet met 30 graden aan de warme maaltijd te eten.

Normaal maak ik deze altijd met ham, boterhamworst, cervelaatworst, appel, en komkommer en een saus van mayonaise en ketchup.

Maar nu ben ik op zoek naar variaties. Ik heb zelf al bedacht een variant te maken met gerookte kip, cherrytomaatjes, ananas, mais en brie, maar ik weet nog niet helemaal wat voor saus ik erbij wil. Ik zat te denken aan zo'n flesje kerrysaus van de Calvé, al dan niet gemixt met mayonaise. Op de een of andere manier voelt dat alleen als nét niet.

Andere recepten zijn uiteraard ook welkom. Goed om erbij te zeggen: dingen als mozarella, feta, pesto, olijven etc. krijg ik er bij de oudste niet in, dus dat valt af. Verder heb ik zelf lactoseintolerantie, dus een yoghurtdressing valt ook af.

Wie helpt?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jun 2019 14:37

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Ik denk dat wij misschien een beetje een andere smaak hebben, want mayonaise met boterhamworst lijkt mij heel vies - en mais met brie ook.

Ik zou het in de sfeer van pasta houden. Dus bv gegrilde groenten (aubergine, courgette, knoflook en tomaat), en dan voor jezelf wat pesto en parmezaan erover. Dit eet ik zelf vanavond ook maar dan met warme spaghetti :smile:

Of heel simpel gegrilde cherrytomaatjes (lekker zoet) met wat ansjovis en basilicum.

Als je graag iets van dierlijke proteine erin wilt hebben is het misschien wel lekker om kip of garnaaltjes te combineren met avocado en rucola.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 24 Jun 2019 14:45

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Caulfield schreef:Ik denk dat wij misschien een beetje een andere smaak hebben, want mayonaise met boterhamworst lijkt mij heel vies - en mais met brie ook.


Haha, volgens mij ook want de combinatie ansjovis/basilicum lijkt mij weer niks (hou sowieso niet van vis).

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de mayonaise puur als basis geldt voor de dressing hoor en hij is zeker niet overheersend.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Jun 2019 14:58

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Mayonaise met boterhamworst kan ik nog ergens inkomen, ik ga de combi kipfilet met ananas, brie én mais ter discussie stellen :smile: . Nee hoor, je moet lekker doen wat jij fijn vindt :-).

Mijn vader deed vroeger altijd voor het strand een pasta salade maken met ham, groene appel, bosuitje, pijnboompitten en cherry tomaatjes. Volgens mij deed hij ook een saus maken op basis van mayo maar als ik het nu zelf zou maken, zou ik het doen met soya yoghurt, bieslook, beetje chilipeper. En ik zou er meer groenten doorheen doen.

Ik zou eerder gerookte kip doen met pijnboompitjes, rucola, tomaatjes, komkommer, eventueel gekookt eitje erbij.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 24 Jun 2019 15:00

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Pastasalade

Salade 1
Pasta
Eieren
Hamblokjes / gerookte kipfilet
Paprika
Lente uitjes
Prei
Maïs
Dressing van Mayo chilisaus eventueel yoghurt
Harissa (kan je er ook uit laten)

Salade 2
Pasta
Spekjes
Tomaat
Komkommer
Gegrilde paprika
Zongedroogde tomaten
Maïs
Balsamico azijn
Flink wat Groene pesto
Ananas
Feta
Eventueel beetje mayo of yoghurt met chilisaus
Juli 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Jun 2019 15:03

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Wat is het met fruit in een pastasalade? Ik zie dat ook terugkomen in een van jouw recepten Radler, maar ik snap die combi dus nooit :smile:
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 24 Jun 2019 15:07

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Ananas is overal lekker bij Caro :smile:
Juli 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Jun 2019 15:08

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Ja nee, daar gaat het dus fout ;-). Ananas hoort ook niet op een pizza.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jun 2019 15:12

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Caro schreef:Ja nee, daar gaat het dus fout ;-). Ananas hoort ook niet op een pizza.

Sowieso zoete dingen in een (warme) maaltijd, brr. Maar goed, smaken verschillen!
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 24 Jun 2019 15:13

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Haha ik lees de mening van m’n man terug
Die vind ook dat fruit niet in warme gerechten hoort te zitten
Juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 24 Jun 2019 15:29

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Oh lekker juist met ananas! Ik hou ook wel van de combi zoet en zout, dus die komt ook voor in mijn favo pastasalade:

Rucola met daar overheen mozzarella of brie en honing. Verder tagliatelle, paprika, spekjes en pijnboompitten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Jun 2019 15:35

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Wij doen er vaak ei, komkommer, tomaat, paprika, augurk en zilveruitjes, sla en dressing waar we zin in hebben doorheen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 24 Jun 2019 16:02

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Wij zijn hier gek op koude pastasalade met: gerookte kip, paprika, lente-ui, rucola, perzik, mandarijnpartjes uit blik, cashewnoten en als dressing een beetje bieslookroomkaas (Philadelphia ofzo) of crème fraîche. Soms doen we er ook een gekookte ei nog door.
En anders is koude pastasalade met: gerookte kip, rucola, cherrytomaatjes, pijnboompitten, mozzarella en groene pesto als dressing ook heerlijk!
Laatst gewijzigd door Arizona op 24 Jun 2019 17:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Jun 2019 16:05

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Nee, ik geloof dat de recepten die je zelf noemt ook niet helemaal naar mijn smaak zijn. Grote kans dat je mijn pasta salade dan ook weer niet zo lekker vind.
Mijn favoriet is fussilli met een dressing van rode pesto met een teentje knoflook en wat citroensap en verder geroosterde pijnboompitjes, blokjes gebakken kipfilet, lente-ui, kerstomaatjes in stukjes, geraspte oude kaas ( of Parmezaan maar in ieder geval een kaas met een sterke smaak) en rucola. Ik voeg zelf vaak nog olijven toe inderdaad maar dat is voor jou dan geen optie ( en de pesto twijfel ik ook over ivm de kaas en je lactose intolerantie)

Ik maak als bijgerecht bij de barbecue ook weleens een pastasalade waarbij ik als dressing kruidenroomkaas gebruik die ik los klopt met wat water en peper en zout en daar doe ik dan wel mais in en rode paprika, rode ui enz, maar net wat er in huis is. Dat zou je ook kunnen aanvullen met wat hamblokjes, of kipfilet natuurlijk om er meer een maaltijdsalade van te maken.

Van mij hoeft fruit in een warme maaltijd ook nooit zo. Maar in een salade vind ik het soms wel heel lekker, peer met blauwe kaas bijvoorbeeld of aardbeien met brie. Maar dat zijn dan weer geen pasta salades.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jun 2019 18:02

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Fusilli met zongedroogde tomaatjes (ik haal zo'n bakje van de borrelhapjes bij de Appie), pijnboompitten, zak verse spinazie, rode ui en dan zou je er los nog feta/mozzarella bij kunnen doen voor de liefhebbers. Ik maak hier zelf een honing-mosterd dressing bij; uit zo'n flesje vind ik niet lekker. Als ik nog heb liggen, doe ik er ook paprika doorheen.

Je kunt het ook simpeler doen en dan alleen fusilli, zongedroogde tomaatjes, zak verse spinazie, pijnboompitten en daaroverheen wat parmezaan.

Fusilli met paprika (ik doe meestal rood en geel), komkommer, pijnboompitten, gerookte kip (zonder is ook prima), maïs en (rode) ui. Daarbij maak ik zelf sambasaus (met magere kwark i.p.v. mayo).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jun 2019 18:07

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Favoriet is pasta met peultjes, doperwten en mozzarella met een dressing van mayonaise, olijfolie en verse basilicum.
De kom waar de salade in gaat smeer ik in met een geplet teentje knoflook en ik breng het op smaak met zout en peper.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 24 Jun 2019 20:24

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Minoessepoes: jouw eerste recept vind ik juist erg lekker klinken. Helaas haakt mijn dochter af bij de lente-ui en de pesto. Kaas (en zeker oude kaas) kan ik nog goed hebben. Het gaat meer om (room)ijs, yoghurt, slagroom etc.

Guattari, jouw laatste recept klinkt ook lekker, maar ook hier haakt mijn dochter af. En om nu meerdere salades te maken..

Ik lees best veel lekkere ideeën, maar helaas gaat mijn dochter bij veel recepten in protest. Eten moet bij haar vooral niet te bijzonder zijn.

Vooral de rucola en oude kaas klinkt erg lekker. En dat kan ik ook makkelijk apart serveren, zodat dochter niet met lange tanden d'r eten zit te sorteren.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 24 Jun 2019 20:28

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Als ik pasta salade maak dan doe ik het vaak met tonijn, kappertjes, komkommer, tomaat, zongedroogde tomaat, augurk, iets van veldsla oid en eventueel nog wat appel (sorry haha. Ik eet dan weer geen ananas op pizza).
<<

Anoniem328

Bericht 24 Jun 2019 20:29

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Mijn oudste wil überhaupt geen koude pasta salade proberen. Zo jammer!

Ik doe vaak met macaroni, tonijn, appel augurk zilveruitjes kappertjes zongedroogde tomaten en rucola. En een dressing van Griekse yoghurt en iets mayo.
<<

Anoniem328

Bericht 24 Jun 2019 20:29

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Oh Harrison bijna dezelfde salade haha.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Jun 2019 21:01

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Ik doe vaak, pasta salade met rucola,tomaat, paprika, avocado, komkommer, gekookt ei, kipfilet, pijnboompitten en zelfgemaakte honing mosterd dressing.
1 lepel mosterd
2 lepels honing
2 lepels olijfolie
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem269

Bericht 24 Jun 2019 21:40

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Toevallig heb ik het vandaag gemaakt en dit zat er allemaal in :

Mini wokkel pasta
Gekookt ei (alleen het wit)
Komkommer
Augurk
Zilveruitjes
Appel
Feta kaas
Zongedroogde tomaat
Pijnboompitjes
Bieslook
Bacon
Kipfilet
En als dressing meng ik een beetje Yofresh mayonaise met rode pesto.

De Yofresh en de feta kan je evt weglaten en de feta vervangen door evt jonge of oude kaasblokjes.

Deze kipfilet gebruik ik. Gerookte kip vind ik zelf namelijk niet zo. Te overheersend. Deze vind ik erg lekker :
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Jun 2019 09:34

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Ik heb mijn recept al vaker gepost, maar doe het graag nog een keer. Sorry, er zit wel ananas in. :wink:

Penne (of andere pasta naar keuze maar ik maak het altijd met penne)
Gerookte kipfilet (zo’n hele die bij de kip ligt, maar dan natuurlijk in stukjes)
Rucola
Paprika
Cherrytomaatjes
Komkommer (zaadlijsten eruit, anders wordt het heel snel waterig)
Port salut
Ananas
Pijnboompitjes

Als dressing doe ik er een schepje tapenade doorheen (zongedroogde tomaat).

♥♥
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Jun 2019 10:10

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Mijn man had van de week een pastasalade gemaakt met rode ui, blokjes watermeloen, kappertjes, cherrytomaatjes en hardgekookt ei. Hadden we toevallig allemaal nog liggen, maar de combinatie was echt verrassend lekker en fris, dus ik post het hier maar even :smile:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Jun 2019 10:35

Re: Pastasalade: tips gevraagd!

Deze vind ik lekker:

- penne
- pestodressing (pesto mengen met iets van room)
- paprika
- cherry tomaatjes
- komkommer
- ruccola
- rode ui
- stukjes chorizo

Of:

- pasta
- dubbelgedopte tuinbonen
- erwtjes
- groene asperges
- pecorino
- citroenrasp
- dressing van iets romigs met citroen
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers