Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toch nog een jongensnaam bedenken?

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 24 Jun 2019 13:54

Toch nog een jongensnaam bedenken?

Misschien zijn het mijn hormonen, of heb ik gewoon teveel tijd om me druk te maken over dit soort dingen omdat ik nu verlof heb:

Ik ben nu bijna uitgerekend en bij de 20 weken echo kregen we te horen dat we een meisje krijgen.
Van tevoren hadden we al een meisjesnaam die we beiden heel mooi vinden, maar een jongensnaam kwamen we allebei niet uit. Dus na de 20 weken echo hoefden we ons daar dan ook niet druk meer om te maken.
Inmiddels staat de meisjesnaam dus vast, is de babykamer ingericht en staat het geboortekaartje klaar. Maar opeens denk ik nu: wat als het toch een jongen blijkt te zijn bij de geboorte? Dan hebben we niet eens een naam. Er is nog steeds geen naam die er voor mij uitspringt, voor mijn vriend ook niet.
Hadden jullie voor de zekerheid een naam voor het andere geslacht achter de hand? Ik vind het zo suf van mezelf dat ik me hier nu op het allerlaatst zo druk over maak, maar kan het ook niet echt loslaten. Ben nu maar allerlei namenlijstjes aan het doorspitten.. Is dit herkenbaar?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jun 2019 13:57

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Ja, die had ik. Mijn man vond het niet nodig, dus we hebben niet samen allerlei namenlijstjes doorgespit, ik heb beide keren een naam voorgesteld en hij vond het best.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem328

Bericht 24 Jun 2019 14:05

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Wij hadden geen meisjesnaam achter de hand. De kans is niet erg groot dat ze ernaast zitten. Indien dat wel het geval zou zijn geweest dan zouden we gewoon op dat moment nog een naam hebben bedacht.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Jun 2019 14:11

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Ik ben over 2 weken uitgerekend en ik heb hier niet eens over nagedacht eigenlijk. Ik heb inmiddels al zo vaak op de echo beelden gezien dat er toch echt iets tussen de benen zit, dus ik ga er ook niet vanuit dat we ineens een dochter krijgen straks :smile: en anders moeten we dan alsnog een naam bedenken. En een ander geboortekaartje kiezen. En nieuwe kleren kopen. En de babykamer veranderen. En vast nog heel veel meer dingen aanpassen/kopen...
december 2016
juli 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Jun 2019 14:19

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Wij hebben geen naam voor het andere geslacht. Vorige keer ook niet. Het is bij allebei op minstens 3 echo's bevestigd, dus ik geloof wel dat het klopt.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Jun 2019 14:29

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Wij hadden wel nagedacht over het scenario, en vonden dat we een meisjesnaam moesten bedenken just in case, maar er kwamen geen leuke namen naar boven. We hebben er niet verder over nagedacht eigenlijk.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 24 Jun 2019 14:30

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Bij de oudste hadden we dat niet. We konden écht geen jongensnaam bedenken, dus als zij opeens een jongen was geweest hadden we wat te doen gehad (buiten al het roze wegwerken om). Al was het, door de hoeveelheid duidelijke echo's, vrijwel onmogelijk dat ze er naast zaten.

Bij de jongste was het zo mogelijk nog duidelijker op de echo's. Meneer lag altijd pontificaal met zijn geslacht in beeld, daar viel niks aan te missen. Toch hadden we een lijstje met drie namen achter de hand. Dat waren de namen waar we, voordat we het geslacht wisten, tussen twijfelden. In dat geval hadden we waarschijnlijk binnen het uur onze keus gemaakt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 24 Jun 2019 16:00

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Nee daar heb ik geen moment serieus overna gedacht. Meerdere echo's gehad en het geslacht was steeds duidelijk. Ik vertrouwde daar wel op.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Jun 2019 17:58

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Dat had ik bij beide wel. Bij de oudste wisten we het niet, bij de jongste wel. Maar nadat mijn (oud) collega een dochter kreeg i.p.v. een zoon durfde ik het er niet op te gokken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jun 2019 17:59

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Plien schreef:Nee daar heb ik geen moment serieus overna gedacht. Meerdere echo's gehad en het geslacht was steeds duidelijk. Ik vertrouwde daar wel op.


Dit.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 24 Jun 2019 19:24

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Wij hadden bij de oudste alleen het geslacht gezien op de 20-weken echo en daar was de echoscopiste er zeker van dat we een dochter zouden krijgen. Met 30 weken werd ik medisch. Met 35 weken hebben we de gynaecoloog gevraagd of het echt een meisje was, omdat ik ontzettend het gevoel had dat we een zoon zouden krijgen. Ik durfde ook helemaal niets meisjesachtigs te kopen. Het bleek dus ook een jongetje te zijn. Drie weken later ben ik ingeleid, dus we konden nog even wennen aan het idee. De kans dat dit gebeurt is natuurlijk ontzettend klein. Als jij je er goed bij voelt om een naam achter de hand te hebben, zou ik dat zeker doen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jun 2019 19:30

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Ja. Wij hadden beide.
Ik zat op een ander forum in een groepje met iemand die bijna wekelijks een echo had. Er is minstens 6x bevestigd dat het een meisje werd en bij een echo op 37 of 38 weken was het ineens een jongen. En bij de geboorte ook. Tadaaa.
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 25 Jun 2019 10:50

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Wij hebben het alleen bij de 20 weken echo gehoord, daarna is er niet meer naar gekeken. Was ook geen reden voor hoor, maar ik krijg nu zo vlak voor de bevalling opeens allemaal verhalen zoals bovenstaande te horen, ik had er tot voor kort ook helemaal niet bij stil gestaan. Ik probeer het maar gewoon los te laten, de kans dat ze het niet goed hebben gezien is inderdaad heel klein.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 25 Jun 2019 13:09

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Wij hebben er niet over nagedacht. Na de 20 weken echo is het geslacht nog bij één echo bevestigd en daarna niet meer. We hebben dus alleen nagedacht over meisjesnamen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Jun 2019 18:44

Re: Toch nog een jongensnaam bedenken?

Wij hebben geen jongensnaam achter de hand gehouden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers