Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 24 Jun 2019 11:26

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Ik heb nog geen idee wat ik kan verwachten als dochter op school zit. Maar als de agenda het toelaat, zal ik zeker helpen. Mijn moeder was vroeger ook altijd aan het helpen op school en ik vond dat echt heel leuk.

Pas geleden vroeg de juf op de psz van dochter of ik kleren wilde maken voor de klassenpop. Dat heb ik natuurlijk gedaan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem277

Bericht 24 Jun 2019 12:22

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Susan hier is het niet echt schoolreisje. Dit is een uitstapje.
Ze gaan per bouw ergens naar toe dus ze hebben niet veel ouders nodig. De directeur, alle stagiaires en onderwijsassistenten gaan al mee.
Maar dan reageren de ouders die nooit op school zijn. Volgens mij mogen er maar 2 ouders per klas mee. Waarvan dus 1 de klassenmoeder is als ze mee kan.
Gelukkig kijken ze er wel naar.
<<

Anoniem300

Bericht 24 Jun 2019 17:00

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

ik ben klassenouder bij de oudste, ik zorge rvoor dat er vor ieder uitje iemand (of meerdere) geregeld word.
ik ga zelf zelden mee i.v.m. peuter in huis, ga geen oppas regelen om mee op uitstapje te gaan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Jun 2019 18:47

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Ik help weinig mee.. niet omdat ik het niet wil maar ik krijg het gewoon niet altijd voor elkaar.

Waar ik tegen aan ben gelopen afgelopen 3 jaar, dat je aan het begin van schooljaar een lijstje in vult waar je aan mee zou willen helpen, die vul ik dan in en in mijn ogen ook wel een aantal punten. Maar afgelopen 3 jaar ben ik niet benaderd of ik ergens bij wilde helpen waar ik me voor op heb gegeven. Dat heeft er toe geleid dat ik hem afgelopen jaar niet heb ingevuld, met het idee van dan zullen ze mijn hulp wel niet nodig hebben als ik al drie jaar niet ben benaderd.

Verder loop ik er tegen aan dat school erg laat met dingen komt. Ze vragen dan op donderdag of iemand volgende week donderdag kan helpen, ik krijg dat eigenlijk nooit voor elkaar met mijn werk. Lukt het wel dan wil ik heus wel helpen zo heb ik wel een keer ergens naar toe gereden met allerlei kinderen in de auto.

En verder loop ik er tegen aan dat er dingen savonds zijn en dan om 7 uur beginnen. Dan moet ik daar oppas voor regelen en dat vind ik best een ding omdat ik natuurlijk al voor veel dingen oppas moet regelen, mijn dochters vinden het niet fijn om savonds alleen thuis te zijn En daarbij gaat dat ook niet want op dat tijdstip gaan ze ook naar bed. Vorig jaar heb ik het bij de juf aangeboden dat ik best thuis het een en ander wil schoonmaken,ipv naar de schoonmaakavond te komen, ze zou het me laten weten als het nodig was, niks van gehoord. Dit jaar zal ik dat weer aanbieden bij de juf die ze nu hebben omdat ik er niet savonds bij kan zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 24 Jun 2019 20:40

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

minoessepoes schreef:De ouderbijdrage is hier €250,- exclusief overblijven en schoolreisje, in totaal zijn wij voor die dingen bij elkaar ( 3 dagen overblijven) €575,- per kind per jaar kwijt. En ik heb dit jaar al twee keer het lokaal staan poetsen. Naar mijn weten gaat dat geld naar materialen, vakdocenten zoals een gym,- en muziekdocent, versieringen met kerst ed, ouder borrel tijdens het kerstdiner, cadeautje met Sinterklaas en de uitjes naar het tuincentrum bijvoorbeeld.

Het poetsen vind ik overigens geen probleem, prima om zo een uurtje te helpen en daarbij kan ik de jongste wel mee nemen en hoef ik geen vakantiedagen op te nemen.


Wat een bedrag! Hier zijn er ook vakdocenten voor gym en muziek maar zij worden niet betaald van de ouderbijdrage. Er is een continurooster dus we hoeven ook niet apart te betalen voor het overblijven.
<<

Anoniem269

Bericht 24 Jun 2019 20:57

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Jeetje inderdaad wat een bedrag! Wij betalen 25 euro per kind per jaar. En in groep 7-8 betaal je 40 euro.
Hier hebben ze om het jaar een schoolreisje maar doen verder wel veel uitstapjes in de buurt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Jun 2019 08:16

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Caulfield schreef:
Marsy31 schreef:Ja, jullie hebben gelijk, assembly is niet helpen. Even niet goed bij stilgestaan. Maar andere klussen zijn toch ook wel ver vantevoren bekend? En ik mag toch wel een voorkeur hebben voor niet-poetsen? Of nou ja, wil wel poetsen natuurlijk maar geen eindvanhetschooljaarklaspoetsen. Omdat ik dit topic open en zeg dat ik graag wil proberen zoveel mogelijk te helpen waar ik (en mijn man) kan en eventueel daar beetje flexibel met werk moet omspringen, wil toch niet zeggen dat ik ook maar álles wil ga doen? Genoeg andere dingen toch?


Natuurlijk mag dat. Maar jij koppelt het aan betrokken zijn bij je kind, je zegt dat je wilt helpen omdat je betrokken wilt zijn, en daarmee impliceer je dat mensen die niet helpen niet betrokken zijn. Maar jij wilt dus ook alleen helpen bij de dingen die jou goed liggen, ik denk dat voor al die andere ouders die niet altijd helpen ook geldt.
En daarbij worden heel veel dingen dus niet ver vantevoren aangekondigd, zo blijkt.


Ik impliceer niks, jij impliceert dat ik impliceer ;)
Ik zeg gewoon wat ik graag wil doen, ik hou het prima bij mezelf (eens een keer). Als anderen daar conclusies uit trekken, dan vind ik dat meer die persoons eigen onzekerheid dan mijn verantwoordelijkheid.
We spreken allemaal vanuit ons eigen sociaal systeem neem ik aan. Dat er scholen zijn die dingen niet op tijd aankondigen geloof ik meteen. Dat ALLE scholen dat niet doen, niet. Vanzelfspekend kan ik ook niet zomaar alles aan de kant schuiven een paar dagen vantevoren. Maar het gaat er nu toch ook niet om of ik af en toe eens zou moeten afzeggen, of ik wel of niet wil schoonmaken? De opzet van dit topic was gewoon eens te kijken hoe anderen er tegenover staan n.a.v. het nieuwsbericht.

En ik heb hier echt veel nieuwe dingen gehoord! Zo'n verschil in ouderbijdrage, wow.. En dat schoonmaken ook, wist ik niet. Alhoewel ik wel wist van het verzorgen van de planten/dieren in de vakanties en het meenemen van speelgoed en was, wist ik niet van het schoonmaken van de klas. Vooral ook omdat ik zelf als bijbaantje ooit de 'eindejaarsschoonmaak' heb gedaan (al was het trouwens meer een 'startvanhetschooljaarschoonmaak' volgens mij). Ik had in elk geval 3 kwartier per klas, dat weet ik nog. En het gymlokaal was helemaal een feest haha, zoveel stof!!
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 25 Jun 2019 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem277

Bericht 25 Jun 2019 09:47

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

3 kwartier per klas is nog weinig Marsy. Wij hebben uiteindelijk 2 uur gepoetst met 4 moeders! Dus dat is een heel verschil. En dan hebben wij nog niet eens de tafels en stoelen gehad!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Jun 2019 11:07

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Jeetje! Het is echt al superlang geleden (ik was 16 haha) maar ik weet toch echt zeker dat ik 3 kwartier had en ook de stoelen en tafels deed. En dat dat echt voldoende was. We hadden zelfs een speciale spray. Stofzuigen was wel apart, dat deed iemand anders door de hele school op hetzelfde moment dat wij met een groepje schoonmakers de klassen deden. Maar goed, ook dat zal wel klasafhankelijk zijn. Nog steeds niet iets waar ik me nu voor zou inschrijven (en heb het hier eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 25 Jun 2019 11:17

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Isabel_ schreef:
minoessepoes schreef:De ouderbijdrage is hier €250,- exclusief overblijven en schoolreisje, in totaal zijn wij voor die dingen bij elkaar ( 3 dagen overblijven) €575,- per kind per jaar kwijt. En ik heb dit jaar al twee keer het lokaal staan poetsen. Naar mijn weten gaat dat geld naar materialen, vakdocenten zoals een gym,- en muziekdocent, versieringen met kerst ed, ouder borrel tijdens het kerstdiner, cadeautje met Sinterklaas en de uitjes naar het tuincentrum bijvoorbeeld.

Het poetsen vind ik overigens geen probleem, prima om zo een uurtje te helpen en daarbij kan ik de jongste wel mee nemen en hoef ik geen vakantiedagen op te nemen.


Wat een bedrag! Hier zijn er ook vakdocenten voor gym en muziek maar zij worden niet betaald van de ouderbijdrage. Er is een continurooster dus we hoeven ook niet apart te betalen voor het overblijven.


Ohhh hallelujah wat een bedrag! Ik vraag mij af of dit wel zo mag jemig. Ik betaal overigens geen ouderbijdrage aan de school van mijn zoon. En toch worden ook daar activiteiten en schoolreisje georganiseerd.

Bizar dat dit enorm verschilt per school.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Jun 2019 11:27

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Ja, inderdaad een bizar bedrag. Maar Oh la la haar dochter zit in hetzelfde dorp op een andere school en betalen een vergelijkbare bijdrage, lijkt hier vrij normaal ( woon in ‘t Gooi).
Het is officieel een vrijwillige ouderbijdrage dus dat mogen ze vragen geloof ik, overblijven moet wel altijd betaald worden en het schoolreisje ook als je wil dat je kind mee gaat.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem277

Bericht 25 Jun 2019 12:22

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Marsy31 schreef:Jeetje! Het is echt al superlang geleden (ik was 16 haha) maar ik weet toch echt zeker dat ik 3 kwartier had en ook de stoelen en tafels deed. En dat dat echt voldoende was. We hadden zelfs een speciale spray. Stofzuigen was wel apart, dat deed iemand anders door de hele school op hetzelfde moment dat wij met een groepje schoonmakers de klassen deden. Maar goed, ook dat zal wel klasafhankelijk zijn. Nog steeds niet iets waar ik me nu voor zou inschrijven (en heb het hier eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord).


Wij hebben ook nog niet eens gezogen! Dus was echt wel een werk!
<<

Anoniem277

Bericht 25 Jun 2019 12:23

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Ik vind het ook echt hoge bedragen! Hier is het continu rooster dus overblijven op school (gratis) en dus maar 25 euro
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 25 Jun 2019 14:39

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Ik help vrij veel op school. Maar ik heb besloten komend jaar alleen nog maar bij dingen te helpen waarbij m'n kinderen het graag willen omdat ik er niet zo heel veel zin meer in heb eigenlijk. Dus ik ga nog wel in de klas helpen met knutselen ofzo maar de andere dingen sla ik even over.

Wij betalen trouwens ook 200 euro per kind. Dit is voor materialen, schoolreisjes, feesten, bijdragen gymleerlkracht enz.
2010 2012
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Jun 2019 18:26

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Marsy31 schreef:Ik wil graag helpen omdat ik het belangrijk vind betrokken te zijn bij mijn kind en school. Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk.


Marsy, hier lijk je heel duidelijk iets te impliceren. Als je dat niet bedoelde dan heb je het uiterst onhandig geformuleerd :)
#teammaple🍁
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Jun 2019 21:26

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Omdat ik niet werk kan ik vaak helpen op school. Morgen bijvoorbeeld ga ik mee met een excursie van de klas van mijn dochter. Heb ik pas voor alle groep achters die op kamp waren gezorgd dat alle spullen op het kamp en weer op school kwamen. Ik zit in de o.r. en daardoor heb ik ook altijd de mazzel dat ik met schoolreisjes mee mag. En ik zit bij de sfeermoeders en wij zorgen dat er elk seizoen weer leuke dingen in school hangen en staan en dat de kerstboom in aula versierd word enz.

Ik vind het erg leuk om te doen en ik heb tijd genoeg. Alleen t poetsen aan het eind van het jaar doe ik niet, dat mag een ander dan doen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 25 Jun 2019 22:44

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Want? Daar voel je je te goed voor?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Jun 2019 22:46

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Urban Naked schreef:
Marsy31 schreef:Ik wil graag helpen omdat ik het belangrijk vind betrokken te zijn bij mijn kind en school. Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk.


Marsy, hier lijk je heel duidelijk iets te impliceren. Als je dat niet bedoelde dan heb je het uiterst onhandig geformuleerd :)


Ach jongens zucht. Het lijkt de laatste tijd wel alsof jullie wíllen dat er iets is met mijn opmerkingen. Ook steeds dezelfden. Heb ik jullie ooit per ongeluk eens aangevallen dat er nu op elk woord zout wordt gelegd?
Hier staat nog steeds gewoon mijn mening. Het woord IK staat erin. Ik vind. Mening. Als ik had gevonden dat ik een ander miet betrokken bij zijn/haar kind vind als je niet meehelpen, had ik dat wel gezegd. Die laatste zin is niet verbonden met de zin ervoor, het haar over het zin hebben om mee te helpen. Hopelijk nu duidelijk uitgelegd. Ik vind mijn OP duidelijk genoeg dat ik me wel kan vinden in verschillende meningen en daarna mijn eigen. Nu gewoon even ophouden met proberen mij woorden in de mond te leggen graag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Jun 2019 23:02

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Altijd dezelfden? Waar heb je het over, ik reageer nooit op jou.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Jun 2019 23:17

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

MissBitchy schreef:Want? Daar voel je je te goed voor?

Ze doet al superveel he, schrijft ze. Ik snap wel dat je dan ergens je grens trekt.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2019 08:29

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Hee Marsy, gewoon een oprechte vraag hoor. De laatste tijd lijk je er een beetje op uit te zijn bepaalde stellingen in te nemen om een discussie te ontlokken, maar zodra mensen dan aangeven dat ze jouw stelling niet kunnen volgen wordt het een hele rare woordenwisseling waarbij jij aangeeft het gevoel te hebben dat er op alle slakken zout wordt gelegd en jouw eerdere reacties niet zo moeten worden opgevat. Gaat het wel goed? Heb je misschien wat moeite om dingen duidelijk te verwoorden?

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2019 09:34

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

MissBitchy schreef:Want? Daar voel je je te goed voor?


Huh, wat een rare, bitse opmerking.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Jun 2019 11:30

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Gaat het wel goed? Uh ja, het gaat heel goed haha, dankjewel voor het vragen? Over gekke manier van verwoorden gesproken, gaat het wel goed met jou? Heb je misschien wat moeite met verwoorden? ;) Ik vind het gewoon apart dat iemand zou kunnen denken dat ik iemand zou veroordelen die niet wil helpen en ik die persoon daarom niet betrokken bij zijn/haar kind zou vinden. Ik vind echt dat je hier zó moet nadenken hoe je wat zegt. En als ik dan nog zeg dat ik dat niet impliceer, krijg ik een quote waar ik dat dan eventueel wél impliceer (je zit fout Marsy, kijk!). Moet ik dan zeggen: goh, je hebt gelijk, dat staat krom? Of is het eigenlijk stiekem wel duidelijk dan dat ik dat dus niet bedoel (gezien mijn reactie) en is dat dan dus echt even een manier om toch nog even aan te geven dat ik in een eerdere reactie mijn alineaopbouw zodanig slecht heb opgebouwd dat het zo lijkt? Waarom hebben we het hier überhaupt over? Stel ik zou het wél vinden, dan is het nog mijn mening en dat is ook ok. En nu veroordeel ik niemand, en dat is ook ok.
Net zoals het ok is als je voorkeur hebt voor klusjes, werkt, niet werkt, in de vakanties of nooit. Hoeveel je betaald of niet. Alles is goed. En als toevoeging wilde ik ook vertellen hoe ik het zie voor mezelf/onszelf. En was geïnteresseerd in anderen. Ik vind dat ik vaak op de vingers getikt wordt hier, soms terecht, soms onterecht. Ik let al zoveel meer op hoe ik typ, wat ik typ, op wie ik reageer. Dan schep ik teveel op, dan zeur ik teveel over Nederland, dan veroordeel ik teveel. Ben ik gewoon even moe van. Tuurlijk mogen mensen het zeggen, TUURLIJK. Maar in dit topic ben ik Zwitserland en dat wil ik graag zo houden. En nu lees ik dit net helemaal door om te kijken of er iets is wat ik nu niet goed verwoord, volgens mij is het ok ;) Nu graag weer even OT ipv iets persoonlijks want ik vind de verschillen echt interessant.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2019 11:36

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Je kunt die zin gewoon op twee manieren lezen, volgens mij geeft dat misverstanden.

"Ik wil graag helpen omdat ik het belangrijk vind betrokken te zijn bij mijn kind en school. Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk."

Daarin kan 'dat' slaan op 'het belangrijk vinden om betrokken te zijn bij mijn kind en school' en op 'willen helpen omdat ik het belangrijk vind om betrokken te zijn bij mijn kind en school'. Als je het op de eerste manier leest dan komt het inderdaad over alsof je vindt dat ouders die minder helpen het niet belangrijk vinden om betrokken te zijn, als je het op de tweede manier leest kun je het interpreteren als 'ik wil op die manier mijn betrokkenheid tonen, maar anderen doen dat op een andere manier/zien daar geen verband tussen/etc.'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2019 11:41

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Pff jeetje ik kan hier echt niks mee Marsy, sorry. Je lijkt niet echt open te staan voor feedback en pikt het direct op als aanval. Het lijkt me inderdaad beter om maar weer on topic te gaan.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers