Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niks te doen op werk

<<

Anoniem290

Bericht 19 Jun 2019 09:13

Niks te doen op werk

Heb je dat wel eens en wat doe je dan?
Hier gaat het niet zo goed met de verkopen, dus we hebben ook minder inkoopfacturen (ik zit op de financiële administratie). Ik werk 3 dagen en mijn collega 2 en we zijn helemaal bij met ons werk. 's Morgens verwerk ik de bank en boek wat facturen in en beantwoord wat mailtjes, er komt zo nu en dan ad hoc wat binnen, maar ik heb die 24 uur totaal niet nodig. Mijn baas is veel weg en heeft ook niks voor me. Ik heb al wat middagen vrij genomen, maar mijn dagen zijn niet oneindig en de vakantie komt er aan.

Ik zit dus maar wat op internet, ga eens met mijn collega's kletsen (die dat niet waarderen, want ze hebben zelf wel genoeg te doen, maar is allemaal technisch en daar kan ik ze niet bij helpen). Ik heb gesolliciteerd en wacht op reactie, maar tot ik iets anders heb moet ik mijn tijd hier nog wel zien te vullen. Vandaag en morgen zit ik alleen, nog saaier.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jun 2019 09:20

Re: Niks te doen op werk

Ik zou in dat geval een gratis online cursus gaan doen.

Op mijn werk heb ik nooit te weinig te doen. Er is altijd wel wat te vinden. Wij zouden het liefste er zelfs nog een collega bij willen.
2015 💙
<<

Anoniem290

Bericht 19 Jun 2019 09:24

Re: Niks te doen op werk

Denk dat mijn baas dat niet kan waarderen. Hij is er vandaag niet, maar als het zo blijft ga ik toch maar eens in gesprek. Misschien tijdelijk een (halve) dag minder werken, tot het weer wat aantrekt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jun 2019 09:38

Re: Niks te doen op werk

Maar eerlijk, het is zijn probleem als jij niets te doen hebt. Je hebt een contract voor zoveel uur. Waarom zou je jezelf in de vingers snijden door minder te gaan werken tot het aantrekt.
2015 💙
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 19 Jun 2019 09:43

Re: Niks te doen op werk

Eens met Minx. Zou niet zomaar aanbieden om minder te werken.

Is er niets anders dat je kunt doen? Hier is altijd wel iets dat opgeruimd, gearchiveerd of gepoetst kan worden. De schoonmakers mogen niets verplaatsen waardoor we zelf de stof achter de computers enz weg halen.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem290

Bericht 19 Jun 2019 10:36

Re: Niks te doen op werk

Ik heb nu wat van een collega van het zusterbedrijf kunnen overnemen. Iets wat ik al niet meer gedaan heb sinds ik met verlof ben geweest, dus moet daar nog even goed over nadenken. Heb ik weer iets te doen. De poetshulp komt vanmiddag (wij pakken even alles van ons bureau en dan veegt ze erachter), en in mijn kantoor waar ik 3 dagen zit (deze week in mijn eentje) wordt het verder niet vies. Ik heb alles al opgeruimd en gearchiveerd.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 19 Jun 2019 10:53

Re: Niks te doen op werk

Ik vraag dan of er collega’s zijn waar ik wat voor kan doen en als die niets hebben ga ik naar huis. Dat is de afspraak met m’n leidinggevende. De ene keer werk ik korter en de andere keer langer en aan het einde van het jaar heb ik gemiddeld dezelfde uren gemaakt als dat ik eigenlijk zou moeten werken. Ik vind het zonde van m’n tijd en van het geld van de baas om daar alleen ‘aanwezig’ te zijn.

Maar dat is natuurlijk net wat voor werk je doet. Het is bij ons heel flexibel.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2019 11:05

Re: Niks te doen op werk

Pluis je vindt het zonde van je tijd en de baas z'n geld. Maar jouw salaris dan?

Ik heb momenteel ook geregeld niks te doen. Maar ik zit mijn tijd gewoon uit. Als ik eerder wegga kost me dit vakantiedagen. Ik doe zoveel mogelijk hier op kantoor en anders ga ik wat voor mezelf doen. Super saai dat wel. Gelukkig komt hier binnenkort verandering in.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 19 Jun 2019 12:54

Re: Niks te doen op werk

@Olijfje Voor mij is salaris minder belangrijk. Ik werk voor de leuke dingen en om mijn kennis op peil te houden. Het is een seizoensgebonden bedrijf waar in de winter een kwart meer uren gemaakt worden waardoor ik in de zomer vaker thuis kan zijn bij de kinderen of ze zelf van school kan halen om wat leuks te gaan doen. Ik ga als de kinderen vakantie heb en me niet zitten vervelen op m’n werk. Ik krijg het jaar rond een vast salaris en aan het einde van het jaar komt het qua uren uit op mijn contract uren.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2019 13:30

Re: Niks te doen op werk

Aha ja dan snap ik het inderdaad!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 19 Jun 2019 19:42

Re: Niks te doen op werk

Ik heb een tijd gehad dat ik om 9 uur ‘s ochtends klaar was met mijn werk. In het begin ging ik nog wel collega’s helpen maar ik was het daarna zo beu dat bedelen om werk. Ik mocht ook geen collega’s uit andere teams helpen, pas toen ik aangaf dat ik dit niet langer zo vol hield, mocht ik collega’s uit andere teams helpen.

In de tussentijd heb ik een heel mooi bullet journal gemaakt op mijn werk :laughcry:
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Jun 2019 19:55

Re: Niks te doen op werk

Ik heb ook een tijdje ergens gewerkt waar veel te weinig te doen was. Ik zat met een collega op een kamer en die was ver van onze andere collega's. Op een gegeven moment heb ik een stapel Triviant-kaartjes meegenomen en sudoku's. Ook waren we altijd op de hoogte van alle roddels op nu.nl (Achterklap) en zochten we veel op op Wikipedia. :laughcry: Echt niet leuk overigens, gaat erg snel vervelen.
❤ 7 juni 2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 19 Jun 2019 20:06

Re: Niks te doen op werk

Ik zou een foto boek via albelli oid gaan maken. Harde schijf met foto's mee en gaan. Gebeurd dat ook nog eens.
<<

Anoniem290

Bericht 20 Jun 2019 10:42

Re: Niks te doen op werk

Ik heb een paar enquetes op Opiniemeters ingevuld. Heb al 37 euro bij elkaar gespaard, haha (wel een dik jaar over gedaan). Externe harde schijf kan ik niet op mijn pc openen, we zitten op thin clients op een extern netwerk. Plus ik ben al heeeel lang in gevecht met mijn iPhone, krijg mijn foto's met geen mogelijkheid op mijn computer. Denk ik dat ik ze heb overgezet, staan er maar een paar op. Ik ga denk ik gewoon alle 2000+ foto's maar naar mezelf mailen. Ook een bezigheid ;).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jun 2019 11:33

Re: Niks te doen op werk

Ik heb ook heel lang een baan gehad op vrijdag waar ik geen moer uitvoerde. Op een gegeven moment ook klaar met vragen om werk en ik mis het nu zó. Perfecte tijd om inderdaad fotoboeken te maken, ik heb het meeste van mijn studie daar kunnen doen, kon alle e-mails beantwoorden, dingen online bestellen en uitzoeken. En ervoor betaald worden!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem290

Bericht 20 Jun 2019 11:36

Re: Niks te doen op werk

Ik heb wel gemeld bij mijn baas en collega dat ik weinig te doen heb, maar echt prive dingen doen dat mag ik niet. Dus moet het allemaal stiekem doen, steeds wegklikken als ik iets hoor. Dus dat schiet ook niet erg op. Ik wil graag een baan waar ik gewoon kan werken. Ik vind dit wel erg saai. Mijn collega (de enige die bij mij op de kamer zit) werkt 2 dagen per week. Als het zo doorgaat, gaan ze ons nooit in totaal 5 dagen laten werken. Zal erop neerkomen dat zij dan weg moet (ik ben er langer en heb een uitgebreidere functie) en ik heb dus echt geen zin om altijd alleen te zitten.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Jun 2019 21:17

Re: Niks te doen op werk

En inderdaad iets van een online cursus, die je misschien ook verder kan brengen in je werk?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jun 2019 06:54

Re: Niks te doen op werk

Nou ik mocht natuurlijk officieel ook geen privedingen doen. Maar ook ik had het meerdere keren aangegeven en als er dan niks komt, ga ik natuurlijk niet zitten nagelbijten ofzo. Ik klikte ook altijd weg, maar 's middags was mijn baas er toch meestal niet dus dan kon het mooi. Maar je zit toch alleen met collega op de kamer, waarom zou het dan niet kunnen? Ik snap trouwens dat je een baan wilt met wat meer uitdaging. Ik vond het prima, want het was maar een vrijdag, verdiende goed en ik kreeg zo ontzettend veel gedaan op die dag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Bericht 21 Jun 2019 07:19

Re: Niks te doen op werk

Ik heb een beetje hetzelfde, ik werk part-time in de logistiek en er zijn de laatste tijd zoveel nieuwe mensen bij gekomen dat ik vanaf 11u niks meer te doen heb. Ik heb nog taken ernaast maar daar ben ik ook zo mee klaar en sommige dingen kan ik niet lang achter elkaar doen vanwege mijn rug en nek. Ik ben om 12.30 klaar dus dat laatste uur, anderhaf duurt altijd zo lang.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Jun 2019 08:50

Re: Niks te doen op werk

@ Poppy, wie maakt er bij het bedrijf waar je werkt de financiële rapportages? Kun je wellicht daar niet iets van overnemen doen? Dat is sowieso meer uitdaging dan het werk dat je nu doet. Of kun je eventueel geen financiële rapportages die er nog niet zijn ontwikkelen in bijv Excel. Wellicht is dat wel boven je niveau, maar dat kan ik niet inschatten vanaf hier. Wel heb ik gemerkt bij een ander bedrijf dat een paar financieel medewerkers veel meer zouden kunnen dan alleen maar het 'inboekwerk'. Alleen ze moeten het zelf wel willen en ik snap goed dat het spannend kan zijn om dingen te gaan doen die wellicht boven je opleidingsniveau zijn.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 21 Jun 2019 20:57

Re: Niks te doen op werk

Fred schreef:@ Poppy, wie maakt er bij het bedrijf waar je werkt de financiële rapportages? Kun je wellicht daar niet iets van overnemen doen? Dat is sowieso meer uitdaging dan het werk dat je nu doet. Of kun je eventueel geen financiële rapportages die er nog niet zijn ontwikkelen in bijv Excel. Wellicht is dat wel boven je niveau, maar dat kan ik niet inschatten vanaf hier. Wel heb ik gemerkt bij een ander bedrijf dat een paar financieel medewerkers veel meer zouden kunnen dan alleen maar het 'inboekwerk'. Alleen ze moeten het zelf wel willen en ik snap goed dat het spannend kan zijn om dingen te gaan doen die wellicht boven je opleidingsniveau zijn.


Mwah Fred, anders huurt werkgever jou drie weken in, dan weet ze gelijk hoe het moet :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Jun 2019 06:01

Re: Niks te doen op werk

Dat is een goede kerel... lol. Mijn reactie is wel serieus bedoeld want als ze iets qua rapportages zou ontwikkelen dan ziet het bedrijf nog meer haar meerwaarde. Overigens kun je op internet best veel hier over vinden zonder dat het bijv geld voor een opleiding kost. Wellicht kun je onder werktijd het een en ander uit proberen. Zoek bijv op kasstroom, liquiditeitsbegroting en kengetallen. Bij vrijwel alle financiële pakketten is de proef saldi balans en grootboek te exporteren naar Excel en probeer dan aan de hand van een voorbeeld op internet een rapportage van de export in Excel in elkaar te knutselen. Ook is op internet te vinden waarvoor je de rapportages kunt gebruiken en wat de informatie zegt over bijv de liquiditeit van het bedrijf. Het is sowieso een meerwaarde voor jezelf om je daar in te verdiepen.
<<

Anoniem290

Bericht 23 Jun 2019 11:02

Re: Niks te doen op werk

Dat doe ik al deels Fred. Mijn collega die fulltime werkt, doet hier wel meer mee dan ik (ik heb het laten vallen na mijn verlof, toen ik minder ging werken).
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 23 Jun 2019 14:23

Re: Niks te doen op werk

Ik heb dat in het verleden ook gehad. Toen hadden ik daarnaast nog een webshop die ik in mijn saaie uurtjes onderhield. Tja, gewoon wegklikken al de baas komt. Ik mocht dat officeel ook niet. Oja en ondertussen ook gewoon verder kijken naar wat anders.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 23 Jun 2019 15:17

Re: Niks te doen op werk

Dat lijkt me echt waardeloos Poppy! Ik heb geen tips voor je maar ik vind het wel flauw dat je geen privé dingen mag doen. Moet je dan maar voor je uit gaan zitten kijken als alles af is?
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers