Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik zoek een gedichtje

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Jun 2019 11:12

Ik zoek een gedichtje

Op ons werk hadden we een nieuwe bewoner gekregen. Helaas overleed ze al na 3 weken door een longontsteking in het ziekenhuis. Nu is donderdag de uitvaart, en mogen we namens t woonhuis een gedichtje of verhaaltje voorlezen. Normaal is dat geen probleem, dan krijgen we genoeg bedacht over hoe de bewoner was en heeft meegemaakt. Maar 3 weken is hiervoor veel te kort.
Ik heb op internet gezocht maar krijg geen mooi passend gedichtje gevonden. In die 3 weken is er natuurlijk nog een kleine emotionele band, dus 'we missen je' is een groot woord.
Iemand die toevallig iets heeft?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 18 Jun 2019 12:15

Re: Ik zoek een gedichtje

Ik vind persoonlijk deze van Toon Hermans erg mooi. Of hij toepasselijk is weet ik natuurlijk niet.



'n Beetje

Sterven doe je niet ineens,
maar af en toe een beetje
en alle beetjes die je stierf,
’t is vreemd, maar die vergeet je,

het is je dikwijls zelfs ontgaan,
je zegt ik ben wat moe,
maar op een keer dan ben je aan
je laatste beetje toe.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Jun 2019 12:30

Re: Ik zoek een gedichtje

Da's toevallig, die heb ik wel gelezen!
Maar zij kon niet praten, dus helaas minder van toepassing (Ik werk met verstandelijk gehandicapten)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jun 2019 14:47

Re: Ik zoek een gedichtje

Kun je niet ipv een door iemand anders bedacht gedichtje gewoon verwoorden hoe het is? Wellicht informeren bij familie hoe de bewoner was, wat leuke dingen aan die persoon waren. En dan benoemen dat je die eigenschappen graag beter had leren kennen, dat dat er helaas niet in zat.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Jun 2019 19:51

Re: Ik zoek een gedichtje

Mooi dat jullie toch iets willen doen! Ik vind UN’s idee ook erg goed. Als je toch een gedichtje wilt zou je eens kunnen kijken naar het werk van Monique Buising. Zij schrijft afscheidsgedichten en draagt die ook voor op begrafenissen van mensen bij wie er geen familie is, van overledenen die geen mensen meer hebben die hem of haar hebben gekend. Vaak erg mooie gedichtjes.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Jun 2019 23:24

Re: Ik zoek een gedichtje

We hebben nu idd een paar zinnen hoe het bij ons was. En dat We haar graag beter hadden leren kennen. We hebben bewust gekozen niet te vragen hoe ze thuis was, omdat we dat iets vinden voor familie om evt te vertellen.
En dan sluiten we af met een klein versje, wat indirect bij ouders past. Helemaal prima zo:)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 22 Jun 2019 17:37

Re: Ik zoek een gedichtje

Kijk eens op de website gedachten-gedichten.nl wie weet staat daar iets passends tussen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Jun 2019 06:03

Re: Ik zoek een gedichtje

Joontjuh schreef:Kijk eens op de website gedachten-gedichten.nl wie weet staat daar iets passends tussen

Die uitvaart was al geweest he?
#teammaple🍁
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 25 Jun 2019 13:41

Re: Ik zoek een gedichtje

Ja klopt, daarom had ik niet meer gereageerd, sorry
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers