Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn een week na vullen kies

<<

Anoniem269

Bericht 16 Jun 2019 20:10

Pijn een week na vullen kies

Ik heb vorige week vrijdag mijn kies (onderkaak) laten vullen omdat ik een gaatje had. Heb twee verdovings prikken gehad en het boren enzo is gewoon goed gegaan. Na drie uurtjes was de verdoving uitgewerkt en daarna verder geen last gehad. Tot vandaag. Bij elk ding dat ik kauw krijg ik een scherpe pijnscheut. Het maakt nu uit of het nu een zacht broodje is of een hard koekje. Het lijkt een beetje of je op aluminiumfolie bijt dat gevoel. Echt super vervelend! Is dit normaal na het vullen van een kies? Dit is de tweede keer dat ik een gaatje had en hoe het de vorige keer was kan ik me eigenlijk niet herinneren. Ik heb eigenlijk zo geen zin om deze week nog terug te gaan naar de tandarts dus ik hoop eigenlijk dat jullie zeggen dat het gewoon bij hoort :palm:
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 16 Jun 2019 20:23

Re: Pijn een week na vullen kies

Ik heb vorig jaar twee gaatjes gehad. De ene kies was direct na het vullen pijnloos. De ander heeft nog weken een beetje pijn gedaan bij kauwen, en is zelfs een jaar gevoelig geweest. De tandarts had mij hier al voor gewaarschuwd, anders had ik gedacht dat er iets niet goed was. Sinds een maand of twee is alle gevoeligheid gelukkig helemaal weg.

Ik zou wel voor de zekerheid even de assistente bellen om te toetsen of dit normale pijnklachten kunnen zijn.
<<

ChiQ

Bericht 16 Jun 2019 20:42

Re: Pijn een week na vullen kies

Soms kan een kies toch gaan ontsteken na het vullen. En omdat het een paar dagen erna is gekomen denk ik een ontsteking. Je vertelde dat je weerstand wat lager was, kan dus toch idd een onsteking zijn.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 16 Jun 2019 20:44

Re: Pijn een week na vullen kies

Ik zou hierover ook morgen even contact opnemen. Vooral omdat je meer dan een week nergens last van hebt gehad en nu opeens wel. Kan zijn dat er een ontsteking onder is gekomen.
<<

Anoniem269

Bericht 16 Jun 2019 21:35

Re: Pijn een week na vullen kies

Mijn weeerstand is de laatste maanden inderdaad erg prut en dit kan er dan ook nog wel bij :(
Morgen dan maar even bellen met de assistente..
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 17 Jun 2019 06:55

Re: Pijn een week na vullen kies

Ik had dat de laatste keer ook, terwijl ik dat daarvoor nooit had. Hoort er echt bij. Was er zelfs tóch mee teruggegaan omdat ik het niet vertrouwde, maar er was echt niets aan de hand en hij kon er niets aan veranderen. Heeft echt wel wat weken aangehouden...
Succes/sterkte!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Jun 2019 08:05

Re: Pijn een week na vullen kies

Ik herken het en was geen ontsteking bij mij. Heeft bij mij wel een hele tijd geduurd. Volgens de tandarts was dat heel normaal.
<<

Anoniem269

Bericht 17 Jun 2019 11:41

Re: Pijn een week na vullen kies

Nou ik ben net gewoon even langs geweest en het kon inderdaad wel even zo duren. Omdat ik het alleen heb als ik op iets kauw dachten ze niet gelijk aan een ontsteking. Als het erger wordt hoef ik maar te bellen en kunnen ze dezelfde dag wel even snel kijken.
<<

Anoniem309

Bericht 09 Jul 2019 14:12

Re: Pijn een week na vullen kies

Hoe is het nu Ava? Is het weggetrokken? Ik heb nu sinds 2 dagen dezelfde soort klachten. Alleen pijn bij kauwen (dus ook bij zachte dingen) of als ik met m’n vinger op de kies druk. Ik kan volgende week pas bij de tandarts terecht dus hopelijk word het niet erger.
<<

Anoniem266

Bericht 10 Jul 2019 16:20

Re: Pijn een week na vullen kies

Ik heb nu pijn tussen 2 kiezen waarbij ik allebei een wortelkanaal behandeling heb ondergaan vorig jaar.
Met het flossen is er een hoek afgebroken van 1 kies precies in het midden.

Het klopt en doet pijn. Toch wel vreemd als ze beide dood zijn eigenlijk?
<<

Anoniem266

Bericht 10 Jul 2019 16:20

Re: Pijn een week na vullen kies

Oh sorry ava ik gebruik nu je topic vind je dat erg ?

Hoe is het nu met je kies? Ik herken het wel hoor heb dat altijd nog een aantal maanden na het vullen van een kies.
<<

Anoniem269

Bericht 10 Jul 2019 18:31

Re: Pijn een week na vullen kies

Geeft niks hoor :) Ik heb zelf nog nooit (even afkloppen) een wortelkanaal behandeling gehad dus ik heb geen idee of die wel of niet kan. Sterkte iig!

Bij mij is het minder geworden maar nog wel aanwezig. Zachte dingen kan ik zonder problemen kauwen maar met harde dingen moet ik opletten.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers