Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keelontsteking

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 15 Jun 2019 17:00

Keelontsteking

Hoi allemaal,

Ik heb echt een enorme keelontsteking. Enorm rode amandelen met witte stippen die heel groot zijn. Ik kan moeilijk slikken omdat het zo dicht zit maar het lukt wel. Ik leef op waterijsjes en ibuprofen.

Vanmorgen belde ik de hap en zij zei dat ze niks voor me kan doen en ik dus niet langs hoefte te komen. Mijn moeder (verpleegkundige) vond dat heel gek omdat zij iemand kent die een abces kreeg door verwaarloosde keelontsteking.
Ik hoest ook groen slijm op.
Is er iemand die me kan vertellen dat ik niet bang hoef te zijn voor enge dingen en dat het normaal is, en bij een keelontsteking hoort?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Jun 2019 17:05

Re: Keelontsteking

Heb je koorts? Verkoudheidsklachten?

Een abces kan inderdaad een (zeldzame) complicatie van een bacteriële keelontsteking zijn. De meeste keelontstekingen zijn echter viraal en zelfs de meeste bacteriële eindigen niet in een peritonsillair abces. Witte stippen passen wel bij een bacteriële ontsteking maar zie je ook ontzettend vaak bij een virale, dat zegt niet zoveel.

Je moet vooral goed drinken, opletten dat je kunt blijven slikken voor eten en drinken (dat het pijn doet is iets anders) en dat je niet eenzijdige zwelling ontwikkelt of erg ziek wordt.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 15 Jun 2019 17:11

Re: Keelontsteking

Dank je wel voor je antwoord!

Ik heb geen koorts, voel me niet slap en heb verder nergens last van. Alleen maar vreselijke keelpijn. Slikken kan ik maar het voelt alsof alles door 2 klapdeuren moet.
Groen slijm is dus geen teken dat het te erg aan te worden is of richting mijn longen gaat?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Jun 2019 17:14

Re: Keelontsteking

Nee dat zegt niets. Vroeger dachten we dat groen slijm ook een teken was van een bacteriële infectie, maar dat is achterhaald.

Het feit dat je geen koorts hebt is een goed teken. En het feit dat je aan het hoesten bent ook (dan is het meer waarschijnlijk dat je een algehele bovenste luchtweginfectie hebt, terwijl je bij enkel keelpijn met witte stippen meer kans hebt dat het een bacteriële tonsillitis is).
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 15 Jun 2019 17:17

Re: Keelontsteking

En dat is goed? Als ik een luchtweginfectie heb? Beter dan alleen keelontsteking?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 15 Jun 2019 17:39

Re: Keelontsteking

Ooh zo ellendig keelontsteking. Ik had het laatst ook. Als je er na een week nog steeds zo'n last van hebt zou ik nog een keer bellen.
Verder veel waterijsjes, koud water, af en toe was tijmsiroop hielp mij ook.
Maar ik heb wel echt dik een week ibuprofen geslikt en toen pas werd het minder.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 15 Jun 2019 17:43

Re: Keelontsteking

Oké. Nou dan ga ik gewoon door zoals ik al deed. Fijn dat jullie hebben gereageerd!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Jun 2019 17:50

Re: Keelontsteking

Olíve schreef:En dat is goed? Als ik een luchtweginfectie heb? Beter dan alleen keelontsteking?


Ja, want dan ben je waarschijnlijk "gewoon" verkouden met keelpijn daarbij. ;)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 16 Jun 2019 07:46

Re: Keelontsteking

Oké!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers