Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


onmogelijke liefde gevoelens?"

<<

joel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 13 Jun 2019 19:51

Bericht 13 Jun 2019 20:08

onmogelijke liefde gevoelens?"

Hey,

Ik zou mijzelf eerst even iets voorstellen,

Ben joel uit twente en ben 30 jaar.

ik zit met wat problemen en vragen, en ik kan opzich niet echt terecht bij mijn vrienden voor dit soort zaken.
Ik hoop dat op dit forum wat mensen rond hangen die mij misschien iets kunnen helpen en het liefst vanuit een oogpunt van de dames rond mijn leeftijd, of mannen die het volgende gevoel herkennen.

kort gezegd, verliefd worden maar toch zooooo ontzettend hard lastig vinden om te beslissen of dit de ware is.
Je vind punten die negatief zijn en daar schrik je vanaf dan. terwijl dat paar jaar geleden veel makkelijker ging. ligt dit nou aan de aantal dates die verkeerd afliepen? want ja dat zijn er ook nogal wat, iemand die zwanger was van de ex en met mij date, iemand die vreemd ging MET mij, iemand die vreemd ging in een relatie met mij, een persoon die alleeen maar over andere jongens had etc etc. we kennen het denk ik? allemaal vast wel.
nu ben ik aan het daten met iemand die extreem lief is, iets wat ik juist zou willen zou je zeggen.. zo gezegd zo gedaan, maar nu komt het,
op de 3e date wou ze perse een relatie, en ik wil liever eerst rustig 3 maand daten voordat je aan een relatie begint. maar zij wou zo graag dat ik dacht ach, dat is ook een kennismaking eigenlij kdus maakt opzich ook niet zo heel veel uit.
Maar nu kreeg ze een brief van haar zus, heel veel succes met jullie relatie, daarna een boekje met dat er date fotos in konden, daarna kreeg ik een waslijst met dagen die ik vrij moest houden, verjaardag van een zus, moeder, oom tante etc etc. nu zou ik as zondag afspreken om de hele family te zien,
dus ik schrik hier weer van, en heb het gevoel dat dit juist weer veel te extreem en te snel is. mijn liefde begint weer te dalen en te twijvelen.

Heeft iemand tips ? of zit zelf ook in zoiets?
alvast bedankt. .
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jun 2019 20:16

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Mijn tip: als het je te snel gaat moet je zeggen dat dit je te snel en te heftig gaat. Na drie dates alle data voor familieverjaardagen vrijhouden? Dat doe ik niet eens en ik ben 10 jaar met m’n partner, waarvan 5 jaar getrouwd.

Duidelijk uitspreken wat je wel en niet ziet zitten. En als zij daar teleurgesteld over is, dan is dat zo. Als jij haar leuk genoeg vindt voor een serieuze relatie dan kun je haar dat duidelijk maken en dan kom de rest vanzelf wel, op zn tijd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2019 20:17

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat het je benauwd.
<<

joel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 13 Jun 2019 19:51

Bericht 13 Jun 2019 20:52

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Urban Naked schreef:Mijn tip: als het je te snel gaat moet je zeggen dat dit je te snel en te heftig gaat. Na drie dates alle data voor familieverjaardagen vrijhouden? Dat doe ik niet eens en ik ben 10 jaar met m’n partner, waarvan 5 jaar getrouwd.

Duidelijk uitspreken wat je wel en niet ziet zitten. En als zij daar teleurgesteld over is, dan is dat zo. Als jij haar leuk genoeg vindt voor een serieuze relatie dan kun je haar dat duidelijk maken en dan kom de rest vanzelf wel, op zn tijd.


daar ben ik met je eens, en dat heb ik beetje door laten schemeren dat ik het idd te snel vind en wat te extreem met dingen als die family dagen etc. maar ''zo zijn ze''. en als ik met haar praat over dit soort zaken valt ze stil, zegt ze niks an gaat de slachtoffer rol spelen en proberen mijn een schuld te geven als in waarom ik dit niet eerder zei, waarop ik antwoord, ik vind het lastig en ik zit hier niet om jou te kwetsen, maar hoe dan ook. geen echt antwoord krijg ik.
verder ben ik ook met je eens hoor om eerlijk te zijn en had ik zeker ook iets eerder moeten doen, maar verwachte dat ik het wel ging bolwerken in de loop van de dagen. Heb je veel relatie gehad en dat je in dit soort situaties kwam?
<<

joel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 13 Jun 2019 19:51

Bericht 13 Jun 2019 20:52

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Exogenesis schreef:Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat het je benauwd.


dank je wel, dat heb ik gedaan :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jun 2019 21:02

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Joel, nee ik heb hier niet vaak last van gehad. Sowieso ben ik er niet van gediend als iemand me een schuldgevoel probeert te geven. Ik heb (meestal) goede intenties maar ik kan niet aan alle verwachtingen voldoen, ook niet in een relatie. En daar wil ik open over kunnen communiceren. Als dat niet mogelijk is dan zou een relatie voor mij niet werken met zo’n persoon.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 13 Jun 2019 21:15

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Je zegt dat je hebt laten doorschemeren dat je het te snel vindt gaan en verderop ook dat je haar niet wil kwetsen. Ik vraag me af of je wel echt duidelijk geweest ben dat je nog helemaal niet op familie en verplichtingen zit te wachten. Natuurlijk hoef je niet heel bot te zijn zodat het haar kwetst, maar wees wel echt duidelijk. Misschien is doorschemeren niet genoeg. Ik zou bijvoorbeeld ook zeggen dat dit je allemaal afschrikt en dat jullie nog in een prille fase zitten waarin jullie elkaar moeten leren kennen, zonder allerlei verplichtingen e.d. Kortom wees heel duidelijk, voor zover je dit nog niet bent geweest.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jun 2019 21:28

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Je hebt vast meer date ervaring dan ik, maar ook ik vind dit veel te benauwend. Zeker dat dateboekje van haar zus zou kriebelig van worden.
Ik hoop dat het volgende wat ik zeg niet voor haar geldt, maar zou het kunnen dat ze zo onzeker over zichzelf is dat ze zo lief is en het na 3 dates al een relatie wil noemen zodat ze een vriend heeft (niet zo zeer jou maar in het algemeen). Mag ik vragen hoe vaak en lang haar vorige relaties waren en hoe deze waren, want daaruit kun je ook wel zaken uit halen over hoe ze is binnen een relatie?
Persoonlijk zou ik meer vrijheid voor mij zelf willen als ik jou was. Je moet ook nog gewoon je eigen hobby's etc kunnen doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Jun 2019 21:34

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

En je vindt haar wel echt leuk? Bij mij komt ze ook echt beetje dwingend, bijna wanhopig over. Is ze altijd zo of alleen als het hier op aankomt? Is ze ook rond de 30 en gaat misschien per ongeluk zo snel omdat de klok voor haar aan het tikken is? Geen tijd willen verliezen meer?
Afbeelding
Afbeelding
<<

joel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 13 Jun 2019 19:51

Bericht 13 Jun 2019 21:35

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Urban Naked schreef:Joel, nee ik heb hier niet vaak last van gehad. Sowieso ben ik er niet van gediend als iemand me een schuldgevoel probeert te geven. Ik heb (meestal) goede intenties maar ik kan niet aan alle verwachtingen voldoen, ook niet in een relatie. En daar wil ik open over kunnen communiceren. Als dat niet mogelijk is dan zou een relatie voor mij niet werken met zo’n persoon.


nou exact zo dacht ik dus ook, ''heb goede intenties'' helaas proberen veel dat toch niet in te zien. maar oke.
Je hebt groot gelijk over het open zijn en communiceren.
maar het lost helaas nog niet mijn vraag op over waarom ik zelf nu elke keer zo twijvel in relaties.
<<

joel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 13 Jun 2019 19:51

Bericht 13 Jun 2019 21:37

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Luisa schreef:Je zegt dat je hebt laten doorschemeren dat je het te snel vindt gaan en verderop ook dat je haar niet wil kwetsen. Ik vraag me af of je wel echt duidelijk geweest ben dat je nog helemaal niet op familie en verplichtingen zit te wachten. Natuurlijk hoef je niet heel bot te zijn zodat het haar kwetst, maar wees wel echt duidelijk. Misschien is doorschemeren niet genoeg. Ik zou bijvoorbeeld ook zeggen dat dit je allemaal afschrikt en dat jullie nog in een prille fase zitten waarin jullie elkaar moeten leren kennen, zonder allerlei verplichtingen e.d. Kortom wees heel duidelijk, voor zover je dit nog niet bent geweest.


dank je voor je bericht, Ja klopt het is voor mij vrij lastig om zulk soort dingen te bespreken, heb het wel gedaan, maar brengt een vreselijk gevoel. maar wat je zei over prille fase etc klinkt wel iets beter qua verwoorden daar kan ik nog wat mee. dank je wel :)
<<

joel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 13 Jun 2019 19:51

Bericht 13 Jun 2019 21:39

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Fred schreef:Je hebt vast meer date ervaring dan ik, maar ook ik vind dit veel te benauwend. Zeker dat dateboekje van haar zus zou kriebelig van worden.
Ik hoop dat het volgende wat ik zeg niet voor haar geldt, maar zou het kunnen dat ze zo onzeker over zichzelf is dat ze zo lief is en het na 3 dates al een relatie wil noemen zodat ze een vriend heeft (niet zo zeer jou maar in het algemeen). Mag ik vragen hoe vaak en lang haar vorige relaties waren en hoe deze waren, want daaruit kun je ook wel zaken uit halen over hoe ze is binnen een relatie?
Persoonlijk zou ik meer vrijheid voor mij zelf willen als ik jou was. Je moet ook nog gewoon je eigen hobby's etc kunnen doen.


Dat is idd vrij weinig voor haar, tot zo ver ik weet maximaal 2 relaties ? ze is 25 en dacht ook al dat ze zeker wat kan ''leren'' van relaties. en mischien heb je gelijk, misschien wilt ze ook te graag en is daardoor beetje bezitterig? ja ik ga ook dat verder verwoorden voor haar. dank je wel :)
<<

joel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 13 Jun 2019 19:51

Bericht 13 Jun 2019 22:41

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Marsy31 schreef:En je vindt haar wel echt leuk? Bij mij komt ze ook echt beetje dwingend, bijna wanhopig over. Is ze altijd zo of alleen als het hier op aankomt? Is ze ook rond de 30 en gaat misschien per ongeluk zo snel omdat de klok voor haar aan het tikken is? Geen tijd willen verliezen meer?


Nou dat is dus de grote vraag... vind ik haar echt echt leuk ? dat is dus voor mij vaak een lastig onderdeel waar ik zelf niks van snap. Ik heb in elk geval ontzettend veel kriebels als ik bij haar ben, en beetje ja en nee,
waarschijnlijk heb ik in de afgelopen jaren het een en ander opgelopen want ja dat heb ik zeker met relaties schoon ouders etc.
Nou is het ook een belangrijk punt om te vermelden dat haar ouders ook het een en ander mankeren, geen aandacht geschonken aan haar vroeger, heel opdringerig en ontzettend nep. zoiets als de perfecte ouders voor de buiten wereld maar ondertussen word de family geslagen snap je?
zou zij nep zijn ? is dat iets wat mij tegen houdt. waarom kan ik geen duidelijk punt maken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jun 2019 06:40

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Soms gaan relaties vanaf dag 1 helemaal natuurlijk en dan hoor je die mensen ook zeggen dat ze het zo ontzettend zeker weten met elkaar. Ik heb dat nooit gehad, lijkt me heerlijk als je dat ervaart.

Veel andere relaties moeten groeien in die zekerheid. Je moet elkaar leren kennen, de verliefdheid zorgt ervoor dat je veel bij elkaar wilt zijn en dat je elkaar dus sneller leert kennen. Zo kom je er gaandeweg achter of die ander alleen leuk lijkt of het ook is voor jou, of er eigenschappen zijn waar je niks mee kunt/wilt, of jij de ander gelukkig kunt maken. Tijdens dat proces ga je van elkaar houden, of je ontdekt dat het minder wordt.
Na 3 dates weten of het wat wordt lijkt mij snel. Ik zou het op zn beloop laten. Maar als je nu al twijfelt door zaken als haar karakter en haar ouders dan zou ik het er bij laten. Die dingen gaan niet veranderen.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 14 Jun 2019 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Jun 2019 08:48

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

Oh UN, even een dankjewel voor je laatste reactie. Wat fijn dat je dit zo zegt. Ik ervaar soms zoveel druk doordat mensen altijd tegen me zeggen: je weet het meteen als 'hij' het is. En dus ben ik bij elke date alleen maar bezig met of ik wel genoeg voel etc.. Probeer het deze keer echt veel meer los te laten en het lukt me redelijk al draait m'n hoofd soms nog overuren.

Joel, ik zou gewoon duidelijk zeggen dat je meer ruimte nodig hebt. Zij wordt wellicht onzeker door jouw twijfel, gaat daardoor nog meer haar best doen waar jij weer op reageert door waarschijnlijk nog meer afstand te nemen. Duidelijkheid naar haar toe gaat denk ik al veel schelen. Succes!
<<

Anoniem282

Bericht 14 Jun 2019 17:58

Re: onmogelijke liefde gevoelens?"

joel schreef:
daar ben ik met je eens, en dat heb ik beetje door laten schemeren dat ik het idd te snel vind en wat te extreem met dingen als die family dagen etc. maar ''zo zijn ze''. en als ik met haar praat over dit soort zaken valt ze stil, zegt ze niks an gaat de slachtoffer rol spelen en proberen mijn een schuld te geven als in waarom ik dit niet eerder zei, waarop ik antwoord, ik vind het lastig en ik zit hier niet om jou te kwetsen, maar hoe dan ook. geen echt antwoord krijg ik.
verder ben ik ook met je eens hoor om eerlijk te zijn en had ik zeker ook iets eerder moeten doen, maar verwachte dat ik het wel ging bolwerken in de loop van de dagen. Heb je veel relatie gehad en dat je in dit soort situaties kwam?


Ik vind mensen die in een slachtofferrol kruipen als ze weerstand krijgen c.q. kritisch worden bevraagd, per definitie geen aantrekkelijke mensen. "Zo zijn ze?" Leuk voor die familie, maar jij voelt je er niet goed bij en dat is denk ik ook waarom je zo twijfelt. Het voelt ergens niet goed, maar je kunt voor jezelf niet precies verwoorden wat er niet goed voelt en dus laat je je nu dingen aanleunen, omdat je voor jezelf hebt besloten dat je niet de stekker eruit wil trekken als je niet kunt duiden wat dat gevoel precies is. Dit is mijn psychologie van de koude grond en het hoeft zeker niet waar te zijn, maar dit is het eerste wat in mij opkomt.

In een prille relatie (of hoe je het ook wil noemen; ik zou eerder denken elkaar nog leren kennen om te kijken of het potentie heeft tot een relatie aangaan), zou je je beiden heel fijn moeten voelen. Dat is nu niet zo; als dat niet verandert, heeft het dus geen potentie.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers