Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang poedermelk?

<<

Anoniem290

Bericht 12 Jun 2019 08:31

Hoe lang poedermelk?

L krijgt Pepti vanwege koemelkallergie. Ze lijkt er wel overheen, want ik geef elke dag een danoontje en dat gaat goed. Laatst heb ik een pot nutrilon (ik weet zo niet hoe het heet, maar is met verknipte eiwitten, voor als ze wat last hebben van koemelk). Echter reageerde ze daar niet goed op en ben ik weer pepti gaan geven. Pepti werd vergoed tot ze 1 was, nu kost het ons gewoon 30 euro per pot.

Ze krijgt om 6.30/7.00 een fles van 150cc met 5 schepjes. Verder bieden we er om 19 uur nog een aan, maar dan hoeft ze meestal niks.

Wanneer stop je met poedermelk en ga je gewone melk geven? Ze drinkt overigens erg weinig, ik zet elke ochtend 3 verschillende bekers klaar met water en een met diksap (zodat ze tijdens het spelen ook zelf altijd iets kan pakken), maar aan het eind van de dag heft ze hooguit 50 cc op.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Jun 2019 08:37

Re: Hoe lang poedermelk?

Wij stapten rond het jaar telkens over naar gewone melk. Mijn kinderen hadden overigens beiden geen koemelkallergie.
2012 & 2016
<<

Anoniem290

Bericht 12 Jun 2019 08:55

Re: Hoe lang poedermelk?

En dan gewoon van de ene op de andere dag een hele beker gewone melk geven? Ik ben ergens toch wel bang dat ze daar dan last van krijgt. Mengen lukte niet, ze wilde het niet. Duwt de fles dan weg. Ze drinkt nog uit een fles, een beker wil ze al helemaal niet. Die trekt ze uit je handen en gaat ermee schudden, zodat alles eruit vliegt. Ben al maanden aan het proberen met tuitbekers, 360 graden bekers en rietjesbekers. De enige die enigszins lukt is de rietjesbeker. Dus om frustratie te voorkomen krijgt ze als ze 's morgens wakker wordt nog een flesje.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jun 2019 08:59

Re: Hoe lang poedermelk?

G krijgt melk ook nog uit een fles. Meestal koemelk en voor het slapen poedermelk.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Jun 2019 09:34

Re: Hoe lang poedermelk?

De oudste was met een jaar over op gewone melk. De jongste heeft nog wel wat langer flesvoeding gehad, omdat ik daar 's ochtends pap van maakte.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jun 2019 09:40

Re: Hoe lang poedermelk?

Je zou ook nog soja of amandelmelk kunnen geven.
Wij zijn pas met 18 maanden overgestapt. Daarvoor lustte hij het echt nog niet.
Tot 18 maanden kreeg hij iedere ochtend en avond nog een fles poedermelk.
2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Jun 2019 10:03

Re: Hoe lang poedermelk?

Hier ook rond t eerste jaar overgestapt. Was even zoeken of t nu kwam door de smaak, vorm van toedienen (beker ipv fles), of feit dat t niet warm was. Daar wat dingen mee geprobeerd (bijv gewone melk warm maken)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 12 Jun 2019 10:07

Re: Hoe lang poedermelk?

Rond 1,5 jaar van poedermelk naar gewone melk overgestapt. Op het kdv gaven ze melk in een tuitbeker bij de boterham en dat ging goed, dus dat thuis ook gedaan.

'S morgens kreeg ze vanaf een maand of 8 of zo een papfles, wat later (en nu nog) een bordje pap is.

Ik dacht dat het afbouwen van de fles voor de nacht nog het moeilijkst was, want ze was echt dol op de fles, maar daar zijn we van de ene op de andere dag mee gestopt, zonder problemen. Ze krijgt na het avondeten yoghurt.

Hier ook eentje die niet heel veel drinkt en ik hoor het op meer plaatsen. Daarom deden we eerst wat meer water in de fles bij het poeder, maar nu krijgt ze water uit een rietjesbeker en dat gaat goed. Ze pakt 'm zelf en drinkt minimaal 1 beker (250 ml) tot maximaal 2 per dag.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2019 11:11

Re: Hoe lang poedermelk?

Wij zijn op een gegeven moment gestopt met flessen.
De krijgt wel yoghurt bijvoorbeeld, maar tegen gewone melk kan ze helemaal niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem328

Bericht 12 Jun 2019 11:27

Re: Hoe lang poedermelk?

Wij zijn beide keren met een jaar overgestapt naar gewone melk. Gewoon ineens, dus niet eerst mengen ofzo.

Ik zou het gewoon proberen. Je komt er vanzelf achter of het goed gaat.

En als ze zo slecht drinkt zou ik de melk 's morgens gewoon in een flesje blijven geven. En overdag de rietjesbeker blijven aanbieden.

Wij geven iedere avond nog een flesje melk aan onze zoon van bijna 1,5 jaar. Heerlijk vindt hij dat nog. En ik ook :love:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jun 2019 12:00

Re: Hoe lang poedermelk?

Als ze laatst al niet goed op die nutrilon reageerde zou ik zeker niet over gaan op gewone koemelk. Als je al wilt overstappen zou ik een lactosevrije melk geven.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jun 2019 12:01

Re: Hoe lang poedermelk?

Als je zegt ‘daar reageerde ze niet goed op’ dan neem ik aan dat je bedoelt dat je dat dan merkt aan kramp/slechte ontlasting. Of bedoel je dat ze het niet lekker vond?
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2019 12:02

Re: Hoe lang poedermelk?

Nee joh. Natuurlijk niet ineens overstappen op gewone melk. Dat is echt vragen om problemen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2019 12:02

Re: Hoe lang poedermelk?

Urban Naked schreef:Als je zegt ‘daar reageerde ze niet goed op’ dan neem ik aan dat je bedoelt dat je dat dan merkt aan kramp/slechte ontlasting. Of bedoel je dat ze het niet lekker vond?


Ja dit neem ik ook aan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem308

Bericht 12 Jun 2019 12:29

Re: Hoe lang poedermelk?

Met een jaar zijn wij over gegaan. Toen dronk ze ook niet meer uit een fles maar uit een gewone beker.
Als ze voor de rest zo slecht drinkt zou ik wel even doorgaan. Ze moet toch vocht binnen krijgen.
Eventueel iets minder schepjes en meer water.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2019 12:31

Re: Hoe lang poedermelk?

Kun je met dit verhaal overigens niet een langere vergoeding krijgen voor bv de pepti peutermelk?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Jun 2019 14:33

Re: Hoe lang poedermelk?

Hier ook rond de eerste verjaardag over gestapt op gewone melk. Beide jongens lieten met 14 maanden de papfles voor het slapen vallen en vanaf dat moment ook nooit meer een fles gebruikt, in de ochtend pap van een bordje en bij de lunch een beker melk ( rietjes beker of tuitbeker), als dessert een bakje yoghurt, de jongste was niet zo dol op pap als ontbijt en kreeg dus een beker warme melk naast zijn boterham.

Geef je alleen Danoontjes of ook weleens gewone yoghurt en hoe reageert ze daar op? Want anders zou je ook nog kunnen kijken hoe karnemelk valt. Ik zou overigens net zoals UN zegt niet zomaar overstappen op gewone koemelk als ze daar niet goed op reageert. Of het een keer testen maar als ze dan niet goed reageert even contact opnemen met de huisarts en vragen wat het verstandigst is om te geven bijvoorbeeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem328

Bericht 12 Jun 2019 15:58

Re: Hoe lang poedermelk?

Als ze koemelkallergie heeft zou ze dan ook niet moeten reageren op dagelijks danoontje?
<<

Anoniem290

Bericht 12 Jun 2019 17:19

Re: Hoe lang poedermelk?

Sam schreef:
Urban Naked schreef:Als je zegt ‘daar reageerde ze niet goed op’ dan neem ik aan dat je bedoelt dat je dat dan merkt aan kramp/slechte ontlasting. Of bedoel je dat ze het niet lekker vond?


Ja dit neem ik ook aan.


Ja veel huilen en weer de halve nacht wakker.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2019 17:45

Re: Hoe lang poedermelk?

Olijfje schreef:Als ze koemelkallergie heeft zou ze dan ook niet moeten reageren op dagelijks danoontje?


Nee. Want dat is wat verzuurd.
Sophie reageert daar ook niet op. En ook niet op yoghurt ed.
Wel heel erg op melk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 13 Jun 2019 21:55

Re: Hoe lang poedermelk?

Wij hadden altijd nutrilon h.a. (dus met verknipte eiwitten) en zijn rond 1 jaar in 1x overgestapt op gewone melk. Dit drinkt ze wel nog uit de fles en soms slokjes uit een gewone beker. Soms heeft ze voor de avond nog nutrilon als ze al een paar dagen haar avondeten niet heeft gegeten. Ik hoop dat ze zo dan toch aan haar voedingsstoffen komt.

Hier verder geen problemen met overstappen, maar ze had dan ook geen kma.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Jun 2019 22:39

Re: Hoe lang poedermelk?

Ik ben begonnen met melk aanbieden als babychino (mini kopjes warme melk in café terwijl ik mijn koffie drink) met een jaar. Vond hij heerlijk. Hij kreeg tot zeker 20 maanden nog een poedermelkfles voor slapen. Toen ik hem aan de melk had, kreeg hij het in de pap en toen beker met lunch. En toen dat goed ging, ben ik cold turkey gestopt met de fles. Heb hem eerst kamillethee aangeboden nog maar dat hoefde hij niet. Nooit drama gehad eigenlijk met afbouwen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Jun 2019 08:30

Re: Hoe lang poedermelk?

Wij zijn vorige week, toen ze 1 werd, overgestapt op gewone melk. We hebben ook meteen een fles geskipt, ze krijgt nu alleen 's morgens en 's avonds nog een fles melk.
❤ 7 juni 2018
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 14 Jun 2019 08:47

Re: Hoe lang poedermelk?

Sam schreef:
Olijfje schreef:Als ze koemelkallergie heeft zou ze dan ook niet moeten reageren op dagelijks danoontje?


Nee. Want dat is wat verzuurd.
Sophie reageert daar ook niet op. En ook niet op yoghurt ed.
Wel heel erg op melk.


Inderdaad. Onze kinderen reageerden ook niet op danoontjes, softijs, yoghurt of karnemelk. Geitenmelk en geitenyoghurt ging ook goed. Anders inderdaad Soja of amandelmelk.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Jun 2019 12:35

Re: Hoe lang poedermelk?

Is er een mogelijkheid om KMA echt uit te sluiten? Want dan kan het ook een kwestie van wennen aan de smaak zijn denk ik en dan is het wellicht toch eerst mengen, steeds meer gewone melk erbij en even volhouden. Anders wat hier al genoemd is, amandelmelk of sojamelk proberen.

M heeft ook nog wel even poedermelk gehad na 1 jaar en ook nog uit de fles. Ze kreeg in de ochtend een papfles en dat zat zo in ons systeem met de poedermelk en de fles (en we konden haar daarna nog even terug in bed leggen) dus het was meer uit gewoonte. Toen ze na die fles niet meer wilde slapen (ik denk dat ze toen iets van 14-15 maanden was), zijn we op een meer standaard ontbijt over gegaan, een boterham met een beker gewone melk.

Ik denk dat er niks mis mee is om nog een tijdje poedermelk te geven, er zijn niet voor niets ook dreumes varianten. En als ze uit een fles wel drinkt en uit een andere beter niet, lekker een fles geven. Het nichtje van M is een half jaar ouder en heeft altijd heel slecht gedronken, die kreeg tot 2 jaar nog regelmatig een fles, omdat ze daar tenminste uit dronk, bekers waren steeds een enorm drama. Wel blijven aanbieden en oefenen, ieder kind doet dat op zijn eigen tempo denk ik.
december 2016
juli 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers