Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reflux -> wanneer lukt drinken?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Okt 2013 11:53

Reflux -> wanneer lukt drinken?

R. heeft reflux. Al haar voedingen dikken we in en dit gaat al een hele tijd super!

Maar als ze thee of water drinkt, komt het er standaard na een paar minuten weer uit.

Vanaf wanneer kon jou kindje 'gewoon' drinken zonder spugen?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 29 Okt 2013 12:15

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Luuk heeft ook reflux. Wij hebben nooit zijn flessen ingedikt omdat hij daar erge krampen van kreeg. Het was goed onder controle te houden met de nexium. Hij spuugde wel veel maar het was door de medicatie niet pijnlijk voor hem. Spugen werd op een gegeven moment steeds minder. Het andere drinken bij luuk gaat nu eindelijk sinds een maand ongeveer goed maar dat kwam meer doordat hij eerst al die bekers gewoon niet snapte. Wel vind ik dat hij nu inderdaad wel weer wat meer spuugt, maar het valt mee.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Okt 2013 12:21

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

je kan met johhanesbroodpitmeel alle dranken indikken.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem162

Bericht 29 Okt 2013 12:22

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

ik dikte in het begin ook roosvicee in omdat het er anders standaard weer uit kwam.
<<

Anoniem144

Bericht 29 Okt 2013 12:38

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Nadat we 3 x geprobeert hebben de medicatie af te bouwen ( motillium en zantac), kon ze rond de 10/11 maanden drinken zonder te spugen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Okt 2013 13:16

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Oke, handig om te weten! Dan gaan we de thee ook indikken. Het spugen duurt dus nog wel een tijdje :(.
<<

Anoniem162

Bericht 29 Okt 2013 13:27

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Mijn kind heeft tot 15 maanden nexium gekregen omdat hij anders weer begon met spugen dus ik heb lang alles ingedikt. Pas tegen een jaar dronk hij het gewoon (en dan nog steeds maar kleine beetjes)
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 29 Okt 2013 14:03

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Wel echt pure johannesbroodpitmeel gebruiken. Nutriton niet. Mijn dochter kreeg daar trouwens ook kramp van, maar eigenlijk is het ook nepperij van Nutrilon. Het percentage jbpm is zo weinig, de rest is vulstoffen.

Wij dikten in omdat we een hongerige baby hadden, dus heb geen ervaring met spugen en dergelijke. Maar pure jbpm is wel echt goud. Ik dik er nu soms haar fruithapjes mee in. Dat werkt als een trein.
22-2-2013
28-8-2015
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 29 Okt 2013 14:10

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Vaak gaat het beter wanneer ze echt meer vast voedsel (zoals brood) gaan eten. Dat het ook echt 'maaltijden' gaan worden.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem286

Bericht 29 Okt 2013 18:57

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

S spuugde nooit heelv eel maar had vreselijke oprispingen. Nu ze meer vast eet is het minder, we zijn sinds kort nu ook van de nexium af en tot op heden gaat het goed.
<<

Anoniem162

Bericht 29 Okt 2013 19:06

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Dikkie Dik schreef:Wel echt pure johannesbroodpitmeel gebruiken. Nutriton niet. Mijn dochter kreeg daar trouwens ook kramp van, maar eigenlijk is het ook nepperij van Nutrilon. Het percentage jbpm is zo weinig, de rest is vulstoffen.

Wij dikten in omdat we een hongerige baby hadden, dus heb geen ervaring met spugen en dergelijke. Maar pure jbpm is wel echt goud. Ik dik er nu soms haar fruithapjes mee in. Dat werkt als een trein.


Welke is dat dan en waar koop je dat? mijn schoonzus is op zoek naar iets voor haar kindje.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 29 Okt 2013 20:33

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Reformwinkel of via deonlinedrogist.nl
22-2-2013
28-8-2015
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 29 Okt 2013 21:10

Re: Reflux -> wanneer lukt drinken?

Inderdaad, wij kochten jbpm ook bij de reformwinkel in het dorp.

Bij ons gaatnhet sinds 2 maanden echt super! Maar hij krijgt nu nog maar 3 flessen per dag, de rest is allemaal dikker (pap, brood, warme hap, fruit, yoghurt).
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers