Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

<<

Anoniem266

Bericht 06 Jun 2019 08:29

Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Ik twijfel wat het leukste is voor mijn bijna 5 jarige zoon voor zijn verjaardag.

Ik heb in mijn hoofd om met de 5 jaar een wat groter cadeau te geven waar hij echt wat aan heeft.
Ik schat dat een fietjes of goede tablet zo rond de 200/250 euro gaat kosten.


Dilemma 1: een normale samsung tablet met kinderhoes maar wel een echte zeg maar geen kinder ding.
(Heeft nu de telekids kurio tab maar dat ding is al na 3 kwartier leeg, sloom, wel heel erg veel leuke kinder spelletjes en aps en hij heeft mijn super oude ipad om youtube op te kijken en wisselt daarmee af maar daar kunnen geen aps meer op gedownload worden alleen maar voor youtube)

Een tablet is dus niet perce noodzakelijk maar wel heeeeel erg leuk voor hem.

Dilemma 2: een nieuwe fiets 20 inch. Heeft nu een 14 inch en die begint te klein te worden maar 20 inch zal nog wat te groot zijn. De fietsenwinkel adviseert wel een 20 inch omdat kinderen snel groeien en ze er dan even mee doen.
(Hij fietst niet super veel beetje voor de deur, kan zonder zijwieltjes en doet dat goed op de 14 inch, 20 inch is eigenlijk nog te groot) ik denk dat hij het niet perce leuk vind om op een grotere fiets te gaan fietsen maar het is wel nodig kan hij straks ook mee naar school fietsen.

Een fietsje is dus ook niet perce noodzakelijk maar wel leuk en heeft er op den duur veel aan, nuttig cadeau.

Dilemma 3: En dan hebben we al wat want heb zijn grote duplo verzameling + duplo trein vorig jaar verkocht via marktplaats voor 130 euro. Hem toen belooft daar gaan wij de lego trein voor terug kopen :-) maar omdat gewoon tussendoor te geven vind ik ook weer te gek dus had het idee dit met zijn verjaardag erbij te geven. Heb ondertussen de lego trein bestelt + 2 uitbreidingen van de rails samen voor 130 euro.
Dit is dus van zijn eigen geld en verkochte speelgoed dus dat moet ik eigenlijk niet mee rekenen toch als cadeau?

Maar
Ik kan hier ook een nieuwe schoolrugzak bij kopen met een nieuwe broodtrommel en beker (heeft hij echt nodig maar kan ook weer gewoon zo niet perce als cadeau want dit heeft hij nodig) (kosten samen +- 45 euro) en een mierenboerderij wat ook erg tof is (kosten 40 euro) dan ben ik zelf voor 85 euro kwijt en hebben we super toffe cadeaus maar wel zelf betaalt eigenlijk een groot deel daarvan.

Maar een nieuwe fiets of nieuwe tablet is ook weer fijn voor hem en wel een leuk cadeau als je 5 wordt maar de trein is er dan ook nog



Sorry voor de warrige tekst ben ik niet zo goed in maar voor andere mama’s met 5 jarige waar zijn jullie kindjes het blijste mee? En een super luxe dilemma maar normaal niet zo verwend hoor met een verjaardag.

Groetjes reep
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2019 08:39

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Ik zou die Lego trein wel als 'gewoon' cadeau hebben gegeven.
Je verkoopt iets, dus krijg je er iets voor terug.

Ik zou verder geven waar hij het meest aan heeft/het meest mee gaat doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 06 Jun 2019 09:02

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Ik zou voor de fiets gaan. Met al 2 tablets tot zijn beschikking lijkt me dat onderwerp wel gedekt en die trein, tja, ik kan me wel vinden in wat Sam zegt, maar aan de andere kant is die duplo waarschijnlijk ook eerst door jullie betaald en ik vind het heel veel geld voor 'zomaar' een cadeau. Wellicht zou ik familie vragen om mee te doen aan een groot cadeau en dan de fiets zelf geven en de trein door opa/oma/oom/tante of andersom
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem266

Bericht 06 Jun 2019 09:05

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Ik begrijp jullie met de trein zo geven maar vind het echt te veel voor zomaar tussendoor vandaar dat ik het met zijn verjaardag wilde doen.

De trein is dus zelf betaalt dus kan niet door opa/oma en die geven echt niet zoveel :-)

Dan denk ik dat ik de rugzak + inhoud zomaar doe net voor het school jaar.

En dan maar voor de fiets + de trein / uitbreidingen ga.

Wel te veel vind ik in 1 keer.

Met de tablet gaat hij het meeste doen maar de fiets vind ik een stuk gezonder en heb je op een andere manier meer aan !
<<

Anoniem294

Bericht 06 Jun 2019 09:18

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Waarom is het teveel voor tussendoor? Die 130 euro was toch van zijn spullen? Ik vind persoonlijk dat ze daar direct iets voor terug mogen kopen of apart zetten en iets bijsparen als hetgeen wat ze willen duurder is.

Persoonlijk vind ik een fiets iets wat een kind nodig heeft en waarin jij als ouder verplicht bent om hem daarvan te voorzien en geen verjaardagscadeau. Tenzij er echt geen financiële middelen zijn om die tussendoor te kopen (eventueel via mp oid).

Ik zou dus voor de tablet gaan en de trein gewoon kopen van zijn geld en zeker niet als verjaardagscadeau.
<<

Anoniem294

Bericht 06 Jun 2019 09:21

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Niekske schreef:Ik zou voor de fiets gaan. Met al 2 tablets tot zijn beschikking lijkt me dat onderwerp wel gedekt en die trein, tja, ik kan me wel vinden in wat Sam zegt, maar aan de andere kant is die duplo waarschijnlijk ook eerst door jullie betaald en ik vind het heel veel geld voor 'zomaar' een cadeau.


Het maakt toch niet uit van wie hij de duplo heeft gekregen? Het was van hem en het geld ervan kan je dus ook niet terug nemen om een ander cadeau van te kopen. Vind ik. Dan betaald hij dus eigenlijk gewoon zijn eigen cadeau door iets van zichzelf te verkopen.

Dat is dan niet zomaar een cadeau maar hij kan dan iets nieuws kopen door iets waar zijn interesse niet meer ligt te verkopen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Jun 2019 09:22

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Mijn zoon kreeg met 5 jaar een fiets en nog wat kleine cadeautjes. Je hebt ook nog tussenmaten, mijn zoon is ruim 5 en geen kleintje maar ik denk niet dat hij nu al op een 20 inch fiets zou passen. Er is ook nog 16 en 18 inch.

Tablet hebben wij hier voor kerst een nieuwe gekocht, een gewone Samsung. Maar je kunt ook de kinderstand aanzetten en daarin bepalen welke apps er gedaan kunnen worden en hoe lang er per dag bijvoorbeeld gespeeld mag worden als je dat wilt beperken. Ik vind het erg handig, nu hebben we een gewone tablet (ik gebruik hem zelf ook af en toe) en kun je toch alles ermee doen wat je wilt (kindertablet hoor je toch vaak wat mindere verhalen over) en toch een kindvriendelijke stand erop.

De trein zal vast ook in de smaak vallen, leuk idee! Ik zou zelf als ik iets zou verkopen wat van de kinderen was en beloofd had er wat voor terug te kopen dat wel doen en niet persé voor de verjaardag doen.
Laatst gewijzigd door Hippie op 06 Jun 2019 09:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jun 2019 09:29

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Net als Sam had ik die Lego-trein ook gekocht op het moment dat die Duplo verkocht werd. Ook al is die Duplo door de ouders betaald, het is wel zíjn Duplo. Ik zie dat gewoon als speelgoed inruilen, en ik vind het ook niet 'te gek' om dat tussendoor te doen. Als die trein nu wordt gekocht zou ik dat inderdaad erbij doen, ongeacht de grootte van het verjaardagscadeau, want dat is iets wat gewoon beloofd is en losstaat van zijn verjaardag.

Van de cadeau-opties zou ik denk ik voor de fiets gaan, maar dan wel een 16 inch zodat hij er gewoon meteen op kan rijden. Een fiets die je eerst X maanden weg moet zetten omdat je er nog niet op past, vind ik niet een heel feestelijk cadeau.

En ja, fiets en trein zijn samen veel, maar dat is wel een beetje het gevolg van die trein niet tussendoor willen geven. Ik vind het flauw om die trein niet zomaar te willen geven, maar dan op de verjaardag te gaan korten op het cadeau, 'want je krijgt die trein al'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jun 2019 09:31

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Coco schreef:Waarom is het teveel voor tussendoor? Die 130 euro was toch van zijn spullen? Ik vind persoonlijk dat ze daar direct iets voor terug mogen kopen of apart zetten en iets bijsparen als hetgeen wat ze willen duurder is.

Persoonlijk vind ik een fiets iets wat een kind nodig heeft en waarin jij als ouder verplicht bent om hem daarvan te voorzien en geen verjaardagscadeau. Tenzij er echt geen financiële middelen zijn om die tussendoor te kopen (eventueel via mp oid).

Ik zou dus voor de tablet gaan en de trein gewoon kopen van zijn geld en zeker niet als verjaardagscadeau.


+1

Wat betreft de fiets ben ik het trouwens ook met je eens, maar aangezien er al wat tablets in huis zijn, zou ik daarom voor een fiets gaan waar hij nu hij nog niet per se een fiets nodig heeft gewoon lekker tijdens het buitenspelen op kan fietsen, niet eentje die later nuttig is voor naar school, zodat je die maar vast hebt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Jun 2019 09:33

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Eens met Coco, zou zou ik het ook doen.

Haha Hippie, kindertafeltennisfeest! Dat is een mooie.
10.04.17
<<

Anoniem266

Bericht 06 Jun 2019 09:43

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Klopt komt omdat de trein 6+ En ik het daarom nog niet had gekocht.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Jun 2019 09:53

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Haha, lang leve de autocorrect!

Hier met 5 dus wel voor een fiets gekozen, al vind ik het ook niet persé het ‘leukste’ verjaardagscadeau. Maar hij kon wel een nieuwe fiets gebruiken en had verder al zoveel speelgoed en ander spul. En de overige wensen die hij had waren over het algemeen niet enorm duur dus hij heeft nog wat kleine dingetjes erbij gehad en had nog een mooi verlanglijstje over voor de visite.

Ik heb inderdaad wel gekozen voor een fiets waarvan ik wist dat zoon hem geweldig zou vinden, een beetje een soort crossfiets. Waar hij nu goed op kan fietsen en dat doet hij ook het liefst elke dag. Hier was het dus een geslaagd cadeau. Overigens zou ik tussendoor ook gewoon een fiets kopen als een van de kinderen er eentje nodig heeft maar nu kwam het hier toevallig zo uit. En met een verjaardag ben ik dan wel geneigd om een duurdere/mooiere fiets te kopen dan tussendoor (dan eerder via MP wat goedkoper).
<<

Anoniem279

Bericht 06 Jun 2019 10:18

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Maar die trein en de spullen heb je al gekocht, dus eigenlijk heb je toch al een cadeau? Misschien kun je vragen of opa en oma een tweedehands fiets voor hem willen kopen als cadeau. Dat jullie op Marktplaats kijken voor een goede en niet al te dure (die staan er zat, vaak ook nog mooi), ‘m evt ophalen en dat zij hem dan kunnen geven. Of misschien vinden ze het zelf wel leuk om Marktplaats af te speuren.
<<

Anoniem266

Bericht 06 Jun 2019 10:23

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Klopt flo eigenlijk hebben we al een cadeau en goed is ook weer goed.

Ik ben er uit we doen een tablet zodat de oude meuk weg kan en geven de trein (reken bedrag niet mee dan doe ik het zo) vind de trein te gortig om zo te geven als tussendoor. Dat ik niet meteen een nieuwe trein heb gekocht ligt aan dat de trein 6+ is en hij was toen ik het verkocht nog maar 4 dus wilde even wachten.

En een fiets vraag ik aan opa en oma en betalen wij eventueel mee of wij geven hem gewoon als hij op de 20 inch kan.

Geld is niet een groot probleem maar wil het gewoon niet te gek maken allemaal.
<<

Anoniem279

Bericht 06 Jun 2019 10:25

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Haha je wilt het niet te gek maken en vervolgens krijgt hij alles waartussen je twijfelde :wink:
<<

Anoniem266

Bericht 06 Jun 2019 10:29

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Oh ja pfff

Voel me gewoon een beetje slecht door die trein en omdat wij het niet betaalt hebben.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 06 Jun 2019 10:31

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Maar daar hecht een kind toch helemaal geen waarde aan of jij het wel of niet betaald hebt, of dat het komt van de duplo die hij ook eerder kreeg. Hij zal super blij zijn met de trein en er verder niet eens over nadenken.
<<

Anoniem266

Bericht 06 Jun 2019 10:38

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Dat klopt is ook weer zo natuurlijk hij geeft er niks om is mijn eigen gevoel.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2019 11:00

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Als je het niet te gek wilt maken, zou ik alleen de trein geven. Hartstikke mooi cadeau.

En jij moet het vooral doen zoals jij het goed dunkt. Dat iemand het anders zou doen, hoef jij je niks van aan te trekken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jun 2019 12:15

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Het is altijd je eigen keus, maar je vraagt het hier en ik zou niet van iets wat hij toch al zou krijgen omdat het zo was afgesproken opeens een verjaardagscadeau maken omdat het anders te gortig wordt, gewoon omdat ik dat zelf niet eerlijk zou vinden.

En misschien denkt hij er inderdaad zelf niet bij na, maar het zal evengoed niet meteen een blijvend negatief effect hebben als hij een keer twee cadeaus in één keer krijgt, of iets groters tussendoor. Daar word je niet in één klap een verwend kind van of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 06 Jun 2019 12:22

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Ik zou de trein ook "gewoon" geven, juist om hem te leren dat als je graag iets wil hebben dat je daar iets voor moet doen. Als je groter bent moet je daarvoor klusjes doen of werken en als je kleiner bent kun je dus oud speelgoed waar je niet meer mee speelt verkopen zodat je van dat geld iets nieuws kunt kopen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2019 12:54

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Eens met Susan en Jada.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 06 Jun 2019 13:01

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Zoals je leest, denkt iedereen er anders over :P dus eigenlijk boeit het niet wat anderen zouden doen, doe waar jullie je goed bij voelen (en wat bij jullie financiële situatie past).
december 2016
juli 2019
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 06 Jun 2019 14:07

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Check voor een tablet eens de website van B.otom i.nternational. ze verkopen daar retourartikelen waar gewoon fabrieksgarantie op zit. Wij hadden daar een Samsung tablet van B kwaliteit, omdat er een heeeeel klein krasje op de achterkant zat. Scheelt aanzienlijk in geld.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 07 Jun 2019 09:08

Re: Cadeau 5 jarige (verjaardag) warrig dilemma verhaal.

Ik zou de trein gewoon zo geven omdat je destijds al beloofd hebt dat hij de trein mocht kopen als zijn duplo verkocht was. En dan een 16 inch of 18 inch fiets kopen voor zijn verjaardag. Dus eentje waar hij nu al op kan fietsen. Maar goed, ik vind op 5-jarige leeftijd een fiets nog niet noodzakelijk zoals hierboven ergens aangegeven wordt. En voel me zeker niet verplicht als ouder om daar in te voorzien. Mijn dochter fietst er voor haar lol op en we gebruiken haar fiets nog niet echt als vervoermiddel.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers