Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een samengesteld gezin.

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Dec 2019 09:54

Re: Een samengesteld gezin.

Ik vind dat je erg aangevallen reageert Popcorn, je plaatst toch echt zelf deze informatie over jullie gezinsleven online en wanneer reacties je niet bevallen ga je in de aanval. Ik kan me goed voorstellen dat een samengesteld gezin hard werken is maar vind ook dat je dan juist goede afspraken moet maken met elkaar als partners over bijvoorbeeld de huisregels en hoe je hier als team richting alle kinderen instaat. Het zoontje van jouw vriend heeft hier niet voor gekozen en geen keuze in gehad, net zo min als jouw kinderen. Zij moeten het er maar mee doen.. En ik geloof zeker dat jullie in hun belang hebben gekozen maar geen 1 kind kiest ervoor dat ouders gaan scheiden en dat ze in samengestelde gezinnen opgroeien omdat hun ouders dit nou eenmaal voor ze beslissen.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Dec 2019 10:12

Re: Een samengesteld gezin.

Joh Fantine, maar de reacties richting haar (met name die eerste van Olive) zijn toch ook niet mals? Beetje makkelijk om te roeptoeteren dat ze wel erg aangevallen reageert. Het is al met al een hele ingewikkelde situatie, ze zit al met een deel frustratie waarschijnlijk (anders vroeg ze geen tips in dit topic) en dan nog vraagt ze dus vooral tips, geen belerend vingertje. Het advies van Olive, om het mannetje maar te matsen vind ik vooral heel bijzonder. Niet eerlijk richting de andere kinderen en je wilt het mannetje denk ik ook niet meegeven dat die weekenden bij zijn vader maar een paradijs zijn omdat hij veel meer mag en van hem veel meer getolereerd wordt dan van de andere kinderen.
Ik denk eigenlijk dat Popcorn bizar weinig met jouw reactie kan. Ze is zich er ongetwijfeld heus wel van bewust dat de kinderen hier niet voor gekozen hebben en dat ze zouden moeten gaan voor wat het beste is voor de kinderen... tsja, denk je dat dat niet de hele insteek is van haar vraag om advies? Alleen dat wat anderen denken wat echt de perfecte oplossing is, werkt in hun situatie misschien helemaal niet. En dat mag ze best zeggen.
<<

Dani

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:28

Bericht 24 Dec 2019 16:15

Re: Een samengesteld gezin.

Ik vind ook dat Popcorn ontzettend fel en overtrokken reageert op de meningen die haar niet aanstaan. Naar mijn idee zit er een niet zo vriendelijke toon in haar berichten over haar vriend en stiefzoon.
Het klinkt alsof jij en je vriend een ander idee hebben over de opvoeding van jullie kinderen als zijnde de tijd die jullie met jullie kinderen doorbrengen. De vraag is dan maar hoe lang dit goed gaat tussen jullie. Ik zou eerlijk gezegd geen relatie met iemand willen hebben die dit op deze manier doet. Zo weinig tijd vrij maken voor z’n eigen kind. Maar goed, jij denkt daar blijkbaar anders over.
En ja, ook ik vind het beeld dat jij in je berichten schetst sneu voor je stiefzoon. Jullie wonen nog maar kort samen, hij is maar een paar dagen in de maand bij jullie, en er wordt verwacht dat ie die paar dagen direct alle regels goed in z’n hoofd heeft. Mijn 4 jarige heeft het in 1 huishouden al moeilijk genoeg met het onthouden van die kleine (voor hun onbelangrijke) regels. Laat staan je zoontje die in een toch nog nieuwe situatie steeds moet schakelen. Geef hem wat ruimte, en dat vind ik echt niet matsen hoor.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2019 16:32

Re: Een samengesteld gezin.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 23 Mei 2022 22:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Dec 2019 16:35

Re: Een samengesteld gezin.

Wel herkenbaar hoor Popcorn. In het topic over m'n collega toen kreeg ik ook zoveel ongevraagd advies en heel veel reacties waarin overduidelijk niet goed gelezen was. Wel jammer vind ik dat altijd van het forum. :no:
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2019 16:37

Re: Een samengesteld gezin.

Ik baal daar gewoon echt van. Niemand die blijkbaar leest dat het heel goed gaat met ons. Dat we prima functioneren allemaal. Gelukkig kinderen in huis hebben.
En dat het dan ineens over zulke grote verschillen in opvoedingen gaat die ik na 3x terug lezen gewoon nog steeds niet lees!
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 24 Dec 2019 17:31

Re: Een samengesteld gezin.

Popcorn, ik ga niet inhoudelijk op je posts reageren aangezien je schrijft dat niemand leest hoe goed het verder bij jullie gaat. Dus die moeite bespaar ik mijzelf.

Wat ik vooral in je reacties lees is best wat frustraties tav de reacties die je krijgt. Dat is jammer en zonde van je energie. Jij bent de enige die weet hoe het thuis bij jou gaat. Dat gevoel is nauwelijks onder woorden te brengen en voor de lezer nog minder op te pikken tussen de regels door. Ongevraagd en soms wat minder genuanceerd advies is er vaak bij op internet en moeilijk tegen te houden. Dat wil niet zeggen dat alles maar klakkeloos gezegd mag worden. Als jij gelukkig bent in/met deze situatie, laat de rest van de wereld dan gewoon kletsen. Loat goan zouden ze hier zeggen.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Dec 2019 17:35

Re: Een samengesteld gezin.

Popcorn, ik begrijp je dilemma wél. Je omschrijft het probleem helder. Ik denk dat sommige reageerders hier de boel inkleuren met hun ervaringen en aannames, want ze leggen je woorden in de mond en trekken conclusies die helemaal niet getrokken kunnen worden n.a.v. wat je schrijft. Blijven praten met je vriend en blijf je kinderen gelijk behandelen. Meer kan ik niet aan tips geven. Wellicht een overbodige reactie, maar ik vind dat je steun verdient.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Dec 2019 18:33

Re: Een samengesteld gezin.

Ik denk dat jullie het er samen over kunnen hebben. Ik lees wel enige irritatie in je posts, regels zijn regels maar je kunt dingen op verschillende manieren brengen natuurlijk. Nu weet ik niet hoe jij dat doet of wat jou manier van communiceren is. Maar ik stel me bijv. Voor dat kind deur open laat staan en meteen ‘boos/streng’ wordt terug geroepen met: doe die deur nou toch eens achter je kont dicht. Of dat je heel lief vraagt: wil je erop letten de deur dicht te doen want anders tocht het hier o.i.d. Allebei de manieren streef je de regels na maar komt wel anders over. Zo ben je lief maar toch duidelijk (maar misschien doe je het al wel zo).

En vriend, wat vind hij van deze/jouw regels? Spreekt hij jouw kinderen ook aan op diezelfde regels of liet hij alles van jouw kinderen altijd bij jou liggen aangezien jij er meer bent.

Moeilijke situatie hoor. Ik zou echt alles bespreken. Hoe doen we dit, wat vind jij hiervan? Hoe zullen we dit aanpakken/wat is jou gevoel hierbij?

Hoe je vriend dit nu had aangepakt is niet netjes, achteraf ineens de volle laag. Wel fijn dat hij het niet zo bedoeld had. Hopelijk pakt hij het de volgende keer anders aan. Fijn te lezen dat zoon het zo goed doet. Fijne feestdagen voor jullie.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 25 Dec 2019 01:57

Re: Een samengesteld gezin.

Dani schreef:Ik vind ook dat Popcorn ontzettend fel en overtrokken reageert op de meningen die haar niet aanstaan. Naar mijn idee zit er een niet zo vriendelijke toon in haar berichten over haar vriend en stiefzoon.
Het klinkt alsof jij en je vriend een ander idee hebben over de opvoeding van jullie kinderen als zijnde de tijd die jullie met jullie kinderen doorbrengen. De vraag is dan maar hoe lang dit goed gaat tussen jullie. Ik zou eerlijk gezegd geen relatie met iemand willen hebben die dit op deze manier doet. Zo weinig tijd vrij maken voor z’n eigen kind. Maar goed, jij denkt daar blijkbaar anders over.
En ja, ook ik vind het beeld dat jij in je berichten schetst sneu voor je stiefzoon. Jullie wonen nog maar kort samen, hij is maar een paar dagen in de maand bij jullie, en er wordt verwacht dat ie die paar dagen direct alle regels goed in z’n hoofd heeft. Mijn 4 jarige heeft het in 1 huishouden al moeilijk genoeg met het onthouden van die kleine (voor hun onbelangrijke) regels. Laat staan je zoontje die in een toch nog nieuwe situatie steeds moet schakelen. Geef hem wat ruimte, en dat vind ik echt niet matsen hoor.


Ik lees dit echt totaal niet zo...
Een samengesteld gezin is lastig zat en met spuien (op internet), erover praten met je partner etc kom je een heel eind.
Juist ook het spuien is zo prettig en soms komt dat wat minder genuanceerd over dan dat het daadwerkelijk is, dat is de pest van gesproken taal.

Ik ben gek op de kinderen van vriend maar soms baal ik ook van bepaalde dingen van de kinderen of van vriend. Maar er zijn ook vele momenten dat ik hartstikke gelukkig wordt van kleine dingen. Maar dat zal in elk gezin wel eens het geval zijn en staat totaal los van het samengestelde. Het enige verschil is dat je niet beide ouders bent van alle kinderen in het huishouden. Dat maakt het dan soms lastig omdat je voor elk kind de regels gelijk wil trekken. En ja dan zijn er 2 huizen met verschillende regels.
Maar de kinderen weten vanaf jongs af aan al heel duidelijk het verschil hier hoor. Hoevaak ze wel niet zeggen “van mama mag dat wel”. En ja dan vergissen ze zich wel eens (soms perongeluk maar soms ook expres), dat hoort erbij... maar dan is het wel fijn als je als opvoeders beide op 1 lijn daarover staat, zoveel mogelijk.
Juli 2019
<<

Anoniem277

Bericht 25 Dec 2019 07:09

Re: Een samengesteld gezin.

Ik ben een meelezer in dit topic, heb geen samengesteld gezin maar wil toch even reageren.
Popcorn wat vervelend dat jouw vriend zo reageerde. Kunnen jullie het niet een keer samen bespreken zonder kinderen in de buurt? Zorg dat je op 1 lijn komt. Dat is in ieder gezin belangrijk maar denk juist ook in de samengestelde gezinnen.
Wat jammer dat de moeder met kind in de auto blijft zitten tot jouw vriend thuis is. Mag dat eigenlijk wel? Moet ze haar kind niet op een bepaalde tijd bij jullie brengen? Dit is toch geen voorbeeld voor haar kind.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Dec 2019 09:02

Re: Een samengesteld gezin.

Ja, dat wat flo zegt was bij mij inderdaad het geval. Je schrijft een zin (bijv idd die van de deur dicht doen) en ik zie daar een beeld bij van hoe hij daarop aangesproken wordt. Ik heb mijn eerste reactie nog eens terug gelezen, en 'schrok' er eerlijk gezegd van hoe fel ik heb gereageerd. Ik heb op dat moment echt vanuit mijn gevoel op dat moment gereageerd en dat had ik beter niet kunnen doen. Dus Sorry Popcorn. Spuien is juist heel goed als je er daarna weer beter tegenaan kunt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Dec 2019 09:57

Re: Een samengesteld gezin.

Popcorn, ik snap je heel goed. In jouw posts lees ik niks negatiefs over je stiefzoon, ik lees juist veel liefde voor hem.

Ik ben natuurlijk ook onderdeel van een samengesteld gezin en ook al loopt het hier goed, ingewikkeld vind ik het wel. Want houden van iemand anders kind gaat niet vanzelf. Dat is en blijft hard werken.

Regels gelden hier ook voor het hele gezin. Dat werkt goed. En ook al heeft mijn stiefzoon de uitzonderingspositie dat hij hier niet altijd is, voor hem is dat echt niet persé negatief. Hij komt graag bij zijn moeder en wordt daar (te) verwend. Twee keer op vakantie, twee keer verjaardagen, twee keer Sinterklaas. Het zijn, in een onnatuurlijke en ongewenste leefsituatie voor een kind, de positieve dingen die er ook uitgehaald kunnen worden.

Ik weet niet precies wat ik allemaal met bovenstaande wil zeggen. Vooral dat het een moeilijke rol is al bonusouder, dat niemand kan verwachten dat je het allemaal wel even doet omdat het kind er nou eenmaal niet ik gevraagd heeft en dat dit laatste ook niet betekent dat het kind dan maar ontheven mag worden van alle huisregels die gelden.

Volgens mij doe jij het hartstikke top en spuien is soms dé manier om voor jezelf weer lucht te creëren om positief te blijven en er weer voor te gaan.

???
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Aug 2020 22:40

Re: Een samengesteld gezin.

Hoe hebben jullie de vakantie als samengesteld gezin ervaren? Ik zit er middenin en vind het best heel pittig om continu in elkaars nabijheid te zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 27 Aug 2022 10:57

Re: Een samengesteld gezin.

Even dit topic nieuw leven inblazen.

Afgelopen weken hebben wij een heerlijke vakantie gehad met alle 3 de kinderen, dat was echt genieten en zo fijn. De 2 oudste hebben soms gevideobelt met hun moeder en onze dochter ging dan ook altijd mee kletsen. Ik wil verder niet dat zij merkt dat hun moeder mij niet wil zien / spreken etc. (Ook met halen en brengen loopt zij naar de auto toe waar hun moeder in zit om te zwaaien etc).

Nou vraagt zijn dochter afgelopen dagen continue of de jongste zaterdag (vandaag) mee mag een dagje weg met haar en haar moeder. Opzich hartstikke leuk en ik heb echt de wens altijd gehad dat dat zo op die manier zou kunnen gaan, maar ik wil wel eerst haar even gezien en kort gesproken hebben voor ik dochter een dagje weg laat gaan met haar.
Dus man had haar gister gebeld of het goed was dat ik ook bij de voetbal kwam kijken, dat was prima maar dan zou zij niet komen.
We hoeven echt geen ellelang gesprek of iets te hebben maar gewoon even elkaar zien leek mij een mooie 1e stap.
Helaas staat zij daar na al die jaren nog steeds niet voor open, jammer maar we kunnen haar niet dwingen. Maar dan kan dochter ook niet mee een dagje weg, hoe jammer ik dat ook vind, maar dat voelt voor mij dan gewoon niet goed. Het is niet dat ik haar niet vertrouw daarin, want ze heeft onze dochter vanaf begin af aan geaccepteerd. Met verjaardagen krijgt ze ook cadeautjes van de kinderen en haar. Ze heeft 2 kinderen en gastouder geweest dus dat is het ook echt niet, maar toch heb ik liever haar wel even gezien voor dochter een dagje met haar mee gaat.
(Aan de andere kant heb ik zoiets op school / sport straks heb je mss ook niet altijd in de hand dat je diegene kent maar toch)

Nou had ze aangeven dat ik soms ook alleen ben met haar kinderen. Maar ik heb voor ik de kinderen ontmoette bij man aangegeven dat ik haar eerst wilde ontmoeten als zij die wilde.
Er altijd voor open gestaan om elkaar te ontmoeten.
En de laatste jaren “mag” ik idd alleen zijn met de kinderen / ze brengen naar school / ophalen van school als zij niet kan. Dat doe ik met liefde want ze horen gewoon bij ons gezin, dus vind ik zelf ook niet meer dan normaal dat ik dat doe als beide ouders moeten werken.
Vind het gewoon echt jammer dat het zo (na al die jaren) nog steeds gaat, had het graag anders gezien.

Niet quoten graag, misschien wil ik het nog weg halen.
Juli 2019
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 27 Aug 2022 11:04

Re: Een samengesteld gezin.

Wat jammer zeg dat het zo gaat.
Wat is de reden dan dat ze jou niet wil spreken?
Kun je haar niet gewoon een keertje opbellen en erover praten? Of werkt dat niet?
Want verder klinkt het juist heel leuk en gemoedelijk allemaal.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 27 Aug 2022 11:08

Re: Een samengesteld gezin.

Ik snap dat je dit als heel vervelend ervaart, maar ik zou mezelf eroverheen zetten voor de kinderen. Het was een voorstel vanuit de kinderen. Voor hun is het moeilijk te begrijpen waarom dit niet zou mogen. Dat zijn echt volwassene problemen waar je de kinderen niet mee moet opzadelen.

Daarnaast zou ik haar gewoon zelf even bellen en d'r voicemail inspreken. Dat je het heel fijn vindt dat je dochter een dagje mee mag met haar broertje/zusje. Dat je t wel een beetje spannend vindt omdat je haar nooit hebt gesproken, maar dat e er vertrouwen in hebt. Wellicht wil je nog wat dingetjes benoemen waar ze op moeten letten bij dochter.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Aug 2022 11:17

Re: Een samengesteld gezin.

Oh ik zou mijn kind niet mee geven aan een vrouw die ze niet kent. Want dat is het toch eigenlijk.
Wel denk ik altijd bij jou foto’s ook Radler dat jullie echt een fijn gezin zijn zo samen. Straalt altijd veel liefde uit en ik vind het altijd mooi om te zien dat ze zo wijs met hun zusje zijn.

Onze vakantie was drama. Maar we hadden dit jaar daar ook alle ingrediënten voor.
Met als hoofdingredient een man die echt aan was met zijn rouw en wekenlang geen fijne invloed had op alles. Tel daar een kind bij op dat drie weken zonder zijn moeder gewoon te lang vind (en terecht) en voelde alle ruimte te hebben door zijn vader die echt niet mee kon komen.
Nee veel slechter dan dit kon het niet.
Inmiddels vinden we hier de rust weer. Gaat de zoon van mijn man maandag starten op speciaal onderwijs en zijn wij erg blij dat het eindelijk zover is.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 27 Aug 2022 11:20

Re: Een samengesteld gezin.

Karnemelk schreef:Oh ik zou mijn kind niet mee geven aan een vrouw die ze niet kent. Want dat is het toch eigenlijk.
.

Het is de moeder van je stiefkinderen, de ex van je vriend, het is geen wildvreemde die toevallig voorbij loopt op straat. Je kent op school toch ook niet iedereen die iets met je kind te maken heeft (bijv schoolreisje of invalkracht). Het gaat dan vooral om jezelf dat je je kind niet mee wilt geven dan om je kinderen.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 27 Aug 2022 11:24

Re: Een samengesteld gezin.

Max schreef:
Karnemelk schreef:Oh ik zou mijn kind niet mee geven aan een vrouw die ze niet kent. Want dat is het toch eigenlijk.
.

Het is de moeder van je stiefkinderen, de ex van je vriend, het is geen wildvreemde die toevallig voorbij loopt op straat. Je kent op school toch ook niet iedereen die iets met je kind te maken heeft (bijv schoolreisje of invalkracht). Het gaat dan vooral om jezelf dat je je kind niet mee wilt geven dan om je kinderen.


Maar die mensen zijn nooit echt ‘alleen’ met je kind. Een invalleerkracht werkt binnen een organisatie van de school, met genoeg andere kinderen en volwassenen die jouw kind wel kennen en wat vertrouwd is. Een ouder op schoolreisje is die dag tijdelijk onderdeel van de organisatie van de school en handelt daar ook naar, leerkracht is altijd eindverantwoordelijk en erbij. Daarbij zijn dit ook mensen die niet moedwillig jou negeren… dat maakt het ook anders (gevoelsmatig).

Radler, hoe gaat de ex van je partner dan communiceren die dag, mocht er iets gebeuren? Belt ze dan alleen met je partner?
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 27 Aug 2022 11:41

Re: Een samengesteld gezin.

Nee opbellen heeft geen zin want ze wil mij ook niet spreken.

De kinderen weten dat hun moeder moeite met mij heeft, daar heeft ze de kinderen altijd in meegenomen qua negatief praten over mij etc. Dus opzich zijn ze daar van op de hoogte en weten ze precies hoe dat zit, helaas.

Als er iets is zou ze dat alleen met haar ex communiceren ja, die met zijn zoon bij een Duitse voetbalwedstrijd is en slecht bereikbaar is. Ze zou geen contact opnemen met mij nee en als iets is kan ik dochter dan dus ook niet ophalen omdat ze mij niet wil zien. Dochter kan dus pas na 21u opgehaald worden wanneer man weer thuis is.

Ginny denk ook idd dat wat jij zegt wel mee speelt, het moedwillig negeren.

Karnemelk wat rot dat het zo moeizaam is gegaan. Knuffel voor jou.
3 weken zonder je ouder is ook wel heel lang idd, hier gaan ze tussendoor naar hun moeder toe en andersom komen ze ook tussendoor hier.
Thnx. De kinderen zijn ook echt zo lief en leuk voor hun zusje.

Max ik lees wat je zegt en dat is ook wel echt de strijd in mijn eigen hoofd ook hoor. Telefonisch wil ze mij ook absoluut niet spreken.
Alles bij elkaar (de aanvulling van hierover wat ik niet had benoemd in 1e instantie) voelt gewoon niet goed. Misschien ooit als man ook gewoon thuis is en ze dus ook opgehaald kan worden als er iets is. Want ik gun het de kinderen ook echt wel.

Gekkie het gaat verder ook echt wel heel gemoedelijk, contact tussen beide ouders van de kinderen gaat echt heel goed en alles in overleg met elkaar.
Laatst gewijzigd door Radler op 30 Aug 2022 19:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Anoniem331

Bericht 27 Aug 2022 12:03

Re: Een samengesteld gezin.

Max schreef:
Karnemelk schreef:Oh ik zou mijn kind niet mee geven aan een vrouw die ze niet kent. Want dat is het toch eigenlijk.
.

Het is de moeder van je stiefkinderen, de ex van je vriend, het is geen wildvreemde die toevallig voorbij loopt op straat. Je kent op school toch ook niet iedereen die iets met je kind te maken heeft (bijv schoolreisje of invalkracht). Het gaat dan vooral om jezelf dat je je kind niet mee wilt geven dan om je kinderen.



Dan nog. Ik zou mijn kind niet meegeven. Als Radler dat wel kan vind ik dat best knap.
Ik heb ook om het weekend een moeder die hier de straat niet in wil omdat ik hier woon. Ik zou er dus ook echt niet happig op zijn mijn kinderen wel een dag aan haar mee te geven.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Aug 2022 12:22

Re: Een samengesteld gezin.

Ik vind zulke dingen dan apart, want je wilt niet het beste voor je eigen kind door normaal met elkaar om te gaan. Maar je wil wel een dag het kind mee van die vrouw die je op afstand houdt, maar die wel veel zorgt voor jou kinderen.
Ik kan daar echt niet bij. En zou echt hopen en willen dat deze moeders onder elkaar wat aardiger en coulanter naar elkaar toe zijn.
Mijn man en de vader van mijn kinderen hadden ook een lastige start, maar juist mijn ex zag in dat het in het belang van onze kinderen was om met elkaar door 1 deur te kunnen.
En daar prijs ik hem voor, want dat is lang niet altijd makkelijk geweest, hebben we hard aan moeten werken maar dat loont zich wel. En dat zie je terug in de kinderen. En ik kan alleen maar verrekte trots zijn wanneer wij ‘S avonds na na het eten met ons aparte samenstelling de honden uitlaten, en niemand wrok heeft naar een ander. Mijn man en ex voorop lopen te keuvelen, over vanalles waar ze door de jaren heen zijn achter gekomen dat ze dat gemeen hebben.
Mijn man zou dan ook zijn zoon heel prima naar mijn ex laten gaan. En terecht. Maar daar is moeite voor gedaan. En dat is niet een persoon die al jaren zijn best doet om het contact met mijn man te ontwijken.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 27 Aug 2022 13:10

Re: Een samengesteld gezin.

Radler, dan zou ik inderdaad kijken of het in de toekomst wel mogelijk is, wanneer je man bereikbaar is en beschikbaar mocht ze tussentijds opgehaald moeten/willen worden.
Ik vind het al heel knap van je dat je niet direct nee zegt, maar het eerst onderzoekt en dat je denkt in mogelijkheden. 🖤
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 27 Aug 2022 13:36

Re: Een samengesteld gezin.

Radler schreef:Als er iets is zou ze dat alleen met haar ex communiceren ja, die met zijn zoon bij een Duitse voetbalwedstrijd is en slecht bereikbaar is. Ze zou geen contact opnemen met mij nee en als iets is kan ik dochter dan dus ook niet ophalen omdat ze mij niet wil zien. Dochter kan dus pas na 21u opgehaald worden wanneer man weer thuis is.


Dit maakt het wel een andere situatie. Ik zou er dan voor kiezen om het niet door te laten gaan en je man dit ook te laten communiceren aan haar (dat dit de reden is). Het moet niet zo zijn dat in het geval van nood je dochter tot zo laat moet wachten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers