Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Jun 2019 19:29

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

@Bliss: Het was nu 15, paar jaar terug was het nog boven de 100.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Jun 2019 20:41

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Waaat? Wat zijn normale waardes dan? Bij mij was het laatst 11. :shock: Ik had nog nooit van ferritine gehoord, dacht altijd dat alleen je Hb wat over je ijzergehalte zei. Hb was wel goed bij mij, net iets boven de 8.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Jun 2019 20:47

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

sarah1985 schreef:hier is mijn ferritine de laatste keer 12. Krijg de maximale dosis pillen. 3x daags. Moet volgende maand weer prikken maar verwacht dat het nog laag is voel me nog steeds niet goed.

Nu kan ik het niet genoeg uit voeding halen dus dat is extra lastig


Bliss ik zou niet zomaar zelf meer nemen


Zie nu jouw reactie. Heb gewoon pillen van de Etos, ik kreeg niks op recept van de huisarts. Net twee genomen :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Jun 2019 21:18

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Bliss schreef:Waaat? Wat zijn normale waardes dan? Bij mij was het laatst 11. :shock: Ik had nog nooit van ferritine gehoord, dacht altijd dat alleen je Hb wat over je ijzergehalte zei. Hb was wel goed bij mij, net iets boven de 8.


20 is de ondergrens en 150 de bovengrens. Maar mijn huisarts zei dat hij bij mij echt wel wil zien dat ze boven de 30 gaan uitkomen gezien het bij mij eigenlijk normaal altijd best hoog is. Dus ik ga af op zijn advies, wellicht dat het feit dat oa vitamine B12 en vitamine D bij mij ook net boven de ondergrens zaten hierbij ook nog wel een rol speelt. Ik word nu in elk geval elke 3 maanden gecheckt om te kijken of de waardes gaan stijgen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Jun 2019 21:32

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Ja vitamine D was bij mij ook weer heel laag, dus dat slik ik nu ook en moet ik eigenlijk altijd blijven doen. Over een paar maanden weer checken.
❤ 7 juni 2018
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Jun 2019 21:35

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Ja bij mij ondanks dat ik al ruim 1,5 jaar een hoge dosering vitamine D slikte dus daar had de huisarts ook geen antwoord op waarom het dan alsnog net op het randje zat.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jun 2019 22:11

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Bij mij in het ziekenhuis bij de obesitas kliniek zeggen ze onder de 50 is niet goed. Mooiste is tussen de 50 en 150. Nu zijn volgens mij die eisen anders dan normaal.

Wat gek Bliss dat je niet via de huisarts krijgt. Ik krijg dat wel en sta ook onder controle. Ik wist ook nooit van ferritine dacht ook altijd dat dan je hb te laag was. Maar bij de kliniek controleren ze juist die dingen.
Afbeelding
<<

Anoniem269

Bericht 06 Jun 2019 20:35

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Bliss waarom krijg jij geen medicatie met zo'n laag gehalte? Is daar een speciale reden voor?
Ik slikte dus een tijdje 4 tabletten van 200mg per dag. Ik heb vanochtend bloed geprikt bij de huisarts.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Jun 2019 20:41

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Nou ja m'n huisarts heeft daar niks over gezegd! Ze raadde me gewoon aan om ijzertabletten te halen en verder ijzerhoudende voeding etc. te eten. Vitamine D is ook veel te laag, maar ook daarvoor kreeg ik niks, heb nu gewoon tabletjes van Davitamon. Kennelijk ziet ze er niet echt een probleem in? Als het over een paar maanden nog zo laag is, ga ik toch om aanvullende medicatie vragen denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem269

Bericht 06 Jun 2019 20:42

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Heb je er last van?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Jun 2019 20:44

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Ik ben al m'n halve leven chronisch vermoeid, dus daar heb ik sowieso altijd al last van. Maar een tijdje geleden was ik ook steeds duizelig en daarom ben ik weer eens bloed gaan prikken. Duizeligheid is nu wel wat minder. Ben benieuwd hoe de waardes over een paar maanden zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem269

Bericht 06 Jun 2019 20:46

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

ALs je er last van hebt zou ik tegen de huisarts zeg dat je graag ijzertabletten wilt. Is toch een beetje raar dat je wel test maar dan niks met de uitslag doet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Jun 2019 21:03

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Ja maar ik heb dus wel ijzertabletten, maar dan van de Etos.
❤ 7 juni 2018
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 18 Jun 2019 13:11

Re: Tips bij lage ijzerwaarde/bloedarmoede

Ik ben vanochtend weer bij mijn huisarts geweest en besloten om de dosis te verdubbelen en over 4 weken weer opnieuw bloed prikken en dan moet het wel echt aanzienlijk verbeterd zijn.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers