Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WK voetbal vrouwen

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Jun 2019 17:10

Re: WK voetbal vrouwen

Wie heeft er nog meer gekeken.
Netjes dat ze door zijn, maar wat een trage wedstrijd. Mede mogelijk gemaakt door het trage veld. Je zag echt de Nederlandse meiden daar mee worstelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem271

Bericht 15 Jun 2019 18:27

Re: WK voetbal vrouwen

Ik heb een paar keer geprobeerd wedstrijd te kijken, maar iedere keer zet ik het af. Ik vind het gewoon niet leuk om naar te kijken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Jun 2019 19:09

Re: WK voetbal vrouwen

Ik heb gekeken, leuk dat ze door zijn!
❤ 7 juni 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Jun 2019 20:48

Re: WK voetbal vrouwen

Ik vind 't een beetje voetbal in slowmotion ofzo. Het gaat allemaal zo langzaam voor mijn gevoel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Jun 2019 23:24

Re: WK voetbal vrouwen

Sam schreef:Ik vind 't een beetje voetbal in slowmotion ofzo. Het gaat allemaal zo langzaam voor mijn gevoel.


Zelfs die 90min lijken langer te duren. Het stond hier weer aan, ik deed mijn best om het te volgen (tussen de bedrijven door), maar het kost moeite hoor.
Nou moet ik ook zeggen dat die dames van Kameroen wel een heel vervelend spel speelden, dat helpt natuurlijk niet.

Ja, ik kijk toch echt liever mannen voetbal.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 16 Jun 2019 00:29

Re: WK voetbal vrouwen

Ik vind het zo bijzonder om constant te bespreken dat het niveau lager is. Natuurlijk is dat zo, want we geven vrouwen niet dezelfde tijd om zich te bewijzen en daarnaast is het verschil er werkelijk bij elke sport. Alleen hoor ik bij schaatsen of zwemmen echt zelden iemand zeggen dat het zo saai is om naar de dames te kijken.

Ik hoop dat er iets gaat veranderen en we vrouwen ook echte kansen gaan geven in het voetbal.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Jun 2019 00:43

Re: WK voetbal vrouwen

Eens! In m'n omgeving gebeurt dit ook. Ik snap de noodzaak niet om dat steeds zo te benoemen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 16 Jun 2019 08:08

Re: WK voetbal vrouwen

Er is toch al verandering gaande? Het feit dat de nos elke wedstrijd van dit wk uitzendt zegt toch al genoeg?
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jun 2019 09:49

Re: WK voetbal vrouwen

Tuurlijk. Tegelijkertijd zou het ook wel raar zijn als het niet werd uitgezonden: ons nationale team doet mee aan het WK!
Maar net als June vind ik het wel opvallend dat bij voetbal die vergelijking (nog) zo wordt gemaakt en bij andere sporten niet.
Ik ben verder heel genderneutraal in deze want ik vind voetbal boring AF, of het nou vrouwen of mannen zijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Jun 2019 10:41

Re: WK voetbal vrouwen

Ik bedoel dit niet omdat het vrouwen zijn. Ik vind het juist super dat we het WK zo mee kunnen beleven.
Ik vind het alleen minder spannend ofzo.
Bij schaatsen (bijvoorbeeld) valt het denk ik minder op omdat het individueel is?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Jun 2019 18:30

Re: WK voetbal vrouwen

Ik denk dat in dit topic vooral wordt benoemd omdat er wordt gevraagd wie er kijkt. En degenen die kijken willen dat dus wel doen maar haken soms af omdat ze het niet spannend genoeg vinden. Dat zou je random op straat niet hoeven te vertellen aan iemand maar als er in dit topic wordt gevraagd wie er wel en niet kijkt dan snap ik de opmerkingen wel.

Ik kijk nooit naar voetbal dus ook niet naar vrouwenvoetbal.
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Jun 2019 18:50

Re: WK voetbal vrouwen

Ik vind het wel leuk om naar te kijken, maar het verschil in niveau's tussen de landen is wel enorm. Meer dan bij de mannen. Daar komt een 13-0 bijv echt niet voor op een wk.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 16 Jun 2019 20:18

Re: WK voetbal vrouwen

Ik vind ook niet eens perse het niveau lager, het is gewoon een heel ander spel. En dat geldt zeer zeker niet alleen voor voetbal.
Mannen voetbal gaat sneller, dat vind ik leuker. Vrouwen daarentegen spelen beter samen (of hoe zeg ik dat, het is meer een team ipv allemaal haantjes die zichzelf willen laten zien..maar daarom ben ik niet echt een Nederlands elftal supporter.) en voetballen gewoon ipv steeds vallen, duikelen en zeuren. Wat dat betreft kijk ik 100x liever naar de vrouwen, maar het snelle spel wat de mannen spelen, spreekt mij meer aan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jun 2019 09:07

Re: WK voetbal vrouwen

De meiden zijn door en treffen nu Japan. 4 jaar geleden verloren ze daar met 2-1 van. Maar ik denk echt wel dat de nederlandse meiden super gegroeid zijn de afgelopen jaren.

Verder vond ik het nu een leukere wedstrijd om naar te kijken dan toen tegen Kameroen. Het was nu meer voetballen en meer fysiek. Van beide kanten dat wel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Jun 2019 09:36

Re: WK voetbal vrouwen

Klopt, met name de 2e helft was leuk om naar te kijken. Wel kun je merken dat de meeste meiden het laatste kwartier er wel aardig doorheen zaten zoals Van der Sanden. Wisselen is dan niet verkeerd. Sowieso maakte een wissel het verschil weer.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 25 Jun 2019 23:12

Re: WK voetbal vrouwen

Pff dat was wel even billen knijpen! Maar op naar zaterdag, kwartfinale tegen Italië. Die vond ik vandaag ook nog niet heel overtuigend dus hopelijk zaterdag een mooie wedstrijd als beide teams zich weten te herpakken.
Ben wel heel blij dat we aan de goede kant van het schema zitten! Ik ben ook erg benieuwd naar de wedstrijd Frankrijk-USA, beide hebben een slechte achtste finale gespeeld dus ik verwacht eigenlijk wel een hele spannende wedstrijd vooral omdat ze beide echt favoriet zijn om wereldkampioen te worden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2019 06:22

Re: WK voetbal vrouwen

Was zeker spannend! Zaterdag heb ik familiedag en vrees ik dat het niet kan zien, balen!! Misschien stiekem even streamen op m'n telefoon.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jun 2019 08:00

Re: WK voetbal vrouwen

Ik heb alleen de tweede helft gezien gisteren, daar was het niveau niet super. De Japanners zetten ook heel goed druk. Dus ze mogen echt van geluk spreken dat ze gewonnen hebben. Want de Japanners hebben grote kansen gehad.
Zaterdag ben ik op het tennispark dus we zullen daar de tv wel aanzetten en met een hoop mensen gaan kijken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 28 Jun 2019 18:09

Re: WK voetbal vrouwen

Ik volg het ook. Morgen weer!
<<

Anoniem282

Bericht 28 Jun 2019 19:23

Re: WK voetbal vrouwen

Luisa schreef:Er is toch al verandering gaande? Het feit dat de nos elke wedstrijd van dit wk uitzendt zegt toch al genoeg?


Plus dat er gefaseerd (waarom gefaseerd?) naartoe wordt gewerkt om vrouwen net zoveel te betalen voor een wedstrijd als mannen, want dat verschil is wel echt om te janken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Jun 2019 01:37

Re: WK voetbal vrouwen

Dat is in de meeste sporten zo. Bij tennis verdienen de mannen ook veel meer. Geldprijs bij winst van een grandslam is volgens mij veel meer bij mannen dan bij vrouwen. Bij elke sport is dat zo ongeveer.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Jun 2019 07:58

Re: WK voetbal vrouwen

Fred. Tennis heeft juist bij de GS al jaren gelijkheid in prijzengeld. De ATP en WTA toernooien verschillen behoorlijk. En dat is net , al bij andere sporten, vanwege de commerciële kant eraan. Vrouwenvoetbal naakt nu een vlucht. Dus kan er meer verdient worden vanwege meer sponsoren en meer inkomsten uit tv rechten. Dat is alleen wel iets wat opgebouwd moet woeden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 29 Jun 2019 12:41

Re: WK voetbal vrouwen

En juist bij tennis vind ik dat ergens weer raar. De prestatie die de mannen daar moeten leveren is gewoon groter dan bij de vrouwen. 3 gewonnen om 2 gewonnen sets is toch nogal een verschil vind ik.
Bij het voetbal is het wel een soort van raar. De prestatie die er geleverd moet worden is hetzelfde. Het grote verschil zit hem in de hoeveelheid kijkers en dus in (reclame)campagnes en dergelijke. Maar voor winst van het toernooi zou je als mannelijk team evenveel moeten krijgen als vrouwen team.

Zo jammer gisteren.. dat of Frankrijk of de VS moest verliezen. Ik geloof dat ik dit de eerste echt wel leuke wedstrijd vond om naar te kijken. En spannend ook toen Frankrijk weer op 2-1 kwam.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Jun 2019 15:41

Re: WK voetbal vrouwen

Mennnn wat is dat commentaar tijdens de wedstrijden toch negatief. Bah!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Geel

Bericht 29 Jun 2019 15:45

Re: WK voetbal vrouwen

Op NPO1 nu bedoel je?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers