Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag van vandaag! # 11 Donor

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jun 2019 09:59

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Oh dat papiertje ken ik niet, dus dan is het bij mij vast anders gegaan. Ik ga er vanmiddag even achteraan :)

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2019 10:05

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Elliot schreef:Oh dat papiertje ken ik niet, dus dan is het bij mij vast anders gegaan. Ik ga er vanmiddag even achteraan :)

Je kan gewoon inloggen met je DigiD he.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 03 Jun 2019 10:13

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Cotton schreef:Nee ik ben geen donor. Ik was wel altijd donor, maar na het overlijden van m'n vader niet meer.

Mag ik vragen waarom? Niet veroordelend bedoeld hoor, maar ik ben oprecht benieuwd.

Ik ben orgaandonor.
Tot aan mijn zwangerschap was ik erg bang voor bloedprikken, maar dat moest de laatste weken haast dagelijks dus dat vind ik minder erg. Ik ga eens kijken of ik me nu aan kan melden.
10.04.17
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Jun 2019 10:43

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Ja ik ben donor en sta ook achter de wet.

Ik heb contact gehad over het geven van bloed want ik heb bloedgroep O- maar dat was praktisch bijna niet te doen, het kan niet bij mij in het dorp, te ver om te fietsen en heel onhandig met het openbaar vervoer en dan kan het alleen op vrijdag ochtend, als ik dus een dreumes thuis heb waar ik geen opvang voor heb. Ik hoor van andere mensen dat het ook 's avonds kan bijvoorbeeld, maar hier is dat helaas heel beperkt. Ik denk dat ik het wel ga doen als de jongste op school zit.

Wij hebben bij beide kinderen voor de geboorte alles al ingevuld voor een navelstrengbloed donatie. Bij de oudste is het mislukt omdat het zo snel ging en ze daar niet op voorbereid waren, bij de jongste is het wel gelukt en is zijn navelstrengbloed gedoneerd. Ik vind de gedachte dat met zijn komst, hij misschien iemand anders ook weer een (gezond) leven heeft kunnen geven heel mooi.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2019 10:47

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Saga schreef:
Cotton schreef:Nee ik ben geen donor. Ik was wel altijd donor, maar na het overlijden van m'n vader niet meer.

Mag ik vragen waarom? Niet veroordelend bedoeld hoor, maar ik ben oprecht benieuwd.

Ik ben orgaandonor.
Tot aan mijn zwangerschap was ik erg bang voor bloedprikken, maar dat moest de laatste weken haast dagelijks dus dat vind ik minder erg. Ik ga eens kijken of ik me nu aan kan melden.

Wij moesten de beslissing toen maken en het is ons heel duidelijk uitgelegd.
We hebben het niet gedaan en konden nu 'gewoon' afscheid nemen. Zolang we wilden, zonder apparatuur om hem in leven te houden en er was nog tijd om mensen te bellen om ook afscheid te komen nemen (zoals de ouders van m'n vader). En we konden bij het overlijden zijn, dat wilde mijn moeder sowieso graag. Bij hem zijn.
Hadden we wel voor orgaandonatie gekozen, dan had afscheid nemen door andere familieleden sowieso niet gekund want er was echt haast bij. Dan hadden we onder tijdsdruk afscheid moeten nemen met allemaal toeters en bellen erbij om hem in leven te houden voor de operatie en zou hij overlijden op de operatietafel.

Het lijkt me heel erg als mijn nabestaanden graag bij mij willen zijn, maar dat het niet kan. Hun gevoelens wegen voor mij zwaarder dan de (enorm) goede daad die ik er mee zou doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 03 Jun 2019 12:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 03 Jun 2019 12:09

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Heel erg begrijpelijk Cotton, wat ontzettend heftig ook.
Dit is wel een heel goed onderwerp om het nog eens met mijn vriend over te hebben, want ik moet zeggen dat ik over het gedeelte van afscheid nemen nooit zo na heb gedacht. Dankjewel voor je uitleg.
10.04.17
<<

Anoniem321

Bericht 03 Jun 2019 12:27

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Ik ben donor. Maar door de reden die Cotton aandraagt om het niet te zijn wil ik daar nog eens goed over nadenken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Jun 2019 13:06

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Maar er wordt toch altijd nog met familie overlegd? Dus als die bezwaren hebben ivm niet goed afscheid kunnen nemen of welke reden dan ook, dan gaat het niet door toch?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem288

Bericht 03 Jun 2019 13:41

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2019 14:07

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Bliss schreef:Maar er wordt toch altijd nog met familie overlegd? Dus als die bezwaren hebben ivm niet goed afscheid kunnen nemen of welke reden dan ook, dan gaat het niet door toch?

Ik weet niet precies hoe dat nu zit, maar het is ook rot om als nabestaande tegen de wens van de overledene in te gaan toch? In de zin van; dan knaagt dat gevoel weer aan je. Dat lijkt me dan ook weer heel moeilijk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jun 2019 14:48

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Cotton schreef:
Elliot schreef:Oh dat papiertje ken ik niet, dus dan is het bij mij vast anders gegaan. Ik ga er vanmiddag even achteraan :)

Je kan gewoon inloggen met je DigiD he.

Ja weet ik! :) ik zat in het ziekenhuis vanmorgen voor de suikertest dus daarom deed ik het niet direct :wink:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2019 14:51

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Elliot schreef:
Cotton schreef:
Elliot schreef:Oh dat papiertje ken ik niet, dus dan is het bij mij vast anders gegaan. Ik ga er vanmiddag even achteraan :)

Je kan gewoon inloggen met je DigiD he.

Ja weet ik! :) ik zat in het ziekenhuis vanmorgen voor de suikertest dus daarom deed ik het niet direct :wink:

Hahaha. Oké oké. Ik dacht je gaat ze opbellen ofzo. :smile:
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 06 Jun 2019 09:59

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Vanaf mijn 14e orgaandonor, vanaf mijn 18e bloeddonor en sinds 5 jaar pas stamcelondonor.
Carpe Diem
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 09 Jun 2019 20:30

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Ik ben donor, al volgens mij niet direct vanaf mijn 18e. Wilde eigenlijk liever niet over (na) mijn dood nadenken. Maar uiteindelijk toch mijn keuze ingevuld. Ik vind de nieuwe wet eigenlijk heel goed. Zeker omdat er zoveel donor tekorten zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Jun 2019 20:40

Re: Vraag van vandaag! # 11 Donor

Ja ik ben donor. Eerst niet trouwens, toen vond ik het een vervelend/eng idee. Later vond ik dat laf van mezelf, dus werd ik donor met uitzondering van mijn hoornvliezen en hart. Inmiddels ben ik gewoon voor alles donor.

Ook bloeddonor, en als er een match zou zijn stamceldonor.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers