Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermissing Anja Schaap

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 02 Jun 2019 11:54

Vermissing Anja Schaap

Sinds dinsdagavond, na een bezoek aan de kroeg, is Anja Schaap vermist.

Ik vind dat er relatief maar heel weinig in het nieuws is hierover en begrijp dat niet goed. Bijvoorbeeld bij Anne Faber stond het hele land op zijn kop voor mijn gevoel. Waarschijnlijk heeft niemand hier het antwoord, maar hoe komt zoiets? Speelt er misschien mee dat ze uit de kroeg kwam ipv een 'onschuldig rondje fietsen' zoals Anne deed? Of is Anja minder relatable? Iemand een gedachte daarover?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2019 12:54

Re: Vermissing Anja Schaap

Nog niks over gehoord.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jun 2019 13:09

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik heb hier ook nog niks over gehoord. Raar hoe dat loopt, dat je de ene keer geen krant open kunt slaan zonder bericht ober een onderwerp, terwijl het andere keren in soortgelijke gevallen niet of nauwelijks wordt opgepikt. Ik heb er niet echt een verklaring voor.

Wel heel verdrietig dat deze vrouw vermist wordt, en wat een raar verhaal ook dat haar tas met telefoon e.d. in het water is gevonden. Ik hoop dat ze snel wordt teruggevonden.

♥♥
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 02 Jun 2019 13:17

Re: Vermissing Anja Schaap

Vorige week heb ik het boek over Anne Faber gelezen. Wat mij opviel is dat ze een enorme achterban had. Familie, vrienden, die ook bewust de media opzochten en zelf dingen organiseerden om te zoeken. Overigens ging haar vermissing ook pas echt viral na een paar dagen, niet direct na de vermissing.
<<

Geel

Bericht 02 Jun 2019 13:32

Re: Vermissing Anja Schaap

Ja, wat Nan zegt. Bij Anne duurde het ook een paar dagen voordat het groter nieuws was. En de zoektocht duurde heel lang, met bijna elke dag wel een nieuw puzzelstukje dat op zn plek viel. Daardoor werd het echt een soap waarbij mensen goed konden aanhaken.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Jun 2019 14:16

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik heb het wel meegekregen en ergerde me vooral aan NOS die nog met een bericht kwam dat iedereen mee zoekt. Vervolgens zie je idd een foto van zoekende mensen, maar niet een foto van Anja Schaap zelf.

Anne is op grote schaal steeds opnieuw in beeld gekomen, met vrolijke foto's, lange losse haren. Lekker een stuk fietsen enz. Iedereen kent wel zo'n meisje, iedereen kent een Anne en als ze dan steeds in beeld komt, raakt het je steeds weer, denk ik.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 02 Jun 2019 14:59

Re: Vermissing Anja Schaap

Geel schreef:Ja, wat Nan zegt. Bij Anne duurde het ook een paar dagen voordat het groter nieuws was. En de zoektocht duurde heel lang, met bijna elke dag wel een nieuw puzzelstukje dat op zn plek viel. Daardoor werd het echt een soap waarbij mensen goed konden aanhaken.


Hmm misschien is dat het ja. Maar dat Belgische meisje van laatst, Julie, was ook snel en veel in het nieuws. Haar lichaam is geloof ik 48u nadat ze vermist is gevonden, dus daar is dan ook niet veel tijd overheen gegaan. Vind het maar rare dingen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem279

Bericht 02 Jun 2019 15:04

Re: Vermissing Anja Schaap

Vreemd inderdaad. Ik vind het sowieso vreemd hoe dat soort dingen werken, ik woon er hemelsbreed 20/25km vandaan en had er nog niets over gehoord of gelezen, terwijl m’n schoonmoeder, die in het noorden woont, er gisteren wel van alles over wist te vertellen. Meestal pik ik zulke dingen op via social media maar hierover eigenlijk nog niets gezien.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 02 Jun 2019 15:38

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik heb het wel gehoord, vreselijk verhaal ook. Ze hebben ook haar tas gevonden inmiddels, in de sloot.

Alleen hoor je er echt lang niet genoeg over idd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem269

Bericht 02 Jun 2019 15:58

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik denk dat het aan verschillende zaken ligt:
1. Moment van vermissing. Als er weinig anders nieuws is, dan hebben meer nieuws outlets ruimte om hier tijd aan te besteden.
2. Herkenbaarheid. Kun je je makkelijk in de situatie verplaatsen? Had jou dit ook kunnen overkomen? etc. Daarnaast denk ik (helaas) dat mensen een vermissing het meest interessant vinden als het een knap iemand is met veel vrienden en familie. Echt zo iemand die iedereen in z'n naaste vriendenrking wel zou willen hebben of heeft.
3. Vrienden en familie die media opzoeken. Hoe meer media gevoed worden door familie, hoe meer ze hebben om over te schrijven/praten. Daarnaast kunnen de media het verhaal dan ook veel persoonlijker en daardoor herkenbaarder (zie 2) maken, waardoor het nieuwsbericht beter aanslaat (= meer kijkers/lezers).
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 02 Jun 2019 16:19

Re: Vermissing Anja Schaap

Het doet mij heel veel want ik ken een aantal mensen die haar kennen. Die onzekerheid is echt vreselijk. Ik woon ook echt vlakbij het dorp waar ze vermist is. Vind het heel griezelig!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 02 Jun 2019 21:54

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik heb het ook wel mee gekregen, ik kijk bijna dagelijks wel op het Twitter account van Zoek je mee en daarnaast had ik ook een nieuwsbericht van de NOS voorbij zien komen. Wat een onzekerheid waar de familie nu in zit, verschrikkelijk!

Waarom er zo weinig over te horen is weet ik ook niet. Blijf dat altijd bijzonder vinden hoe het werkt, dacht eerst dat het met leeftijd te maken had maar dat gaat ook niet altijd op.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2019 08:41

Re: Vermissing Anja Schaap

In dit topic ging het er ook over, die verschillen;

vermiste-remon-bruinsma-t28971.html?hilit=remon
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Jun 2019 10:11

Re: Vermissing Anja Schaap

Bij Anne en Julie was het voor de politie meteen duidelijk dat er iets heel erg mis was, daarom wordt er voor zulke zaken meteen veel aandacht gevraagd. Bij veel andere zaken weet de politie al dat iemand zelf is weggelopen o.i.d. en lijkt het daarom voor buitenstaanders alsof die mensen minder belangrijk zijn, maar niet alle info die de politie heeft wordt naar buiten gebracht. De media vindt een verontrustende vermissing ook spannender dan iemand die is weggelopen uit een instelling of is gevlucht met een vriendje/vriendinnetje.

Deze vermissing klinkt heel naar, hopelijk wordt ze gauw gevonden.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 04 Jun 2019 09:14

Re: Vermissing Anja Schaap

Hier in het dorp gaat het veel over Anja... ons kleine vertrouwde dorpje, een ons kent ons dorpje. Het is heel griezelig en verdrietig. Ze zijn hier veel aan het zoeken, maar inderdaad er is weinig aandacht van buitenaf, maar ik denk vooral dat familie hier ook veel zeggenschap in heeft, kan me zo voorstellen dat als er al zoveel aan gedaan wordt je niet nog eens allerlei media op je af wil hebben. Her verdriet is al genoeg denk.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 04 Jun 2019 10:17

Re: Vermissing Anja Schaap

Inderdaad, de familie heeft aangegeven alles via de politie te willen laten verlopen en zelf geen zoekactie op touw te willen zetten.

Ik vind het ook altijd bijzonder dat mensen de politie tips gaan geven op social media over hoe ze hun werk moeten doen :palm: Iemand zei dat die gevonden tas misschien een afleidingsmanoeuvre is en dat het heel belangrijk is dat ze ook gaan zoeken naar een persoon die haar eventueel heeft meegenomen. Alsof ze daar niet al aan gedacht hebben.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jun 2019 11:50

Re: Vermissing Anja Schaap

Ja plotsklaps denkt iedereen een rechercheur te zijn. Dat die mensen die dat daadwerkelijk zijn, een jarenlange opleiding hebben gehad, lijken die mensen niet te begrijpen.

Lijkt me ook wel lastig aan het politiewerk. Je weet zoveel meer maar je moet gewoon je mond houden.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 04 Jun 2019 11:55

Re: Vermissing Anja Schaap

Misschien zijn die adviezen ook wel een vorm van hopeloosheid. Het komt niet bijster slim over, maar ik snap ergens wel dat mensen op die manier proberen te helpen. Hopelijk komt er gauw meer duidelijkheid.
<<

Anoniem269

Bericht 04 Jun 2019 13:20

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik zou als familie zijnde dus wel alles op alles zetten inclusief een gigantisch mediacircus. Niet iedereen is even goed in zijn/haar werk ook al hebben ze daar wel een opleiding voor gedaan. Er komt veel op je af, maar ik zou mezelf nooit vergeven als achteraf blijkt dat de politie fouten heeft gemaakt en ik wellicht iets had kunnen doen om voor een goede afloop te zorgen.

Iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes en ik respecteer de keuze van de familie, maar ik zou zelf dus voor een andere weg kiezen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 04 Jun 2019 13:24

Re: Vermissing Anja Schaap

Claire**** schreef:Ik zou als familie zijnde dus wel alles op alles zetten inclusief een gigantisch mediacircus. Niet iedereen is even goed in zijn/haar werk ook al hebben ze daar wel een opleiding voor gedaan. Er komt veel op je af, maar ik zou mezelf nooit vergeven als achteraf blijkt dat de politie fouten heeft gemaakt en ik wellicht iets had kunnen doen om voor een goede afloop te zorgen.

Iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes en ik respecteer de keuze van de familie, maar ik zou zelf dus voor een andere weg kiezen.


Eens! Er zou wat mij betreft niet genoeg aandacht voor kunnen zijn. Tenminste, dat denk ik nu. Ik hoop nooit in deze situatie terecht te komen. Hopelijk vinden ze haar snel!
<<

Anoniem269

Bericht 04 Jun 2019 13:25

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik hoop inderdaad ook nooit in de situatie terecht te komen en je weet nooit hoe je reageert als dat wel gebeurd. Maar mijn eerste instinct is vaak wel actie.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 04 Jun 2019 14:03

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik kon het bij de vermissing van Anne Faber heel goed begrijpen dat een familielid woordvoerder was. Dan hoef je als ouders/vriend/broer/zus niet zelf met je hoofd in de media, maar is er toch iemand die dichtbij staat die dat wel doet. Het is inderdaad maar net wat je zelf wil, dat lijkt me van tevoren ook heel lastig te bepalen.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 04 Jun 2019 14:23

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik las laatst een keer een bericht van de politie dat er soms ook heel bewust voor gekozen wordt om iets niet meteen kenbaar te maken. Bijvoorbeeld om iemand niet aan het schrikken te maken waardoor hij/zij verkeerde beslissingen gaat nemen. Of om het onderzoek niet te verstoren.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Jun 2019 10:14

Re: Vermissing Anja Schaap

Ik las net dat ze die nacht om 03.45 uur nog is gezien in de buurt van waar haar tas is gevonden. Dat is wel flink wat later dan de tijd waarop ze de kroeg heeft verlaten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1573899691/nieuwe-info-anja-schaap-die-nacht-om-03-45-uur-nog-gezien
<<

Anoniem269

Bericht 06 Jun 2019 20:44

Re: Vermissing Anja Schaap

Het doet me een beetje denken aan Dascha Graafsma uit Hilversum.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers