Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mobiele airco.

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Jun 2019 11:29

Mobiele airco.

Met de zomer in aantocht krijg ik al tranen in mn ogen bij het idee hoe warm het wordt in huis. Vorige zomer tikte de thermostaat 38 graden aan en gister was het ook al 27 graden, terwijl het nog niet eens heet is.
Ik wil dus een mobiele airco gaan kopen. Zijn hier mensen die er een hebben en zo ja welke hebben jullie?
Er is zoveel keus en heb er al van een paar de reviews gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Laatst gewijzigd door Japie op 01 Jun 2019 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Pitty

Bericht 01 Jun 2019 12:21

Re: Mobiele airco.

Ik lees mee! Wij willen er ook 1 voor het kleine zolderkamertje van onze oudste. Zag er bij Lidl een voor 250 euro.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jun 2019 12:43

Re: Mobiele airco.

Wij hebben er 1. Een goedkope van de Hornbach. Doet het prima voor een kleine ruimte te koelen (achteraf hadden we 1 moeten kopen die en grotere ruimte aan kan) en een grotere ruimte houdt ie goed op temperatuur.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 01 Jun 2019 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 01 Jun 2019 12:46

Re: Mobiele airco.

Ik kan je alleen maar het advies geven niet te lang te wachten met bestellen, ik werk bij een van de grotere elektronicawinkels, en wij waren gewoon helemaal uitverkocht in 2 weken tijd.

Belangrijk is vooral de grootte van de ruimte die je wil koelen, dat hij daarvoor geschikt is. Als je er ook nog bij wil kunnen slapen moet je ook op het aantal decibel letten. En verder moet natuurlijk de slang met warme lucht ergens heen kunnen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Jun 2019 12:52

Re: Mobiele airco.

Wij hebben er een voor op de slaapkamer van onze zoon, eind van de dag staat de zon namelijk vol op die kant van het huis. Ik zal straks eens kijken welk merk het is, zoon ligt net in bed.

Maar wij vinden het ideaal. Een half uur voordat hij naar bed gaat zetten we hem aan en als hij in bed ligt gaat hij uit. Of als het echt heel heet is, laten we hem op de zachtste stand nog heel even aan. Je kunt een timer instellen en er zit ook een afstandsbediening bij.
10.04.17
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Jun 2019 13:41

Re: Mobiele airco.

Ik lees mee! Zodra we terug zijn van vakantie gaan we er één aanschaffen. Zit alleen met de afvoerslang, is het heel erg als er nog wat lucht door de opening van het raam komt? Dat afplakken lijkt me zo’n gedoe.

Ps: iemand een aanrader qua merk/type?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 01 Jun 2019 13:49

Re: Mobiele airco.

Wij hebben er eentje, maar die gebruiken we niet superveel, ook niet afgelopen zomer. Hij staat dan op onze slaapkamer (ongeveer 50m3). Daar gaat hij dan in de middag aan en koelt tot we gaan slapen. En dan de ramen open, vaak was het dan binnen ongeveer de temperatuur die het dan 's avonds buiten was. Meer dan een graad of 5 naar beneden krijgt hij overigens niet gekoeld.

Beneden beginnen we niet eens aan, dat is ongeveer 200m3 en als hij de slaapkamer (waar geen zon op staat, woonkamer wel) al niet goed gekoeld krijgt lijkt me dat geen nut hebben. Ergens zit wel de overweging om ooit nog eens voor vaste airco op de bovenverdieping te gaan, maar dan moet eerst die broeikas (serre) aan de achtergevel vervangen worden.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 01 Jun 2019 18:56

Re: Mobiele airco.

Wij hebben vorige maand een grote airco laten hangen. Lijkt me heel fijn! Dit weekend gaan we 'm gebruiken.
Zo'n unit zal ook wel dienst doen denk ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jun 2019 09:47

Re: Mobiele airco.

Bedankt voor de tips. Ben van plan om hem deze week te gaan bestellen.
Heb je nog tips voor welk het beste is Leaf? De kamer is niet zo groot dat komt goed. Belangrijkste vind ik dat hij niet zoveel lawaai maakt. Wil nog wel goed kunnen slapen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Jun 2019 09:55

Re: Mobiele airco.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_o ... woQAvD_BwE

Ik geloof dat we deze hebben. In ieder geval dit merk, misschien een net iets ander type. Maar wij zijn er in ieder geval erg tevreden over.
10.04.17
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jun 2019 14:18

Re: Mobiele airco.

Topidee dit, ik wil er ook één!
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jun 2019 15:30

Re: Mobiele airco.

Ik weet niet welke airco jullie hebben (mobiel dan), maar ik heb er nog nooit één gevonden die geen pokkeherrie maakt :laughcry: die van ons kon de ruimte wel goed koelen, maar als je hem uitzette was het razendsnel weer warm dus je moest hem wel aan laten staan. En dat was weer geen succes vanwege de herrie. Wij hadden een koenic. Geen aanrader dus :wink:

♥♥
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 02 Jun 2019 19:18

Re: Mobiele airco.

Hier de diy met de bevroren fles en een ventilator. ;)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jun 2019 21:49

Re: Mobiele airco.

Ik ben inmiddels zo ver dat het me niet zoveel uitmaakt als hij wat herrie maakt. Kan daar altijd oordoppen voor in doen. Momenteel is het 31 graden in huis en op bed niet te houden. Dan maar wat herrie en dat het koeler is. :)
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 02 Jun 2019 22:59

Re: Mobiele airco.

Ik sliep altijd heerlijk op het geluid van een mobiele airco
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2019 07:02

Re: Mobiele airco.

Nyah schreef:Ik sliep altijd heerlijk op het geluid van een mobiele airco

Wij ook en onze dochter ook haha.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Jun 2019 09:40

Re: Mobiele airco.

https://www.bol.com/nl/p/justfire-airco ... 6cQAvD_BwE

Ik heb deze besteld en gister is hij binnen gekomen. Ben benieuwd of het een fijne is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers