Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermoeidheid icm werken.

<<

Anoniem113

Bericht 29 Okt 2013 11:24

Vermoeidheid icm werken.

Goedemorgen,

Sinds ik zwanger ben heb ik weer erg last van vermoeidheid. Nu ben ik 8 weken zwanger en het is echt niet meer leuk hoe vermoeid ik ben. En niet alleen vermoeid maar het lijkt wel of ik in een bubbeltje leef. Ik werk 32 uur op kantoor maar mijn concentratie is gewoon weg. Ik ben bezig om notulen uit te werken maar het komt gewoon niet op papier. Ik ben serieus al vanaf 8 uur bezig en nu 2,5 uur later ben ik nog niet klaar. Terwijl dit normaal 30 minuten tijd in beslag neemt.

Wie heeft er tips of ervaring hoe hier mee om te gaan. Mijn directeuren weten van mijn zwangerschap en hebben alle begrip dat het even iets minder gaat maar ik wil me er niet aan toegeven.

Hoe zijn jullie met de vermoeidheid omgegaan? En dan vooral werkgerelateerd?
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 29 Okt 2013 14:06

Re: Vermoeidheid icm werken.

Een beetje een dooddoener, maar het hoort erbij. Die eerste 12 weken zijn zo heftig. Je legt gewoon even een tweede bloedsomloop aan. Niet gek dat je erg moe ben. Er is een nieuw leven in ontwikkeling in jouw lijf.


Gewoon over je heen laten komen en niet tegen verzetten, als het goed is wordt het na 12 weken beter.
Slik je zwangerschapsvitaminen? Wellicht helpt dat iets.

Sterkte!!
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem198

Bericht 29 Okt 2013 15:29

Re: Vermoeidheid icm werken.

Eens met dikke dik. Gewoon over je heen laten komen en je ontspanning nemen wanneer het kan.

Heb er zelf ook heel veel last van en een erg drukke baan en daarnaast erg misselijk. Omdat ik het zo druk heb moet ik wel naar de overlevingsstand en ben ik blij als ik naar huis kan.
Als het echt niet gaat zou ik dit zeggen op je werk en je ziek melden. Vorige week ben ik bijna flauw gevallen onder de douche. Dat was voor mij de grens dat ik echt even gas terug moest nemen.
Sterkte ik hoop dat je je snel beter voelt.
<<

Anoniem113

Bericht 29 Okt 2013 15:42

Re: Vermoeidheid icm werken.

Thanks voor jullie reacties. Ik weet ook dat het er bij hoort en dat het hopelijk na 12 weken weer wegtrekt. Net ook een goed gesprek gehad met mijn directeur. Hij geeft mij de ruimte om zwanger te zijn en daar hoort dit bij (thank god heeft hij zelf 3 kinderen dus weet hoe het kan zijn :wink: ) dus dat is wel fijn. Ook kan ik aangeven als het allemaal niet lukt zodat we naar de werkverdeling kunnen kijken. Maar ik wil dat niet. Zou betekenen dat mijn collega's een stap harder moeten gaan.

Ik slik al vitamine Complex Energy maar merk er weinig van :thumbdown:
<<

Anoniem25

Bericht 29 Okt 2013 15:47

Re: Vermoeidheid icm werken.

Ik lig 's avonds ook gewoon om 20.30 in bed, anders hou ik het niet vol. Dat gebrek aan concentratie heb ik ook wel, maar ik probeer dan een uur echt heel hard te werken en daarna even een kwartiertje rustig aan/thee pakken/ rondje lopen. Dan hou ik het wel vol.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 29 Okt 2013 16:24

Re: Vermoeidheid icm werken.

Clapperdie schreef:Thanks voor jullie reacties. Ik weet ook dat het er bij hoort en dat het hopelijk na 12 weken weer wegtrekt. Net ook een goed gesprek gehad met mijn directeur. Hij geeft mij de ruimte om zwanger te zijn en daar hoort dit bij (thank god heeft hij zelf 3 kinderen dus weet hoe het kan zijn :wink: ) dus dat is wel fijn. Ook kan ik aangeven als het allemaal niet lukt zodat we naar de werkverdeling kunnen kijken. Maar ik wil dat niet. Zou betekenen dat mijn collega's een stap harder moeten gaan.
Ik slik al vitamine Complex Energy maar merk er weinig van :thumbdown:


Pas aub op jezelf! Ik weet het van mezelf. Je voelt je superverantwoordelijk voor alles. Maar je gezondheid is echt nu het aller aller belangrijkste. Nu wordt de basis gelegd! Je bent ook nog zo pril zwanger. Stress en drukte zijn nu helemaal niet goed voor je.
Je collega's moeten dan maar een stapje harder werken en die vinden dat helemaaal niet erg.
Andersom zou je het voor een andere collega toch ook gedaan hebben?
Straks kom je in de ziektewet, dat lijkt me helemaal niets voor jou.
Want het klinkt alsof je het heel erg naar je zin hebt op je werk.

Gewoon uitzitten, doen wat je kan en wat ook binnen jouw machten ligt en je rust pakken als het kan!
22-2-2013
28-8-2015
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Okt 2013 16:27

Re: Vermoeidheid icm werken.

Eens met Dikkie Dik! Ik heb nog geen collega gehad die zei of liet merken dat ze het vervelend vond om een stap harder te werken. Ze zijn juist heel bezorgd om mij en vragen waarom ik nou nog steeds op.het werk kom ipv thuis rusten.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Okt 2013 16:31

Re: Vermoeidheid icm werken.

Hier hetzelfde, collega's en mijn clienten zijn bezorgd. Vooral nu ik de laatste weken inga.
Ik probeer regelmatig rust te pakken, tijdens de nachtdiensten lukt dat wel maar die heb jij niet.
en op tijd naar bed.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2013 16:57

Re: Vermoeidheid icm werken.

Die eerste weken heb ik me echt doorheen moeten slepen. Ik was zo vreselijk moe, ik kon echt niet blijven staan. Ging vaak even zitten tijdens het werk maar dat mocht niet dus ik moest het steeds stiekem doen. Toen ik ook nog heel misselijk werd en continue moest spugen kreeg ik emesafene waardoor ik nog meer moe was, toen ben ik 2 weken thuis gebleven en toen had ik 2 weken vakantie. Maar pas na de 16/18 weken ging het beter helaas.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 29 Okt 2013 16:59

Re: Vermoeidheid icm werken.

Het hoort er idd bij vrees ik. Wanneer de baby er is wordt het zo mogelijk nog erger haha ik spreek uit twee nachten zonder slaap ervaring.. N is ziek en wordt al twee nachten ieder uur wakker. Dat is de fijne bijkomstigheid van kinderen nooit meer doorslapen;)

Maar vervelend is het idd wel maar ben bang dat er niet veel aan te doen is, succes!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2013 16:59

Re: Vermoeidheid icm werken.

O R is echt een nachtbraker maar zo moe als toen ben ik gelukkig nog niet weer geweest.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem113

Bericht 29 Okt 2013 17:06

Re: Vermoeidheid icm werken.

Ik heb natuurlijk al de ervaring met een kleintje die in het begin om de zoveel uur wakker is. Maar die vermoeidheid is totaal niet te vergelijken met nu. Het is ook de combinatie van vermoeidheid en concentratieverlies. Die speelt me nu voornamelijk parten op het werk. Ben gewoon aan het lantefanten terwijl daar helemaal geen tijd voor is :bounce:

En zitten doe ik al de hele dag haha. Het is fysiek niet zwaar wat ik doe. Mn hersens moet ik dan wel weer gebruiken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Okt 2013 17:10

Re: Vermoeidheid icm werken.

Zitten is fysiek best zwaar voor je ruggengraat, 1,5 keer zo zwaar als staan (voor je ruggengraat dan he). Goed en gezond eten, vitamines slikken en rust en bewegen afwisselen.

Edit: en het uitzitten haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 29 Okt 2013 17:28

Re: Vermoeidheid icm werken.

Ik heb geen tip voor je helaas.
Wel herkenbaar...ik zat regelmatig knikkebollend achter het stuur.. moet eerlijk toegeven dat ik ook best wat gelanterfant heb haha. Heb alle nodige dingen wel goed gedaan, maar extra's achterwege gelaten. En s avonds lekker languit en vroeg op bed... Bij mij ging het na 14 wk beter. Wat mij trouwens wel hielp is een frisse neus halen tijdens de lunch en bijv een cup a soupje als opkikkertje...
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Okt 2013 17:34

Re: Vermoeidheid icm werken.

Bij mij is de vermoeidheid helaas nog niet voorbij geweest. Ik ben wel wat aan vermoeidheid gewend, maar voor mij is dit echt XXL en combineert zich met concentratieverlies en vergeetachtigheid. Op het werk heb ik er júíst meer last van.
L2014 & H2017
<<

Anoniem315

Bericht 30 Okt 2013 21:50

Re: Vermoeidheid icm werken.

Ik ben nooit moe geweest, niet tijdens de eerste weken en ook nu in de laatste weken niet. *Afkloppen* Dus ik heb geen nuttige tips.
Hormonen zijn vreemde dingen en ze doen met iedereen weer wat anders. Je kunt weinig anders doen dan wachten. Waarschijnlijk wordt het met een aantal weken wel beter. Wel fijn dat de directie er begrip voor heeft. Ze kunnen ook weinig anders, vind ik, want hallo, je lichaam is hard aan het werk!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 31 Okt 2013 12:54

Re: Vermoeidheid icm werken.

Heel vervelend die vermoeidheid!
Ik weet ook nog wel dat ik zooooooo moe was. Ik kon echt bijna niet op mijn benen staan. Mijn baas zei toen een keer voor de 'grap': Ja ik ben ook wel eens moe. Maar die zwangerschapsvermoeidheid is echt niet te vergelijken met een gewone vermoeidheid. Soms deed ik net of ik vakliteratuur las, met mijn hoofd naar voren gebogen en deed ik stiekem heel even mijn ogen dicht, ik kón gewoon niet meer.
Ik heb helaas geen tips voor je, behalve inderdaad een cup a soup of iets anders hartigs in de middag. Al kun je daar ook wel weer een dip van krijgen.
Tsja en verder 'uitzitten' tot je je weer wat fitter voelt.
Het gaat vanzelf over.
Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 31 Okt 2013 12:58

Re: Vermoeidheid icm werken.

Gebruik je ook Floradix? Dat kan wel heel goed helpen namelijk.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2013 13:14

Re: Vermoeidheid icm werken.

Dan zou ik eerst wel het ijzer even laten testen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 31 Okt 2013 14:17

Re: Vermoeidheid icm werken.

Le Chat Noir schreef:Ik heb geen tip voor je helaas.
Wel herkenbaar...ik zat regelmatig knikkebollend achter het stuur.. moet eerlijk toegeven dat ik ook best wat gelanterfant heb haha. Heb alle nodige dingen wel goed gedaan, maar extra's achterwege gelaten. En s avonds lekker languit en vroeg op bed... Bij mij ging het na 14 wk beter. Wat mij trouwens wel hielp is een frisse neus halen tijdens de lunch en bijv een cup a soupje als opkikkertje...


LCN: aangezien ik de zwanger worden-topics momenteel niet volg heb ik gemist dat je zwanger bent. Maar wat leuk, gefeliciteerd!
<<

Anoniem66

Bericht 31 Okt 2013 21:57

Re: Vermoeidheid icm werken.

Exogenesis schreef:Dan zou ik eerst wel het ijzer even laten testen.


Reageer je op mij?
<<

Anoniem166

Bericht 31 Okt 2013 22:00

Re: Vermoeidheid icm werken.

_Lana_ schreef:Heel vervelend die vermoeidheid!
Ik weet ook nog wel dat ik zooooooo moe was. Ik kon echt bijna niet op mijn benen staan. Mijn baas zei toen een keer voor de 'grap': Ja ik ben ook wel eens moe. Maar die zwangerschapsvermoeidheid is echt niet te vergelijken met een gewone vermoeidheid. Soms deed ik net of ik vakliteratuur las, met mijn hoofd naar voren gebogen en deed ik stiekem heel even mijn ogen dicht, ik kón gewoon niet meer.
Ik heb helaas geen tips voor je, behalve inderdaad een cup a soup of iets anders hartigs in de middag. Al kun je daar ook wel weer een dip van krijgen.
Tsja en verder 'uitzitten' tot je je weer wat fitter voelt.
Het gaat vanzelf over.


Haha, dat durfde ik nooit zo goed, want ik was bang echt in slaap te vallen.

Wat ik wel eens heb gedaan die eerste weken, is op de kamer van een collega gaan zitten die er niet was en zo met mijn hoofd op het bureau (en de gordijnen dicht) even een dutje doen van 20 minuten :redface:
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2013 22:02

Re: Vermoeidheid icm werken.

Luce schreef:
Exogenesis schreef:Dan zou ik eerst wel het ijzer even laten testen.


Reageer je op mij?


Ja, als je Floradix neemt, dan is het handig om te weten of je die extra ijzers wel nodig hebt, lijkt me. Misschien kan het geen kwaad hoor, maar als je ijzergehalte normaal is, dan heeft het niet zoveel nut.
<<

Anoniem66

Bericht 31 Okt 2013 22:18

Re: Vermoeidheid icm werken.

Floradix is niet alleen maar goed voor je ijzer, er zitten veel meer vitamines in. Je kunt het zonder te testen gewoon gebruiken. Ik weet nog dat de verloskundige hier juist de tip gaf om het preventief te gebruiken tijdens de zwangerschap en na de bevalling voor een sneller herstel.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Nov 2013 13:42

Re: Vermoeidheid icm werken.

Oké, ik dacht dat het echt puur voor het ijzer is. Weer wat geleerd. Dan is het inderdaad een goede aanrader voor de TO!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers