Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Achterhaald liedje dansles dochter

<<

Anoniem301

Bericht 28 Mei 2019 07:46

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Sam schreef:Overigens ben ik het over bepaalde dingen ook echt meer dan eens met je, Carrie.
Vervelend dat je je niet begrepen en geraakt voelt. Dat is mijn bedoeling iig niet.

Vind het heel lief dat je dat zo zegt! :heart:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Mei 2019 08:16

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Ik ben het ook eens met mevrouw stemband.

En dat stuk over typhoon met zijn auto kan best waar zijn. Maar ik weet uit ervaring met blanke oud collega's die ook een dikke auto rijden, dat zij ook regelmatig aangehouden werden door de politie doordat ze in zo'n dikke bak reden. Dus niet alleen de gekleurde mens word regelmatig aangehouden in zo'n auto.

Zelf denk ik dat het lied niet zo bedoeld is. Maar als jij er aanstoot aan neemt moet je dat gewoon melden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Mei 2019 08:18

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Ik vind vooral dat mensen zich tegenwoordig snel op tenen getrapt vinden en zich aangesproken voelen tot dingen; en dat mensen vroeger dingen gewoon minder aantrokken. Tegenwoordig heel hoog gevoelig gereageerd en opvliegend, kunnen beter naar meeste kinderen kijken die heerlijk open en ontspannen zijn nog.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mei 2019 08:36

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Raven schreef:Ik ben het ook eens met mevrouw stemband.

En dat stuk over typhoon met zijn auto kan best waar zijn. Maar ik weet uit ervaring met blanke oud collega's die ook een dikke auto rijden, dat zij ook regelmatig aangehouden werden door de politie doordat ze in zo'n dikke bak reden. Dus niet alleen de gekleurde mens word regelmatig aangehouden in zo'n auto.

Zelf denk ik dat het lied niet zo bedoeld is. Maar als jij er aanstoot aan neemt moet je dat gewoon melden.

Ik zeg ook niet dat witte mannen niet aan worden gehouden, ik zeg donkere mannen 3 keer zoveel. Echt je gaat totaal aan mijn punt voorbij.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mei 2019 08:38

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Pippa schreef:Ik vind vooral dat mensen zich tegenwoordig snel op tenen getrapt vinden en zich aangesproken voelen tot dingen; en dat mensen vroeger dingen gewoon minder aantrokken. Tegenwoordig heel hoog gevoelig gereageerd en opvliegend, kunnen beter naar meeste kinderen kijken die heerlijk open en ontspannen zijn nog.


Ik denk dat men het zat is en nu steeds meer voor zichzelf op durft te komen. Zelfs een Remy Bonjasky gaf toe dat hij nooit durfde te zeggen dat hij zich ongemakkelijk voelde bij Zwarte Piet maar zich vaker uit durfde te spreken nadat Anouk (witte vrouw) zich er wel hard over uitsprak.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Mei 2019 08:49

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Ik denk niet dat wij opeens meer of minder gevoelens hebben dan paar jaar/ tientallen jaren geleden. Wel dat men zich veel meer bewust is van de verschillen én ook dat we hier iets met z'n allen aan willen én moeten doen. We moeten toch niet willen dat dezelfde stereotypen die er nu heersen blijven bestaan? Krijg je ze ooit helemaal weg? Nee, maar met elkaar kunnen we wel een stuk bewuster zijn.

Ik snap niet zo goed waarom men dingen tegenspreekt die gewoon met cijfers onderbouwt zijn. Het lijkt wel alsof we dan opeens allemaal in de ankers gaan en het persoonlijk opvatten en doen alsof de stigma's er niet zijn omdat ze ook iemand kennen die heus wel eens werd aangehouden. Vind ik echt heel raar.

Er heersen tal van stigma's in de maatschappij, en ontkennen dat die bestaan is ook niet de juiste weg. En misschien is het benoemen van white privilege wel een stigma dat de andere kant op slaat. Maar feit is nu eenmaal dat een gekleurd iemand nooit de ervaringen van een blanke kan hebben en vica versa. Maar we kunnen wel ons best doen elkaar te begrijpen en te erkennen dat die stigma's er zijn. En dan niet met elkaar aan te vallen maar gewoon door te begrijpen welke invloeden bepaalde uiterlijkheden hebben. Zo ook dik vs dun, knap vs minder aantrekkelijk etc etc.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Mei 2019 08:54

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Carrie schreef:
Pippa schreef:Ik vind vooral dat mensen zich tegenwoordig snel op tenen getrapt vinden en zich aangesproken voelen tot dingen; en dat mensen vroeger dingen gewoon minder aantrokken. Tegenwoordig heel hoog gevoelig gereageerd en opvliegend, kunnen beter naar meeste kinderen kijken die heerlijk open en ontspannen zijn nog.


Ik denk dat men het zat is en nu steeds meer voor zichzelf op durft te komen. Zelfs een Remy Bonjasky gaf toe dat hij nooit durfde te zeggen dat hij zich ongemakkelijk voelde bij Zwarte Piet maar zich vaker uit durfde te spreken nadat Anouk (witte vrouw) zich er wel hard over uitsprak.


Men het zat is, wie is men? Ik ken namelijk helemaal niemand die zo denkt en altijd prima voor zichzelf op heeft durven komen gewoon al hoe de maatschappij was. Ik vind het nogal overdreven allemaal en vind dat er nogal doorgeslagen wordt, soms dingen aanpassen prima, maar verder niet. Nogmaals dat vind ik.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mei 2019 08:55

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Pippa schreef:
Carrie schreef:
Pippa schreef:Ik vind vooral dat mensen zich tegenwoordig snel op tenen getrapt vinden en zich aangesproken voelen tot dingen; en dat mensen vroeger dingen gewoon minder aantrokken. Tegenwoordig heel hoog gevoelig gereageerd en opvliegend, kunnen beter naar meeste kinderen kijken die heerlijk open en ontspannen zijn nog.


Ik denk dat men het zat is en nu steeds meer voor zichzelf op durft te komen. Zelfs een Remy Bonjasky gaf toe dat hij nooit durfde te zeggen dat hij zich ongemakkelijk voelde bij Zwarte Piet maar zich vaker uit durfde te spreken nadat Anouk (witte vrouw) zich er wel hard over uitsprak.


Men het zat is, wie is men? Ik ken namelijk helemaal niemand die zo denkt en altijd prima voor zichzelf op heeft durven komen gewoon al hoe de maatschappij was. Ik vind het nogal overdreven allemaal en vind dat er nogal doorgeslagen wordt, soms dingen aanpassen prima, maar verder niet. Nogmaals dat vind ik.


Ok Pippa.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Mei 2019 09:05

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Sorry, ik heb het drie keer geopend en kan het toch niet laten. Hoe kan je ontkennen dat dit soort stigma's er zijn en dat die geen invloed hebben op bepaalde groepen in onze samenleving. Dat jij persoonlijk niemand kent, houdt toch niet in dat het onzin is? Dat is hetzelfde als beweren dat jij geen last hebt van de droogte door klimaatverandering en dat daardoor klimaatverandering onzin is.

Jij mag vinden wat je vindt, je mag zelfs vinden dat er geen verandering nodig is maar ontkennen dat het zo is: dat vind ik bijzonder. Want er is genoeg bewijs te vinden (studies, onderzoeken, enquetes etc) die gewoon beweren dat het wél zo is.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Mei 2019 09:15

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Carrie schreef:
Raven schreef:Ik ben het ook eens met mevrouw stemband.

En dat stuk over typhoon met zijn auto kan best waar zijn. Maar ik weet uit ervaring met blanke oud collega's die ook een dikke auto rijden, dat zij ook regelmatig aangehouden werden door de politie doordat ze in zo'n dikke bak reden. Dus niet alleen de gekleurde mens word regelmatig aangehouden in zo'n auto.

Zelf denk ik dat het lied niet zo bedoeld is. Maar als jij er aanstoot aan neemt moet je dat gewoon melden.

Ik zeg ook niet dat witte mannen niet aan worden gehouden, ik zeg donkere mannen 3 keer zoveel. Echt je gaat totaal aan mijn punt voorbij.


Dat denk jij idd. Maar mijn ervaring is anders. Die collega's werden zeker 2/3 keer per maand aangehouden als het al niet vaker was.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Mei 2019 09:18

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Ik vind dat ook een heel gek liedje. E draait nog heel veel K3 dus ik zie het ook wel eens voorbij komen, ik zei laatst nog tegen mijn man dat ik het best bizar vond dat ze zo'n liedje anno nu (of nou ja, het is een oud liedje, maar zó oud natuurlijk ook weer niet) konden uitbrengen.

Het lijkt mij alleen maar goed dat je het aankaart, het is ook niet per se erg goede reclame voor die dansschool, dus het is ook in hun voordeel dat ze dat snappen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 28 Mei 2019 09:22

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Raven, je gaat inderdaad echt totaal aan het punt van Carrie voorbij.

Ik vind heel veel liedjes van K3 gek. Ik kende deze niet, maar als je het zo zegt is het inderdaad een vreemde tekst. Goed dat je er wat van gezegd hebt, ik ben benieuwd naar de reactie.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Mei 2019 09:23

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Caro jij doet aannames en legt woorden in mijn mond die ik niet zeg, ik ontken niks en zegt niet dat het onzin is, ik zeg dat ik het overdreven vind hoe sommige dingen nu “ineens” een probleem zijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Mei 2019 09:28

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

En ik denk dat ik in mijn omgeving 80% meer multiculturele mensen om me heb dan de gemiddelde forummer dat ik mijn mening echt wel ergens op baseer, onderzoeken zeggen ook niet alles en is ook maar een gedeelte van de maatschappij. Iedereen moet prima vinden wat ie wil, maar dat moet andersom ook kunnen, maar dat mag dan weer niet.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 28 Mei 2019 09:30

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Ik denk niet dat die dingen ineens een probleem zijn, ik denk dat ze nu onderwerp van gesprek zijn omdat men dat eerder niet durfde en er meer bewustwording is. En even andersom, wat maakt het nou uit voor jou als een liedje veranderd wordt bijvoorbeeld? Dat liedje is er dan nog steeds met een iets andere tekst, het (in jouw ogen) gezeur is over, iedereen blij?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met je laatste post geloof ik.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Mei 2019 09:32

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Harrison schreef:Raven, je gaat inderdaad echt totaal aan het punt van Carrie voorbij.

Ik vind heel veel liedjes van K3 gek. Ik kende deze niet, maar als je het zo zegt is het inderdaad een vreemde tekst. Goed dat je er wat van gezegd hebt, ik ben benieuwd naar de reactie.



Hoezo ga ik aan het punt voorbij. Mijn ervaring is toch anders op dat punt. Ik mag mijn ervaring daar over dus niet geven, omdat daarmee haar punt ontkracht wordt. Niet is alles zoals ze in de media doen geloven.

Ze geeft zelf ook aan met haar punt van in de bus ga ik bewust naast een donker persoon zitten, omdat veel andere sat niet doen. Dan denk ik :wtf: ik denk daar dus nooit over na ik ga gewoon zitten waar plek is.

Ik vind net als een aantal andere dat er met twee maten wordt gemeten. Een vriendin van mij is donker getrouwd met een blank persoon en die krijgt heel wat verwensingen naar haar hoofd van donkere personen ivm gemixt ras etc. Echt belachelijk.

Het komt echt niet alleen van de blanke met hun white privilege. Natuurlijk keur ik het niet goed als er dingen gebeuren op etnisch profileren. Maar daar moet iedereen aan werken en niet alleen de blanke persoon.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 28 Mei 2019 09:40

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Dat zegt ze ook niet :). En je ontkracht haar punt niet. Als uit onderzoek blijkt (ik weet overigens niet of dat echt zo is, maar laten we daar even vanuit gaan) dat donkere mannen in dure auto's 3x zoveel worden aangehouden als witte mannen in dure auto's, dan doet het er dus eigenlijk niet toe hoe vaak die witte mannen worden aangehouden in die zin, het gaat er om dat het dus voor donkere mannen nog meer is.

Wat bedoel je precies met niet alles is zo als ze in de media doen geloven?

Dat laatste ben ik met je eens, maar het blijft wel zo dat "wij" in de meerderheid zijn.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Mei 2019 09:42

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Goede column heb je geplaatst Caulfield.
Verder heb ik weinig toe te voegen aan de discussie eigenlijk, vind het soms maar een lastig onderwerp. Ik heb nou eenmaal geen donkere huidskleur, dus kan nooit uit ervaring weten hoe het leven dan is.

Wat ik trouwens soms wel lastig vind, is dat soms alles een ding lijkt. Je leest regelmatig dat mensen die donker/dik/anders zijn zich aangestaard voelen. Dan zit ik op de bank uit het raam te staren naar helemaal niets en loopt er iemand die donker/dik/anders is en bedenk ik me opeens dat die persoon nu misschien wel denkt dat ik hem/haar zit aan te staren. Heb soms wel het gevoel veel meer op dingen te moeten letten omdat die misschien als kwetsend opgevat worden (terwijl ze in een voorbeeld als hierboven dat helemaal niet zijn).
Dat heeft dus niet met kleur te maken, maar met andere dingen die anders zijn dan 'de norm'.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Mei 2019 09:46

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Harrison schreef:Dat zegt ze ook niet :). En je ontkracht haar punt niet. Als uit onderzoek blijkt (ik weet overigens niet of dat echt zo is, maar laten we daar even vanuit gaan) dat donkere mannen in dure auto's 3x zoveel worden aangehouden als witte mannen in dure auto's, dan doet het er dus eigenlijk niet toe hoe vaak die witte mannen worden aangehouden in die zin, het gaat er om dat het dus voor donkere mannen nog meer is.

Wat bedoel je precies met niet alles is zo als ze in de media doen geloven?

Dat laatste ben ik met je eens, maar het blijft wel zo dat "wij" in de meerderheid zijn.


Dan begreep ik het anders. Hoe je het nu uitlegt snap ik wat er bedoeld wordt met het pint voorbij gaan.
In de media worden ook wel eens onderzoeken geplaatst. Waar helemaal niet goed is onderocht of het wel zo is. Of dat ze maar een bevolkingsgroep de lijst laten invullen. Dan krijg je ook geen helder beeld.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 28 Mei 2019 09:53

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Ik zelf vind de tekst van het liedje raar maar zie zelf het probleem er niet zo in. Geloof niet dat kinderen zelf kwaad in dat lied zien. Maar als het jou stoort lijkt me het een kleine moeite voor de dansschool om het aan te passen. Er zijn natuurlijk genoeg kinderliedjes waar prima op te dansen valt zonder rare teksten. En nu ik er wat langer over nadenk, ik heb zelf een lichamelijke beperking. Als er in het liedje iets stond als gekke gehandicapte dan had ik dat ook als kwetsend ervaren. En was ik er verdrietig van geworden.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Mei 2019 10:08

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Raven schreef:
Harrison schreef:Dat zegt ze ook niet :). En je ontkracht haar punt niet. Als uit onderzoek blijkt (ik weet overigens niet of dat echt zo is, maar laten we daar even vanuit gaan) dat donkere mannen in dure auto's 3x zoveel worden aangehouden als witte mannen in dure auto's, dan doet het er dus eigenlijk niet toe hoe vaak die witte mannen worden aangehouden in die zin, het gaat er om dat het dus voor donkere mannen nog meer is.

Wat bedoel je precies met niet alles is zo als ze in de media doen geloven?

Dat laatste ben ik met je eens, maar het blijft wel zo dat "wij" in de meerderheid zijn.


Dan begreep ik het anders. Hoe je het nu uitlegt snap ik wat er bedoeld wordt met het pint voorbij gaan.
In de media worden ook wel eens onderzoeken geplaatst. Waar helemaal niet goed is onderocht of het wel zo is. Of dat ze maar een bevolkingsgroep de lijst laten invullen. Dan krijg je ook geen helder beeld.

Really? Een uitkomst van onderzoek past niet bij jouw beleving en dan zal het onderzoek wel niet goed zijn? Wel handig ja, zo hoef je je eigen beeld iig niet aan te passen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Mei 2019 10:11

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Joey schreef:
Raven schreef:
Harrison schreef:Dat zegt ze ook niet :). En je ontkracht haar punt niet. Als uit onderzoek blijkt (ik weet overigens niet of dat echt zo is, maar laten we daar even vanuit gaan) dat donkere mannen in dure auto's 3x zoveel worden aangehouden als witte mannen in dure auto's, dan doet het er dus eigenlijk niet toe hoe vaak die witte mannen worden aangehouden in die zin, het gaat er om dat het dus voor donkere mannen nog meer is.

Wat bedoel je precies met niet alles is zo als ze in de media doen geloven?

Dat laatste ben ik met je eens, maar het blijft wel zo dat "wij" in de meerderheid zijn.


Dan begreep ik het anders. Hoe je het nu uitlegt snap ik wat er bedoeld wordt met het pint voorbij gaan.
In de media worden ook wel eens onderzoeken geplaatst. Waar helemaal niet goed is onderocht of het wel zo is. Of dat ze maar een bevolkingsgroep de lijst laten invullen. Dan krijg je ook geen helder beeld.

Really? Een uitkomst van onderzoek past niet bij jouw beleving en dan zal het onderzoek wel niet goed zijn? Wel handig ja, zo hoef je je eigen beeld iig niet aan te passen.


Ik geloof idd alleen de onderzoeken die wetenschappelijk gedaan zijn. En niet zo'n invulpoll op internet van een lokale nieuwszender.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Mei 2019 10:26

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Juliet schreef:Ik zelf vind de tekst van het liedje raar maar zie zelf het probleem er niet zo in. Geloof niet dat kinderen zelf kwaad in dat lied zien. Maar als het jou stoort lijkt me het een kleine moeite voor de dansschool om het aan te passen. Er zijn natuurlijk genoeg kinderliedjes waar prima op te dansen valt zonder rare teksten.


Dit inderdaad. En ik denk dat als je dat aangeeft, (bijna) iedereen het daar mee eens is en het geen probleem zal zijn om het liedje niet meer te draaien. Ik vind wel dat je (Carrie) veel stennis maakt over iets redelijk onschuldigs. De dansschool zag er geen kwaad in en die kids hebben dat al helemaal niet door.

Daarnaast zie ik Carrie en anderen een punt maken over controle van dure auto’s i.c.m. getinte mensen. Ik weet niet of je de onderzoeken volgt, maar het is algemeen bewezen dat criminaliteit onder bepaalde groepen hoger ligt dan gemiddeld. Dan kan je dat wel discriminatie vinden, maar de bewijzen liegen er niet om. En natuurlijk is niet iedere persoon die aan dat signalement voldoet meteen een crimineel, maar dat je dan niet snapt dat die extra controle krijgen vind ik echt heel apart, sorry. Vooral ook omdat jonge blanke mannen in een hele dure auto óók extra worden gecontroleerd, dus het is echt niet alleen afhankelijk van welke huidskleur iemand heeft, maar ook leeftijd/geslacht.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Mei 2019 10:35

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Mensen in een VW Golf worden ook altijd extra gecontroleerd weet ik uit ervaring, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 28 Mei 2019 10:37

Re: Achterhaald liedje dansles dochter

Scandic schreef:
Juliet schreef:Ik zelf vind de tekst van het liedje raar maar zie zelf het probleem er niet zo in. Geloof niet dat kinderen zelf kwaad in dat lied zien. Maar als het jou stoort lijkt me het een kleine moeite voor de dansschool om het aan te passen. Er zijn natuurlijk genoeg kinderliedjes waar prima op te dansen valt zonder rare teksten.


Dit inderdaad. En ik denk dat als je dat aangeeft, (bijna) iedereen het daar mee eens is en het geen probleem zal zijn om het liedje niet meer te draaien. Ik vind wel dat je (Carrie) veel stennis maakt over iets redelijk onschuldigs. De dansschool zag er geen kwaad in en die kids hebben dat al helemaal niet door.

Daarnaast zie ik Carrie en anderen een punt maken over controle van dure auto’s i.c.m. getinte mensen. Ik weet niet of je de onderzoeken volgt, maar het is algemeen bewezen dat criminaliteit onder bepaalde groepen hoger ligt dan gemiddeld. Dan kan je dat wel discriminatie vinden, maar de bewijzen liegen er niet om. En natuurlijk is niet iedere persoon die aan dat signalement voldoet meteen een crimineel, maar dat je dan niet snapt dat die extra controle krijgen vind ik echt heel apart, sorry. Vooral ook omdat jonge blanke mannen in een hele dure auto óók extra worden gecontroleerd, dus het is echt niet alleen afhankelijk van welke huidskleur iemand heeft, maar ook leeftijd/geslacht.


Dat doet ze toch juist niet? Ze heeft heel gecontroleerd een mail gestuurd, zodat de dansschool er op een eigen moment op kan reageren. Ze is niet toen ze het hoorde de les binnen gestormd met geschreeuw en gewijs. Ze mailt voor een stukje bewustwording, juist omdat ze er geen kwaad in zien en de kinderen dat ook niet doorhebben.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers