Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eigen onzekerheid

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mei 2019 10:10

Eigen onzekerheid

Ik merk dat, o.a. vanwege mijn ex. Ik heel er op zoek ben naar bevestiging van mijn vriend over wat hij van mijn vind.
Ik probeer dit te vermijden en er niet duidelijk naar te vragen. Soms merkt hij het wel en geeft dan aan dat ik niet zo onzeker moet zijn. Ik baal hier van, want ik wil hem hier niet in mee slepen. Plus het zal ook niet positief werken voor ons.

Hebben jullie tips om hier mee om te gaan?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9735

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Mei 2019 12:08

Re: Eigen onzekerheid

Ik zou kijken of je kan afspreken dat jij soms wel je onzekerheid mag uiten en hij dan gewoon je de bevestiging kan geven die jij soms nodig hebt.
Kijk, we hebben allemaal een rugzakje als je ouder bent en vorige relaties hebben nu eenmaal invloed op je nu. Zolang het niet tot vervelends toe gebeurt, vind ik dat jij soms echt wel wat bevestiging mag zoeken.

Nog een tip: bedenk ook wat jij een teken van bevestiging vind. Wil je iets specifieks horen? Of juist dat jij iets doet? Hoe kan hij jou de bevestiging geven? Want misschien denkt hij jou enorm veel te bevestigen, maar voelt dat voor jou niet als een bevestiging.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 27 Mei 2019 12:17

Re: Eigen onzekerheid

Eens met tabbie. En misschien helpt het jezelf al als je gewoon bewust bent van dat jij, door jou ex, nu zo bent. En dat dat alleen al je helpt relativeren van 'daar komt het vandaan, maar nu heb ik een andere relatie en hoef ik me niet minderwaardig (of wat dan ook) te voelen'.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mei 2019 14:49

Re: Eigen onzekerheid

Lastig dat je nog altijd zo'n nasleep hebt van je vorige relatie. Ik denk dat het beter is om er vanaf het begin (dus nu) open over te zijn waarom je je zo voelt, dan dat het een terugkerend iets blijft in je relatie. Je zegt dat je hem niet erin wilt meeslepen, maar hij wil je natuurlijk wel leren kennen en accepteren zoals je bent (tenminste, daar ga ik bij een goede relatie vanuit dat hij dat wil). Ik zou inderdaad nagaan wat voor bevestiging het is dat je zoekt en hoe hij dat kan uiten op een wijze die jij fijn vindt, zonder dat het geforceerd wordt. En probeer ook zekerheid te halen uit de dingen die hij wél goed doet. Misschien zijn dat niet exact de dingen die jij zoekt, maar probeert hij het wel op zijn manier.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mei 2019 15:03

Re: Eigen onzekerheid

Thanks meiden. Ik kan hier wel wat mee.

Hij laat het wel weten in kleine dingen, maar zoals vorige week. Ik ben niet te genieten vanwege tentamens. Ik merk ook nu nog dat ik daar moe van ben ( ik had er 3 in 3 dagen, waarvan 2 op één dag). Ik baal er dan van dat ik niet gezellig. Hij snapt wel waarom, maar toch. Van mijn ex kreeg ik dan gelijk verwijten dat ik net zo sjago mocht zijn etc. Waarna ik extra hard mij best ging doen om weer in het goede humeur van hem te komen. Het feit dat hij mij gewoon laat en zo is wel fijn.
Hij laat het ook wel weten in kleine dingen zoals even een knuffel geven o.i.d. maar misschien ben ik wel meer op zoek naar dat het uitgesproken wordt. Nu is het geen prater, dus ik ga dan iets van hem vragen wat totaal niet bij hem past. Dus ik ben iedere keer weer op zoek naar iets wat voor hem past en voor mij. Waarin ik daarin mijzelf bang ben te verliezen. Ik ben er namelijk heel goed in om mijzelf weg te cijferen en dat wil ik juist niet meer doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mei 2019 15:06

Re: Eigen onzekerheid

Ik denk dat het al helpt als je voor jezelf realiseert dat het echt niet altijd allemaal leuk hoeft te zijn in een relatie. Jullie hebben allebei je eigen buien en dat mag gewoon los staan van de relatie. Als jij chagrijnig bent omdat je tentamens slecht gingen, dan mag dat gewoon. Dat maakt je niet direct een stom persoon met wie hij misschien geen relatie wil. Je bent gewoon chagrijnig. Iedereen is wel eens chagrijnig. Dat mag gewoon bestaan naast je relatie. En fijn dat hij jou dan inderdaad een beetje je gang laat gaan. Je bent verder heel leuk, dus dat ziet ie heus wel.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 27 Mei 2019 15:30

Re: Eigen onzekerheid

Weet je wat misschien ook wel helpt? Niet zozeer tegen je onzekerheid maar wel om elkaar beter te begrijpen? Ga eens na bij elkaar wat je liefdestaal is. Die kan namelijk verschillen en als ik jou zo hoor dat hij geen prater is maar jij wel graag dingen wil horen, dan kan het goed dat het daar mis gaat. Als jij weet hoe hij zijn liefde voor jou uit kun jij dat beter ontvangen en als hij weet wat jouw liefdestaal is kan hij daar beter op inspelen en andersom. Snap je wat ik bedoel? Het klinkt een beetje zweverig maar is best nuttig!

Als je het interessant vindt kun je hier eens kijken:
https://liefdestalen.nl/
https://www.happinez.nl/liefde-relaties ... -jij-test/
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Mei 2019 15:54

Re: Eigen onzekerheid

SO, niet veel tips maar herken wel dat het lastig is om minder leuke kanten ook te moeten delen. Heb het daar afgelopen weekend nog met m'n date over gehad.. dat ik merk dat ik echt nog niet toe ben aan een relatie omdat ik dan veel meer mijn 'slechte' kanten zie. Ik heb behoorlijke PMS en heb daar in m'n eentje al genoeg last van maar met iemand erbij merk ik het nog veel en veel meer en komt er een extreem schuldgevoel bovenop en daar heb ik gewoon echt geen zin in. Krijg het ook niet uitgelegd aan hem, hij vindt alles gezelliger met mij dus snapt 't niet.
Nu heb jij al een relatie dus zul je er toch een weg in moeten vinden maar dacht misschien is het fijn dat het herkenbaar is. Vind de websites van Harri interessant!

Ik hoop dat je snel volop kan genieten van je nieuwe relatie en je onzekerheden aan de kant kunt zetten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mei 2019 15:57

Re: Eigen onzekerheid

Bedankt Harrison voor de link. Zo heb ik er nog nooit naar gekeken. Net even snel gekeken, maar er zit zeker wel wat in. En inderdaad iedereen uit het op een andere manier en daarin moet je elkaar wel begrijpen. Ik vind het zelf helemaal niet zo zweverig, maar heel logisch.

Bedankt Marin voor de heldere woorden. Het feit dat ik de laatste dagen al niet positief over mijzelf denk zal er ook wel mee te maken hebben. Je laatste zin laat mij dat even inzien.

@feline. Juist wat jij zegt herken ik ook. Hoe kan hij mij leuk vinden als ik mijzelf niet leuk vind. Als ik zit te studeren en hij ligt op de bank voel ik mij lullig dat ik hem geen aandacht geef. Aan de andere kant zegt hij zelf ook dat hij het al fijn vind als we in een ruimte/huis zijn
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers