Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De lekkerste pompoenrecepten

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Okt 2013 10:57

De lekkerste pompoenrecepten

L. is gek op pompoen en ik vind het ook heel erg lekker, maar van zo'n pompoen kunnen we wel een aantal dagen eten.
Ik zoek dus lekkere recepten voor met pompoen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Okt 2013 10:58

Re: De lekkerste pompoenrecepten

Ik zelf maak wel eens pompoenlasagne, zelfbedacht recept:

ik snijd de pompoen in grote stukken kook/stoom het gaar en snijd 'm dan in plakjes. Ik maak bechamelsaus (25 gram boter licht laten kleuren in een pan, dan 25 gram bloem er bij, even laten garen en dan 300 ml melk scheutje voor scheutje toevoegen en elke keer eerst weer een glad mengsel er van maken en dan uiteindelijk nog even laten koken).
Dan doe ik een dun laagje bechamelsaus op de bodem, dan plakken verse lasagne, daarop een laagje rauwe ham, pompoen, en crème fraîche gemengd met de bechamelsaus. Dan laagje lasagne en dan weer een laagje pompoen, rauwe ham en dan weer bechamelsaus/zureroom, daarop lasagnebladen, dan weer een dun laagje belhamel, dan pittenmengsel (wat je ook voor de salade gebruikt) en dan nog een klein laagje geraspte kaas.
Ik maak het ook wel eens met gebakken champignons in plaats van pitten, kan ook allebei.
<<

Snirp

Bericht 29 Okt 2013 11:18

Re: De lekkerste pompoenrecepten

Pompoenstamppot. Zondag voor het eerst gemaakt, heerlijk!

INGREDIËNTEN
1 pompoen
1 tl karwijzaad
4 el olijfolie
1 kg iets kruimige aardappelen
2 schaaltjes vegetarische balletjes (a 210 g)
1 blik kikkererwten (400 g), uitgelekt
1 beker crème fraîche (200 ml)

BEREIDEN
1. Verwarm de oven voor op 200 °C. Snijd de pompoen in parten. Verwijder de zaden en de draderige binnenkant en snijd met een scherp mes de schil eraf. Snijd in blokjes van 2 x 2 cm. Verdeel over een met bakpapier beklede bakplaat. Verdeel er het karwijzaad, 2 el olie en peper en zout over. Bak ca. 25 min. in de oven. 2. Schil ondertussen de aardappelen en snijd ze in stukken. Kook ze in water met zout in 20 min. gaar. Verhit de rest van de olie en bak de balletjes 5 min. 3. Verwarm de kikkererwten in een steelpan. Giet de aardappelen af en stamp ze fijn met de pureestamper. Stamp er de helft van de kikkererwten, de helft van de pompoenblokjes en de crème fraîche door. Schep de rest van de pompoen en kikkererwten erdoor. Breng op smaak met peper en zout. Serveer met de balletjes.
<<

Snirp

Bericht 29 Okt 2013 11:18

Re: De lekkerste pompoenrecepten

Die lasagne klinkt ook heerlijk Pompoen!
Ga ik ook eens maken :)

Wij hebben meestal een kleine, biologische pompoen van de AH. Precies groot genoeg voor z'n tweetjes.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers