Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies over zindelijkheid

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jan 2021 09:04

Re: Advies over zindelijkheid

Marin, any changes? Gaat het al beter?
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2021 10:08

Re: Advies over zindelijkheid

Ja beetje. Sommige dagen drie vieze broeken, sommige dagen goed op de wc. En soms bewaart hij het voor 's avonds in z'n luier. Wat ik allang prima vind, want dat betekent dat hij er in elk geval wel controle over heeft.
Maar het is nog niet over helemaal. Ik denk dat het door de lockdown komt maar waarom precies weet ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jan 2021 10:16

Re: Advies over zindelijkheid

Hij heeft ook een zusje gekregen he.

G is ook compleet ingekakt. Ze zegt ook niet meer wanneer ze moet. En op de opvang gaat ze samen met haar vriendinnetje en dat is ook weggevallen natuurlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2021 12:00

Re: Advies over zindelijkheid

Ja klopt maar dit begon toen ze 3 maanden was en de lockdown min of meer begon. Dus ik denk eigenlijk dat 't meer daarmee te maken heeft, uit z'n ritme. Maar ja who's to say. Hij zelf beredeneerd het in een cirkel: Hij poept in z'n broek omdat hij te laat is en hij is te laat omdat hij in z'n broek poept. Ik kom niet achter een diepgaande reden ofzo.
Vervelend dat G het ook nu heeft!
Let's discover the world together.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 24 Jan 2021 16:14

Re: Advies over zindelijkheid

Ik heb even terug gelezen Marin, maar kon jou eerste het bericht niet vinden, gaat het bij jullie alleen om het poepen?

Onze zoon 2 jaar en 9 maanden wil sinds 3 weken geen luier meer om. Omdat we toen toch in Corona quarantaine zaten en toch thuis moesten blijven, zijn luier uit gelaten. Vanaf dag 1 gaat het plassen heel goed, eerst op het potje en nu op de wc. Hij gaat zelf als het nodig is. Alleen het poepen gaat steeds mis. We hebben al van alles geprobeerd, een stickerkaart, iets lekkers, potje op de plek waar hij zich verstopt om te poepen, maar helaas.

Hij gaat dus steeds onder de tafel zitten of achter het gordijn en zegt ook niks als hij in z’n boxershort gepoept heeft. Als ik het ruik en vraag zegt hij lachend nee. Op de vraag waarom hij dat doet, of hij te laat is enz zegt hij soms dat hij te laat is en soms expres gedaan. Ik weet het dus niet.

Iemand tips hiervoor? Als ik m wel een luier aandoe, doet hij die zelf weer uit en een luierbrokje wil hij niet.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2021 16:20

Re: Advies over zindelijkheid

Klinkt beetje hetzelfde! Dat je niet echt een reden eruit krijgt. Ja poepen hier ook dus. Helaas niet echt tips dus.
Oh en als je 'm helemaal bloot laat? Ik heb wel gelezen over muscle memory, dus dat een onderbroekje vertrouwd voelt en doet herinneren aan de luier en het daardoor sneller mis gaat. Dan kan je beginnen met helemaal in blootje en daarna commando, dus een broek maar geen onderbroekje. Commando werkt bij O ook helaas niet even goed. Helemaal in z'n blootje wel maar dat wil ik liever niet constant in z'n blootje.
Maar wie weet kan jij dat nog proberen bij je zoontje.

Het is hier dus overigens wel maandenlang goed gegaan maar nu echt een regressie. Hij kan het dus wel en gelukkig gaat het alweer iets beter dan toen ie zeven keer per dag in z'n broek poepte vorige maand.
Laatst gewijzigd door Marin op 24 Jan 2021 16:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jan 2021 16:32

Re: Advies over zindelijkheid

Hier ook een poepprobleem. 💩 Nou ja, echt een probleem is het nog niet, want we zijn pas net bezig met zindelijk worden. Maar poepen wil ze gewoon niet op het potje of de wc, dus als ze geen luier aan heeft, poept ze in haar onderbroek. Ze zegt dat ze moet poepen, maar als ik dan zeg dat ze snel naar de wc moet, is het al te laat. Ze voelt het nog niet lang genoeg van tevoren aan geloof ik. Dus weet even niet hoe we hiermee verder moeten. Vaak doe ik nu een luierbroekje aan tot ze geeft gepoept en daarna alleen een onderbroek.
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jan 2021 17:29

Re: Advies over zindelijkheid

Lastig als ze het echt nog niet voelt Bliss. Dan zou ik denk ik gewoon altijd luierbroekje aandoen en haar wel steeds laten plassen (dan kan broekje toch naar beneden). Tot ze het wel gaat voelen. Hoor ook vaak dat kinderen wel plas zindelijk zijn maar poepen spannend vinden, komt vanzelf. Die kinderen vragen dan dus een luier voor het poepen (maar dan moet je het dus wel voelen aankomen).

Vervelend Marin, maar 7x per dag poepen. Is dat gebruikelijk voor hem? Of zou hij dan niet goed kunnen uitpoepen (doordat hij toch voelt dat het niet oké is) of obstipatie hebben? En hem op een bepaalde tijd op het toilet zetten met een filmpje of boekje zou dat helpen? Dat hij echt even de rust heeft. En dan het liefst op zijn poep-tijd😊.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2021 17:32

Re: Advies over zindelijkheid

Nee dat was wel echt uitzonderlijk. Ik weet ook niet wat er toen was. Hij vindt poepen niet eng (hij vind het leuk als het plonst dus dat gebruik ik als argument om 'm op de wc te zetten). maar hij zegt gewoon dat hij niet hoeft en dan hoppa even later zit het toch in z'n broek. Filmpe kijken op de wc zou nog wel eens kunnen proberen maar dan moet hij wel goed aangeven dat hij moet.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Jan 2021 17:45

Re: Advies over zindelijkheid

Mijn jongste tikt de 7 keer ook vaak aan. Sowieso wel 4 keer poepen op een dag maar vaak meer.

Of het normaal is weet ik niet. We zijn wel eens bij de huisarts geweest, dagboek bijgehouden qua voeding en ontlasting en de huisarts vond het niet alarmerend genoeg om verder te onderzoeken.
Wij doen er dus verder ook niks mee.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2021 17:47

Re: Advies over zindelijkheid

Ik ga er met het poepen nu maar vanuit dat het een fase is die wel weer over gaat. Hoop ik. Dat straks wat meer structuur hem ook wat meer gaat helpen. En tot die tijd blijven stimuleren het op de wc te doen. Hij vindt het echt vervelend als ik wil ruiken of controleren dus dat probeer ik zo min mogelijk te doen, ik probeer de verantwoordelijkheid bij hem te leggen zodat hij het zelfstandig kan. En niet te gefrustreerd te zijn als het mis gaat. Dat vind ik vaak lastig maar dan probeer ik het binnensmonds te houden en niet te laten merken aan hem.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Jan 2021 17:51

Re: Advies over zindelijkheid

Denk dat dat de beste manier is inderdaad marin!
#teammaple🍁
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jan 2021 19:53

Re: Advies over zindelijkheid

Hier ging het ook lang goed. Alleen sinds de lock down wordt er heel vaak in bed geplast. Na de zoveelste keer waren we er klaar mee. Nu krijgt ze een luier aan in bed en een sticker als haar luier droog blijft. Hier zijn we gister mee gestart, ze heeft al 1 sticker. Hopelijk werkt het. Wellicht een idee voor O?
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 24 Jan 2021 20:23

Re: Advies over zindelijkheid

Dat is wel heel vaak op een dag ja. Als hij het eerst wel kon, zou je inderdaad denken dat hij het wel aanvoelt. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Bij jullie dus ook nog een probleem, hopelijk valt het kwartje ook bij jullie dochter.

Hier gelukkig meestal maar 1 of 2 keer per dag, maar vind het toch vervelend. Ga hem komende week eens in zijn blootje laten lopen. Even kijken hoe we dat gaan aanpakken.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 24 Jan 2021 22:03

Re: Advies over zindelijkheid

Lady schreef:D kan wel plassen met een stijf piemeltje hoor. Moet je alleen zorgen dat hij goed voorovergebogen op het toilet zit, zodat het piemeltje in de pot wijst en niet naar voren :smile: . Ik ga altijd voor hem zitten, zodat hij tegen mij aan hangt.

Hihi! Lekker over die rand heen, haha!

Voor hem gaan zitten is misschien nog te proberen. Dank je!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jan 2021 20:42

Re: Advies over zindelijkheid

Woohoo N heeft op de wc gepoept! Ik had een opstapje besteld waarmee ze zelf op de wc kan gaan zitten en dat vond ze wel interessant. En net na het eten zei ze dat ze moest poepen op de wc en ging ze erop zitten. Ze vond het even spannend geloof ik, maar ineens lag-ie in de wc hoor. :D En ik moest een traantje wegpinken van trots, wat een weekdier ben ik ook.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2021 20:51

Re: Advies over zindelijkheid

Haha weekdier.
Maar wat goed van haar zeg!

Hier gaat 't ook al dagen goed met poepen. Nu plast ie wel weer veel in z'n broek maar iig gaat 't poepen weer beter. Net op tijd als de peuterspeelzaal weer open gaat!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jan 2021 20:53

Re: Advies over zindelijkheid

Oh fijn! Hopelijk binnenkort gewoon plassen én poepen op de wc dan!
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 30 Jan 2021 22:43

Re: Advies over zindelijkheid

Marin schreef:Haha weekdier.
Maar wat goed van haar zeg!

Hier gaat 't ook al dagen goed met poepen. Nu plast ie wel weer veel in z'n broek maar iig gaat 't poepen weer beter. Net op tijd als de peuterspeelzaal weer open gaat!


Dan zal hij de focus even verlegd hebben, dat komt vanzelf wel goed dan.

Zoon vond poepen ook even spannend, en ineens ging het goed en zelfs nu met diarree door zetpillen voelt hij het goed en gaat hij, op tijd, naar de wc, en ook plassen weer, maar week of 2 plaste hij meer in zijn broek of iig was hij vaak nét te laat en druppelde het al.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 30 Jan 2021 22:43

Re: Advies over zindelijkheid

Goed zo N van Bliss!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 30 Jan 2021 23:03

Re: Advies over zindelijkheid

Wat goed van N! Wat een trots kun je dan voelen hè?

Mijn dochter heeft sinds de laatste week van december geen luier meer om en na ongeveer een week ging het verrassend goed. Inmiddels heeft ze, als je een beetje oplet, nauwelijks nog ongelukjes. Eigenlijk alleen als ze heel moe is en televisie kijkt bijvoorbeeld, of als ze moet poepen, dan wil ze ook nog wel eens een plasje laten lopen, maar ze poept niet zo vaak, dus dat gebeurt ook maar 1 keer in de 2-3 dagen.

Zouden jullie volgende week, mocht het kinderdagverblijf weer open gaan, haar zonder luier brengen? En dan met wat extra kleding mee? Ik neig naar wel, zeker omdat ze daar de kindjes veel vaker even op de wc zetten ook (ik wacht meestal tot dochter het zelf aangeeft), maar man vindt dat we weer een luier om moeten doen en de keuze aan het kinderdagverblijf moeten laten. Dat voelt voor mij wel als een hele stap terug. Benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jan 2021 23:10

Re: Advies over zindelijkheid

Ik zou niet teruggaan naar een luier om als je nu al zo ver bent! Gewoon doorpakken nu. Als mijn dochter de komende week vaker op de wc poept, wil ik haar binnenkort ook zonder luier laten gaan met inderdaad wat extra setjes reservekleding.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Jan 2021 11:40

Re: Advies over zindelijkheid

Nou net heeft ze op de grond in de woonkamer gekakt, dus we zijn er nog niet. 🤣
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 31 Jan 2021 12:18

Re: Advies over zindelijkheid

Maan schreef:Wat goed van N! Wat een trots kun je dan voelen hè?

Mijn dochter heeft sinds de laatste week van december geen luier meer om en na ongeveer een week ging het verrassend goed. Inmiddels heeft ze, als je een beetje oplet, nauwelijks nog ongelukjes. Eigenlijk alleen als ze heel moe is en televisie kijkt bijvoorbeeld, of als ze moet poepen, dan wil ze ook nog wel eens een plasje laten lopen, maar ze poept niet zo vaak, dus dat gebeurt ook maar 1 keer in de 2-3 dagen.

Zouden jullie volgende week, mocht het kinderdagverblijf weer open gaan, haar zonder luier brengen? En dan met wat extra kleding mee? Ik neig naar wel, zeker omdat ze daar de kindjes veel vaker even op de wc zetten ook (ik wacht meestal tot dochter het zelf aangeeft), maar man vindt dat we weer een luier om moeten doen en de keuze aan het kinderdagverblijf moeten laten. Dat voelt voor mij wel als een hele stap terug. Benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken.


Nee niet luier om, dat is verwarrend. Ik zou goed overleggen met KDV en genoeg reserve kleding meegeven. De eerste dag ging bij zoon niet helemaal goed en na 4 ongelukjes kreeg hij luier om, hij was helemaal verontwaardigd haha, gelukkig hebben ze het daarna ook niet meer gedaan en juist door ritme en andere kinderen daar die ook gingen, ging het enorm goed!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 31 Jan 2021 13:13

Re: Advies over zindelijkheid

Geen luier meer idd. Gewoon 3 setjes kleding meegeven en duidelijk aangeven hoe jullie het thuis doen.

Jammer Bliss! Gelukkig heb je geen vloerbedekking 🤭
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers