Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies over zindelijkheid

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2020 17:33

Re: Advies over zindelijkheid

Ik weet het antwoord oprecht even niet. Gisteren niet volgens mij (maar ja wat wil je met 4 x poepen in je broek). Vandaag iig nog niet. Maar voor die tijd (met ook al ongelukjes) wel nog op de wc ook.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Dec 2020 17:52

Re: Advies over zindelijkheid

Marin schreef:Niet dat ik weet. En ja, zou dat nu nog kunnen komen na drie maanden door de komst van z'n zusje? Sinterklaas is reeds ook voorbij natuurlijk. Kerst doen we niet echt aan. Geen spanning thuis. Nou ja ik weet 't niet. Misschien stress van mij? Omdat we nu veel thuis zitten? Ik hoop ook dat 't snel over is.
Ja denk dat dat zeker nog wel kan. Hij wordt ook steeds groter natuurlijk, ontdekt nu dat M ook echt blijft, dat de verhoudingen in huis anders zijn geworden. Hij zal steeds meer snappen. Als jij stress hebt dan zal hij dat ook oppikken idd. Gaat vast vanzelf weer voorbij. Goed zn ritueeltjes blijven doen (doen jullie vast, terugkerende momentjes die iedere dag hetzelfde zijn) voor zn veiligheid en zelfvertrouwen.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2020 17:54

Re: Advies over zindelijkheid

Dank je! Ik zal idd wel even iets beter op ritueeltjes letten.
En nog tips hoe te reageren? Ik merk dat ik geïrriteerd ben als hij het weer doet maar dat is vast niet goed. Gewoon vasthouden aan zeggen dat poepen op de wc hoort en niet in de broek? En de lucht in prijzen als 't wel lukt?
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Dec 2020 17:57

Re: Advies over zindelijkheid

Ja ik zou er niet teveel emotie aan hangen. Niet negatief maar ook niet uitgelaten positief als het lukt. Maar daar staat iedereen anders in.

En misschien wat vaker helpen herinneren weer?
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Dec 2020 18:03

Re: Advies over zindelijkheid

Ik ben het idd eens met UN qua verandering en stress. Verder zou ik niet boos worden maar het wel samen opruimen.
Dus z'n kleren zelf in een emmer water doen (of wat je er dan ook mee doet) en evt je cheering pompoms tevoorschijn halen als hij op de wc poept.

Als hij er gevoelig voor is, een stickerkaart maken. E had er ook 1, de sticker was de beloning, er hing verder niks aan.

Zeker als hij voor deze tijd ook al af en toe ongelukjes had zou ik het zo aanpakken.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2020 18:12

Re: Advies over zindelijkheid

OK dank jullie! Sticker kaarten nog nooit gedaan maar is nog wel een idee als 't na de feestdagen onrust nog niet over is.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 23 Dec 2020 21:31

Re: Advies over zindelijkheid

L. vindt poepen op de wc hele grote spannend zoals ze zelf zegt. Ook poepen op het potje wil ze liever niet dan wel. Iemand tips hoe hier mee om te gaan?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11390

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Dec 2020 21:45

Re: Advies over zindelijkheid

V. vond dat ook. Wij hebben steeds een luier gegeven als ze aan gaf dat ze moest poepen en het boekje Joep moet poepen gelezen. Ineens deed ze het en was het goed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 23 Dec 2020 21:46

Re: Advies over zindelijkheid

Loslaten, laten oefenen en zo niet, dan niet. Niet pushen want als het negatief voelt willen ze helemaal niet meer. Wel bij aandrang idee erop proberen te zetten en laten proberen, soms gebeurt het “ineens” en zal ze merken dat het niet spannend is.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 23 Dec 2020 21:46

Re: Advies over zindelijkheid

Mijn dochter had er ook last van. We hebben het een beetje gelaten. Ze heeft toen een tijd in een luier gepoept, 2 maanden ofzo. En toen was het goed en ging ze op een potje poepen. Daarna ging ze na een tijdje over op de wc.
Als we haar toch op de wc probeerde te krijgen, werd ze alleen maar banger.
Niks hielp, behalve het aan haar zelf over te laten wanneer ze eraan toe was.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Dec 2020 21:48

Re: Advies over zindelijkheid

Vervelend Marin. Ik zou er ook niet teveel emotie aan hangen. Zullen we even samen een schone broek aan doen? En als hij wel poept op de w.c. zou ik hem ook niet de hemel in prijzen. Goed zo O. Of iets wat je normaal ook zou zeggen (kreeg hij nog elke keer een compliment?). Komt hij het wel zelf zeggen als het ‘fout’ is gegaan?

Wat je ook nog kan doen is heel goedkope onderbroekjes kopen die je gewoon weggooit als het heel erg vies is (sorry niet duurzaam). Of alvast wat kleding beneden leggen met washandjes zodat het wat minder gesjouw is en je misschien wat minder geïrriteerd raakt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Dec 2020 22:09

Re: Advies over zindelijkheid

Ja dat laatste is een goed punt inderdaad want ik vind 't ook irritant om elke keer naar zolder te lopen voor schone kleren. Dus neem de laatste dagen dan iig één of twee schone sets mee naar beneden.
Vandaag ging het op één ongelukje na, goed maar na dat ongelukje liep hij in z'n blootje.

Hij zei vandaag dat hij het te laat voelt en dat hij pijn heeft dan. Dus misschien dat er toch zoiets aan de hand is omdat hij beter eet ofzo.
Let's discover the world together.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 12 Jan 2021 13:10

Re: Advies over zindelijkheid

Mijn dochter kan inmiddels prima zonder luier alleen op sommige momenten krijgt ze ineens soort van "angst" ofzo dat ze dan geen luier om heeft en eraan moet denken dat ze naar de wc gaat.
Ze had bijv het weekend met wandelen een ongelukje en schrok er ook van.
Ze vind het blijkbaar heel rot want dan wil ze wil erna dan weer een luier aan. Raakt dan ook beetje in paniek als ze dat dan niet krijgt.
Volgende dag gaat het weer prima!
Moet ik haar nou daarin volgen met luier soms aan doen nog of gewoon toch dwingen om zonder te lopen?
Ergens wil ik haar niet puchen want ze is ook uit zichzelf gaan aangeven dat ze geen luier meer om wilde..
<<

Anoniem321

Bericht 12 Jan 2021 13:59

Re: Advies over zindelijkheid

Onze zoon was met 3.5, bijna 4 ook met geen stok op de wc te krijgen om te poepen. Hij hield het dan in tot 's avonds, want bij het slapen gaan kreeg hij nog een luier om waar hij dan geheid in poepte.

Hij kon zelf heel goed vertellen dat hij pas op de wc ging poepen als hij 4 was en ik vind het nog steeds ongelofelijk: zo deed hij dat ook. Toen hij 4 werd, zei hij 's avonds zelf dat hij geen luier meer aan hoefde. Hij ging op de wc poepen en op 1 of 2 plasongelukjes in de eerste nachten na was hij ineens helemaal zindelijk.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 21 Jan 2021 23:29

Re: Advies over zindelijkheid

M is nu bijna 3,5 en nagenoeg zindelijk sinds een aantal weken. Ook 's nachts, maar trek hem voor de zekerheid nog een luier aan.
's Avonds, voor mijn man en ik naar bed gaan, zet ik M nog even op het potje (geen wc boven) om te plassen voor de nacht. Alleen krijgt hij 9 van de 10 keer een stijve piemel, waardoor plassen, heb ik me laten vertellen, haha, nagenoeg onmogelijk wordt. Herkennen mama's met zoontjes dit en wat doen jullie dan?

Als ik M te lang laat zitten, in de hoop dat de stijfheid afneemt, dan wordt ie een beetje paniekerig, omdat ie natuurlijk nog half slaapt. Maar ik wil eigenlijk ook dat hij even plast voor de nacht.

Tips anyone?
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jan 2021 23:35

Re: Advies over zindelijkheid

R heeft dat ook maar die plast staand en als het wel gebeurt als hij moet poepen (het drukken laat het ook wel eens omhoog staan), dan duwt hij hem gewoon genoeg naar beneden dat het net onder de rand komt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 21 Jan 2021 23:41

Re: Advies over zindelijkheid

M plast altijd zittend. Hij duwt inderdaad zijn piemel wat naar beneden, maar dit is voornamelijk wanneer hij overdag moet plassen.
Heb al wel gelezen dat het eigenlijk onmogelijk is om te plassen met een stijve piemel. Nog moeilijker lijkt het me als je net zindelijk bent.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Jan 2021 00:32

Re: Advies over zindelijkheid

Het is niet onmogelijk Fientje maar wellicht dat kleine kinderen dat nog niet kunnen.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 22 Jan 2021 10:42

Re: Advies over zindelijkheid

Niet meer laten plassen als hij al slaapt?
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 22 Jan 2021 13:02

Re: Advies over zindelijkheid

Fred schreef:Het is niet onmogelijk Fientje maar wellicht dat kleine kinderen dat nog niet kunnen.

I know, maar als je zo klein bent en net zindelijk bent is het behoorlijk lastig.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 22 Jan 2021 13:03

Re: Advies over zindelijkheid

Puck schreef:Niet meer laten plassen als hij al slaapt?

Wil hem eigenlijk wel even laten plassen voor we gaan slapen, maar ja..misschien beter van niet inderdaad.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Jan 2021 13:50

Re: Advies over zindelijkheid

Ik wilde E ook graag nog laten plassen als wij maar bed gingen, zeker omdat ze ineens besloot ook snachts geen luier meer te willen.
Nou, ik kon dat mooi op m'n buik schrijven want ze kwam echt niet uit bed. Ging gelukkig gelijk goed, heeft in al die tijd (vorige lockdown zindelijk geworden) ik denk 4 ongelukjes gehad en die waren echt verspreid over die hele tijd.
30-04-2017
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 22 Jan 2021 15:35

Re: Advies over zindelijkheid

Wij hebben het bij de oudste ook geprobeerd, maar hadden hetzelfde probleem als jij Fientje en dan moesten we wachten en was het huilen.
Daar zijn we dus maar gauw mee gestopt. We hebben hem een poos met luier laten slapen en toen die een paar weken achtereen droog was afgedaan, dit hebben we bij nummer 2 en 3 ook zo gedaan. Hier alleen ongelukjes als we vergeten om ze te laten plassen voor ze zelf gaan slapen, anders eigenlijk nooit.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 22 Jan 2021 21:47

Re: Advies over zindelijkheid

Oke, dan laat ik het denk ik maar voor wat het is, dat hele plassen laat in de avond, haha!

Bedankt allemaal!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jan 2021 22:08

Re: Advies over zindelijkheid

D kan wel plassen met een stijf piemeltje hoor. Moet je alleen zorgen dat hij goed voorovergebogen op het toilet zit, zodat het piemeltje in de pot wijst en niet naar voren :smile: . Ik ga altijd voor hem zitten, zodat hij tegen mij aan hangt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom