Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies over zindelijkheid

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Sep 2020 19:22

Re: Advies over zindelijkheid

Ik kan me je frustratie voorstellen! V is ook sinds keer zindelijk. Afgelopen zondag had ze ineens een natte onderbroek. Te laat gaan plassen en druk aan het spelen. Maarja dat is maar 1x en niet heel vaak. Heeft hij geen blaasontsteking of zo?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Sep 2020 19:43

Re: Advies over zindelijkheid

Ach gos, vervelend Rebecca. Ik denk dat het goed is om te proberen niet boos te worden, wat je al zegt.

Hoe reageert hij zelf? Vindt hij het vervelend? (er om lachen hoeft niet te betekenen dat hij het grappig vindt, wat is zn echte gevoel erbij denk je?)

Er kunnen fysieke oorzaken zijn (zoals idd blaasontsteking) maar ook mentale (angst, of terugval omdat hij een mentale sprong maakt op een gebied).
Het zal vast niet gebeuren om jou te zieken.
#teammaple🍁
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Sep 2020 19:25

Re: Advies over zindelijkheid

Dank voor jullie reacties, alleen al kunnen delen is fijn!

Blaasontsteking zou hij ook pijn moeten hebben met plassen toch?

Hij reageert zelf heel wisselend, ene keer vind hij het vervelend, andere keer is hij vooral boos dat hij een schone broek moet gaan aantrekken. Ik denk ook zeker niet dat hij dit doet om ons maar te zieken, er zal vast nu even iets aan de hand zijn in zijn hoofd of lijfje, vind het zelf vooral moeilijk hoe er mee om te gaan, bang dat ik het zelf verpest en het dan een groter probleem wordt.

Sprak er vandaag de verpleegkundige van de plaspoli over (die sprak ik nog vanwege de oudste). Zij noemde nog wel dat het kan zijn dat hij niet voldoende drinkt (en drinken is altijd wel een aandachtspuntje), en dat we eens kunnen kijken wat de capaciteit van zijn blaas is, daar gaan we dus maar even mee aan de slag. Verder noemde ze dat als dat niks uitmaakt en het zo blijft, dat we dan maar terug moeten grijpen naar luiers, maar dat voelt voor mij echt niet oké.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Sep 2020 21:54

Re: Advies over zindelijkheid

Hoe werkt het dan met te weinig drinken en bedplassen? Hoe test je een blaascapaciteit dan?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2020 10:08

Re: Advies over zindelijkheid

Rebecca, wat vervelend voor hem. Heeft hij niet een overactieve blaas? Dat kan door training beter worden.

Gisteravond kwam ik er bij het naar bed gaan achter dat de luiers op waren. I. slaapt nog met een luierbroekje, want dat knopje is helaas nog niet om. Dus, nu móest ze wel zonder. Ik heb haar één keer gewekt rond half 11 en daarna heel veel schietgebedjes gedaan dat alles droogbleef. En dat gebeurde! Hoera!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Sep 2020 21:50

Re: Advies over zindelijkheid

Hoe dat met bedplassen icm weinig drinken zit weet ik niet. Het kan zijn dat ze ‘s nachts gewoon niet wakker worden van het plasseintje, of ‘s nachts evenveel plas blijven aanmaken als overdag.

Blaascapaciteit zou op deze leeftijd zo’n 130 ml moeten zijn, dus als ze goed gedronken hebben, zou je op het potje kunnen laten plassen en dan die hoeveelheid bekijken.

Wat fijn dat dat goed ging Exo! Vandaag dus ook weer zonder luier?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Okt 2020 16:30

Re: Advies over zindelijkheid

Heb net een aflevering van de podcast 'ik ken iemand die' geluisterd. Gaat vooral over tips bij poepproblematiek, maar ook wel interessant voor mensen die problemen rond zindelijkheidstraining ervaren denk ik.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 12 Okt 2020 17:04

Re: Advies over zindelijkheid

Ik heb even advies nodig. De jongste is nu bijna 22 maanden en wil elke keer naar de wc en op het potje. Laatste plaste ze in haar luier toen ze op het potje zat dus ze lijkt er wel mee bezig. Ik weet alleen even niet hoe nu verder. Ze is nog zo klein!
⁠♡♡♡
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 12 Okt 2020 19:32

Re: Advies over zindelijkheid

Ik heb een paar weken geleden een lezing / workshop bijgewoond van Debbie Mendelsohn en die geeft aan dat kinderen al met 1,5 zindelijk gemaakt kunnen worden. Ze heeft er een eenvoudig stappenplan voor. Zie o.a. haar boek https://www.bol.com/nl/f/zindelijk-make ... gLXaPD_BwE

En dit artikel
https://www.oudersvannu.nl/peuter/zinde ... straining/
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Okt 2020 22:29

Re: Advies over zindelijkheid

Uffe schreef:Ik heb even advies nodig. De jongste is nu bijna 22 maanden en wil elke keer naar de wc en op het potje. Laatste plaste ze in haar luier toen ze op het potje zat dus ze lijkt er wel mee bezig. Ik weet alleen even niet hoe nu verder. Ze is nog zo klein!


Mijn R. was 18 maanden toen hij zichzelf zindelijk maakte; hij wilde net als papa plassen. Vond ik ook bizar jong maar het ging vrijwel meteen goed. Had wel een terugval paar maanden later, een maandje ongeveer, en sindsdien zindelijk. Poep aangeven duurde iets langer maar ik zag dat aankomen dus zette hem snel op toilet. Met 22 maand gaf hij dat ook aan. Wel nog nachtluiers hoor! Wacht gewoon tot hij dat ook zelf aangeeft (nu met 41 maanden gaat hij af en toe wel zelf naar de wc).

Moraal: lekker doen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Okt 2020 06:39

Re: Advies over zindelijkheid

41 maanden?

@Uffe ik zou het ook gewoon proberen. Als ze het zelf zo graag wil.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem336

Bericht 13 Okt 2020 06:50

Re: Advies over zindelijkheid

3×12 = 36
+5 = 41 maanden
<<

ChiQ

Bericht 13 Okt 2020 07:11

Re: Advies over zindelijkheid

?ik geloof dat sam die rekensom begrijpt maar 41 maanden een beetje 'gekkig' is om te zeggen vindt.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2020 07:19

Re: Advies over zindelijkheid

ChiQ schreef:?ik geloof dat sam die rekensom begrijpt maar 41 maanden een beetje 'gekkig' is om te zeggen vindt.

Zit je dan te rekenen op de vroege ochtend idd ?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Okt 2020 08:21

Re: Advies over zindelijkheid

Hahaha, dat is toch gewoon 3,5jr ipv 41mnd ?
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Okt 2020 08:24

Re: Advies over zindelijkheid

Maar ik ziu idd gewoon kijken hoe ver je komt Uffe.
E heeft er toen ook even interesse in gehad, we hebben het vooral haar laten aangegeven en er geen druk op gelegd. Na een paar weekjes was de liefde over en van de zomer (net 3jr) was ze ineens zindelijk toen de zwemluiers op waren.
30-04-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Okt 2020 09:58

Re: Advies over zindelijkheid

Vanochtend heeft ze op het potje een plasje gedaan! Zo knap!
⁠♡♡♡
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Okt 2020 10:42

Re: Advies over zindelijkheid

Kees schreef:Hahaha, dat is toch gewoon 3,5jr ipv 41mnd ?


Uh ja, dat had ik beter kunnen zeggen haha. Kwam omdat ik in maanden zat te denken omdat er gesproken werd over maanden ?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 13 Okt 2020 12:22

Re: Advies over zindelijkheid

Joey schreef:Heb net een aflevering van de podcast 'ik ken iemand die' geluisterd. Gaat vooral over tips bij poepproblematiek, maar ook wel interessant voor mensen die problemen rond zindelijkheidstraining ervaren denk ik.

Dank voor deze tip! Mijn zusje tobt al jaren met haar zoontje en ik hoor zoveel herkenning in deze podcast. Ik heb de tip ook aan haar doorgegeven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2020 15:45

Re: Advies over zindelijkheid

Zoontje lijkt een 💩 regressie te hebben. Geen plasongelukjes, alleen maar poepongelukjes. Gisteren zijn we wel door vier of vijf onderbroeken heen gegaan.
Heeft iemand een tip om hier mee om te gaan?
Let's discover the world together.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 21 Dec 2020 15:51

Re: Advies over zindelijkheid

Weet je ook hoe het komt Marin?

Onze dochter had het ook een tijdje, dit kwam omdat ze niet goed meer durfde na een pijnlijke ervaringen. Vervolgens ging ze het ophouden en wachtte ze zolang dat het fout ging.

We hebben haar toen uitgelegd dat ze beter kon gaan zodra ze aandrang had én ik heb mooie onderbroekjes gekocht die ze zeker niet vies wilde maken.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2020 16:03

Re: Advies over zindelijkheid

Nee ik heb geen idee!
Hij vindt poepen op de wc niet eng en voor zover ik weet heeft hij geen last van z'n darmen (het is geen diarree ofzo).

Wel eet hij sinds kort echt beter. Misschien dat het daardoor meer is? Maar verder weet ik 't niet.
Dat uitleggen doe ik inderdaad ook en herinner hem ook vaak er aan maar dan hoeft hij niet. Om vervolgens even later met een volle broek te zitten. Ik moet opletten dat ik niet heel geïrriteerd reageer als het weer gebeurt denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Dec 2020 17:07

Re: Advies over zindelijkheid

Heeft ie geen last van verstopping?
Als er lichamelijks niks is dan is het vaak iets waardoor het kind wat meer gespannen is dan ervoor. De komst van een nieuw zusjes/broertje in huis kan een trigger zijn, of andere spanning in huis (Sinterklaas, kerst, ruzies, verhuizing, etc). Hopelijk gaat het snel weer voorbij!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2020 17:24

Re: Advies over zindelijkheid

Niet dat ik weet. En ja, zou dat nu nog kunnen komen na drie maanden door de komst van z'n zusje? Sinterklaas is reeds ook voorbij natuurlijk. Kerst doen we niet echt aan. Geen spanning thuis. Nou ja ik weet 't niet. Misschien stress van mij? Omdat we nu veel thuis zitten? Ik hoop ook dat 't snel over is.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Dec 2020 17:31

Re: Advies over zindelijkheid

Poept hij nog wel op de wc of dat helemaal niet meer?
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers