Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Mei 2021 16:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Daarnaast spreken ze vast ook weleens met meerdere meiden tegelijk en wellicht net een date gehad die zo leuk was dat hij besloot de app te verwijderen.


@ SO, dit noem ik toch wel vrij specifiek gericht op mannen of denk je dat er veel meiden zijn die met meerdere meiden tegelijk afspreken?... :haha:
<<

Anoniem303

Bericht 18 Mei 2021 16:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Fred schreef:
Daarnaast spreken ze vast ook weleens met meerdere meiden tegelijk en wellicht net een date gehad die zo leuk was dat hij besloot de app te verwijderen.


@ SO, dit noem ik toch wel vrij specifiek gericht op mannen of denk je dat er veel meiden zijn die met meerdere meiden tegelijk afspreken?... :haha:
Ik denk dat deze zin zo neergezet is omdat dat het verhaal hooguit wat beter leesbaar maakt, maar dat het evengoed andersom kan gelden. Moet op alle slakken zout leggen. Ze zegt namelijk zelf nog dat ze het zelf netjes zou afronden met nog een berichtje, dus daaruit kun je opmaken dat het evengoed andersom op zou gaan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Mei 2021 09:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Het is 2021. Er bestaan mannen die op mannen vallen, vrouwen die op vrouwen vallen, mannen die op vrouwen vallen, vrouwen die op mannen vallen, mensen die op mensen vallen... Moet ik nog doorgaan? Heteronormatief gedoe hier.

♥♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Mei 2021 15:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Dat bestaat vast niet in Fred z'n dorp Elliot.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 19 Mei 2021 15:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hoho Harrison, Freds dorp is een kilometer of 15 weg hier, en heus, ze hebben ook daar al gehoord van liefde, ongeacht of dat nou hetero-, bi-, homo- of panseksueel is. Of dat bij Fred ook geldt dat is een andere, maar dat hoef je niet aan Noordoost-Brabant te wijten :)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Mei 2021 15:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik maakte uiteraard een sarcastisch grapje.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 19 Mei 2021 17:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik weet niet of Fred nou erg vatbaar is voor sarcasme :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Mei 2021 18:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik vind dat jullie de lat erg hoog leggen inderdaad.
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Jun 2021 10:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik gooi het er maar meteen uit: Ik weet niet of mijn vriend en ik nog wel een toekomst hebben samen. Er spelen ook meerdere dingen mee en alvast sorry als het een beetje warrig is maar ik weet het even niet meer en ik heb echt jullie advies nodig.

We kennen elkaar al zo’n 19 jaar (we zijn beide 34) en vanuit vriendschap hebben we 12 jaar geleden een relatie gekregen. En heel eerlijk gezegd zijn wij niet het stel waarbij het van een leien dakje ging/gaat. Als eerste zijn we heel verschillend, nou hoeft dat geen probleem te zijn maar ik merk dat het wel een probleem wordt. Ik ben echt een familiemens, vind het echt mega gezellig om samen te zijn met mijn moeder (ouders zijn gescheiden, mijn vader woont in Australië waar hij ook geboren is), mijn 2 zusjes en broertje + aanhang.

Mijn vriends moeder is overleden toen hij 11 was, en vader is ook niet meer in beeld omdat het écht een hele nare man is. Gelukkig heeft hij nog wel contact met zijn broer+vriendin. En zo vaak we mijn familie zien (bijna wekelijks), zo weinig zien we zijn broer (1x per 2-3 maand) en dat vinden ze beide ook prima en dat is ook meteen wat er tussen ons in ligt: hij heeft vaker geen zin dan wel zin om naar mijn familie te gaan. Ik moet hem ook geregeld meeslepen omdat ik dat gezellig vind, vaak gaat daar een enorme strijd/ruzie aan vooraf en ik ben daar zo klaar mee. Tevens wilt hij niet mee op familieweekend, ik ga wel mee maar hij niet. Het is pas in november maar hij weet nu al dat hij daar geen zin in heeft. Verder vind hij de familie-app vreselijk want er wordt (volgens hem) alleen maar onzin in gezegd, hij noemt ze wereldverbeteraars en negatief en zo kan ik nog wel even doorgaan.. hij kwetst mij hier enorm mee en ik wil gewoon iemand dat het ook hartstikke gezellig vind ipv dat ik al buikpijn krijg wanneer iemand iets voorstelt om te doen en dat ik al weet dat hij daar -zoals altijd- geen zin in heeft.

Als tweede zijn we beide natuurlijk ouder geworden en daarmee verander je ook. Ik was altijd een meisje met een grote mond, veel kletsen en vooral vrij hard en bot. In de loop der jaren en vooral de laatste paar jaar ben ik daarin heel erg veranderd. Ik ben nog steeds een gezellige kletser maar allesbehalve hard en bot, ben echt een gevoelig zacht eitje geworden.. Mijn vriend was altijd het tegenovergesteld van zijn vader maar ik merk dat hij steeds meer op zijn vader gaat lijken: bot, onverschillig, mensen écht kunnen afbranden en gewoon écht gemeen/gevoelloos en dat is echt vreselijk.

Ik ben ook absoluut niet perfect. Zo was ik altijd een open boek maar ik merk dat ik de laatste jaren steeds geslotener wordt tegenover mijn vriend en waarom dat is weet ik niet. Daarin moet ik veranderen want wanneer de emmer overloopt escaleert het altijd. Met escaleren bedoel ik dat ik mij verschrikkelijk rot voel, ruzie maak met mijn vriend en dat we dan écht een paar down dagen hebben. Daarnaast vind ik het hartstikke gezellig om dingen te doen met een vriendin of mijn familie maar wij doen eigenlijk nooit wat samen, waarom dat is weet ik niet. Daar denk ik niet aan, ik heb er geen zin in .. wat het precies is weet ik niet. Mijn vriend wil wel enorm graag leuke dingen samen doen, spelletjes thuis, filmpje kijken etc etc. Hij gaf gisteren ook aan dat hij er wel graag vol voor wil gaan maar dan moeten we beiden veranderen. Ik vind het fijn dat ‘ie dat wil want ergens wil ik hem niet kwijt maar ik weet of niet nog kan werken. Ik wil gewoon het liefst dat hij het ook gezellig vind om bij mijn familie te zijn, dat hij weer de lieve/leuke jongen is van eerder maar misschien zijn we ook wel uit elkaar gegroeid.

Maar stel, we gaan verder met elkaar. Hoe gaan we dat doen? Heeft het nog zin of is het al einde relatie maar willen dat beide nog niet 100% in zien? Wellicht is het een idee dat ik tijdelijk -een maand bijv- bij mijn moeder ga wonen om te zien hoe dat gaat tussen ons. Of relatietherapie? Jeetje ik vind het zo extreem moeilijk! Ik heb vroeger met 2 vingers in mijn neus een relatie van 5 jaar verbroken, echt geen traan om gelaten maar nu……..

En dan? Stel we gaan uit elkaar, wat dan? Hij blijft in ons huis wonen want ik werk maar 20u dus ik kan een eigen (huur) woning niet eens betalen. Meer werken lukt niet vanwege rugklachten. Dan zou ik bij mijn moeder moeten gaan wonen en ik weet niet eens of zij daarop te wachten. Verder word ik al gek bij het idee dat ik het halve huis leeg moet halen. En dan het sociale; ik heb mijn familie en daarnaast 1 vriendin, hallo eenzame singel! Ook zoiets: dan ben ik op mijn 34ste weer alleen, waar vind ik ooit weer een vriend? Zonder kinderen die misschien nog een kinderwens heeft, de tijd dringt dan wel. Jeetje dat kan ik toch allemaal niet?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Jun 2021 10:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat vervelend dat je zo twijfelt aan je relatie. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik het zo lees vind ik het geen problemen waar jullie niet uit zouden kunnen komen. Speel je al langer met dit idee of heeft het nu even een hoogtepunt bereikt (bijv. door een recente gebeurtenis of door hormonen)? Dat klinkt suf maar kan wel zo zijn. Ook dat hij er vol voor wil gaan klinkt positief. Ik denk dat investeren, praten en nieuwe afspraken maken al een deel zal oplossen. Wat is voor jou belangrijk en wat voor hem?

Misschien kun je wat dingen voor jezelf opschrijven, wat JIJ nodig hebt en belangrijk vindt en waarom. Dan kun je elkaar beter begrijpen. Hij zou dat dan ook kunnen doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jun 2021 10:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat lastig Biechtje. Goed dat je zo eerlijk bent over je twijfels. Ik vind het ook niet gek dat je eens in de zoveel tijd kijkt waar je staat als koppel en of het nog klopt. Wat je zegt, je verandert ook als persoon, dus het is niet gek dat je relatie ook verandert. Zonder al te veel op mezelf te willen betrekken, wij zijn ook allebei veranderd afgelopen jaren en hebben daar ook veel moeite mee (gehad). Dat is soms echt best zoeken naar hoe we nu zijn. Werkt het nog? Zit er nog genoeg liefde? Ik vind het niet gek dat je je dat na al die tijd afvraagt.

Jammer dat hij minder met jouw familie heeft dan jij. Dat is an sich natuurlijk logisch, zelfs na al die jaren is en blijft het jouw familie en niet het zijne. En het kan gewoon zijn dat hij minder een familie mens is.
Even wat concrete dingen: Hoe erg is het hij als hij uit die familie app stapt? Als hij er niks mee heeft, waarom 'moet' hij er dan in? Houd het bij jouw eigen familie. En moet hij elke keer mee naar je familie? Ik ga ook vaak genoeg zonder m'n man een weekendje of midweekje naar m'n moeder (vanwege de afstand blijf ik daar meestal slapen). Geeft hem wat ruimte om wat voor zichzelf te doen en ik kan aan de behoefte om m'n familie te zien voldoen. En eens in de x tijd gaat hij wel mee, want hij vindt het natuurlijk wel gezellig.

Ik denk dat het heel goed is om in gesprek met elkaar te gaan en blijven. Irritaties mogen er gewoon zijn in een goede relatie vind ik, maar ze moeten niet opgehoopt of opgekropt worden. Ik vind Lot haar tip een goede, om op te schrijven wat jullie allebei belangrijk vinden.

Ik las in je laatste alinea iets over een kinderwens, van een toekomstige partner oid? Hoe zit dat bij jullie zelf? Hebben jullie een kinderwens? Zitten jullie daarin op één lijn?
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Jun 2021 10:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Dat laatste een man vinden met een kinderwens die nog geen kinderen hebben is niet zo heel moeilijk denk ik. Andersom is het namelijk lastiger kan ik je vertellen (omdat de meeste dames al kinderen hebben). Dames krijgen online sowieso meer aandacht mocht je daar op zoek gaan naar een nieuwe vriend.

Wat is een familiepersoon? Voor de een is dat wekelijks elkaar zien, voor de andere een paar keer in de maand.
Ik zie mijn ouders gemiddeld een paar keer in de maand en dan ga ik daar eten en doe een spelletje met ze. Soms gaan we wandelen met elkaar. Ze wonen op een kwartiertje rijden, maar spreek ze bijna wel iedere week een keer.
De grens voor wat een familiepersoon is vind ik daarom ook vrij lastig te trekken.

Karakters en interesses kunnen inderdaad in de loop der jaren veranderen binnen een relatie als je er maar goed met elkaar praat dan kom je denk ik een heel eind.

Overigens kan ik begrijpen dat je na bijna 20 jaar relatie (zo ongeveer van je 14e) het enigszins eng vind om weer single te zijn. Dit omdat je dat niet gewend meer bent en als je dan weer gaat daten zou dat best ongemakkelijk voor je kunnen zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Jun 2021 10:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Bedankt voor jullie fijne reacties :heart:

Het hele familie gebeuren is in de loop der jaren erger geworden. Hij had in de eerste jaren wel eens absoluut geen zin in zoiets maar over het algemeen vond hij het altijd wel gezellig, had ‘ie er ook wel zin in. Maar dat is vooral de laatste tijd hard achteruit gegaan. Ik denk dat het er zo ingeslopen is, al is hij nooit zo’n familiemens geweest zoals ik. We gaan bijv jaarlijks een weekend/midweek met elkaar weg en van hem hoeft dat niet want daar heeft hij gewoon geen zin in, einde verhaal en einde discussie. Maar ik vind het écht niet oke zoals hij over hen praat. We hebben ook, zoals de meeste mensen tegenwoordig, een familie app maar dat wil hij uit. Dat is toch heel raar of overdrijf ik hierin? Maar dat vind jij dus niet raar Marin? Mijn gedachte daarachter is dat wij samen een familie zijn (inclusief alle aanhang) en daar hoort hij ook bij en wanneer hij uit die app gaat, dat hij dan meteen een afstand creëert. Tenminste zo denk ik maar misschien is dat heel overdreven.

Wat zijn karakter betreft: dit is iets van de laatste tijd/jaar denk ik. Ik vind het echt heel naar zoals hij doet of kan doen, dat weet hij ook. Maar wanneer ik hem dat gisteren zei dan zegt hij keihard ‘Dan moet je gaan, doei’, sorry maar dat vind ik echt heel ernstig als je (voor mijn gevoel) zo makkelijk kan zeggen ‘Doei en doei relatie van 12 jaar’. Dat bedoel ik ook met gevoelloos/onverschillig. Het is inderdaad positief dat hij het nog ziet zitten, wil dat we samen blijven en er beide voor gaan maar ik vraag mij af in hoeverre dat mogelijk is. Ik heb vooral wat mijn familie betreft heel erg het gevoel dat ik moet kiezen, dat heb ik hem ook gezegd en volgens hem is dat niet zo. Ook hierin vertel je het heel fijn Marin! Je hebt ook helemaal gelijk, zie het ook vaak genoeg om mij heen dat de één wel gaat en de ander niet en misschien moet ik daarin ook veranderen. Maar ik vind het gewoon fijn en gezellig dat hij mee gaat ofzo. Ik weet niet precies wat dat is.

En dan over de kinderwens: Ik had nooit een kinderwens en mijn vriend wel maar hij zag dat nooit als een issue eigenlijk. Ik moet zeggen dat dit het laatste jaar bij mij is gaan veranderen. Ik zag mijzelf nooit als moeder, ik vond alle kinderen gewoon echt niet leuk, werd ook nooit warm van een baby -vond ze eerder eng- en ja ik had gewoon dat ‘gevoel’ niet. Ik merk dat ik als persoon verander en dat daarmee mijn kinderwens ook veranderd. Maar ik wil het nu nog niet, wellicht over een jaar of 3, dat weet ik nu nog niet. Dat is ook een dingetje want je leest/hoort overal dat je voelt wanneer je er klaar bent maar wat voel je dan? Of wanneer weet je dat? Je zou dus kunnen zeggen dat het bij mij van niets naar iets is gegaan, ik wil ooit wel graag een kindje als het mij/ons gegund is. Wanneer dat is weet ik niet maar de eerste jaren nog niet. Mijn vriend zou het liefst vandaag nog voor een kindje willen gaan maar dit is niet echt iets wat tussen ons in staat.

Fred, we zijn niet 20 jaar samen maar we kennen elkaar 19/20 jaar en we zijn sinds 12 jaar samen :)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Jun 2021 11:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat lastig biechtje. Sterkte met wat je beslist.
Ik wil alleen even inhaken op het familie-gebeuren. Mijn vriend zit niet in onze familie app, mijn schoonzusje bijvoorbeeld wel. En mijn vriend zit daar ook totaal niet op te wachten. We gaan binnenkort een weekend weg en hij gaat mee, maar als we vaker zo iets deden, zou hij er ook vriendelijk voor bedanken. Hij heeft gewoon niks/niet veel met mijn familie, weinig aanspraak, weinig dezelfde interesses.
Wij hebben ook een zwager(vriendskant), die moet altijd tijdens de verplichte feestdagen (als we met z’n alle bij elkaar zijn) even alleen ‘luchten’ tussendoor. Even een ommetje maken en dan schuift hij weer aan. Prima toch?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Jun 2021 11:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hier hebben we beide los een familieapp. Ik een met mijn familie en hij een met zijn familie. Zo hebben we dat ook afgesproken en ik vind het fijn. In beide apps zit geen aanhang. Soms wordt er eentje aangemaakt met aanhang, als het hun ook aangaat. Maar zo blijft het te overzien en eerlijk: mijn vriend hoeft niet alles te lezen in onze app (veel is ook onzin voor hem) en visa versa. Ik zou dus kijken of je die afspraak kunt maken met je familie of dat hij de app een jaar op stil zet. Dat scheelt misschien ook weer. Ik vind een app met aanhang echt anders en zou daar ook andere dingen in zetten. Sommige dingen zijn toch gewoon voor alleen je oude gezin en niet voor je vriend. Ik denk dat je dit echt anders moet bekijken.

En wellicht gaat hij - als er minder druk op zit - wel weer eens gezellig mee vanuit zichzelf. Ik ga wekelijks naar mijn ouders zonder vriend. Vind ik helemaal niet erg, juist fijn! En mijn vriend is een familiemens, maar die wil ook niet elke week een dag zitten bij mijn ouders. Het zijn immers niet zijn ouders.

Kortom hoe ik het zie: je hebt je gezin met jou en je vriend en je hebt je gezin met jou, je ouders en broers/zussen. Eigenlijk zijn het twee aparte families.

Wel zou ik met hem afspreken dat hij wel meegaat elk jaar met dat weekend weg. Dan maar een paar dagen op zijn tanden bijten of handen zitten. Jij hecht daar waarde aan en dat moet hij ook accepteren. In ruil dan geen familieapp en dat hij niet zo vaak mee moet naar je ouders.

Waarom moet hij mee? Alleen omdat jij dat gezellig vind? Is dat zodat je je vriend kan pronken? Of om jouw toffe familie aan hem te laten zien (terwijl hij dus geen toffe familie heeft en dit wellicht pijnlijk is voor hem)? Of omdat je niet zonder hem wil zijn? Ik zou dat echt onderzoeken bij jezelf. Want zoals ik het lees is dat het grote probleem dat nu tussen jullie staat.

Ook is het goed om een date night in te stellen, want zoals ik het lees, verlangt hij wel naar tijd met jullie twee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jun 2021 12:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik vind het zeker niet gek om een app groep met alleen de echte familie te hebben. Wij hebben dat wel. En ook wel één grote app groep met alle gezinsleden (dus ook partners) maar die wordt veel minder gebruikt.

Ik kan me wel voorstellen dat je het heel vervelend vindt dat je vriend zo negatief over je familie doet. Dat vind ik ook niet oké. Ik zou kijken of je iets van een compromis kan sluiten waarbij hij met een lagere frequentie maar met iets meer enthousiasme mee gaat naar je familie, dat gaat waarschijnlijk ook wat meer vanzelf dan. Lijkt me voor beide helemaal prima.

Fijn dat de kinderwens iig niet tussen jullie in staat. Ik was gewoon benieuwd omdat je het wel in relatie tot een eventuele nieuwe relatie noemde maar ik het niet terug las bij jullie relatie. Is het wel bespreekbaar? Weet je vriend dat je het toch wel graag zou willen maar niet op korte termijn?
Laatst gewijzigd door Marin op 14 Jun 2021 12:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 14 Jun 2021 12:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik denk dat je misschien teveel verwacht hierin Biechtje. Ik vind mijn schoonfamilie prima, maar ik moet er ook niet aan denken om in de appgroep te zitten, jaarlijks op familieweekend te gaan of regelmatig een hele dag met ze af te spreken. En andersom zit mijn vriend ook niet in de appgroep van mijn familie en hij gaat ook echt niet altijd mee als ik bij mijn ouders langs ga. Ik vind het ook een verschil hoe vaak en hoe lang zo'n bezoekje is. Op zondagochtend een uurtje langs gaan vind ik prima, maar ik hecht ook heel veel waarde aan mijn eigen dingen kunnen doen en relaxen in het weekend. Ik werk vaak meer dan 40 uur, dan waardeer ik het echt als ik in het weekend een hele dag kan besteden aan dingen die ik graag wil doen. En dat is bij mij ook leuke dingen doen met mijn vriend. Ik zou er dan niet blij van worden als ik verplicht een halve dag of langer bij mijn schoonfamilie langs zou moeten of als mijn vriend altijd bij zijn familie zou zitten, waardoor we samen geen quality time meer hebben.

Het is natuurlijk jouw recht om dit wel de ideale invulling van je weekend te vinden, maar het is net zo goed zijn recht om andere dingen te verwachten. En als jullie daar absoluut samen niet uitkomen, denk ik dat het goed is om iets als relatietherapie te overwegen.

Ik vind het ook niet echt netjes hoe je over de praktische kant van jullie relatie praat. Het komt een beetje over alsof je zo afhankelijk van hem bent (financieel en sociaal) dat je daarom bij hem blijft. Dat is tegenover hem niet eerlijk.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 14 Jun 2021 12:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wij hebben een app groepen met de beide families. 1 waar iedereen in zit voor verjaardag uitnodigingen bv.
Maar ik heb er ook 1 met mijn (schoon) zussen voor alles rondom kinderen, wie iets over heeft of welke andere onzin reden dan ook.
Mijn man heeft ook een aparte app groep met zijn ouders en broer en zus.
Heerlijk!
Ik zou ook niet zo zitten wachten op zoveel contact met mijn schoonfamilie (mijn eigen familie al niet eens). Dus ik snap jouw man. Jullie hebben andere verwachtingen. Laat hem wat losser hierin. Ik ga regelmatig alleen naar familie en mijn man ook.
<<

Anoniem320

Bericht 14 Jun 2021 12:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hem meeslepen naar je familie uitjes en theetjes zou ik mee stoppen. Alles wat verplicht is is per definitie niet leuk. Als je het optioneel maakt voelt het gelijk heel anders. Dan spreek je met hem af dat ie alleen nog hoeft op te komen dagen met Kerst en verjaardagen (bijvoorbeeld). Zodra het tussen jullie weer wat beter gaat zal hij vanzelf het ook leuker gaan vinden om af en toe wel aan te sluiten.

Daarnaast zou ik gaan investeren in quality time samen. Je zegt dat je daar geen zin in hebt, maar ik zou daar zin voor maken. Als het niet goed gaat tussen jullie is het heel belangrijk weer met elkaar te gaan daten. Op die manier kun je elkaar weer wat meer gaan ontdekken en wellicht ga je je dan ook meer open stellen.

Misschien vindt hij het wel heel frustrerend dat je zoveel tijd met je familie doorbrengt en nooit tijd met hem. Dat reageert hij dan vervolgens af op je familie (hij wilt niet mee, ze zijn stom, familie app etc)
<<

Anoniem310

Bericht 14 Jun 2021 12:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als je niet meer dan 20 uur kunt werken door je rugklachten, dan denk ik niet dat het verstandig is om aan een kind te beginnen. Een zwangerschap is namelijk nogal belastend voor je lichaam, inclusief je rug en de periode daarna is zeker ook lichamelijk zwaar.

Til maar eens een baby/dreumes op en dan niet één keertje, maar uren achter elkaar. Tegen een kind kun je niet na 20 uur zeggen dat je werkweek erop zit, omdat je pijn hebt in je rug.

De manier waarop je je vriend omschrijft is echt heel erg negatief. Je vindt zijn gedrag heel erg negatief en gemeen. Wil je echt met zo iemand verder, de rest van je leven? Laat staan dat je kinderen met hem zou willen, welk voorbeeld krijgen ze dan?

Ik zou de relatie verbreken en je kinderwens (voorlopig) in de ijskast zetten. Eerst maar eens bijkomen van deze toxische relatie en daarna weer verder zien.

Loop je bij een arts voor je rug? Krijg je daar hulp bij, fysio? Is het bekend dat je niet meer dan 20 uur werkt vanwege je rug? Misschien kun je je laten omscholen of een gedeelte uitkering krijgen, omdat je gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent?
<<

Anoniem320

Bericht 14 Jun 2021 12:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Oh trouwens familie app kan hij toch gewoon uit? Mijn partner heeft ook een hekel aan al die app groepen dus die zit er ook niet in. Wat maakt dat nou uit wat een ander daar van vindt? Als hij zich daar beter en fijner voelt is dat toch prima?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jun 2021 12:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Max schreef:
Daarnaast zou ik gaan investeren in quality time samen. Je zegt dat je daar geen zin in hebt, maar ik zou daar zin voor maken. Als het niet goed gaat tussen jullie is het heel belangrijk weer met elkaar te gaan daten. Op die manier kun je elkaar weer wat meer gaan ontdekken en wellicht ga je je dan ook meer open stellen.



Ja eens! Zeker na een periode waarin je niet veel hebt kunnen doen (door corona bedoel ik) is het zo fijn om weer wat samen te kunnen doen. Je moet echt blijven investeren in quality time samen. Maakt niet uit wat. Al is het de ene keer een hotelovernachting en de andere keer een spelletjesavond thuis. Hoeft niet altijd groots. Maar investeer in tijd samen.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 14 Jun 2021 15:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

@ Fred, ik reageerde op de desbetreffende post dus vandaar dat ik heb specifiek over mannen had in dit geval. Was verder geen vooroordeel want vrouwen kunnen dit inderdaad net zo goed. Maar als je toch met je vingertje gaat wijzen, lees dan even je eigen posts na (...een man vinden met een kinderwens die nog geen kinderen hebben is niet zo heel moeilijk denk ik. Andersom is het namelijk lastiger kan ik je vertellen (omdat de meeste dames al kinderen hebben). Dames krijgen online sowieso meer aandacht mocht je daar op zoek gaan naar een nieuwe vriend).

Je bent nu vooral zout op elke slak aan het leggen. Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Niet alle mannen zijn hetzelfde of hebben dezelfde ervaring en dat geldt ook echt voor vrouwen. Een man vinden met een kinderwens, waar? Graag eentje die dan geen hork is, niet aan zn mammie vast geplakt zit of denkt dat je de werkster bent of oh ja vreemd gaat. Ik heb ze in jaren niet gevonden en begin er niet eens meer aan.

@ Biechtje met de relatietwijfels. Ik zou van die familie app niet zo'n drama maken eigenlijk. Niet iedereen houdt van groepapps. Ik kan me wel voorstellen dat je je opgelaten zal voelen als hij er nu ineens uit gaat. Misschien kun je voorstellen dat hij die groep op stil zet voor zichzelf en als er echt iets is waar hij op moet reageren, jij dat dat laat weten?

Verder zou je het natuurlijk tijd kunnen geven. Als jullie beiden inzien wat je zou kunnen en willen veranderen, kun je dat proberen. Dat hij wat vaker meegaat naar je ouders en jij wat vaker thuis wat leuks doet met hem. Wellicht groeien jullie dan weer wat naar elkaar toe. Echter kan ik me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb om die reden ooit een relatie verbroken. Het gaf me zo'n eenzaam gevoel. Ook alsof ik constant aan een dood paard aan het trekken was en het haalde mijn enthousiasme uit mijn eigen karakter. Je zou je twijfels eens kunnen bespreken met je moeder en kijken hoe ze reageert of je woonruimte probleem. Wellicht zou je ook eens kunnen kijken of je iets van een aanvulling kunt krijgen als je door lichamelijke klachten niet meer uren kunt maken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jun 2021 08:43

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat lief dat jullie allemaal de tijd nemen om te reageren :heart: dat waardeer ik echt heel erg! We zijn nu een dag verder en ik heb gisteren ook met mijn moeder en een vriendin gepraat. Wat jullie zeggen en wat zij zeggen komt eigenlijk wel heel erg met elkaar overeen. En ik wil ook graag even inhoudelijk ingaan op een aantal stukjes:

Tabbie, je vroeg waarom hij persé mee moet en of dat is om te pronken of om te laten zien wat voor toffe familie ik wel niet heb. Beide is een nee. Ik vind het gewoon gezellig wanneer hij mee gaat, ik vind gewoon dat hij er bij hoort en dat is eigenlijk mijn reden. Maar zowel mijn moeder als vriendin gaven aan dat dat inderdaad niet hoeft en dat vriendin geregeld alleen naar haar ouders/familie gaat of dat één van zusjes of broertje ook wel eens alleen komt. Het is dus écht iets wat ik mijzelf en hem op leg en dat hoeft helemaal niet.

Jente, ik zie wat je bedoeld maar ik denk dat je het verkeerd interpreteert. Ik bedoel meer dat mochten we uit elkaar gaan ik dan bij mijn moeder moet/ga wonen op 34-jarige leeftijd. Dat is voor mijn gevoel een beetje gek oid.. Het is absoluut niet zo dat ik bij mijn vriend blijf zodat ik van hem ‘afhankelijk’ kan zijn, wat overigens ook niet zo is.

Max, dat kwam inderdaad ook heel erg naar voren bij mijn vriend, dat hij het enorm frustrerend vind dat ik -bij wijze van- met iedereen leuke dingen wil doen behalve met hem alleen. Dat is ook zeker iets waar ik aan moet werken en na wat gesprekken gisteren ligt niet aan hem of bij hem maar bij mij. Ik heb er altijd al een hekel aan gehad om iets met één ander iemand te doen omdat ik denk dat ik niks te vertellen heb, saai ben etc, het is wat dat betreft een grote onzekerheid van mij.

Eloise, wat je zegt klopt wel. Dat is ook een reden waarom ik heel lang geen kinderen wou, nu was het ook fijn dat ik het gevoel niet had maar het speelt nog zeker wel mee. Ik loop ook bij de fysio, echt al sinds mijn 18de en daarnaast sport ik 2x per week onder begeleiding en daardoor is het ‘leefbaar’ maar fijn is anders. Ik ken niet anders dus ik zou ook niet weten hoe het is om nooit pijn/last van je rug te hebben en daar nooit rekening mee hoeven te houden maar het is er wel en dat maakt het soms best lastig. Ik ben bekend bij het UWV en ik krijg al een gedeelte Wajong. Ik snap wat je zegt over mijn relatie maar dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan, al is alleen al omdat ik hem mijn halve leven ken. Ik weet het op dit moment niet zo goed.

Zoals ik bovenaan ook vertelde heb ik gisteren ook met anderen gepraat omdat ik echt even lucht nodig had en mijn ei kwijt moest bij anderen. Zowel mijn moeder, mijn vriendin als jullie zeggen grotendeels hetzelfde. Mijn vriend en ik hebben gisteren ook nog gepraat en hij wil echt graag verder maar we moeten beide veranderen. Zo kwam ook naar voren dat ik al een tijdje niet lekker in mijn vel zit, mijzelf constant vergelijk met anderen die het -in mijn ogen- beter hebben, dat mijn onzekerheid heel erg opspeelt en ik heb het gevoel dat ik geen tijd meer heb. Nu denk je ‘Geen tijd waarvoor?’. Ik ben nu 34 en ‘vroeger’ dacht ik altijd dat je dan je leven op orde hebt: een prachtig koophuis, 1-2 kids, beestje, perfecte relatie, nooit meer (geld) zorgen en dat alles van een leien dakje gaat en nu ik zo ‘oud’ ben is dat niet zo. Mijn moeder én vriendin gaven ook beide dat ik mijzelf niet zo’n druk op moet leggen en dat het nergens perfect gaat, dat ik nog genoeg tijd heb etc. Ik vind het soms maar lastig hoor, dat ouder worden, hebben jullie dat niet?

Dan het familie issue: Beide (zowel mama als vriendin) gaven ook aan dat ik mijn vriend niet de druk moet geven dat hij mee moet, maar mee gaat als hij dat wil en anders gewoon lekker alleen gaan. Dat doen er wel meer gaven zij aan, dat geven jullie ook aan dus ik moet er denk ik aan wennen dat dat niet gek of raar is want het is inderdaad mijn familie en niet de zijne.

Verder hou ik het hier even bij want anders wordt het wel heel lang. We moeten in ieder geval met elkaar blijven praten, aan onszelf werken en vooral q-time samen inplannen. De tijd zal uitwijzen of het werkt of niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Jun 2021 08:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Fijn en goed dat je gepraat hebt, met zowel en moeder als met je vriend.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers