Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 01 Mei 2021 06:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Olijfje schreef:Nou dat vind ik nogal wat om te zeggen.

Een vriendin werkt in de verslavingszorg en zij gaf dat aan. Zodra het meerdere keren per week gebeurd, het is stiekem en er wordt over gelogen, dan valt het onder verslaving. Als je drank of drugs leest in dit verhaal, dan wordt er anders gereageerd. Juist eten maakt het moeilijker.

2 x per week stiekem eten bestellen omdat je partner anders toch direct commentaar heeft en intussen niet genoeg kookt of niet naar zijn smaak kookt, dan kan ik dat stiekeme best wel een beetje begrijpen. Dit hoeft niet direct een verslaving te betekenen.

Dit stond er in de eerdere berichten niet. Dat maakt het wel anders.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Mei 2021 07:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Maar die vriendin in de verslavingszorg zal die link hier niet zo snel leggen hoop ik.
Ik heb wel eens twee keer in 1 week een boete gekregen. Die betaal ik dan snel en daarna ruim ik ‘m op zodat m’n man hem niet ziet.

Flutvoorbeeld natuurlijk. Maar we lezen hier het verhaal van biechtje, we zien haar kant. Zij heeft het over stiekem gedoe, maar we weten niet waarom haar man stiekem doet. Schaamt hij zich voor zijn gedrag? Is hij het gezeur zat? Wil hij de sfeer zo positief mogelijk houden (misschien speelt er meer in huis)? We weten het niet.

Ben benieuwd hoeveel meiden hier wel eens stiekem chocola naar binnen werken. En dat proberen te verbergen voor kinderen of man. En heel kriegelig worden als het toch ontdekt wordt en daar op aangesproken worden, want hoe irritant is dat.
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 12 Mei 2021 17:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik ben nu anderhalf jaar vrijgezel ongeveer na een lange relatie (getrouwd geweest) met kinderen.
Na enige tijd een dating app geïnstalleerd uit nieuwsgierigheid.
Een dating app waarvan ze zeggen dat het merendeel serieus op zoek is naar een relatie.
Ik heb genoeg aanspraak en leuke gesprekken, maar weinig gesprekken waarvan ik echt denk yes!

Een keertje was het gesprek leuk genoeg om op date te gaan maar de rest bloedde dood of bleek toch niet zo leuk.
Een paar weken geleden en nu ook net weer eindelijk weer eens gesprek gehad waarbij alles klikte en er een potentiële date ter sprake kwam.
Hij was super enthousiast maar niet zo erg dat het vervelend is zeg maar ;)
Alleen opeens na een hele dag appen verwijderd hij mij (of schrijft zich uit van de app zoals er staat.)
Dit gebeurde een paar weken terug ook al met iemand waarbij het goed klikte.
Er was net daarvoor niks ter sprake gekomen wat hem heeft doen afschrikken of iets bijzonders gebeurd.
Ik zocht z'n foto met Google lens uit nieuwsgierigheid, z'n naam klopte maar beroep en woonplaats enzo niet.
Wat is dit toch? Vinden ze dit lollig of wat doe ik verkeerd? 😅
Herkennen jullie dit ook? Begrijp namelijk niet waarom mensen zoveel energie erin zouden steken als ze er toch niets mee willen.
Welke apps raden jullie aan?
Heel verhaal, sorry ;)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 16 Mei 2021 14:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hoe zouden jullie je laten noemen in de volgende situatie? (Even voor de duidelijkheid, mijn ex-man is net zo oud als mijn vriend. Ex-man is eigenlijk voor zijn leeftijd wat laat aan kinderen begonnen (begin 40) en mijn vriend vrij vroeg halverwege 20)

Mijn vriend heeft al twee oudere kinderen en de oudste wordt in oktober voor het eerst moeder. Dus krijgt hij de stempel opa. Voor oma voel ik mij nog erg jong (halverwege de 30), mijn eigen kind is net eind kleuterleeftijd. Vriendin van opa klinkt ook zo gek. Maar ja, dat is het wel.
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mei 2021 14:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik zou dat denk ik vooral met de aanstaande ouders bespreken. Ik vind Omi ltijd wel schattig maar dat wordt doorgaans gebruikt voor overgrootoma's geloof ik? Of anders oma 'voornaam'. Zo worden hier in elk geval de oma's aangesproken. Meteen ook handiger aangezien het kleinkindje waarschijnlijk meer dan 2 oma's zal hebben?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 16 Mei 2021 14:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ja, want aan de kant van hem zijn de ouders ook gescheiden. Maar er zijn dus twee echte. Maar voor de term oma vind ik mijzelf echt nog veel te jong.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 14:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef:Ja, want aan de kant van hem zijn de ouders ook gescheiden. Maar er zijn dus twee echte. Maar voor de term oma vind ik mijzelf echt nog veel te jong.



Gewoon je naam?
<<

Anoniem320

Bericht 16 Mei 2021 15:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik zou ook gewoon voornaam doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Mei 2021 15:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Gewoon voornaam, maak het vooral niet moeilijker dan het is.
2015 💙
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 16:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Minx schreef:Gewoon voornaam, maak het vooral niet moeilijker dan het is.


Ja mijn zoontje zegt ook: opa en *naam van vrouw van opa*
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Mei 2021 19:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Mijn kinderen hebben ook een stiefoma en -opa en beide worden bij de voornaam genoemd. Vooral bij de stiefopa gaat dat weleens per ongeluk mis, hij voelt echt als hun opa, ook voor ons. Maar hij heeft dat liever zelf niet. Hij wil graag voor het eerst opa genoemd worden door zijn ‘eigen’ kleinkinderen (zijn meiden hebben nog geen kinderen).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 16 Mei 2021 19:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik zou ook je voornaam doen en als dat kaal voelt, kun je misschien nog tante ervoor laten zeggen? Ik weet dat mijn ex z’n stiefoma tante -naam- noemde.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Mei 2021 20:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Misschien stom maar ik vind dat ook meer iets om aan de ouders om je functie te benoemen. Maar als je je er ongemakkelijk bij voelt is misschien ook niet fijn. Dan zou ik gewoon voornaam doen idd.

Net als bij Zora. Hij vindt het niet fijn maar de jongens zien hem wel als opa. Ik vind die naam juist een compliment :).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Mei 2021 22:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Zo zie ik het ook Lot, maar ik snap het inmiddels wel dat hij die eer graag aan zijn meiden en hun kinderen over laat. Ik denk dat het anders was geweest als zij al wel kinderen hadden gehad, eerder dan wij.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2021 22:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Mijn stiefvader is echt zo'n opa. Een echte lieve opa en zo noemt zoon en nichtje 'm ook. ❤️

Mn stiefmoeder vindt oma ook wat ouwelijk klinken (ze is in de 50). Soms noemen we haar Oma *voornaam* en soms alleen voornaam.

Ik kan me in jouw geval (dertiger) voorstellen dat oma wel ouwelijk voelt voor je. Dan zou ik idd je voornaam gebruiken en wie weet wat voor lief koosnaampje daar nog uit voortkomt van het kind uit wat blijft hangen.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 16 Mei 2021 22:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Lot schreef:Misschien stom maar ik vind dat ook meer iets om aan de ouders om je functie te benoemen. Maar als je je er ongemakkelijk bij voelt is misschien ook niet fijn. Dan zou ik gewoon voornaam doen idd.

Ik zit daar altijd een beetje dubbel in. Enerzijds prima als ouders je functie benoemen, tegelijk vind ik ook dat je wel invloed mag hebben op hoe je wordt aangesproken. Je vraagt ook of je iemand mag tutoyeren bijvoorbeeld en iemand mag ook de eigen persoonlijk voornaamwoorden bepalen, dus vanuit dat opzicht vind ik het ook logisch om hier zelf iets over te vinden.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Mei 2021 22:43

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ja ik snap het ook wel hoor. Zo ken ik ook verhalen van (stief)ouders die zelf heel enthousiast roepen ‘jaaa en dan moeten ze me oma/omi noemen’ terwijl de ouders zich daar weer helemaal niet prettig bij voelen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 16 Mei 2021 22:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Lot schreef:Ja ik snap het ook wel hoor. Zo ken ik ook verhalen van (stief)ouders die zelf heel enthousiast roepen ‘jaaa en dan moeten ze me oma/omi noemen’ terwijl de ouders zich daar weer helemaal niet prettig bij voelen.

Ja, dat was bij mijn stiefmoeder ook zo (omi), maar inmiddels is iedereen er wel aan gewend gelukkig en het is ook handig, omdat de andere oma’s oma genoemd worden.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Mei 2021 11:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik ben het er mee eens hoor dat het ook aan de ouders is. Maar in dit geval vind ik mijzelf echt nog te jong voor de term oma, dat wil ik zelf niet. Tante vind ik gepaster of inderdaad gewoon de voornaam.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Mei 2021 12:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Tante zou ik dan weer wel verwarrend vinden.

De man van mijn moeder noemen we opa, eerlijk gezegd is hij ook de liefste en meest betrokken opa van de 4 opa’s die ons kind heeft. De vrouw van mijn vader noemen we, vooral om gedoe te voorkomen, ook oma.
<<

Anoniem326

Bericht 18 Mei 2021 12:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik vind het in eerste instantie bij de ouders liggen. De partner van mijn ex-schoonmoeder noemen wij bij de voornaam. Het is gewoon ook geen opa. De vader en de moeder van mijn ex worden opa en oma genoemd. Dus ook als hij het graag zou willen dan zou ik hem steevast bij zijn voornaam blijven noemen. Mijn kinderen zien hun opa en oma altijd tegelijkertijd (ook al zijn ze gescheiden). Ik combineer die bezoeken want ze wonen praktisch naast elkaar. Zij hebben dan ook de opa en oma rol en de partner van mijn ex-schoonmoeder dus niet.

Als jij je niet prettig voelt bij oma dan kan je dat gewoon zeggen. Maar waarschijnlijk is het ook een natuurlijk proces. Als jij jezelf geen oma noemt "kom maar bij oma" en niet een oma-rol op je neemt, dan lijkt me de kans klein dat je oma wordt genoemd. Als een stiefouder wel echt een opa- of oma rol op zich neemt, want ik me ook goed kan voorstellen, dan wordt hij/zij waarschijnlijk ook zo genoemd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mei 2021 12:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik vind tante zelf niet passend omdat dat echt een benaming voor een andere functie is. Maar dan zou ik je voornaam doen.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 18 Mei 2021 14:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef:Ik ben nu anderhalf jaar vrijgezel ongeveer na een lange relatie (getrouwd geweest) met kinderen.
Na enige tijd een dating app geïnstalleerd uit nieuwsgierigheid.
Een dating app waarvan ze zeggen dat het merendeel serieus op zoek is naar een relatie.
Ik heb genoeg aanspraak en leuke gesprekken, maar weinig gesprekken waarvan ik echt denk yes!

Een keertje was het gesprek leuk genoeg om op date te gaan maar de rest bloedde dood of bleek toch niet zo leuk.
Een paar weken geleden en nu ook net weer eindelijk weer eens gesprek gehad waarbij alles klikte en er een potentiële date ter sprake kwam.
Hij was super enthousiast maar niet zo erg dat het vervelend is zeg maar ;)
Alleen opeens na een hele dag appen verwijderd hij mij (of schrijft zich uit van de app zoals er staat.)
Dit gebeurde een paar weken terug ook al met iemand waarbij het goed klikte.
Er was net daarvoor niks ter sprake gekomen wat hem heeft doen afschrikken of iets bijzonders gebeurd.
Ik zocht z'n foto met Google lens uit nieuwsgierigheid, z'n naam klopte maar beroep en woonplaats enzo niet.
Wat is dit toch? Vinden ze dit lollig of wat doe ik verkeerd? 😅
Herkennen jullie dit ook? Begrijp namelijk niet waarom mensen zoveel energie erin zouden steken als ze er toch niets mee willen.
Welke apps raden jullie aan?
Heel verhaal, sorry ;)


Veel wat op dat soort apps zit, is gewoon bezet en op zoek naar aandacht die ze thuis niet genoeg naar hun zin krijgen. Daarnaast spreken ze vast ook weleens met meerdere meiden tegelijk en wellicht net een date gehad die zo leuk was dat hij besloot de app te verwijderen. Persoonlijk zou ik die gesprekken nog afronden maar iet iedereen doet dat. Ik zou me er verder niet te druk om maken want het veranderd weinig. Ik kan je dan ook geen app aanraden, zit er al jaren niet meer op.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Mei 2021 14:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat een aannames zeg Dronkentaart... Veel meiden zijn daar ook niet serieus op zoek lijkt het. Nemen niet eens de moeite om een reactie te sturen als ze geen interesse hebben. Ze zijn wellicht net zo erg of misschien wel erger op datingapps dan mannen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mei 2021 16:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Maar Fred. DT heeft er niet over alleen mannen. Ze zegt nergens dat het specifiek mannen zijn. Zoals ik het lees heeft ze het over zowel mannen als vrouwen die op die manier op de app zijn aangemeld.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers