Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gestructureerd leven

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Mei 2019 22:38

Gestructureerd leven

Het tijdstip dat ik dit typ zegt misschien al genoeg over hoe gestructureerd ik ben :wink:.

Het lijkt mij soms zo fijn om een zekere structuur in je leven te hebben, nu heb ik die natuurlijk wel maar het lijkt me soms prettig om die wat gedetailleerder te maken. Het idee hierachter is dat dingen meer vanzelf gaan en dus minder energie kosten.

Dan denk ik aan:
- planning mbt eten (en dan hoe saai ook, op vaste dagen bepaalde gerechten eten (doen we nu ook al deels)
- vaste sportdagen
- vaste dagen om de was te doen/te vouwen
- bedden verschonen
- boodschappen halen
- tijd voor mezelf inplannen
- vaste bedtijd
- vaste douche dagen (haren wassen)

Klinkt vet suf en er kan natuurlijk vanaf geweken worden maar denk toch dat het ook rust geeft. Doen jullie dit en hoe bevalt het? Ik ben trouwens geïnspireerd door Fam nagelkerke (gezin met 8 kids), daar is planning wel noodzakelijk en lijkt alles zo gestroomlijnd te gaan door goede planning.

Ik doe vaak dingen op het laatste moment, wat nog weleens stress oplevert. Lijkt me zo fijn om al een paar dagen voor een feestje het cadeautje binnen te hebben, spullen op voorraad te hebben zodat je niet misgrijpt, weten wanneer je sport en vrij bent en tijd voor jezelf hebt. Ook vindt mijn vriend planning heel fijn, nu kom ik vaak op het laatste moment aan met een vraag of voorstel.

Maar echt vanzelf gaat dat bij mij dus niet, dus dan vraag ik me af of het niet teveel moeten wordt en het daadwerkelijk wel rust geeft. Ik ben benieuwd hoeveel structuur jullie hebben en hoe jullie vooruit plannen.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Mei 2019 05:17

Re: Gestructureerd leven

Ik/wij doen bijna alles wat je noemt in je rijtje op vaste momenten en voor ons werkt dat heel fijn omdat je dan idd precies weet waar je aan toe bent.

- Planning met eten hebben we niet, maar zou ik soms idd wel graag hebben omdat het me veel energie kost om iedere keer maar weer te bedenken wat we nu weer gaan eten.
- Vaste sportdagen heb ik wel. Kan ook eigenlijk bijna niet anders. Voorheen ging ik op donderdagochtend en op een moment in het weekend dat het gelegen kwam hardlopen. Nu loop ik al heel lang met een blessure en ga ik op vrijdagochtend naar de sportschool en verder niets vasts.
- Wassen doen we in het weekend. Op vrijdagavond sorteer ik de was en daarna draai ik de wassen zo snel mogelijk achter elkaar. Was opvouwen blijft helaas meestal liggen tot de week erna.
- Bedden verschonen doen we veel te weinig.
- Boodschappen doen we op woensdag- en zaterdagochtend.
- Tijd voor mezelf heb ik eigenlijk alleen in de avonduren als de kinderen op bed liggen.
- Ik ga standaard om 21:30 naar bed, in het weekend soms een uurtje later. Op minder slaap red ik het gewoon niet.
- Voorheen was mijn doucheplanning afgestemd op mijn sportplanning. Als ik straks weer kan hardlopen, worden dat dus weer vastere momenten.

Uiteraard komen er weleens dingen tussen en wordt er weleens ergens mee geschoven, maar ik vind deze badisstructuur heel fijn en het geeft wat rust in mijn hoofd dat ik daar iig niet over hoef na te denken. Ik kan het je dus zeker aanraden.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Mei 2019 05:21

Re: Gestructureerd leven

Wij doen voor een week boodschappen, maar zijn flexibel met de planning/dag van de gerechten. Ook zorgen we ervoor dat 1 of 2 gerechten door te schuiven zijn, zodat er ruimte is om spontaan uit eten te gaan.
L2014 & H2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Mei 2019 05:56

Re: Gestructureerd leven

-Ik doe altijd voor vrijdag (soms zaterdag) boodschappen voor de hele week. Ik maak dan een planning wat we welke dag eten. Soms wisselt er iets omdat dat handiger is.
- Wassen doe ik op mijn vrije dagen en tussendoor of 's avonds vouwen.
- bedden doe ik in het weekend. Ene weekend ons bed andere weekend die van de kinderen.
- tijd voor mezelf heb ik eigenlijk alleen als de kinderen slapen.
- tussen 22.00-22.30 lig ik door de weeks wel in bed.
- douchen heb ik geen vaste dagen voor ofzo. Doe ik meestal 's avonds nadat ik de kinderen naar bed heb gebracht.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mei 2019 06:02

Re: Gestructureerd leven

Ik heb voor de meeste dingen geen vaste dagen. Wat ik prettiger vind is geregeld ff een paar dagen vooruit denken. Samen met mijn vriend en onze shared Google cal. Dan zien we bv dat hij maandagavond iets heeft en ik woensdag, nou dan kan hij dinsdag sporten en ik donderdag. Zo ongeveer. En dan zie ik een kinderfeestje aan komen en koop ik vast snel een cadeautje.
Huishouden plan ik niet, geen behoefte aan. Met opgroeiende kinderen krijg je trouwens vanzelf structuur. Die van mij is 7 en gaat na de zomer op voetbal: maandag en woensdag trainen, zaterdag wedstrijd. Hoeveel structuur wil je hebben :nopompom:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Mei 2019 06:04

Re: Gestructureerd leven

Voor een heel deel leef ik zo, niet omdat ik mijzelf daartoe verplicht maar omdat veel dingen wekelijks terug komen en ik daar een routine in ontwikkeld heb.
Zo doe ik altijd week boodschappen omdat ik gewoon geen tijd en zin heb om dagelijks een boodschap te halen. Ik zorg altijd voor een dag eten uit de vriezer er bij waardoor we flexibel kunnen zijn zonder eten weg te gooien en we eten het op in volgorde van bederfelijkheid en op basis van hoeveel tijd er is om te koken ( na werkdagen meestal pas om 18:30uur thuis met twee hongerige en vermoeide kinderen dus dan moet er eigenlijk binnen een kwartier wel eten op tafel staan). Maar ik gooi ook regelmatig dagen om of we bedenken opeens om iets te bestellen, uit eten te gaan, de barbecue aan te steken of naar vrienden te gaan of zo en dat kan altijd prima, dan schuift alles gewoon wat.
Die weekboodschappen zijn op woensdag weer op, in de ochtend heeft de oudste school en de middag niet dus inmiddels is het vaste routine geworden dat ik op woensdagochtend met de jongste boodschappen doe.

Op vrijdag verschoon ik de bedden, ik haal het meteen af als we opstaan en gooi het in de wasmachine, als we dan terug komen van de oudste naar school brengen is de wasmachine alweer bijna klaar, dan kan het in de droger en vervolgens weer op bed voordat de jongste naar bed moet voor zijn middagslaapje ( ik leg hetzelfde beddengoed dus bijna altijd weer terug op bed, scheelt weer opvouwen).
Op dinsdag zijn de jongens naar de opvang en naar school en begin ik pas twee uur later op mijn werk, die uren gebruik ik eigenlijk altijd om het huis schoon te maken, het gaat zoveel sneller zonder dreumes en kleuter in huis dus dan doe ik dat even snel en efficiënt en is het daarna ook weer klaar.

Voor mij werkt het heel fijn zo, alles is meestal wel op orde in huis zonder dat het veel moeite kost, maar van het “ schema” afwijken is ook geen probleem en kan ook prima als dat een keer beter uit komt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Mei 2019 06:56

Re: Gestructureerd leven

Je geeft aan dat dingen dan minder energie kosten. Ik vraag me af of dat echt zo is als je jezelf moet "dwingen" om het op die manier te doen. Ik doe ook veel dingen op het laatste moment en wanneer het wel lukt geeft het ook wel weer een soort van kick.
Het lijkt mij (maar dat ben ik) enorm deprimerend om zo te leven. Het kost misschien minder energie ed, maar maakt het ook gelukkiger?
<<

Anoniem268

Bericht 24 Mei 2019 07:17

Re: Gestructureerd leven

Ik denk dat het heel fijn is om structuur te hebben. Wij hebben 0 structuur. In niks.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mei 2019 07:38

Re: Gestructureerd leven

Girli schreef:Je geeft aan dat dingen dan minder energie kosten. Ik vraag me af of dat echt zo is als je jezelf moet "dwingen" om het op die manier te doen. Ik doe ook veel dingen op het laatste moment en wanneer het wel lukt geeft het ook wel weer een soort van kick.
Het lijkt mij (maar dat ben ik) enorm deprimerend om zo te leven. Het kost misschien minder energie ed, maar maakt het ook gelukkiger?


Maakt ongestructureerd leven gelukkiger?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 24 Mei 2019 07:54

Re: Gestructureerd leven

Het lijkt me heerlijk als je dat uit jezelf al hebt. Ik ben echt dramatisch slecht daarin. Al mijn keukenkastjes zijn altijd leeg, ik vergeet altijd ontbijt te halen waardoor ik in het weekend dan maar wat droge eiernoodles kook omdat ik honger heb en geen zin heb om naar de supermarkt te lopen. Planten overleven mijn huis ook nooit, daar begin ik de eerste 3 weken super enthousiast aan en vervolgens vergeet ik het compleet.
Wat dat betreft denk ik wel dat Caulfield gelijk heeft, dat een gezin veel meer structuur geeft.. ook zo sneu als je kinderen droge rijst als ontbijt moeten eten.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Mei 2019 07:59

Re: Gestructureerd leven

Ik denk ook wel dat je met kinderen als het ware gedwongen wordt tot een gestructureerd(er) leven.
Nu hadden wij dat altijd ook al voordat onze zoon er was, maar nu met kind is structuur echt noodzakelijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Mei 2019 08:03

Re: Gestructureerd leven

Girli als zulke dingen mij minder energie kosten, leef ik wel gelukkiger. De structuur betekent ook niet dat er nooit van afgeweken mag worden.
Ik heb voor bijna alles wat je noemt ook structuur Lot. Planning van het eten doe ik net zoals Minoessepoes. Vooral dat gepland en in huis hebben, vind ik veel energie schelen elke dag. En haren wassen doe ik idd ook op de 2 dagen die ik sport in de week. Als ik mijn sporten niet op vaste dagen doe, ga ik heel snel veel minder vaak.
Alleen voor de was heb ik geen ritme meer nu met een baby. Komt hopelijk wel weer. Voor bedtijd trouwens ook niet, ook nooit gehad. Lijkt me wel lekker en verstandig, maar veel te moeilijk om aan vast te houden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2019 08:14

Re: Gestructureerd leven

Mijn hoofd is altijd een warboel, daarom leef ik vrij gestructureerd. Ik heb dat wel echt nodig, zeker nu ik bijna altijd thuis ben. Je zou zeggen 'ach dan heb je toch zeeen van tijd om alles gedaan te krijgen', maar zonder structuur word ik dan heel apathisch. Dus ik moet wel.

Ik leef (wij leven) met Google Calendar, dat werkt voor mij (ons) heel goed. Ik kijk 's ochtends altijd in m'n calendar wat er op het program van de dag staat. Ik zet er ook veel in. Kleine dingen. Een telefoontje dat ik moet plegen of andere administratie zaken plan ik in tijdens het slaapje van m'n zoon. Even een kaartje kopen voor de geboorte van een kindje zet ik in de agenda in de ochtend, omdat ik dan vaak even de deur uit ga. (ik lijk attent maar het heeft met name met structuur te maken). En als een agenda afspraak toch even niet uit komt, dan verplaats ik het direct naar een ander moment, ipv het simpel wegvegen. Anders vergeet ik het echt.

Weekboodschappen doe ik op donderdag of vrijdag online (liefst vrijdag ipv de bonus), voor bezorging/pick up point op maandag. Ik ga daar ook echt even voor zitten, het kost best wat tijd om uit te zoeken wat ik wil eten en gezien ik het leuk vind om dat te bedenken, neem ik de tijd daar ook voor. Anders doe ik hap snap wat in het mandje en heb ik halverwege de week spijt. Ik vind het zelf wel fijn om weekboodschappen te doen, want ondanks dat ik zeeen van tijd heb, heb ik geen zin om elke dag boodschappen te doen. Bovendien meal prep ik voor m'n man (lunch en snacks voor op werk) en dat vind ik fijn om eens per week te doen. Dan staat op maandag de hele koelkast vol met zakjes/bakjes en in de loop van de week wordt dat minder. Ook dat kost tijd, maar het scheelt ook tijd omdat je dat dan 's ochtends niet meer hoeft te doen. Vrijdags doe ik altijd boodschappen voor het weekend, dan wel bij de supermarkt dan wel bij de slager/bakker/groentenboer/delicatessenwinkeltjes. Ik kijk aan het begin van de week (of eigenlijk einde van de week ervoor) ook altijd eerst in de agenda om te kijken hoe de avonden eruit zien. Op woensdag heb ik Spaanse les en m'n man heeft personal training. Dan zien we elkaar 1 minuut (soort overdracht) en dan ga ik er gauw vandoor. Dan eten we dus altijd wat makkelijks wat opnieuw op te warmen is, soep of curry bijv. Vaste prik dus dat dat makkelijk is. En als m'n man niet mee eet vanwege zakenetentjes enzo dan wil ik dat ook weten, hij moet dat dus ook in de gedeelde agenda zetten en niet alleen in z'n zakelijke agenda. Anders weet ik het niet. Dat zijn dingen die je makkelijk kunt afspreken met elkaar. Wat Caulfield ook zegt, doen wij ook wel: Even samen zitten van wat zijn de plannen deze week. Zeker nu we opletten om met z'n drieen als gezin te eten, wil ik des te meer weten wanneer dat kan zodat echt een effort daarin kunnen maken.

Het huishouden ben ik niet zo gestructureerd in, of eigenlijk ben ik gewoon een luie flikker. Sinds ik thuis ben, doe ik wel overdag de was. Vroeger deden we dat vaak 's avonds. Ik vind het wel fijn dat dat overdag gedaan is nu. Maar verder doe ik niet zoveel in het huishouden (op wat standaard dingen na). Het huishouden heeft niet zo'n hoge prioriteit voor mij. En bovendien hebben we een schoonmaakster, zij komt elke vrijdag. Erg fijn, een schoon huis voor het weekend. Ik probeer de slaapjes van m'n zoon (hij slaapt erg lang overdag, vaak 3 of 4 uur) heel goed te benutten. De was op te ruimen, even wat administratie te doen, maar óók rust voor mezelf te pakken. Zolang ik maar het idee heb dat ik dat slaapje goed heb benut (zowel nuttig als ontspanning) vind ik het prima.

Ik denk dat als je werkt (full time of part time) je nog meer bezig moet zijn met structuur, maar het ook sneller vanzelf gaat. Immers zijn er (tenzij je onregelmatig werkt) vaste dagen waarop je werkt en waarop je vrij bent. Dan kan je vrij duidelijk inplannen wanneer je wat doet, lijkt mij. En ik denk dat het zeker met een gezin steeds gestructureerder wordt. Ik ben ook veel gestructureerder ten opzichte van in m'n studententijd, maar toen zwerfde ik vaak ook tussen allerlei plekken, soms zat ik meer in het vliegtuig dan dat ik thuis was, leefde altijd uit een weekendtas. Die tijden zijn wel voorbij en op zich vind ik dat toch ook wel fijn.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mei 2019 08:43

Re: Gestructureerd leven

Oh ja wij hebben echt heel veel structuur, had ik nooit maar inmiddels wel en dat geeft rust.

Maandag: vriend werkt, ik werk, j naar de opvang. Vriend kookt en ik ga direct na het eten sporten.
Dinsdag: vriend werkt, ik werk, j naar de opvang, vriend kookt
Woensdag: vriend werkt, ik werk een halve dag thuis, na het werk haal ik j op en dan gaan we direct door boodschappen doen. Als we was hebben vouw/strijk ik die, ik kook, ‘s avonds stofzuigen
Donderdag: vriend werkt ik werk, j naar de opvang, vriend kookt
Vrijdag: vriend werkt tot een uurtje of 3, ik doe de was, verschoon de bedden en ben samen met j thuis. ‘S avonds eten we iets van soep. Als mijn vriend thuiskomt gaat hij schoonmaken en ga ik hardlopen.
Zaterdag: hier hebben we twee mogelijkheden: als j naar mijn ex moet gaan we om 9:00 weg en brengen j weg. Daarna rijden we met zijn tweeen ergens heen en gaan we ergens lunchen of doen dat thuis wat luxer. Als we thuiskomen ga ik snel alle boodschappen doen t/m dinsdag. Ook haal ik brood bij de bakker voor de hele week en nootjes op de markt. Mijn vriend gaat intussen fietsen. Rond 4 uur gaan we met zijn tweeen wijn drinken en nootjes eten. ‘S avonds gaan we uit eten of nemen we uitgebreid de tijd om te eten en wat luxer te koken
Als j thuis is het weekend ga ik met j rond 10 uur naar de markt vaak samen met mijn moeder. Mijn vriend gaat dan fietsen. ‘S middags doen we dan wat met zijn drieën. Lunchen doen we nog steeds wat uitgebreider.
Zondag: de zondagen dat j weg is slapen we uit. Mijn vriend stapt dan vaak rond 9 op de fiets en ik ga rond 10 een lange ronde lopen. We zijn dan tegelijk klaar. Daarna kijken we even wat we willen doen gaan we nog weg of in huis bezig. Om 15:30 gaan we dan j weer halen. Als we thuis komen mag j ff lekker rustig zitten met een bakje chips en gaan wij ook wat drinken. Dan is het koken en op tijd naar bed.
De zondagen dat j er wel is is het ‘s ochtends beiden sporten maar na elkaar en ‘s middags kijken we wat we doen. Vaak doe ik niet zoveel en is mijn vriend in huis of in de tuin bezig.

Als we werken maken we vaak tijdens het koken het eten voor de volgende dag klaar zodat we dat alleen maar ‘s ochtends hoeven te pakken. Verder pak ik elke ochtend de vaatwasser uit en pakt mijn vriend deze in. Behalve in het weekend dan pakt hij hem ook uit. Mijn vriend begint altijd vroeg met werken en is redelijk op tijd thuis vandaar dat hij vaak kookt. Ik breng j ‘s ochtends naar de opvang en mijn vriend haalt hem weer op. Dit is zo’n beetje onze basis en wij merken dat dit het beste werkt. Als ik hrt zo opschrijf klinkt het echt heel saai haha. Ik moet wel zeggen dat mijn vriend echt extreem gestructureerd is en ik wat minder.
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Mei 2019 09:12

Re: Gestructureerd leven

Girli, snap wat je bedoelt met dat het juist meer energie kost, dat typte ik zelf ook al. Maar ik denk dat het uiteindelijk dus meer rust geeft (of hoop ik).

Veel van deze dingen doe ik nu ook al, alleen het sporten/tijd voor mezelf moet ik nog beter inplannen. En misschien ook wie er kookt. Reageer straks nog uitgebreider op jullie.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 24 Mei 2019 11:00

Re: Gestructureerd leven

Als ik het zo lees denk ik dat wij aardig gestructureerd zijn...

- Planning eten:
Ik maakte eerder altijd een eetlijstje voor de hele week, en ik deed dan 2x boodschappen. 1x om het meeste in huis te halen en nog 1-2x tussendoor voor groenten/fruit en vergeten dingen. Dit doen we/doe ik nu niet meer want ik vind (mijn vriend ook haha) het helemaal niet fijn om te weten wat ik over 5 dagen ga eten. Dus nu haal ik op woensdag (mijn vrije dag) de meeste dingen in huis zoals brood, vleeswaren, ontbijtkwark etc.. en ik ga om de dag naar de supermarkt voor avondeten, dat werkt -voor ons- veel beter zodat we écht kunnen eten waar we zin in hebben:) Wij hebben trouwens geen vaste gerechten op bepaalde dagen.. nooit gehad ook en dat lijkt mij echt niet fijn.
- Vaste sportdagen:
Dit heb ik wel! Mijn vriend niet omdat hij afhankelijk van zijn werk is wanneer hij kan gaan, maar hij gaat gewoon haha terwijl ik die vastigheid, het plannen van sporten wel echt nodig heb.
- Vaste wasdagen:
Niet echt, ooit in het verleden heb ik wel eens een schoonmaakschema gemaakt (ik hou echt van lijstjes maken waar ik mij dan vervolgens 9 van de 10x niet aan hou :palm:) maar dat werkt niet. Ik zorg er wel voor dat ik 2-3x per week de was doe (draaien, ophangen, opvouwen) omdat het anders niet meer te overzien is
- Bedden verschonen:
Dit doe ik elke zaterdag.
- Rest huishouden:
Hier heb ik geen vaste dagen voor maar ik zorg er wel altijd voor ik 2x per week het toilet en de badkamer schoonmaak, we stofzuigen om de dag (want 2 honden) en afstoffen doe ik wekelijks.. Ik heb echt een hekel aan viezigheid, rommel en omdat ik al druk genoeg ben van mezelf wil ik een opgeruimde/schone omgeving haha! Maar het is ook weer niet zo dat je bij ons van de grond kan eten, er word gewoon geleefd alleen kan ik er echt van genieten als het opgeruimd en netjes is.
- Tijd voor mezelf:
Ohja zeker! Dit plan ik echt in, of in ieder geval zorg ik ervoor dat ik elke dag wel even me-time heb. Gelukkig kan dat omdat ik vaak voor 16.00u vrij ben en mijn vriend werkt altijd tot 18.30/19.00. Al is het maar een uurtje, heerlijk vind ik dat:)
- Vaste bedtijd:
Ik ga doordeweeks altijd wel op ongeveer dezelfde tijd naar bed, gewoon omdat ik beter functioneer met een goede nachtrust.
- Vaste douche-dagen:
Niet zozeer bewust maar ik douche elke ochtend, was ook elke dag mijn haren en als ik sport dan douche ik 2x.. ik hou ook echt van douchen of in bad gaan :)
Wat als het lukt
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 24 Mei 2019 15:08

Re: Gestructureerd leven

Ik heb een heel gestructureerd leven, anders krijg ik een heel onrustig gevoel.
Maar moet ook wel denk want wij werken beide fulltime, ik heb daarbij 2 uur reistijd per dag erbij, 2 kids en stiefzoon die door de weeks bij ons is, ene zoon sport 4x in de week/de andere 3x in de week.
En man die 3/4 avonden in de week weg is voor afspraken voetbal/werk.
<<

Anoniem269

Bericht 24 Mei 2019 18:23

Re: Gestructureerd leven

Ik vind structuur/routine/planningen echt verschrikkelijk. Het ontneemt me het gevoel van vrijheid en spontaniteit. Ik zou het liefst helemaal geen agenda hebben. Ik denk daarentegen wel altijd aan bijtijds een cadeautje kopen o.i.d.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Mei 2019 20:23

Re: Gestructureerd leven

Claire**** schreef:Ik vind structuur/routine/planningen echt verschrikkelijk. Het ontneemt me het gevoel van vrijheid en spontaniteit. Ik zou het liefst helemaal geen agenda hebben. Ik denk daarentegen wel altijd aan bijtijds een cadeautje kopen o.i.d.

Vroeger dit.

Sinds kinderen veel structuur. Weekboodschappen, maaltijden gepland op planbord zelfs.
#teammaple🍁
<<

Anoniem269

Bericht 24 Mei 2019 20:43

Re: Gestructureerd leven

Dat lijkt me dus ook het grootste nadeel van kinderen hebben UN. Zo'n mega structuur lijkt me echt dodelijk voor al je creativiteit, maar je kunt bijna niet anders met kids.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2019 21:02

Re: Gestructureerd leven

Waarom is structuur dodelijk voor je creativiteit?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2019 21:05

Re: Gestructureerd leven

Flo schreef:Waarom is structuur dodelijk voor je creativiteit?

Ik denk als je creativiteit gebruikt als soort synoniem voor spontaniteit dat ik dat wel snap. Zit wel iets van een waarheid in, zeker met kinderen, het hele spontane is er wel af, hoewel dat ook een beetje afhankelijk is van wat je er zelf van maakt natuurlijk.

Maar ik durf zelf wel te stellen dat ik met mijn georganiseerde meal planning een stuk creatievere maaltijden in elkaar plan en draai dan wanneer ik vermoeid na een lange dag nog even gauw gehaast de Appie in duik. Bijvoorbeeld.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Mei 2019 21:30

Re: Gestructureerd leven

Creativiteit en spontaniteit zijn twee totaal verschillende dingen dus ik denk niet dat Claire dat bedoelt. Maar ik begrijp ook niet echt waar de gedachte van Claire vandaan komt. Je kunt heel creatief zijn binnen een structuurtje naar mijn idee.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2019 21:32

Re: Gestructureerd leven

Ik denk eigenlijk dat ze wel zoiets bedoelt, maar we zullen het van haar zelf hopelijk horen. Ik kan me namelijk wel goed voorstellen dat structuur de spontaniteit weghaalt. Logisch ook. Maar misschien bedoelt ze inderdaad wel iets heel anders.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 24 Mei 2019 22:15

Re: Gestructureerd leven

Ik moet creatief zijn in m'n werk en dat lukt me echt niet als ik alles in een routine doe. Juist als ik spontane actie's onderneem en in onverwachte situaties kom komen er ineens allerlei hele creatieve ideeen en plannen naar boven. Ik merk dat als ik een bijv tijdje dezelfde baan heb datgelijk al mijn creativiteit beinvloedt. Als die creativiteit stopt met stromen heb ik ook het idee minder energie te hebben en minder blij te zijn. Ik heb dus echt vrijheid en spontaniteit nodig om creatief te zijn en daardoor weer lekker in m'n vel te zitten.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers