Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Getuige mogelijk niet op bruiloft

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 21 Mei 2019 18:52

Getuige mogelijk niet op bruiloft

:love:
Laatst gewijzigd door June op 12 Jun 2019 22:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Mei 2019 19:13

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Wat rot zeg! Je hebt diegene niet voor niks gevraagd, hopelijk kan ze er alsnog bij zijn. Met videoverbinding lijkt mij een prima oplossing toch? Misschien dat het niet mag omdat er geen echte handtekening komt dan. Maar mogelijk is voor jullie een symbolische 'ja' vanuit haar voor jullie huwelijk iets?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem313

Bericht 21 Mei 2019 19:14

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

He wat vervelend. Ik heb niet zo veel verstand van trouwen, maar is het niet zo dat je getuige er bij moet zijn voor de geldigheid? Of heb ik dat voor mezelf bedacht toen ik getuige was ;)
Wat dat betreft zou ik iemand regelen als backup getuige, als dat kan. Iemand die de situatie begrijpt.
Als je je vooral zorgen maakt over je getuige, dat ze niet over haar grenzen heengaat, zou ik iemand in haar naaste omgeving (partner. sibling, ouder) inschakelen die mee kan kijken en haar kan helpen zichzelf in acht te nemen.
<<

Geel

Bericht 21 Mei 2019 19:14

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Bij ons was mijn schoonzus er niet bij omdat ze hoogzwanger was van een drieling. We hebben toen idd via Skype een verbinding geregeld, de iPad op een goeie plek neergezet en iemand geregeld die evt bij kon sturen als de ceremonie zich iets verplaatste oid. Zij heeft het toen goed kunnen volgen en had toch het gevoel dat ze erbij was!

Wat vervelend zeg dat je getuige er mss niet bij kan zijn. Hopelijk kunnen jullie iets geschikts regelen!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 21 Mei 2019 19:21

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Dankjewel voor jullie reacties! Mooi dat het met een iPad goed lukte, Geel. Dat kan ik wel organiseren. Pure, zo’n ‘ja’ is het denk ik niet, maar lief dat je meedenkt. Waardeer ik zeer!

Caulfield, dat klopt, maar je moet minstens twee getuigen met z’n tweeën en we hebben er vier. In principe zou het dus zonder haar kunnen. Mehh ik moet er echt niet aan denken dat ze er niet is die dag, maar ik wil al helemaal niet dat ze er haar gezondheid voor op het spel zet. Stomme situatie. Ik heb haar vriend inderdaad al ingeschakeld. Het voordeel is wel dat ze zouden blijven slapen en dus is er om de hoek een hotel waar ze elk moment naartoe kan als ze toch komt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mei 2019 19:22

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Wat vervelend! Maar moet de getuige geen handtekening zetten? Of wat is eigenlijk de precieze taak van de getuige?
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 21 Mei 2019 19:24

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Getuige tekent voor het huwelijk inderdaad. Als ze er niet is, hebben we wel nog genoeg getuigen, maar moeten alle papieren aangepast worden, dus dat is denk ik waarom de gemeente het op tijd wil weten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mei 2019 19:38

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Hebben jullie één of twee getuigen per persoon? Want volgens mij heb je wettelijk één getuige per persoon nodig maar mogen er twee per persoon tekenen. Dus als jij nog een andere getuige hebt, kan je er eventueel voor kiezen om dan alleen de andere te laten tekenen.

Wel vervelend zeg, voor haar en voor jou. Ik zou het inderdaad zo laat mogelijk beslissen omdat je dan het meest actuele beeld hebt. Als dat twee dagen van te voren is heb je in elk geval nu de tijd om na te denken wie je anders zou willen vragen maar hopelijk is het niet nodig.

Een Skype verbinding zie ik wel vaker en is helemaal niet gek. Alleen kan ze dan niet getuigen natuurlijk maar verder wel een beetje aanwezig zijn.

Beterschap aan haar en aan jou succes met de laatste voorbereidingen.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 21 Mei 2019 19:43

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Haha, Marin, die vraag heb ik al twee keer beantwoord voor mijn gevoel :D, maar met plezier nog een keer, want lief dat iedereen meedenkt. We hebben allebei twee getuigen; in totaal vier. Dus inderdaad qua getuigen is er geen issue! Andere getuige zou kunnen, maar wil ik geloof ik niet. Zij is onvervangbaar.

Fijn dat jij ook positief bent over video!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 21 Mei 2019 19:48

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Mijn man was ziek toen zijn broer ging trouwen. Hij kon echt niet reizen. Zijn moeder is toen i.p.v. mijn man de getuige van mijn zwager geweest. Dat is op het aller laatste moment nog geregeld. Mijn zwager had maar één getuige.
10-08-2017 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mei 2019 19:49

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Ja je eerste zin is zelfs 'één van mijn getuigen.'
Haha sorry. Maar fijn, dat is in elk geval een fijne wetenschap. En verder hopen dat ze er hoe dan ook bij kan zijn.

Is de locatie verder enigzins dichtbij haar huis? Dat ze eventueel na de ceremonie weer naar huis kan en dan met het diner weer even terug kan komen? (geen idee of jullie überhaupt een diner hebben hoor, ik denk maar hardop). Dan kan ze thuis even rusten. Of eventueel alleen de ceremonie aanwezig zijn.

En nee hoor helemaal niet raar als je een livestream met een tablet of telefoon doet. Die kan je aan iemand geven om vast te houden maar je kunt ook even kijken if je de camera (telefoon) ergens handig kunt bevestigen met een klein statief (of gorillapod achtig object) in een hoek. Dan hoeft er niemand de hele tijd een schermpje vast te houden en kan het rustig van te voren opgezet worden, verbinding rustig worden getest etc. Ik zou dat ook even met de babs overleggen.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 21 Mei 2019 19:49

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Wat rot, Isolt, maar dankjewel voor je verhaal!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 21 Mei 2019 19:50

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Nope, het is een uur rijden. Ze kan wel tussendoor heel gemakkelijk om de hoek naar het hotel waar ze een kamer hebben. Ze kan dus eventueel ook na de ceremonie even daar rusten en dan alsnog naar huis.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 21 Mei 2019 20:02

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Wat vervelend. Ik zou gaan voor de Skype verbinding het enige jammere is dan dat haar naam niet op de akte staat omdat ze niet daadwerkelijk getuige is van jullie huwelijk volgens de wet. Maar wat erg dat ze niet aanwezig kan zijn op jullie dat volgens mij is dat nog veel vervelender... sterkte en ben benieuwd hoe jullie dit oplossen...
Carpe Diem
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mei 2019 20:06

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Wel fijn als ze inderdaad de mogelijkheid heeft om even te rusten ergens of naar huis te kunnen gaan als het niet gaat.

Als je technische vragen hebt over het een of het ander hoor ik het wel!
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Mei 2019 21:48

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Geen tips, maar mijn moeder was ook aanwezig via Skype op onze bruiloft :love:
<<

Anoniem269

Bericht 22 Mei 2019 09:15

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Een bruiloft waarin ik getuige was kon de tweede getuige ook last minute niet komen door omstandigheden. We hebben hem toen gevraagd z'n pak aan te doen en een foto te maken, daarvan hebben we een lifesize cardboard cutout gemaakt zodat hij wel in alle foto's was. We hebben zelfs z'n speech gegeven (iemand stond achter de cutout zijn speech op te lezen). Hij heeft de ceremonie via Facetime gevolgd.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mei 2019 09:26

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Hoeveel getuigen heb je nou precies June? :smile:
Ik vind dat van Claire echt heel geinig!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Mei 2019 10:24

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Oh wat een superleuk idee, Claire! Daar kan ik wel iets mee!
Laatst gewijzigd door June op 22 Mei 2019 17:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem269

Bericht 22 Mei 2019 10:45

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Het was echt leuk June, iedereen ging ook met 'm dansen etc. Je moet ervoor zorgen dat 'ie een goede standaard heeft, zodat 'ie makkelijk kan blijven staan in de ruimte en kan poseren voor de bruidsfoto's. Wij hebben 'm ook echt op zijn exacte lengte laten maken daarvoor.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Mei 2019 11:01

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Dat idee van Claire vind ik ook echt bij jullie passen! Wat zou het voor jullie/ jou fijn zijn als je zo haar op een cutout board toch erbij kan hebben in je fotos! Misschien kan je al wat poses oefenen met haar zelfs en dan een of meerdere vna die boarden maken. Geen idee wat de kosten zijn hoor maar misschien is het nog een idee.

Misschien dat ze dan zelf de speech wel kan geven via de iPad, terwijl iemand haar board omhoog houdt?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mei 2019 12:05

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

June schreef:Oh wat een superleuk idee, Claire! Daar kan ik wel jet mee!


Wel leuk dat Jet mee mag!
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Mei 2019 17:07

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Caro schreef:Dat idee van Claire vind ik ook echt bij jullie passen! Wat zou het voor jullie/ jou fijn zijn als je zo haar op een cutout board toch erbij kan hebben in je fotos! Misschien kan je al wat poses oefenen met haar zelfs en dan een of meerdere vna die boarden maken. Geen idee wat de kosten zijn hoor maar misschien is het nog een idee.

Misschien dat ze dan zelf de speech wel kan geven via de iPad, terwijl iemand haar board omhoog houdt?

Poses oefenen is momenteel geen optie helaas en qua speech is er geen probleem, want bij mijn weten geeft ze die toch al niet :wink:. Wel een leuk idee, maar ik denk dat zij één zo’n ding al erg intens vindt :smile:.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Mei 2019 17:07

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Bliss schreef:
June schreef:Oh wat een superleuk idee, Claire! Daar kan ik wel jet mee!


Wel leuk dat Jet mee mag!

Oeps, haha!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Mei 2019 17:08

Re: Getuige mogelijk niet op bruiloft

Claire**** schreef:Het was echt leuk June, iedereen ging ook met 'm dansen etc. Je moet ervoor zorgen dat 'ie een goede standaard heeft, zodat 'ie makkelijk kan blijven staan in de ruimte en kan poseren voor de bruidsfoto's. Wij hebben 'm ook echt op zijn exacte lengte laten maken daarvoor.

Haha, wat grappig!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers