Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alweer verkouden..

<<

Anoniem269

Bericht 17 Mei 2019 14:57

Alweer verkouden..

Ik ben nu voor de vierde keer dit jaar snotverkouden. Ik neem multivitamine en extra vitamine C, eet en drink normaal, slaap goed en ben in beweging. Toch heb ik het weer. De laatste twee keer kreeg ik ook nog een holteontsteking erbij en bij iedere verkoudheid doen al m’n spieren + lichaam pijn en heb ik 0,0 aan energie. Het zit gewoon in de weg en het beïnvloed mijn dag. Normaal ben ik 1-2 per jaar verkouden ofzo en ik ben er nu eigenlijk wel klaar mee.

Zijn er meer meiden hier die dit jaar al zo vaak verkouden zijn geweest? En wat doe jij eraan?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Mei 2019 15:02

Re: Alweer verkouden..

Present!

Ik denk dat ik heel 2019 tot nu toe af en aan flink verkouden ben. Sinds week een flinke heesheid erbij waardoor ik nu voor de tweede week op rij mezelf ziek heb moeten melden. Heb gisteren gelukkig (mag nu niet alles vanwege zwangerachap) wel een kuurtje gekregen. Hopelijk doet die snel zijn werk en heb ik iig mn stem weer terug. Heb de hoop om verkoudheid-vrij te zijn voor de bevalling inmiddels opgegeven.

Edit: wat ik eraan doe? Ik probeer genoeg fruit te ten, slik extra vitamine d3, ga altijd op tijd slapen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem269

Bericht 17 Mei 2019 15:03

Re: Alweer verkouden..

Ah nee dat is wel balen. Wanneer ben je uitgerekend Tom?

Bij mij begint het met keelpijn en dat gaat over in verkoudheid. Ik ben er ook steeds een dikke week zoet mee.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Mei 2019 15:06

Re: Alweer verkouden..

Oh dat is ook niet fijn, die keelpijn. Dat valt bij mij dan weer mee.

Ik ben 1 augustus uitgerekend, minder dan 11 weken te gaan dus. Hoop nog 7 weken (fulltime) door te kunnen werken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Mei 2019 18:05

Re: Alweer verkouden..

Ik heb ook wel van die periodes. Wat bij mij vaak wel helpt is heet water met verse gember, citroen, honing, kaneel en kurkuma, even laten trekken en opdrinken. Ik vind het niet erg lekker, maar vrij vaak (helaas niet altijd) werkt het wel en voel ik me de volgende dag een stuk beter.

Als het niet werkt, dan koop ik gewoon maar neusdruppels, echt in druppelvorm, en dan bouw ik het af door ze op een gegeven moment te gaan aanlengen met water. Het scheelt al enorm als mijn neus gewoon vrij is. En dan verder gewoon gezond eten, veel frisse lucht, een normaal ritme aanhouden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem269

Bericht 17 Mei 2019 18:44

Re: Alweer verkouden..

Ik ga dat eens proberen die thee. Morgen alleen op de markt verse gember halen. Neusspray gebruik ik sinds vandaag ook. En bij iedere verkoudheid druppel ik Toco Tholin op m’n kussen dat is echt topspul! Zo kan ik tenminste slapen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Mei 2019 20:45

Re: Alweer verkouden..

Ik ben ook echt aan de lopende band verkouden de laatste maanden/half jaar ofzo. Echt zo irritant. Nu weer. Neusspray en paracetamol is alles wat ik gebruik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 17 Mei 2019 21:20

Re: Alweer verkouden..

Ik nies, snotter en hoest ook wat af maar volgens mij is dat bij mij gewoon hooikoorts. Zou dat het nog kunnen zijn?
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 17 Mei 2019 22:17

Re: Alweer verkouden..

Daar dacht ik ook meteen aan Flo. Ik had ook jaren zulke klachten. Nu zijn ze onder controle met hooikoortmedicatie
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 17 Mei 2019 22:27

Re: Alweer verkouden..

Ik ben chronisch neusverkouden maar ik weet eigenlijk niet beter en gelukkig kan ik ondanks dat wel gewoon ademhalen door mijn neus en heb ik er niet zo'n last van. Ik was altijd ongeveer om de zes tot acht weken extreem verkouden, neus dicht of een loopneus, hoesten, zere keel, traanogen, gevoel dat mijn hele hoofd vol watten zat etc. En toen kwam ik in een burnout terecht en na mijn burnout is dat eigenlijk verdwenen. Alleen als ik minder goed voor mezelf zorg, slechter mijn rust neem en veel stress heb komt het weer terug. Dus voor mij is het nu echt een signaal dat ik even een paar stapjes terug moet doen en aan mezelf moet denken.
<<

Anoniem269

Bericht 18 Mei 2019 13:09

Re: Alweer verkouden..

Ik denk niet dat het hooikoorts is. Het duurt ruim een week en je ziet het beloop van een echte verkoudheid. Van doorzichtig snot naar geel snot. En het is twee dagen super erg dat het echt m'n neus uitloopt en dan gaat het iedere dag beter. En volgens mij heb je bij hooikoorts alleen doorzichtig snot toch? Van mijn ogen heb ik ook geen last. En ik heb ook nooit last van hooikoorts gehad. Ik moet wel zeggen dat ik al een tijdje niet zo goed in m'n vel zit. Dat zal ook wel meespelen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 20 Mei 2019 10:30

Re: Alweer verkouden..

Denk inderdaad dat je weerstand dan ook wel wat lager is Ava. Hopelijk kun je daar snel mee aan de slag zodat je je weer wat lekkerder voelt!

Ik ben sinds gisteren ineens extreem verkouden. Maar ik had afgelopen week iets te veel gefeest en lag 2 avonden niet voor 3u in bed terwijl ik de volgende dag gewoon moest werken dus ik vermoed dat het daardoor komt. Vannacht echt zoveel pijn in m'n holtes, wist niet hoe ik moest liggen.. En nu worden m'n collega's gek van het genies :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2019 16:27

Re: Alweer verkouden..

Intussen heb ik alweer een week een fikse keelonsteking. Echt zo pijnlijk. Gisteren moest ik zelfs water drinken met m'n handen vast aan het aanrecht om mezelf vast te houden, zo'n pijn deed het om uberhaupt een slok water te drinken. Prikkeldraad in m'n keel. En normaal kan ik pijnstillers prima slikken (meerdere tegelijk), nu alleen maar vloeibaar. Koffie verdraag ik momenteel niet, dat brand te veel in m'n keel (en daar heb ik dus direct weer ontwenningshoofdpijn van, lekker verslaafd) en thee word ik altijd zo misselijk van.
Vandaag lijkt het eindelijk een beetje over z'n zwaarste punt heen te zijn dus ik hoop dat het gauw beter gaat. Ik merk inderdaad ook echt dat sinds ik een kind heb, m'n weerstand echt zo laag is en ik zoveel vaker verkouden ben. En zulke keelonstekingen had ik vroeger nooit. Toevallig exact een jaar geleden ook.

Hoe gaat het met jou nu Ava?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 30 Mei 2019 21:31

Re: Alweer verkouden..

Ik kreeg ook in een keer heel vaak last van keelontstekingen na mijn laatste bevallig Marin. Zo vaak en zo erg dat mijn amandelen eruit moesten. Ik heb toen heel wat antibiotica in het laatste jaar moeten nemen. Ook twee keer naar de huisartsenpost omdat ik er echt zo ziek van werd. Kinderen kunnen er echt voor zorgen dat je ineens zovaak ziek bent.

Ik ben gelukkig weer beter. Echt een dikke week rondgelopen met een snothoofd en jawel weer een holteontsteking. Nu is het weg en heb ik opeens een schimmeltje in mijn duimnagel en langs mijn kleine teen. Mijn weerstand is gewoon echt niet oke op het moment. Heb ook al zoveel hoofdpijn de laatste tijd dus ik moet gewoon echt even een keer langs de huisarts. Een keer bloed laten prikken ofzo.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers