Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen treiteren mijn hond.

<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mei 2019 11:23

Kinderen treiteren mijn hond.

Gistermiddag liet ik onze hond uit. Ik loop dan achter huizen langs wat een soort steegje is. Aan het einde waren 2 kleine jongetjes die beide de doorgang versperde dat terwijl hun moeder op nog geen 1 mtr er vandaag stond met iemand te praten. Ik kon er nog net langs en liep verder. Kwamen ze mij achterna en gingen bladeren gooien naar onze hond en druk doen. Arm beestje direct met de staart naar beneden. Ik trok mij er niks van aan en liep steeds verder, maar ze bleven mij achterna lopen. Ik bleef rustig en zei niks.
Hun moeder deed helemaal niks en zei ook niks in de trant van sorry. Op een gegeven moment kon ik haar niet meer zien dus stel als een van hun viel zou ze kunnen denken dat ik dat veroorzaakt hebt (wat ik nooit zou doen overigens).
Het zijn dingen die kunnen voorkomen dat een kind valt en als de moeder niet gezien heeft hoe het ging is het mijn woord tegen die van haar. Mij lijkt dat zo lastig. Daarna kwam ze er wel aan, maar dat was omdat ze was uitgepraat. Het enige wat ze zei jongens die hond is veel kleiner dan jullie. Ja en? Al was ze groot dan nog!
Ik vond het vooral vervelend dat ik doorliep en zij letterlijk om ons heen bleven draaien. Daarbij loop ik ook niet zo snel. Vind dit een lastige situatie, maar de volgende keer vraag ik of ze haar kinderen even tot de orde kan roepen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 16 Mei 2019 11:28

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Volgende keer gewoon die kinderen aanspreken dat ze je hond niet mogen lastig vallen en dat ze daarmee moeten stoppen. Overigens heel raar van die moeder dat ze er niet meteen wat van zei.
2010 2012
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mei 2019 11:53

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Lexi schreef:Volgende keer gewoon die kinderen aanspreken dat ze je hond niet mogen lastig vallen en dat ze daarmee moeten stoppen. Overigens heel raar van die moeder dat ze er niet meteen wat van zei.


Da's een goede tip ga ik zeker doen! Dank je. Zeker raar van die moeder ze vond praten met iemand blijkbaar belangrijker. Het was nogal een geklungel omdat ik steeds weg wilde lopen, maar dat niet goed kon omdat zij om ons heen bleven jengelen. Ik wil natuurlijk ook niet dat hun wat overkomt ondanks dat ze irritant zijn. Kinderen zijn nou eenmaal zo dus het is hun ouders verantwoordelijkheid om er wat aan te doen.
Zijn een beetje vreemde kinderen, want de oudste trok een keer rare gezichten naar me incl. een soort van gegis. Een andere keer zei hij terwijl daar alleen liep stomme mevrouw.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 16 Mei 2019 12:26

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Wat storend! Ik zou de kinderen er zelf op aanspreken dat ze je hond bang maken daarmee (kan je uitleggen door haar staart) en dat dat niet leuk is om te doen. Maar ben het met je eens dat ouders daar ook gewoon op moeten letten.

Als mijn stiefkinderen een dier zouden plagen hebben ze écht een groot probleem. Ik ben ook best streng in de omgang met mijn hond en hoe ze met hem om moeten gaan.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 16 Mei 2019 13:07

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Je mag andermans kinderen aanspreken op dit ongewenste gedrag naar je hond toe. Het is namelijk ook voor hun een les, dat ze dit niet mogen doen en als ze dit wel doen er een risico is dat een hond kan bijten/happen.

Dat een moeder door blijft praten kan. Kinderen kunnen vallen, net als grote mensen.
Als ze jou er op aan zou spreken zou dat heel vreemd zijn.
<<

Kira

Bericht 16 Mei 2019 13:16

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Oh daar had ik heel duidelijk zelf iets van gezegd en was daarna naar die moeder gelopen.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mei 2019 13:41

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Pollepel schreef:Je mag andermans kinderen aanspreken op dit ongewenste gedrag naar je hond toe. Het is namelijk ook voor hun een les, dat ze dit niet mogen doen en als ze dit wel doen er een risico is dat een hond kan bijten/happen.

Dat een moeder door blijft praten kan. Kinderen kunnen vallen, net als grote mensen.
Als ze jou er op aan zou spreken zou dat heel vreemd zijn.


Stel ze had gebeten wat dan? Die moeder zag dat ze mij achterna liepen, maar bijten is niet oke natuurlijk. Dan had ze wel wat gezegd wat raar is.
Wat ik ook raar vind toen ze zo wijdbeens aan het einde van het steegje gingen staan dat hun moeder ernaar keek al pratend. Ze zag dat ik moeilijk loop en door er voorzichtig langs te kunnen had ik kunnen vallen bvb door een beweging van het kind aan die kant. Ook zag ze dat ze mij achterna rende en dan had ik op dat moment er wat van gezegd.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 16 Mei 2019 16:42

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Kon je niet aan die kinderen vragen of ze even aan de kant wilden gaan zodat je er langs kon?
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mei 2019 17:28

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Emma schreef:Kon je niet aan die kinderen vragen of ze even aan de kant wilden gaan zodat je er langs kon?


Dat kwam niet in mij op en had zoiets van ach ja het zijn kinderen die doen zo. Later besefte ik mij dat ik wat had moeten zeggen.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 16 Mei 2019 18:04

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

De volgende keer er wel wat van zeggen. Ben zelf bijvoorbeeld helemaal geen honden liefhebber maar dit zou ik ook zeker melden bij de kinderen of desbetreffende ouders ze hebben niet door wat evt de gevolgen zouden kunnen zijn als ze dit bij de verkeerde hond doen. En het is gewoon zielig voor jouw hond.
Carpe Diem
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Mei 2019 08:01

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Bergkristal schreef:De volgende keer er wel wat van zeggen. Ben zelf bijvoorbeeld helemaal geen honden liefhebber maar dit zou ik ook zeker melden bij de kinderen of desbetreffende ouders ze hebben niet door wat evt de gevolgen zouden kunnen zijn als ze dit bij de verkeerde hond doen. En het is gewoon zielig voor jouw hond.


Je hoeft niet van honden te houden om een mening te kunnen geven hoor ;).
Ik kom haar wel vaker tegen met en zonder kinderen. Is het dan gek om er alsnog wat van te zeggen?
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 17 Mei 2019 21:13

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Gewoon wat van zeggen als ouder zou ik ook zeker finn weten om dit te weten.
Carpe Diem
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Mei 2019 22:19

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Bergkristal schreef:Gewoon wat van zeggen als ouder zou ik ook zeker finn weten om dit te weten.


Ook nu nog achteraf?
<<

Anoniem279

Bericht 18 Mei 2019 06:41

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Achteraf zou ik het niet doen.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 18 Mei 2019 07:35

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

caribbeanlover schreef:
Bergkristal schreef:Gewoon wat van zeggen als ouder zou ik ook zeker finn weten om dit te weten.


Ook nu nog achteraf?


Ik zou dit ook achteraf willen weten ik zou het heel vervelend vinden als mijn dochter dit deed en haar hier zeker op aan willen spreken.
Carpe Diem
<<

Anoniem279

Bericht 18 Mei 2019 10:15

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

De moeder heeft het zien gebeuren en er een opmerking over gemaakt tegen de kinderen. Wat mij betreft had ze best wat steviger in mogen grijpen, maar juist omdat ze het gezien heeft en er ‘iets’ van gezegd heeft, zou ik er achteraf niet meer op terug komen. Als het nog een keer gebeurt waar zij bij staat, dan uiteraard wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Mei 2019 13:27

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Flo schreef:De moeder heeft het zien gebeuren en er een opmerking over gemaakt tegen de kinderen. Wat mij betreft had ze best wat steviger in mogen grijpen, maar juist omdat ze het gezien heeft en er ‘iets’ van gezegd heeft, zou ik er achteraf niet meer op terug komen. Als het nog een keer gebeurt waar zij bij staat, dan uiteraard wel.


Echt er duidelijk wat van zeggen heeft ze niet gedaan vind ik, maar ze zei alleen jongens die hond is veel kleiner dan jullie. Ja en dat weet ik ook wel en voegde niks toe aan het feit wat zij deden. We stonden achter een soort struik dus echt goed zich had ze niet op ons. Pas toen ze uitgepraat was waren haar kinderen pas belangrijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Mei 2019 13:28

Re: Kinderen treiteren mijn hond.

Bergkristal schreef:
caribbeanlover schreef:
Bergkristal schreef:Gewoon wat van zeggen als ouder zou ik ook zeker finn weten om dit te weten.


Ook nu nog achteraf?


Ik zou dit ook achteraf willen weten ik zou het heel vervelend vinden als mijn dochter dit deed en haar hier zeker op aan willen spreken.


Het punt is dat ze het dondersgoed wist, maar pas later iets zei wat er niet toe deed da's het stomme juist.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers