Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


koffer

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Mei 2019 19:20

koffer

Wat voor koffer heb je? En hoe bevalt deze? Ik heb een nieuwe koffer nodig, nou ja heb gewoon überhaupt geen koffer (alleen handbagage) want ik heb een backpack, alleen die is niet altijd even handig.
Hoeveel liter is aan te raden? Hardcase of softcase, 2 of 4 wielen? Mega keuzes tegenwoordig:D
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Mei 2019 19:23

Re: koffer

Wij hebben 2 koffers van Delsey, 67 cm. Zijn redelijk hard, maar wel nog flexibel. Ik vind ze ideaal! Sluiting is met een rits ipv klepjes. Zal eens zoeken of ik een plaatje kan vinden.
https://www.reisartikelen.nl/delsey-flaneur-trolley-67cm-black
Is wel een iets ouder model zie ik. Voor handbagage hebben we inmiddels ook een kleinere variant.

Zou persoonlijk altijd kiezen voor 4 wielen ipv 2, dan heb je de keuze om je koffer te duwen of te trekken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mei 2019 19:27

Re: koffer

Hardcase van american toeristen en zeker weten 4 wielen. Wij hadden een koffer met 2 en ik liep bijna jankend over het vliegveld van de pijn in mijn elleboog. Toen snel een koffer met 4 voor mijn verjaardag gevraagd. Ik heb de grootste maat en de koffer is de hele wereld al over gevlogen.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2019 20:59

Re: koffer

Ik heb een Samsonite hard case met vier wielen. Van dat laatste zag ik eerst de meerwaarde niet zo van, maar in de praktijk vind ik dat toch wel echt ideaal lopen.
Laatst gewijzigd door Marin op 10 Mei 2019 21:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 10 Mei 2019 21:17

Re: koffer

Hier ook een Samsonite hard case met vier wielen, onderstaande om precies te zijn. Was niet goedkoop maar heb voor een goede koffer best wat geld over. Ik heb hem nu 3 jaar en als het goed is kunnen er zo nog tientallen jaren bij. Ben ook erg blij met de vier wielen, loopt veel praktischer. En ik wilde op de één of andere manier per sé een hardschalen koffer. Vind ik mooier en voelt degelijker.

Afbeelding
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 10 Mei 2019 22:21

Re: koffer

Hier ook een Samsonite.
Hard cover en 4 wielen zo handig.
Ik wou graag hardcover IPV stof/en rits wegens veiligheid.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 10 Mei 2019 22:24

Re: koffer

Ik heb een ouderwetse samsonite, met 2 wielen en een handvat aan de zijkant. Ik heb em al jaren. Met lopen vind ik het best irritant, maar het ding is niet kapot te krijgen, dus ik vind het zonde van het geld om een nieuwe te kopen. Bovendien gebruik ik em voorlopig toch niet.
december 2016
juli 2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 13 Mei 2019 00:23

Re: koffer

Bedankt voor de reacties. Ik ben nogal geneigd om voor een niet al te dure optie te kiezen. Maar zag wat ze bijvoorbeeld bij de Action en Hema hadden en dat voelt toch wel erg licht en slechte kwaliteit. Zou wel fijn zijn als het gewoon jaren mee gaat natuurlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mei 2019 07:39

Re: koffer

Een koffer is wat mij betreft wel een echte goede investering waar ook echt kwaliteitsverschil in zit inderdaad.
American Tourister is trouwens een prima iets meer budget lijn van Samsonite. Ook prima kwaliteit maar iets beter geprijst.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Mei 2019 15:33

Re: koffer

Ik heb stoffen koffers, omdat ik het idee heb dat ik daar meer in kwijt kan ivm extra vakjes enzo. En vier wielen is het fijnst!

Even geheel off topic, maar ik vroeg me af of je de bon van Bol.com hebt ontvangen een tijd geleden. Als het goed is, moest die in je mail binnenkomen, maar heb nooit meer gehoord of dit goed is gegaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Mei 2019 17:56

Re: koffer

Eens met Marin, ik zie een koffer ook echt als investering voor de toekomst. Wel hebben wij gekeken naar een leuke aanbieding voor de koffer en hebben we bewust niet de grootste maat. (Ook omdat die qua afmetingen op het randje zit)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 14 Mei 2019 11:32

Re: koffer

2 jaar terug gingen wij naar de usa waardoor we ineens 3 koffers nodig hadden. Nogal een investering,ik dacht eerst ook leuk nieuw gegaan kopen en met 4 wieltjes.
Uiteindelijk heb ik 2 oudere Samsonite grote koffers voor 30,- bij iemand opgehaald via marktplaats en 1 bij de kringloop voor 5,-

We vliegen niet vaak dus hebben ze niet vaak nodig. Wie weet is dat een idee om via marktplaats te kijken? Ik heb wel bewust voor Samsonite gekozen omdat dat een goed merk is. Het zijn trouwens harde koffers met twee wielen en een handvat.
<<

Anoniem269

Bericht 14 Mei 2019 11:35

Re: koffer

Ik heb 11 jaar geleden een koffer met 4 wielen gekocht en heb 'm 1x gebruikt. Ik gebruik veel liever m'n backpack, zoveel praktischer! M'n backpack heb ik 10 jaar geleden voor 10USD gekocht in Cambodja. Gebruik ik minimaal 3 maanden per jaar en doet het nog super.

Ik heb inderdaad ook een samsonite hardcase.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 19:53

Re: koffer

Ik heb al jaren een Samsonite. Sinds die een keer is kwijt geraakt, verward met exact dezelfde heb ik er héél groot een yin yan teken op gemaakt. Nu zie hem direct op de kofferband.
Mijn man heeft er ook een en heeft er ook wat op gezet.
Volgens mij kan je van die joekels van stickers of wellicht zelf iets ontwerpen laten afdrukken dus da's ook leuk denk ik. Heb daar wel aan aan gedacht omdat y & y wat versleten is, maar weet niet waar ik daarvoor moet zijn!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 14 Mei 2019 20:25

Re: koffer

Hier ook een Samsonite met 4 wieltjes, bevalt echt zo goed en gaan lang mee. Ben bij stoffen koffers toch bang dat het snel stukgaat en bij goedkope harde koffers heb ik altijd de indruk dat de wieltjes en het handvat het snel begeven, dus ook ik heb bewust voor duurdere maar kwalitatief goede koffer gekozen. En 4 wieltjes is zo fijn :-D
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 14 Mei 2019 21:08

Re: koffer

Ik heb een eastpack https://www.eastpak.com/nl-nl/bagage-c140/tranverz-l-andy-warhol-floral-pEK63L13U+00+999.html.

Hij heeft 2 wielen en geen 4 maar dat vond ik geen probleem. Ik vind een harde koffer vreselijk en deze heeft als voordeel dat je de grootte kunt veranderen door de banden en hij twee afsluitbare vakken heeft. Ik heb dit op mijn rondreis als zeer prettig ervaren. De stof is heel stevig. Er zit 30 jaar garantie op.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 21:52

Re: koffer

Dragonfly schreef:Hier ook een Samsonite met 4 wieltjes, bevalt echt zo goed en gaan lang mee. Ben bij stoffen koffers toch bang dat het snel stukgaat en bij goedkope harde koffers heb ik altijd de indruk dat de wieltjes en het handvat het snel begeven, dus ook ik heb bewust voor duurdere maar kwalitatief goede koffer gekozen. En 4 wieltjes is zo fijn :-D


Bij stoffen kan er zo iets scherps doorheen gaan. Die van mij heb ik al 25 jr. Zie vaak leuke, maar het is onzin om er een 2e bij te kopen zolang deze nog prima is!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 21:54

Re: koffer

Palmyra schreef:Ik heb een eastpack https://www.eastpak.com/nl-nl/bagage-c140/tranverz-l-andy-warhol-floral-pEK63L13U+00+999.html.

Hij heeft 2 wielen en geen 4 maar dat vond ik geen probleem. Ik vind een harde koffer vreselijk en deze heeft als voordeel dat je de grootte kunt veranderen door de banden en hij twee afsluitbare vakken heeft. Ik heb dit op mijn rondreis als zeer prettig ervaren. De stof is heel stevig. Er zit 30 jaar garantie op.


Voor rondreizen/trekken/backpacken is dat wel handiger en niet met een harde koffer.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 23 Mei 2019 23:34

Re: koffer

Bliss schreef:Ik heb stoffen koffers, omdat ik het idee heb dat ik daar meer in kwijt kan ivm extra vakjes enzo. En vier wielen is het fijnst!

Even geheel off topic, maar ik vroeg me af of je de bon van Bol.com hebt ontvangen een tijd geleden. Als het goed is, moest die in je mail binnenkomen, maar heb nooit meer gehoord of dit goed is gegaan.


Hey, goed dat je het zei. Heb mijn mailbox doorgespit en gevonden (krijg veel junk en ook nieuwbrieven van bol die ik nooit open, dus heb em over het hoofd gezien). Thanks, lief, had echt niet gehoeven! Maar was nu een mooie bijdrage voor een nieuwe koffer, komt morgen binnen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Mei 2019 08:12

Re: koffer

Oh gelukkig dat je 'm toch hebt gevonden!
❤ 7 juni 2018
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Mei 2019 23:09

Re: koffer

Deze en ik vind hem prachtig :love:

Afbeelding
M:21072011
J :08012014
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 25 Mei 2019 08:13

Re: koffer

Haha dat is toevallig. Dat is degene die ik heb besteld, maar dan in het groen :)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers