Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ondernemende dreumes

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 07 Mei 2019 20:20

Ondernemende dreumes

Mijn zoontje is 1jr en 8mnd en heeft zoveel energie. 7u gaat hij aan, slaapt van 13.00-15.30 en weer om 19.30-20.00u. Slapen geen probleem, eten en drinken gaat super!

Maar zo’n stuiterbal, wij zijn echt kapot als hij naar bed gaat!
Hij is alles aan het ontdekken, waar ik ben is hij om vervolgens te grijpen wat hij grijpen kan. Ben ik even op de wc heeft hij de crackers uit de kast. (Magneetslotje krijgt hij ook los...)
Als we nee zeggen wordt hij hysterisch, hij springt op de bank als hij de kans krijgt valt er 20x vanaf, maar leren ervan ho maar!

Hij weet heel goed, maar daagt ons ongelofelijk uit! Met zijn ondeugende lachje ;-) en dan serieus blijven...

Hij kan zich nog geen 10minuten op speelgoed concentreren. Denk soms heeft hij teveel? Maar hij is vnml bezig om alles overhoop te gooien en chaos creëren.

Buiten kan hij zich goed vermaken, maar is zo regenachtig deze dagen. Tussendoor wandelen we beel al zit hij veel in de wagen. Als ik hem lopend meeneem vliegt hij alle kanten op behalve de goede :-) Waar onze hond dan weer geen geduld voor heeft.

Tips om deze fase leuk te houden/ maken??
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mei 2019 20:50

Re: Ondernemende dreumes

Heel herkenbaar!
Hier is ook niks veilig. Het wordt beetje bij beetje wel beter, maar het is ook niet voor niks, dat ontdekken. Hun wereld wordt steeds groter. Dat mag ook natuurlijk, maar niet álles mag. En dat resulteert weer in veel nee zeggen, veel afleiden met andere dingen (en consequent zijn, zoo lastig, maar uiteindelijk werpt 't z'n vruchten af moet je maar denken), veel huilbuien (en sinds kort heeeel hoog gillen), de hele dag in de weer zijn. Ik ben aan het einde van de dag ook compleet afgedraaid. Ook heel wat huilbuien zelf gehad van vermoeidheid, al gaat dat nu een stuk beter moet ik zeggen.

Qua speelgoed kan het goed zijn hoor, dat we teveel ligt. Is hier vaak ook zo en dan rouleer ik beetje. Anders zijn het te veel prikkels. Het is inderdaad al zo'n korte concentratiespanne, dat helpt dan niet. Moet jij jezelf eens voorstellen als je zoveel interessante dingen ziet, dat leidt alleen maar af ipv dat het je boeit.
Wat hier vaak wel helpt is mee spelen of iig even op gang helpen. Even erbij zitten met wat blokken/duplo/auto's en daarna neemt ie 't spel zelf wel over. Doe jij dat ook? Dat kan ook helpen.

Verder idd elke dag wat doen. En oh dat los laten buiten is ook een ding he. Die van mij rent ook overal heen (vooral in winkels en neemt de halve winkel inhoud mee. De hel. Maar handje vast gaat steeds beter!)
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Mei 2019 23:29

Re: Ondernemende dreumes

Yup herkenbaar!
En ik vraag me echt wel eens af, waar t door komt. Is onze opvoeding dan echt slecht? (Want ja , die lach op zn koppie maakt niet tijd dat we streng kunnen zijn). Karakter? Soms 'schaam' ik mezelf wel eens voor zijn gedrag. (Hoewel ik t ook een grappige lieverd vind hoor)
We zijn een midweek weggeweest waar ook een nichtje bij was die 2,5 week ouder is. Wat een verschil!! R luistert echt niet als die iets zn koppie heeft, sjouwt gewoon de andere kant op.
Spelen met zn auto's? Nee hoor, de frutsels van zus zijn leuker (Of de knikkers die dan over de vloer belanden).
Wandelen, hij loopt de kant uit die hij wil, en als het niet zn ding is wordt hij nog boos als ik de andere kant uit wil.
En dan zn zusje waar hij niet vanaf kan blijven.. hij bedoelt t goed, maar hij is zo lomp! Als ze op de grond ligt gaat hij er bij liggen (en dus met een beetje pech er half op). En sinds deze week heeft hij ook ontdekt hoe hij in de box kan klimmen..
En nee zeggen tegen eten? Hij moet en zal t hrbben. Vlees! Saus! Kaas! (Choco)pasta! Hij weet wat hij wil ;)

Gelukkig zijn niet alle dagen zo, maar ik herken het zeker! Wat hier nu opvalt is ander speelgoed. Auto's duplo, blokken, hij doet er niet veel mee. Laatst wel een x little people gegeven maar dat staat verder boven. Maar nu ook kleurtjes, stempels, klei, soms een puzzel. En op vakantie bleek hij ook van die kraaltjes met pinnetje aan de onderkant is zo'n wit ding te kunnen steken, dus dat kan ik ook eens naar beneden halen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 10 Mei 2019 15:26

Re: Ondernemende dreumes

Bedankt! Fijn wat herkenning te lezen!
Marin; bedankt de tip, ik help hem niet zo zeer op weg! Dat kan ik wel vaker doen idd. We spelen wel eens samen, maar vaak wil hij toch zijn eigen ding doen!

Leuke dingen om samen te doen met dreumes???

Laatste tijd wil hij vooral mij nadoen, dus hierin kan ik hem met schoonmaken ofzo ook vaak wel meenemen. Geef hem een doek en hij is ook druk :-) De dweilstol is dan weer minder handig haha
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 10 Mei 2019 17:29

Re: Ondernemende dreumes

Herkenbaar. Hier ook een enorm ondernemend mannetje. Ik merk wel dat het steeds beter gaat hoor, er is hoop;) ik probeer op dagen dat ik met hem ben ook altijd wat te ondernemen. We gaan 1 x per week ouder en kind zwemmen, verder kinderboerderij, speeltuin of gewoon op de loopfiets naar de winkel. Of op de koffie bij opa en oma, dat vindt hij helemaal geweldig en ik vond het ook relaxed omdat mn ouders dan ook aandacht in hem steken.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers