Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jonge poesjes

<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 23:00

Bericht 01 Mei 2019 21:20

Jonge poesjes

We zijn er net achter dat onze kat jongen krijgt binnen nu en 2 week al.....
We laten d'r nu ook maar niet meer naar buiten gaan, dat word nog een uitdaging.
Ik ben vooral op zoek naar tips, ervaringen ect.
Dit wordt ons eerste nestje ooit.
zussieskleding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2019 22:34

Re: Jonge poesjes

De moeder zo snel mogelijk laten castreren zodra het kan.

Kittens het liefste tot 12 weken bij de moeder laten.
2015 💙
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Mei 2019 11:47

Re: Jonge poesjes

Zorg voor een oude doos of oid met een deken erin en zet dat op een rustig plekje. Als het zover is gaat de poes daar als het goed is in liggen om te bevallen. Dan af en toe even gaan kijken maar als het goed is gaat alles vanzelf.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 02 Mei 2019 11:59

Re: Jonge poesjes

Ik zou contact opnemen met jullie dierenarts. Hij/zij kan jullie door het hele proces heen begeleiden. Tenminste, dat zou de onze zeker doen!
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 23:00

Bericht 03 Mei 2019 13:00

Re: Jonge poesjes

ik heb contact gehad met de dierenarts, ik kreeg een assistente aan de lijn die werkelijk niks wist. Ze kon me niet eens vertellen hoe lang een kat zwanger is.

na dit nestje word ze geholpen, ze heeft 3 jaar buiten kunnen lopen zonder dat ze drachtig werd dus we dachten een dat ze misschien wel onvruchtbaar was, maar niet dus. de kinderen hebben er ontzettend veel zin in. We gaan er 1 houden uit het nestje.
haar mandje staat klaar op een rustig plekje met een celstof matje er in zodat ik die kan wisselen na dat de katjes zijn geboren.
het arme beest binnen houden is wel wat lastig want ze loopt altijd buiten.
zussieskleding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Mei 2019 13:33

Re: Jonge poesjes

Als je iets wil weten, vraag het gerust hier.
Laten helpen is heel goed, dan vermindert de kans op kanker ook. Ik zou even aan de dierenarts vragen wanneer dat kan, maar zorg er wel voor dat ze niet buiten komt, want ze kan heel snel weer vruchtbaar zijn na de bevalling.

Vaak kiezen katten zelf een plek om te bevallen, soms maak je een mooi plekje voor ze en kijken ze er totaal niet naar om :palm: Celstofmatjes zijn handig idd.
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 28 Sep 2018 11:12

Bericht 03 Mei 2019 14:05

Re: Jonge poesjes

Wij hebben vorig jaar een nestje kittens gehad. Onze poes was nog niet gesteriliseerd en uit een bovenraampje ontsnapt, de nood was hoog geloof ik :smile: We zagen haar steeds dikker worden en ongeveer een week voordat ze daadwerkelijk beviel zag je de kittens in haar buik ook bewegen.

We hadden een doos neergezet in de hoop dat ze daar zou bevallen, maar mevrouw heeft haar eigen plek uitgezocht en is bevallen in onze kledingkast. Ik had gesport en wilde me omkleden en hoorde ineens een hoop gepiep. Deed de kastdeur open en daar lag ze heel trots met haar 2 kittens :love: We hebben haar toen wel verplaatst naar de doos waar ze eigenlijk alles zelf regelde, we hebben er nauwelijks werk aan gehad. De moederpoes leert ze alles.

Wij hadden besloten om één kitten te houden, de ander zou naar een vriendin van mijn schoonzusje gaan. Zij bleek echter allergisch te zijn waardoor de kitten binnen een week weer terug was bij ons. Omdat de kinderen heel erg verdrietig waren dat hij überhaupt weg was hebben we toen besloten de tweede ook te houden. Het zijn twee katers, inmiddels bijna een jaar oud. Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar.

De moederpoes hebben we gelijk laten steriliseren toen het mocht. Op het moment dat de kittens niet meer bij haar dronken, ik meen met een week of 7 a 8. En voor die tijd goed binnenhouden omdat ze zo weer zwanger kunnen zijn!
2009~2011~2014
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 23:00

Bericht 03 Mei 2019 14:15

Re: Jonge poesjes

ze moet snachts en als we gaan in de bijkeuken waar haar mandje staat dus hopelijk snapt ze de hint ;).
net als naar boven gaan, ben constant het beest in de gaten aan het houden waar ze is maar meestal slaapt ze op de vloer of op een stoel. ze slaapt heel veel.

een vriendin vroeg of ik ging waken bij de poes, zette jullie de wekker toen jullie poezen hoog drachtig waren? mijn nachtrust is me best wel heilig namelijk.
zussieskleding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Mei 2019 14:20

Re: Jonge poesjes

Veel slapen is wel normaal, helemaal tegen het einde. Ik vang kittens op voor de Dierenbescherming, dus ik kreeg de moederpoezen en/of kittens meestal een paar uur na de bevalling. Ik zou zorgen dat je haar 's nachts kunt horen. Mocht de bevalling niet goed gaan, dan word je er hopelijk wakker van als ze mauwt.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers