Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies nodig, baby ziek

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Okt 2013 22:28

Advies nodig, baby ziek

Wij zijn voor het eerst een dagje samen weg geweest zonder R. Groot succes, we kwamen hem net ophalen en hij is ziek. Hij heeft maar de helft van zijn melk overdag op gedronken en is helemaal schor van het huilen. Ook hoest hij, een heel naar hoestje en heeft hij afwisselend een verstopte en een loopneus. Het huilen lijkt echt in buien te komen, daartussen door is hij wel vrolijk.

Een uur geleden had hij 36,2 en net 36,9. Tijdens die buien is hij ook wat suf maar nu ligt hij hard te lachen op schoot.

Wat doen? HAP bellen? Stomen in de douche? Zetpil?

En mijn sm bleef drammen dat ik hem lepels water met evt. suiker of zout moet geven. Niet doen toch? Gewoon vaak aanleggen en desnoods wat bv met een lepel?
R. 2013
D. 2016
<<

Artemis

Bericht 28 Okt 2013 22:30

Re: Advies nodig, baby ziek

Niet veel doen lijkt me. Even een badje of onder de douche is lekker, als hij pijn heeft een zetpil erin en zorgen dat hij goed drinkt. Verder klinkt het niet ernstig.

Neusspray voor baby's wil ook goed helpen. Bedje iets omhoog als hij benauwd is, ui onder zijn bed bij verstopte neus.

Niet teveel zorgen maken, klinkt als een verkoudheidje.
Laatst gewijzigd door Artemis op 28 Okt 2013 22:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Okt 2013 22:31

Re: Advies nodig, baby ziek

Maar het is dus de eerste dag? Gezien hij geen koorts maakt en verder nog best vrolijk is zou ik hem gewoon vaker aanleggen. Wie weet is hij morgen weer opgeknapt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Okt 2013 22:31

Re: Advies nodig, baby ziek

Gelukkig Artemis. Iedereen weet inmiddels wel dat ik wat overbezorgd kan reageren en in mijn hoofd lag hij dus al met een longontsteking aan de sonde-voeding. Zo'n nuchtere reactie zet me weer even met beide benen op de grond.
R. 2013
D. 2016
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 28 Okt 2013 22:32

Re: Advies nodig, baby ziek

Nee hoor, hij heeft geen koorts, diarree en hij spuugt niet. Dus suiker/zout oplossing is niet nodig. Kun je aan neusspray komen? Waarschijnlijk kan hij niet zo drinken vanwege zijn neusje.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2013 22:32

Re: Advies nodig, baby ziek

Ui onder zijn bed, luuf op zijn borst en kijken voor zoutoplossing neusspray morgen.
Voor nu inderdaad even douchen ofzo, zetpilletje er in en lekker proberen te laten slapen.

Hij heeft in ieder geval geen koorts, dus dat is mooi.
<<

Anoniem83

Bericht 28 Okt 2013 22:33

Re: Advies nodig, baby ziek

Zolang hij geen diarree heeft is ORS (dus water met suiker en zout) niet nodig lijkt me. Neusje vrijmaken van snot evt. zoutoplossing gebruiken en evt. een zetpilletje maar is ook nog niet echt nodig want geen koorts. Luuf en/of ui op de slaapkamer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2013 22:33

Re: Advies nodig, baby ziek

Hoeveel melk heeft hij gedronken?
<<

Anoniem331

Bericht 28 Okt 2013 22:34

Re: Advies nodig, baby ziek

sm?
<<

Anoniem83

Bericht 28 Okt 2013 22:38

Re: Advies nodig, baby ziek

Schoonmoeder. Neem ik aan...
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Okt 2013 22:39

Re: Advies nodig, baby ziek

Gister was hij ook wat aan het hoesten, maar niet zo erg. Volgens sm (die gister ook oppaste) was hij heel erg uit zijn doen maar gisteravond lag hij te lachen en te doen hier en hij heeft toen prima gegeten en geslapen en had ook geen koorts, dus vandaag dacht ik dat we wel weg konden. (kan natuurlijk ook wel, hij was in goede handen)

Wij zijn overigens zelf ook heel erg verkouden.

Sm=Schoonmoeder.

Neusspray hebben we gelukkig in huis, gewoon zoutoplossing van het vliegen.

Hij heeft om een uur of 4 en rond 6 uur een beetje bv gehad en rond half 9 een gewone voeding. Om kwart voor 11 heeft hij een halve banaan op. Om half 1 heeft hij 120cc gedronken en om half 5 100cc. Tussendoor ook nog een paar hapjes brood en banaan, maar niet veel. Net heeft hij weer wat aan de borst gedronken. Klinkt niet als weinig he? Normaal is het echt een schrokkopje, hij laat nooit flessen staan.
R. 2013
D. 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 28 Okt 2013 22:41

Re: Advies nodig, baby ziek

Schoonloeder waarschijnlijk ;)

Geen zorgen, gewoon een verkoudheidje denk ik. En idd lekker aanleggen wanneer hij wilt, zo min mogelijk doen. Uitje onder het bed, neusspray. Tegen het hoesten helpt Tussikind van VSM heel goed. Vind zijn temperatuur ook niet zorgwekkend. Sterkte! Hopelijk knapt hij snel op.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 28 Okt 2013 22:43

Re: Advies nodig, baby ziek

Dat is echt wel voldoende om niet uit te drogen hoor.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Okt 2013 22:43

Re: Advies nodig, baby ziek

Och ik ben ook zo onzeker he. En volgens schoonfamilie was het ook mijn schuld omdat hij gister alleen een voetenzak tot aan zijn oksels had en geen jas er aan toen we van huis naar de auto (gewoon voor de voordeur op de oprit) liepen.

Bedankt iig voor jullie geruststellende reacties.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 28 Okt 2013 22:45

Re: Advies nodig, baby ziek

Aha.. schoonmoeder :)

Verkoudheid is wel lastig bij kleine kinderen. Een ui helpt hier altijd goed. Luuf juist weer niet, werden ze beide juist erg benauwd van.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Okt 2013 22:47

Re: Advies nodig, baby ziek

Die schoonouders toch.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem83

Bericht 28 Okt 2013 22:48

Re: Advies nodig, baby ziek

Van een beetje kou wordt niemand ziek, van bacillen wel...
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 28 Okt 2013 22:54

Re: Advies nodig, baby ziek

Nou precies wat Mini zegt. Caroow, volg je eigen gevoel en laat hun lekker lullen. Ongelooflijk zeg hoe mensen zich kunnen bemoeien met alles.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2013 22:57

Re: Advies nodig, baby ziek

Mini schreef:Van een beetje kou wordt niemand ziek, van bacillen wel...


Dit ja..
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 28 Okt 2013 23:01

Re: Advies nodig, baby ziek

"Ja pff, snap dat dan! Je moet je schoonouders ook niet vertellen wat je fout doet en als je iets fout doet moet je het niet laten zien. Wat een stommiteit, zonder jas naar buiten als het 18 graden is joh! Heel fout, vergissing van een jonge moeder! Wel fijn dat ze je er even op wijzen dan toch? Natuurlijk is het jouw schuld, laat daar geen misverstand over bestaan." Haha! Dit soort gesprekken voer ik met regelmaat op whatsapp met mijn beste vriendin. Laat ze lekker kletsen, generatiekloof en verschil in inzicht enzo. Adviezen van Artemis klinken goed, had ik ook gedaan. Zieke kindjes zijn heel zielig, het gaat echter nog wel vaker gebeuren heb ik inmiddels mogen ervaren. Wennen doet het niet...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Okt 2013 23:04

Re: Advies nodig, baby ziek

Oh trouwens; als het helpt; ik stond ooit met Louise op spoed omdat ze maar bleef brullen.

Meisje bleek gewoon honger te hebben :')
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2013 23:07

Re: Advies nodig, baby ziek

Slakje schreef:Oh trouwens; als het helpt; ik stond ooit met Louise op spoed omdat ze maar bleef brullen.

Meisje bleek gewoon honger te hebben :')


Dit had ik toen we de nacht voor dat B naar huis mocht bij haar in het ziekenhuis mochten blijven slapen.
Ze mocht om 04.00 's nachts weer een voeding.
Maar om kwart voor 3 ... huiiilen huilen huilen!! Alles geprobeerd, schone luier, bij ons nemen in bed, weer in haar bed, speen enz.. Maja, geen fles, want die mocht ze pas om 4 uur! Uiteindelijk soort van ten einde raad naar de zusters gelopen, ach zegt die ene zuster, die heeft vast gewoon honger! Flesje klaargemaakt, ingeplugd, en ja hoor, die had ze zo leeg, en daarna is ze verder gaan slapen als een roosje!
:redface:
<<

Anoniem124

Bericht 28 Okt 2013 23:08

Re: Advies nodig, baby ziek

Hap bellen? Waarom hap bellen? Baby lacht tussendoor, heeft geen koorts en hoest wat en een snotneus. Ui pellen, eventueel neusspray, temperatuur goed in de gaten houden en zorgen dat hij drinkt. Gaat wel weer over.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Okt 2013 23:10

Re: Advies nodig, baby ziek

Ik wist diep van binnen ook wel dat ik niet moest bellen, maar soms heb ik even jullie nuchtere adviezen nodig.

We hebben gestoomd met zijn drieën, daarna heb ik zijn bed omhoog gedaan en een ui er naast gelegd en inmiddels ligt hij te slapen. Arm schaapje.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem124

Bericht 28 Okt 2013 23:12

Re: Advies nodig, baby ziek

No. worries, eerste keer verkouden is even wennen en altijd sneu. Maar hoort erbij.

Dochter krijgt 4 kiezen tegelijk en slaapt al dagen en nachten amper tot niet. Men, 't is dat je daar de hap niet voor belt anders zou ik haar zo langssturen (wallen tot op knieën). Zoon krijgt er 3 alleen die schreeuwt niet zo hard en lijkt amper pijn te voelen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers