Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bezichtigingen

<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 01 Mei 2019 08:31

Bezichtigingen

Ons huis staat net een halve week op Funda en hebben voor vrijdag 5 bezichtigingen achter elkaar staan en voor volgende week ook al weer wat.

Behalve alles netjes maken en schoonmaken, letten jullie nog op iets speciaals voor de verkoop/bezichtiging van je huis of als je huizen bekijkt om te kopen: waar let jij het meeste op?

Wij hebben ooit maar 1 huis bekeken en dat was het huis waar we wonen. We werden rondgeleid door de toen huidige bewoners en dat vond ik echt een afknapper. Iets wat ik zelf iig niet zou doen. Ik heb toen zelf gelet op het aantal kamers ivm onze 4 kids, voor de mooiheid van het huis hoefden we het niet te doen, want het huis zelf was echt superlelijk.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Mei 2019 08:39

Re: Bezichtigingen

Wij letten het meest op de buurt en de staat van onderhoud.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Mei 2019 09:33

Re: Bezichtigingen

Ik zorgde ervoor dat alle kleine makkelijke klusjes gedaan waren. Zoals een lampje fixen.
Vaste kasten opruimen en zo leeg mogelijk laten.
Afzuigkap schoon. Dat vind ik echt een afknapper bij het kijken naar een woning. Kom je binnen in de keuken en zie je zo'n vettig ding hangen. Prullenbakken leeg en het raam op een kiertje.
Verder de wasmanden vullen met alle losse troepjes en in je auto zetten.
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Mei 2019 10:05

Re: Bezichtigingen

Wij kunnen heel erg goed door inrichtingen ed heen kijken. Wij zouden vooral letten op de ruimtes, mogelijkheden en staat van de woning. We hebben een huis bezichtigd wat heel klein aanvoelde ook al was het een stuk groter dan ons huidige huis. Dit huis was helemaal leeg dus daar lag het niet aan, daarbij zat de elektra met plakband aan elkaar in de garage. Dit huis voelde niet goed ondanks dat het op zich een mooi huis was. Een andere woning stond vol met beeldjes en kleden. Leuk huis maar niet voor ons. Er was te weinig licht in dat huis en de straat was ook niet fijn. Ons huidige huis voelde meteen goed. Heel veel licht, niet groot maar wel mogelijkheden. Mensen die ons huis zagen nadat wij het gekocht hadden hebben letterlijk uitgesproken dat ze dit nooit zouden kopen in deze staat. En nu horen we van iedereen die het ziet dat het zo’n mooi huis is en dat ze dit er nooit in gezien zouden hebben.
2015 💙
<<

Anoniem317

Bericht 01 Mei 2019 10:43

Re: Bezichtigingen

Wij hebben bij het bekijken van een woning vooral gekeken naar de ruimtes, het onderhoud van de woning en de buurt. Wij hebben niet gelet op het interieur van de woning.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mei 2019 11:13

Re: Bezichtigingen

Wij hebben ook gelet op de staat van kleine klusjes zoals plinten, stopcontacten etc. Dat zijn juist de dingen die bij mij/ ons opvielen. Het kan een indicatie zijn van de dingen die daarmee gepaard gaan: zoals vloerkwaliteit, afwerking van basis dingen zoals elektra. Er kan met een inrichting behoorlijk wat weggemoffeld worden maar dat zijn de dingen die blijven.
Plafond van de badkamer: ook zoiets. Is er bijvoorbeeld schimmel te zien?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 01 Mei 2019 12:23

Re: Bezichtigingen

Ik zette ook altijd een tap met fruitwater neer en vers gebakken cake. Maar bij ons was het hoogzomer.

Fijn dat er 5 na elkaar komen!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem269

Bericht 01 Mei 2019 13:34

Re: Bezichtigingen

Ik spiekte steeds bij de buren in de tuin. Zo kon ik een beetje zien wat voor mensen we evt naast gingen wonen. Maar daar kan je natuurlijk zelf niks aan doen.

Qua huis hebben we vooral gekeken naar de afwerking van het huis. Zelf kon ik ook door inrichtingen en rommeltjes heenkijken maar er zijn ook mensen die dat niet kunnen. Dus alle rommeltjes zou ik weghalen en zorgen dat het binnen gewoon fris ruikt. Rook, hondenlucht, kattenbakgeur enz kan ook een afknapper zijn. En mocht je huisdieren hebben zou ik zorgen dat ze ergens vast zitten. Niet iedereen zit op een huisdier te wachten die aandacht wil :)

Succes met de verkoop! Hebben jullie al wel iets anders gekocht / op het oog?
<<

Anoniem269

Bericht 01 Mei 2019 13:45

Re: Bezichtigingen

Wij kijken naar het plafond, lichtinval en de buurt. Daarnaast adviseert onze makelaar ons over de indeling en of het prijs technisch verstandig is om dat aan te passen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Mei 2019 14:20

Re: Bezichtigingen

Wauw, zoveel bezichtigingen al. Ik riep al 'verkocht' toen ik de voordeur door ging en onze prachtige gang in liep, dus aan mij heb je niet zoveel haha. Succes met de bezichtigingen!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Mei 2019 17:42

Re: Bezichtigingen

5 dat is veel. Toch hoeft dat niet te betekenen dat het snel verkocht is. Hier tegenover bij een hoekhuis was het open dag en waren er ook minimaal 5 belangstellenden geweest en is het nog niet verkocht. Ondanks uitbouw en vrij uitzicht voor. Huizen zijn om een speeltuintje gebouwd.

Zelf was ik met name beneden bij deze woning aardig verkocht. Prachtige stenen vloer met vloerverwarming en de badkamer is ook erg mooi met groot bad en inloopdouche en dubbele wasbak.

Uiteraard zijn er ook enkele minpunten (of ja punten waar de vorige bewoners op hebben gespaard) zoals stopcontacten op de zolder en in de garage.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Mei 2019 18:16

Re: Bezichtigingen

Fred schreef:5 dat is veel. Toch hoeft dat niet te betekenen dat het snel verkocht is. Hier tegenover bij een hoekhuis was het open dag en waren er ook minimaal 5 belangstellenden geweest en is het nog niet verkocht. Ondanks uitbouw en vrij uitzicht voor. Huizen zijn om een speeltuintje gebouwd.

Zelf was ik met name beneden bij deze woning aardig verkocht. Prachtige stenen vloer met vloerverwarming en de badkamer is ook erg mooi met groot bad en inloopdouche en dubbele wasbak.

Uiteraard zijn er ook enkele minpunten (of ja punten waar de vorige bewoners op hebben gespaard) zoals stopcontacten op de zolder en in de garage.



Wat ben je lekker positief Fred....
2015 💙
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 01 Mei 2019 18:28

Re: Bezichtigingen

Inderdaad, lekker positief. Daarnaast is een bezichtiging bij een open dag of open huizen route natuurlijk wat anders dan een geplande bezichtiging van een woning.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Mei 2019 16:48

Re: Bezichtigingen

Hoe is het gegaan?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 02 Mei 2019 17:27

Re: Bezichtigingen

Sam schreef:Hoe is het gegaan?


Is het bij jou al vrijdag?? :shock:

Hopelijk zit er een koper tussen! Het kan heel snel gaan.
Ons huis stond 4 weken te koop (waarvan 2 weken kerstvakantie waarbij we niks hoorde) en de 3e kijker deed meteen een bod. Hopelijk gaat het voor jullie ook zo snel.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Mei 2019 18:09

Re: Bezichtigingen

O hahahaha ik zit echt al de hele dag met het gevoel dat het vrijdag is.
Vermoeiend joh..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 02 Mei 2019 23:13

Re: Bezichtigingen

Dank jullie voor de reacties. Ik heb alle tips meegenomen in het klaar maken van het huis vandaag. Zelfs nog even de deuren een andere kleur wit gegeven...ze waren al mooi maar k had blijkbaar tijd over. Terwijl ik aan het verven was en dus in mijn kluskleren, haar nog niet geborsteld etc. Komt er opeens een oudere man en schoonzoon de oprit op. Ze komen voor de bezichtiging. Oeps...Dit gaat niet goed. Mijn man op t punt om naar t vliegveld te gaan, ik klussen en 2 kids nog slapend. Helaas, ik kan echt niemand op dat moment rondleiden. Makelaar gebeld, die zegt dat de afspraak morgen is en dat staat idd ook in de bevestiging. Vergissing dus. Morgen kon hij niet in de ochtend, maar komt nu eind van de dag terug. Verder check ik net alle bezichtigingen voor morgen, het zijn er 8!
Echt zo bizar, met de lelijke voorkant foto nog he. Hopen dat daar een bod uit komt! De nieuwe foto's zijn gemaakt en zien er beter uit!

@fred: het zegt niets, ik ga ook nergens vanuit. Een open dag geeft altijd meer mensen die niet allemaal jouw huis het mooiste vinden maar soms gaan ze hun top 3 af en jouw huis kan altijd op plek 3 staan. Dan blijft je huis langer te koop staan als ze huis 1 of 2 kunnen kopen of er een nieuwe 1 of 2 online komt.

De jongen die hier vanmorgen stond, was in februari ook naar een ander huis in de straat geweest. Hier greep hij mis.

Ik hou jullie op de hoogte !
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 03 Mei 2019 05:50

Re: Bezichtigingen

Spannend Roodkapje, hopelijk is het snel verkocht! Je zou haast denken dat dat wel goed moet komen met 8 bezichtigingen vandaag.
Hebben jullie al een ander huis op het oog?
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 03 Mei 2019 08:07

Re: Bezichtigingen

Wauwie! Ik duim voor jullie dat daar de koper tussen zit!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 03 Mei 2019 08:10

Re: Bezichtigingen

Spannend Roodkapje! Dat je de deuren ook nog echt even geverfd hebt, haha.
Hopelijk zit er al een goede koper bij!
<<

Anoniem300

Bericht 03 Mei 2019 08:11

Re: Bezichtigingen

Geen tips meer verder.
Wel wil ik je veel.succes wensen met de verkoop.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 03 Mei 2019 22:44

Re: Bezichtigingen

En, al wat terug gehoord?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Mei 2019 07:05

Re: Bezichtigingen

Hoe is het gegaan?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Mei 2019 11:41

Re: Bezichtigingen

Namens Roodkapje:

We hebben gister toen de bezichtigingen nog in volle gang waren van de eerste kijkers meteen de vraagprijs als bod gekregen. Ze hebben toen de laatste bezichtiging bezig was hun eigen bod verhoogd met 10.000 euro. Zelfde voorwaarden ( ze hebben maar een ton zelf te financieren, opl in sept en bouwkundigrapport). Klinkt dus positief. Wij zitten wel beetje met de oplevering, liever zouden we 1 aug dan hebben. Misschien is dit te overleggen, dat weet ik niet. De makelaar had nog een goed gevoel bij 2 anderen. We hebben maandag weer contact. Ze belt ze dan ook nog even na. Zojuist ook nog een bod ontvangen, 22.000 onder de vraagprijs zonder financieringsvoorbehoud. Dus ja, da's kansloos. Dat was een persoon die alles afkraakte volgens de makelaar om maar laag te kunnen bieden, maar wel biedt dus blijkbaar t toch wel graag wilt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Mei 2019 18:26

Re: Bezichtigingen

O wat super!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers