Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

<<

caribbeanlover

Bericht 30 Apr 2019 21:39

Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Ik ben zonet afgewezen op een vacature waarbij geen leeftijd vermeld staat. In de mail staat dat ze mensen tussen de 16 en 25 zoeken. Een tijd geleden was dat in het nieuws dat het helemaal niet mag (uitgezonderd wajong uitkeringen).
Dat mag toch niet?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Apr 2019 21:57

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Klopt dit mag niet.
2015 💙
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 30 Apr 2019 22:39

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Dit mag inderdaad niet. Geen idee waarom werkgever dat wil, vast een reden voor lagere salarissen. Je kunt de discriminatie melden bij het College voor de Rechten van de Mens: https://klachtenformulier.mensenrechten.nl/#/
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 09:15

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Ik had expres niet erbij gezet dat ik dat bedrijf heb terug gemaild en gezegd dat er geen leeftijd bij stond en dat ik het ga melden. Anders zou ik hier wellicht commentaar krijgen. Ik heb daarna direct uwv om raad gevraagd en zei zeggen dat het idd niet mag net als jullie.
Dank jullie voor de hulp.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 10:27

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

https://meld.nl/melding/discriminatie/l ... YhFaRi6H1A

Deze heb ik gehad van uwv, maar komt op hetzelfde neer neem ik aan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2019 11:53

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Wat voor vacature was het? En lukt het een beetje met werk zoeken?
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 12:29

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Minx schreef:Wat voor vacature was het? En lukt het een beetje met werk zoeken?


Bij een restaurant waar ik op 2 vacatures heb gereageerd. Nee, het lukt niet bepaald al 3 afwijzingen gehad binnen een aantal dagen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2019 15:44

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Dat is wel vervelend. Ja solliciteren is niet leuk. Je krijgt vaker een afwijzing dan een baan helaas.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 16:34

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Ik heb de 3 vacatures waar ik op gesolliciteerd had (dacht dat het er 2 waren) geplakt en naar mezelf als bewijs gemaild voor het geval ze ineens 16 t/m 25 jr erbij gaan zetten. Heb ik dat altijd om op terug te vallen.
Bij 1 staat minstens 16 jr dwz dat ik dat ook kan en bij barmedewerker min. 18. Met die laatste spreken ze zichzelf tegen. Had het er gister met mijn man over dat je met 16 jaar dacht ik niet achter de bar mag werken en vandaag zag ik dus bij die vacature dat je minstens 18 jr ervoor moet zijn.
Een ouder iemand is meestal wat kundiger dus waarom zou ik dat niet kunnen doen?
<<

Anoniem282

Bericht 01 Mei 2019 17:08

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

caribbeanlover schreef:Een ouder iemand is meestal wat kundiger dus waarom zou ik dat niet kunnen doen?


Omdat jouw uurloon 2-3 keer zo hoog zal zijn en in die zin ben je te duur. Wel heel jammer voor je.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 17:28

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Guattari schreef:
caribbeanlover schreef:Een ouder iemand is meestal wat kundiger dus waarom zou ik dat niet kunnen doen?


Omdat jouw uurloon 2-3 keer zo hoog zal zijn en in die zin ben je te duur. Wel heel jammer voor je.


Vanaf 23e verdiend iedereen hetzelfde daarom is 25 zo raar wat zij beweren en mag ook nog geen eens.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Mei 2019 17:40

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

caribbeanlover schreef:
Guattari schreef:
caribbeanlover schreef:Een ouder iemand is meestal wat kundiger dus waarom zou ik dat niet kunnen doen?


Omdat jouw uurloon 2-3 keer zo hoog zal zijn en in die zin ben je te duur. Wel heel jammer voor je.


Vanaf 23e verdiend iedereen hetzelfde daarom is 25 zo raar wat zij beweren en mag ook nog geen eens.


Oh, ik wist niet dat in de horeca iedereen vanaf 23 jaar hetzelfde verdient. Ik hoop dat je een leuke baan gaat vinden; zal voor je duimen. :)
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 17:46

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Guattari schreef:
caribbeanlover schreef:
Guattari schreef:
Omdat jouw uurloon 2-3 keer zo hoog zal zijn en in die zin ben je te duur. Wel heel jammer voor je.


Vanaf 23e verdiend iedereen hetzelfde daarom is 25 zo raar wat zij beweren en mag ook nog geen eens.


Oh, ik wist niet dat in de horeca iedereen vanaf 23 jaar hetzelfde verdient. Ik hoop dat je een leuke baan gaat vinden; zal voor je duimen. :)


Nee in het algemeen.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Mei 2019 18:30

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

caribbeanlover schreef:
Nee in het algemeen.


Ja, sorry. Ik verwarde het even met ieder jaar een stijging/trede omhoog. Hopelijk houd je goede moed met solliciteren. Op een dag loont het; succes!
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Mei 2019 19:30

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Guattari schreef:
caribbeanlover schreef:
Guattari schreef:
Omdat jouw uurloon 2-3 keer zo hoog zal zijn en in die zin ben je te duur. Wel heel jammer voor je.


Vanaf 23e verdiend iedereen hetzelfde daarom is 25 zo raar wat zij beweren en mag ook nog geen eens.


Oh, ik wist niet dat in de horeca iedereen vanaf 23 jaar hetzelfde verdient. Ik hoop dat je een leuke baan gaat vinden; zal voor je duimen. :)


Vanaf 22 zelfs al en per 1-7 vanaf 21 jaar zelfs al.
Maar met een hoger leeftijd ben je vaak duurder, bijv hoger pensioen.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 19:49

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Had het even opgezocht, maar zag zoveel links dat ik maar de 1e hebt geopend en daar stond 22 dan nog geen 1 bedrijf mag leeftijdsgrenzen eisen.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 19:50

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Guattari schreef:
caribbeanlover schreef:
Nee in het algemeen.


Ja, sorry. Ik verwarde het even met ieder jaar een stijging/trede omhoog. Hopelijk houd je goede moed met solliciteren. Op een dag loont het; succes!


Ik blijf het proberen, maar heb er een hard hoofd in. Begin depressief te worden en niet alleen daarvan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2019 19:57

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Maar even een oprechte vraag, denk je dat het werk in de horeca niet te zwaar is?
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 20:16

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Minx schreef:Maar even een oprechte vraag, denk je dat het werk in de horeca niet te zwaar is?


Waarom?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2019 20:23

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Veel lopen en lichamelijk werk, vaak lange dagen met weinig pauzes.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 20:38

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Minx schreef:Veel lopen en lichamelijk werk, vaak lange dagen met weinig pauzes.


Ik wil iig p.t werken. Heb vroeger veel in de catering gewerkt dus ben wel wat gewend, maar de vraag is hoe het is de situatie gaat waarin ik mij nu bevind.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Mei 2019 20:46

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

CBL, is bedrijfscatering niet iets voor jou? Bij Eurest, Sodexo etc? Die kunnen vaak wel parttimers gebruiken en is meestal geen avonden of weekenden.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2019 20:52

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Bazinga schreef:CBL, is bedrijfscatering niet iets voor jou? Bij Eurest, Sodexo etc? Die kunnen vaak wel parttimers gebruiken en is meestal geen avonden of weekenden.


Dat heb ik juist jaren gedaan. Avonden, weekenden en feestdagen moest ik ook werken en vind dat geen probleem!
<<

Anoniem282

Bericht 01 Mei 2019 22:45

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

Wat verdrietig dat je gemoedstoestand eronder begint te lijden. Solliciteren kan heel deprimerend zijn, omdat je bij een afwijzing doorgaans alleen maar hoort/leest waarom je niet geschikt bent en niet wat er wel in je wordt gezien. Mag ik vragen waar je je nog meer depressief over begint te voelen? Ik vind het heel rot voor je.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Mei 2019 16:58

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij vacatures.

https://mensenrechten.nl/nl/veelgestelde-vragen-0

Heb inmiddels antwoord gehad en dit is wat ik kan doen.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers