Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaakster

<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 27 Apr 2019 20:36

Schoonmaakster

Ik lees veel in andere topics dat mensen hier (vooral moeders) echt een druk leven hebben met werk, kindjes, sociaal leven en dus schoonmaken.

Nu heb ik echt al jaren een schoonmaakster. Ook toen ik nog alleen woonde. En nu ik samen woon en 4 dagen werk ook nog want ik houd gewoon niet van schoonmaken (maar wel van een schoon huis!).

Ik krijg wel eens opmerkingen van anderen maar ik schaam me hier absoluut niet voor. Mijn moeder had toen ze 40 uur werkte (en haar 3 kinderen in de puberteit zaten) een schoonmaakster voor 2 x 3 uur per week. Dus ik ben het ook gewend zeg maar.

Waarom heb jij wel / geen schoonmaakster?
<<

Peanutbuttercup

Bericht 27 Apr 2019 20:43

Re: Schoonmaakster

Ik heb een schoonmaakster omdat ik een hekel heb aan schoonmaken en ik het me kan veroorloven.
Ik krijg soms ook flauwe opmerkingen, omdat ik vrijgezel ben en alleen woon. Maar ik werk fulltime en ik besteed m'n vrije tijd liever aan leuke dingen.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Apr 2019 20:44

Re: Schoonmaakster

Wij willen geen 'vreemde' mensen in huis, dus ook geen schoonmaakster.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 27 Apr 2019 20:48

Re: Schoonmaakster

Ik heb sinds een half jaar een schoonmaakster. Echt spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan... wat een rust (als je een goede hebt). Het kost natuurlijk wel wat, maar ja... 2 kids, 36 uur werken, en dan ook nog wat tijd voor eigen hobby’s hebben, dan moet je keuzes maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem268

Bericht 27 Apr 2019 20:57

Re: Schoonmaakster

Wij hebben er eentje die komt eens per week 3 uurtjes. Ik zou niet anders willen, zeker nu met mijn slechte eerste trimester ben ik heel blij geholpen te worden.
Ik werk 32 uur, maar besteed mijn tijd liever aan andere dingen dan schoonmaken.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Apr 2019 21:16

Re: Schoonmaakster

Ik wil er heel graag 1 maar m'n man niet. Ik doe nog m'n best om hem te overtuigen van de investering.
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 27 Apr 2019 21:23

Re: Schoonmaakster

Ik wil ook heel graag een schoonmaakster, al is het maar voor de grote dingen. Maar mijn man wil echt niet. En als hij nou veel deed.... Dus ik heb maar een schema gemaakt en als dat niet werkt was de consequentie dat er een schoonmaakster komt. Schema loopt niet soepel, dus ik ga maar eens op zoek. Zo klaar mee.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Apr 2019 21:52

Re: Schoonmaakster

Wij hebben 1x per 2 weken een schoonmaakster voor 2,5u. Zou echt niet meer anders willen!! Het was wel even een zoektocht naar een goede, maar nu we die hebben ben ik er heel blij mee. Zo fijn om niet meer het schoonmaken te hoeven inplannen. Er blijven nog genoeg taken liggen (de was, koken, boodschappen, opruimen, af en toe iets grondig schoonmaken) om druk mee te zijn ;)
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 27 Apr 2019 21:54

Re: Schoonmaakster

Jazeker, een bewuste keuze, ik hou van een schoon huis, maar iedere week poetsen vind ik niet leuk.
Ik besteed mijn tijd liever met de mensen die ik lief heb.
Ik schaam me er absoluut niet voor, wij werken om geld te verdienen om van ons leven te genieten.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 27 Apr 2019 22:20

Re: Schoonmaakster

Het lijkt me heerlijk om de grote klussen als ramen zemen, badkamer soppen enzo door een schoonmaakster te laten doen, maar ik verdien netto minder per uur dan dat ik de schoonmaakster zou moeten betalen en dat vind ik dan weer zonde.
<<

Anoniem300

Bericht 27 Apr 2019 22:20

Re: Schoonmaakster

Ik heb er geen maar zou er erg graag 1 willen, alleen nog nooit mezelf er toe gezet er echt 1 te gaan zoeken.
Ik.heb mezelf wel al getrakteerd op 2 robot stofzuigers dat scheelt al een hoop stofzuigen in de week.
Misschien als ik straks in het nieuwe huis woon maar meteen iemand zoeken, kan ik goed beginnen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Apr 2019 22:30

Re: Schoonmaakster

We hebben er 1 een half jaar gehad, maar toen had ze ander werk gevonden. En was in de zomer, en in nov was ik uitgeteld dus minder zin in een vreemde.
Nu zou ik t wel weer willen herpakken, maar ik vind t wel lastig om er 1 te zoeken. Berichtje op fb, mensen die je toch vooroordeelt op hun foto, en dan gesprekken plannen etc..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Apr 2019 22:44

Re: Schoonmaakster

Ik vind het heel raar dat mensen een mening hebben over of iemand een schoonmaakster heeft of niet.
Zo zie ik ook mensen in m'n omgeving die wel een schoonmaakster willen maar het zichzelf niet gunnen omdat ze er zelf tijd voor hebben. Het lijkt soms alsof je alleen een schoonmaakster verdient als je veel werkt oid. Maar iedereen mag toch zelf weten waar ie z'n geld of tijd aan besteed lijkt me.

Zodra ik werk gaan we op zoek naar een schoonmaakster waarschijnlijk. Ik heb er geen hekel aan, maar als ik het drukker heb doe ik wel liever andere dingen dan schoonmaken.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 27 Apr 2019 23:02

Re: Schoonmaakster

Wij zijn aan het oriënteren om een ander huis te kopen. En dan wil ik toch zeker een schoonmaakster nemen. Man werkt 40+ uur en ik 28. Met de kleine nu wil ik zeker mijn/onze vrije tijd anders besteden dan aan schoonmaken. En heb er sowieso een hekel aan.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem281

Bericht 27 Apr 2019 23:21

Re: Schoonmaakster

Mijn moeder maakt bij ons schoon. Ik wilde op zoek naar een schoonmaakster maar m'n moeder kan het geld gewoon goed gebruiken. Ik vertrouw haar blind en da's wel fijner dan een onbekende dus komt zij elke week 2 uur langs.

Had één van ons zich er niet goed bij gevoeld, had ik iemand anders gezocht. Ik werk 4 dagen in de week, man 5 dagen en ik vind het fijn om op m'n avonden thuis en vrije dag, niet verplicht het huishouden te hoeven doen. De avonden zijn nu gewoon voor ontspanning en gezelschap en op m'n vrije dagen, doen we iets leuks of juist lekker niks.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Apr 2019 23:55

Re: Schoonmaakster

Ik zou er wel 1 willen maar mijn vriend absoluut niet. Hij vind al dat ik niet goed genoeg schoon maak en het vertrouwen in een schoonmaakster heeft hij zeker niet. Elke vrijdag knalt hij dus in 1,5 uur door het hele huis heen om alles schoon te maken. Ik zorg wel dat de bedden dan al verschoond zijn en alle was bijgehouden wordt. Zo verdelen we het dan.
2015 💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Apr 2019 07:40

Re: Schoonmaakster

Wij hebben er eentje, komt eens per 2 weken voor 3 uur. Meestal werkt ze er 4, want ze is heel traag. Mijn vriend wil het niet meer, hij vindt het zonde van het geld. Ik heb gezegd dat ik haar pas wil opzeggen als we zelf een goed schoonmaakritme gevonden hebben. Dus nu doen we in de weken dat ze niet komt, zelf alles poetsen. Hij vergeet het steeds of doet het niet, dus voorlopig blijft ze nog.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem328

Bericht 28 Apr 2019 08:27

Re: Schoonmaakster

Mijn ouders passen 1 dag in de week op en mijn moeder maakt dan ook de hele bovenverdieping inclusief badkamer schoon. Als dat niet het geval was zou ik zeker een schoonmaker overwegen!
Als je er het geld voor (over)hebt, waarom niet?!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2019 08:40

Re: Schoonmaakster

Wij hebben een schoonmaakster omdat we het heel fijn vinden, dat is eigenlijk de beste en enige reden.
Eerst kwam ze eens per twee weken maar sinds we een kind hebben elke week. Op vrijdag, dus een heerlijk schoon huis voor 't weekend!
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Apr 2019 09:16

Re: Schoonmaakster

Wij hebben ook een schoonmaakster en vinden het beide heel fijn. Voor mij is het lichamelijk fijn dat ik mijn energie niet in schoonmaken hoef te steken maar in werk en leuke dingen, voor man is het heel fijn dat hij niet erbij hoeft te doen wat ik niet kan.
Een hele tijd geleden kwamen wij er zelfs achter dat wij op dat moment zo'n beetje de enige in de vriendengroep (12 stellen) waren zonder schoonmaakster. In onze omgeving dus heel algemeen geaccepteerd om een schoonmaakster te hebben.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem317

Bericht 28 Apr 2019 09:30

Re: Schoonmaakster

Wij hebben geen schoonmaakster. Wij doen samen het huishouden/schoonmaken. Ik moet zeggen dat ik schoonmaken niet erg vind. Heb het eigenlijk nooit erg gevonden. Wij werken allebei 4 dagen. Vriend werkt 36 uur en ik werk 32 uur. Ik heb er geen mening over of mensen wel of niet een schoonmaakster hebben. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
<<

Anoniem279

Bericht 28 Apr 2019 10:03

Re: Schoonmaakster

Wij hebben geen schoonmaakster. Ik vind het huishouden vreselijk maar ik vind het ook zonde van m’n geld om het uit te besteden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Apr 2019 10:44

Re: Schoonmaakster

Ik zou er graag een willen, maar heb er nu geen geld voor.
We hebben een poosje een schoonmaakster gehad, eens in de twee weken 3 uur, en dan vooral voor badkamer, keuken, ramen zemen etc.
En even een stofzuiger door het huis.
Ik was alleen totaal niet tevreden, de keuken was met natte doek gedaan (zwart hoogglans dus overal strepen) en de trap lag nog vol met stof/haren van de huisdieren terwijl ze zei die gestofzuigd te hebben.
Daar zijn we toen mee gestopt.
En nu moet ik het dus zelf zien te rooien ;)
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2019 20:05

Re: Schoonmaakster

Bij ons komt elke maandag een familielid van mijn man schoonmaken, 3 uurtjes. Ze kan het geld goed gebruiken, ze werkt snel en nauwkeurig en we vertrouwen haar blind. Ideaal dus!
Ik ben echt dolblij met haar. We werken allebei 40+ uur per week en ik haat schoonmaken. Ik zou niet anders meer willen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 28 Apr 2019 20:11

Re: Schoonmaakster

Wij hebben wekelijks iemand die 3 uur komt. Ik vind het zo fijn dat ik aan veel dingen niet hoef te denken. Rand van het bed is altijd afgestoft, wastafel wordt op magische wijze schoon en nu ik zwanger ben sjouwt lekker iemand anders met ons meubilair rond om eronder te stofzuigen.

Bij ons is het vooral gemak en onze tijd kunnen besteden aan leuke dingen. De was sorteren proberen we bijvoorbeeld elk weekend, maar stellen het regelmatig uit tot zondagavond. Als dat met alle klussen zo zou zijn, badkamer poetsen, keuken doen, etc. zouden we hele weekenden lopen uitstellen. Nu hoeven we ons daar niet druk om te maken.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers