Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen elektrische moederfiets

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Apr 2019 13:37

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Waarom heb je toch voor een voorwielmotor gekozen? Het zwaartepunt ligt dan al aan de voorkant en met een kind erbij is het nog zwaarder. Met voorwielmotoren gebeuren veel meer ongelukken, het fietst veel minder ‘natuurlijk’ omdat je wordt aangetrokken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Apr 2019 13:56

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Alles wat ik daarover zei of dacht werd eigenlijk direct ontkracht door die jongen en ik vond het aannemelijk klinken wat hij zei. Uiteraard wil hij verkopen, maar hij heeft ook fietsen met middenmotor. Ik ben dus nu niet meer zo overtuigd dat een middenmotor per se beter is!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Apr 2019 13:57

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ze hebben ook een echte moederfiets en die heeft ook een motor in het voorwiel. Zouden ze dat doen als dat onveilig is?
❤ 7 juni 2018
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 24 Apr 2019 14:08

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik heb dit weekend veel gefiets. 45km op een elektrische met middenmotor en 45 km op 1 met een voormotor.
Ik vond de fiets met de voormotor prettiger.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 24 Apr 2019 16:07

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

He Bliss, ik heb de Stella Fiore(DE mamafiets dus haha) en ik ben suuuupertevreden. Ik ben ook lang (1.80) en het past allemaal prima. De service van Stella vind ik supergoed.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Apr 2019 17:05

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Goed om te horen! Ze zitten ook in onze nieuwe woonplaats, dus dat lijkt me wel erg handig!
❤ 7 juni 2018
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 24 Apr 2019 21:16

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik heb ook de stella mamafiets met voormoter en zeer tevreden. Hij is wel zwaar maar met 2 kinderen en een accu is elke fiets dat wel.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 30 Mei 2019 10:55

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Dee schreef:Jij bent ook vrij lang toch Bliss? Voor mijn lengte was er geen elektrische moederfiets in mijn framemaat beschikbaar... En nu ik weer kijk, nog steeds niet.


Ik ben gisteren in Ede bij de Fietser geweest en heb gefietst op deze moederfiets in framemaat 61!
https://www.sparta.nl/elektrische-fiets ... gLD-PD_BwE
Mooie en fijne fiets!
Ik vond hem voor mij in verhouding te duur. Omdat ik geen moederfiets meer nodig heb, heb ik geen stuurslot, dubbele standaard, extra sterk frame etc meer nodig en kan ik net zo goed voor een ander model gaan!

Welke het gaat worden is nog de vraag, vandaar dat ik ook aan het zoeken ben op het forum naar topics over elektrische fietsen :)
December 2009
juli 2012
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Jun 2019 09:02

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik heb gisteren ook een Stella gekocht! Niet DE mama fiets van Stella maar de Dolce.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 02 Okt 2019 20:58

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Even dit topic omhoog halen. Ik ben op zoek naar een elektrische (moeder)fiets.
Het hoeft niet persé een moederfiets te zijn, maar wil er wel een voor- en achterzitje op kwijt kunnen.
Wat zijn jullie ervaringen, aanraders of juist niet?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 02 Okt 2019 21:32

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik heb de Stella Fiore, vind m heerlijk fietsen? Wat mij betreft zeker een aanrader! Ook prijstechnisch vergeleken met andere merken.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 03 Okt 2019 08:19

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik heb een cortina u4, geen echte mamafiets.
Maar ik ben er heel blij mee! Nu een zitje voorop, achterop en een fietsmand. Ik ben wel blij dat ik met mijn voeten bij de grond kan.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 03 Okt 2019 09:12

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Sneeuwwitje schreef:Ik heb een cortina u4, geen echte mamafiets.
Maar ik ben er heel blij mee! Nu een zitje voorop, achterop en een fietsmand. Ik ben wel blij dat ik met mijn voeten bij de grond kan.


Ook al is het geen moederfiets, heb je genoeg ruimte met twee zitjes? Daarom twijfel ik een beetje of het een moederfiets moet worden of niet.
<<

Anoniem277

Bericht 03 Okt 2019 10:59

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik heb de miss grace van gazelle. Voor en achter een stoeltje met mand voorop. Kan niet veel in de mand mbt gewicht maar wel de tassen voor school of eventueel een kleine boodschap.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 03 Okt 2019 11:29

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik had een (niet elektrische) Gazelle Bloom moederfiets, maar door gezondheidsproblemen heb ik in juni een elektrische fiets aangeschaft. Ik heb nu een Gazelle Miss Grace, geen moederfiets, waar ik heel erg blij mee ben! Voorwaarde was voor mij ook dat er een stoeltje voor- en achterop zou kunnen, aangezien ik momenteel zwanger ben en mijn dochter nog achterop zit. Ik heb onlangs nog getest met dikke buik en stoeltje voorop, maar ik heb nog altijd genoeg ruimte om comfortabel te kunnen fietsen. En ik ben echt tonnetje rond (laatste loodjes) en draag alles naar voren. Wij hebben overigens de stoeltjes van Yepp. Ik vind het echt een fantastische fiets en ik kan oprecht zeggen dat ik nu vaak de fiets pak, waar ik dat voorheen niet deed. En de mand voorop is voor een kleine boodschap echt heel erg plezierig.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Okt 2019 13:42

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik heb de Stella Dolce en daar kunnen beide stoeltjes prima op. Nu ben ik zelf niet zo groot, 1.64m. Misschien scheelt dat nog.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 03 Okt 2019 14:48

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Of een voorzitje op een normale ebike prettig fietst verschilt per persoon, probeer dat vooral uit.
Ik heb een gewone ebike met een zitje(Yepp) voorop en dat bevalt uitstekend.
Met een bagagedragerverlenger kunnen er op de meeste gewone ebikes een achterzitje + fietstassen, dat was een van mijn eisen.

En iets heel kleins maar toch handig om op te letten is de standaard. Moederfietsen hebben vaak een dubbele standaard, gewone fietsen vaak een enkele standaard in het midden. Er is nog een derde optie namelijk een standaard bij de achteras.
Ik heb die laatste. De standaard is stevig genoeg voor een zwaar beladen fiets en de fiets staat goed rechtop. Voordeel van deze standaard ten opzichte van een dubbele standaard is dat het geen kracht kost om de fiets op de standaard te krijgen en het voorwiel staat niet los van de grond waardoor een stuurslot niet nodig is.
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 04 Okt 2019 11:59

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik vind vooral ook het stuurslot reuze handig. Op vakantie een gewone fiets gehuurd met achterzitje en dus zonder stuurslot. Je fiets klapt bij het minste of geringste om. Vind ik niet handig.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 04 Okt 2019 15:49

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Bedankt voor jullie tips! Ik hoop het weekend een paar proefritjes te kunnen gaan maken.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 04 Okt 2019 19:19

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Amandine schreef:Ik vind vooral ook het stuurslot reuze handig. Op vakantie een gewone fiets gehuurd met achterzitje en dus zonder stuurslot. Je fiets klapt bij het minste of geringste om. Vind ik niet handig.

Dit herken ik dus totaal niet, had die fiets een enkele standaard in het midden?
Afbeelding
<<

Anoniem290

Bericht 14 Jun 2020 13:47

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Even een upje voor deze.
Ik heb een Cortina e-octa, geen speciale moederfiets, maar vanwege het verstelbare en vrij brede stuur wel prima geschikt (zo stond hij bij de fietsenwinkel ook opgesteld, met 2 stoeltjes).
Ik fiets er nu 1,5 jaar met veel plezier mee. Onze dochter is 2 jaar en 3 maanden en kan bijna achterop. Ik wil dan een nieuwe elektrische fiets gaan kopen denk ik. Mijn vriend heeft er geen en kan deze dan gebruiken. Omdat het stuur zo breed is en vrij ver van me af staat, krijg ik wat last van mijn schouders als ik lang fiets. Dat is wel dichterbij te zetten, dus is evt nog aan te passen. Alleen heb ik nu 2 grote fietstassen en dat gaat niet meer als ik een stoeltje achterop heb. Ik wil er nu dus graag een met een grote mand voorop.

Iemand tips voor zo’n fiets?
Ik heb nu een middenmotor en dat bevalt goed. 7 versnellingen zou ik ook weer graag willen.

En wat is een fijn stoeltje? We hebben nu een Urban Iki, maar ik vind dat de gordeltjes heel snel af gaan. Krijg ze niet goed over haar schouders vast. Als ik ze strakker doe, zakken ze af en als ik zs losser doe ook. Net of ze te breed of te laag zitten.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jun 2020 13:55

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

De Gazelle Miss Grace ❤️ Ben nog zó blij met m’n fiets! En hij heeft dus een middenmotor (de HMB versie). M’n schoonzusje heeft hem inmiddels ook, zij gebruikt hem als moederfiets en is er ook heel blij mee.
<<

Anoniem290

Bericht 14 Jun 2020 14:28

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Die vind ik ook zo mooi! Maar een vriendin van me heeft hem en is er niet blij mee. Ze vindt hem te zwaar. Maar zij heeft geen elektrische, dus misschien moet ik hem toch eens gaan testen (al ben ik bang dat daarvan het stuur ook breed is voor me).
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Jun 2020 14:33

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Ik heb een Trek TM4+. Let even op het stuur want die van mij past dus geen adapter op voor een mandje. Stuur heeft een gebogen vorm en is mega dik.
Fietstassen willen idd niet met een achterzitje. Onhandig dus.
Nu heb ik slappe fietstassen gekocht die je helemaal naar boven kunt uitrollen dus ik kan wel wat meenemen.
2016
<<

Anoniem290

Bericht 14 Jun 2020 14:53

Re: Ervaringen elektrische moederfiets

Sneeuwwitje schreef:Ik heb een cortina u4, geen echte mamafiets.
Maar ik ben er heel blij mee! Nu een zitje voorop, achterop en een fietsmand. Ik ben wel blij dat ik met mijn voeten bij de grond kan.


Ik zag deze net op internet ook nog. Ik ben zelf wel tevreden over mijn Cortina, dus dat merk zou ik zeker weer overwegen.

Ik zag ook iets waarmee je je bagagedrager kunt verlengen en zo de fietstassen achter het stoeltje kunt doen. Maar dan wordt je fiets zo lang. En ook zwaar aan de achterkant. Lijkt mij handiger om het gewicht te verdelen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers