Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang doen jullie met mascara?

<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2019 16:46

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Caro schreef:
caribbeanlover schreef:Carrie, ik ben het niet echt met je eens dat dure vaak beter zijn. Jaren geleden kocht ik ook dure, de grote merken, L'oreal, Max Factor ed. Ze waren goed, maar sinds ik proefdiervrije make up gebruik heb ik gemerkt dat die net zo goed zijn. Duur hoeft niet perse goed te zijn, want je smeert leed op je gezicht waar ik me nu niet druk over hoef te maken. Etos eigenmerk, Essence ed zijn net zo goed vind ik.


Dat is waar, maar ik merk wel degelijk verschil tussen L'Oreal en juist de duurdere make up merken: Charlotte Tilbury, Estee Lauder etc.

Ja, dit bedoel ik. Dus echt de high end merken, en niet de drogistmerken. En high end heeft ook proefdiervrije mascara’s. Heb wel eens mascara van Essence of Catrice gebruikt en die vond ik niet in de buurt komen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Apr 2019 16:57

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik zeg ook altijd dat ik dat echt vind maar ik heb al zo lang geen drogisterij merk meer geprobeerd dat ik juist vandaag dacht laat ik dat weer eens doen, want ik weet eigenlijk niet meer zo zeker of ik ze wel echt minder goed vond. Misschien is er inmiddels wel iets heel goeds. Ik las goede verhalen over Rimmel? Al hou ik gewoon zo van de verpakking en het gevoel dat een high end merk me geeft. Niet voor iets anders gaan dus?
<<

Anoniem304

Bericht 16 Apr 2019 16:59

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik zou niet wisselen geloof ik als je tevreden bent Harrison. De ene keer ooit dat ik een YSL mascara had was ik daar zo tevreden bij, daar kwam niks anders bij in de buurt, ook niet de 'dure' drogisterij merken. Dan heb ik nog liever Etos of HEMA huismerk.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2019 17:04

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Harrison schreef:Ik zeg ook altijd dat ik dat echt vind maar ik heb al zo lang geen drogisterij merk meer geprobeerd dat ik juist vandaag dacht laat ik dat weer eens doen, want ik weet eigenlijk niet meer zo zeker of ik ze wel echt minder goed vond. Misschien is er inmiddels wel iets heel goeds. Ik las goede verhalen over Rimmel? Al hou ik gewoon zo van de verpakking en het gevoel dat een high end merk me geeft. Niet voor iets anders gaan dus?


Rimmel is toch niet zo'n duur merk?
Zoals ik zei vind ik Etos goed dus wie weet ook wat voor jou.
<<

Anoniem317

Bericht 16 Apr 2019 17:05

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik vind een high end merk ook prettiger. Merk duidelijk verschil. Vaak komt ik ze met bijvoorbeeld 40% korting.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2019 17:06

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Cotton schreef:Ik zou niet wisselen geloof ik als je tevreden bent Harrison. De ene keer ooit dat ik een YSL mascara had was ik daar zo tevreden bij, daar kwam niks anders bij in de buurt, ook niet de 'dure' drogisterij merken. Dan heb ik nog liever Etos of HEMA huismerk.


Wat jij hebt meegemaakt hoeft niks te zeggen over een ander en wie weet vind ze een andere goede toch?
<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2019 17:10

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Harrison schreef:Ik zeg ook altijd dat ik dat echt vind maar ik heb al zo lang geen drogisterij merk meer geprobeerd dat ik juist vandaag dacht laat ik dat weer eens doen, want ik weet eigenlijk niet meer zo zeker of ik ze wel echt minder goed vond. Misschien is er inmiddels wel iets heel goeds. Ik las goede verhalen over Rimmel? Al hou ik gewoon zo van de verpakking en het gevoel dat een high end merk me geeft. Niet voor iets anders gaan dus?

Ik heb zo’n 3 maanden geleden 2 mascara’s gekocht van ik dacht Maybeline. Was 1 + 1 gratis. En ik vond het helemaal niks dus ze liggen nu in de la. Dus uiteindelijk zonde van m’n geld. Ik hou wel altijd de 40% kortingsacties in de gaten, dat scheelt!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Apr 2019 17:13

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ja dat doe ik ook altijd inderdaad, Carrie! Dan betaal ik meestal 28 euro voor mijn favo mascara.
CBL ik bedoel juist dat dat een goedkoper merk is waar ik goede verhalen over las :).
Dan blijf ik er maar bij Cotton, haha!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 16 Apr 2019 17:16

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik blijf helaas steeds weer bij Max Factor uitkomen als enige prettige optie. Ik heb ook high end geprobeerd en goedkopere drogistmerken, maar ik vind ze allemaal niet fijn. Ik ga binnenkort weer een nieuwe zoektocht starten, want het is wel echt slecht dat dieren voor zoiets moeten lijden.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Apr 2019 17:38

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

caribbeanlover schreef:
Cotton schreef:Ik zou niet wisselen geloof ik als je tevreden bent Harrison. De ene keer ooit dat ik een YSL mascara had was ik daar zo tevreden bij, daar kwam niks anders bij in de buurt, ook niet de 'dure' drogisterij merken. Dan heb ik nog liever Etos of HEMA huismerk.


Wat jij hebt meegemaakt hoeft niks te zeggen over een ander en wie weet vind ze een andere goede toch?

Ja.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 16 Apr 2019 19:07

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:
Reva schreef:
Ja ik gebruik ook proefdiervrij gelukkig! Ik heb iets met mijn ogen al jaren en wil niet bang zijn dat ik het versnel/vererger door 'risico' te lopen met bijvoorbeeld oude mascara en dat soort dingen.


Wat heb je aan je ogen? Gebruik je ook die van Etos? Ze hebben voor ieder wat wils dus die dure niet proefdiervrije zijn helemaal niet nodig!

Vaak zijn de dure mascara's wel echt beter, is mijn ervaring.

Maar deze van Be Creative is erg goed en dan weer helemaal niet duur, en proefdiervrij, ken je die Reva? Eigen make-uplijn van ICI Paris (vast wel)
Of heb je hypoallergeen nodig, dan heb ik niks gezegd.
Afbeelding


Oeh, die lijn ken ik niet! Ik ben meer van de Douglas, maar dit ziet er wel mooi uit. Even onthouden, thanks. Sowieso altijd leuk om een nieuwe uit te proberen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 16 Apr 2019 19:25

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

caribbeanlover schreef:
Reva schreef:
caribbeanlover schreef:
Kutogen? Ik gebruik ook geen dure, Etos eigenmerk prima spul en keuze zat en ook nog een proefdiervrij wat ik erg belangrijk vind.


Ja ik gebruik ook proefdiervrij gelukkig! Ik heb iets met mijn ogen al jaren en wil niet bang zijn dat ik het versnel/vererger door 'risico' te lopen met bijvoorbeeld oude mascara en dat soort dingen.


Wat heb je aan je ogen? Gebruik je ook die van Etos? Ze hebben voor ieder wat wils dus die dure niet proefdiervrije zijn helemaal niet nodig!


Nee bij de Etos kom ik eigenlijk nooit. Wat ik met mijn ogen heb is niet helemaal bekend, maar loop er al jaren mee. Wat ik heb is in alle miljoenen keren eigenlijk alleen als uiting van bepaalde ziektes, maar die heb ik allemaal niet, het staat bij mij op zichzelf.

Ken je die knipperende vlekken als iemand een foto van je maakt met flits? Daar zie ik er een tientallen van 24/7, ook in donkere kamers of als ik mijn ogen dicht heb. Heel vermoeiend. En naast die vlekken doen vrijwel alle objecten of wat ik ook even bekijk nadat ik wegkijk een flikkering 'stempelen'. Je hebt toch van die plaatjes waar je naar moet staren voor een bepaald aantal seconden en als je daarna naar een witte muur kijkt je het plaatje alsnog ziet. Dat heb ik met vrijwel alles, maar ik hoef er niet voor te staren. Op straat zie ik dus bijvoorbeeld een lantaarnpaal en waar ik daarna ook kijk een flikkerende stempel van die lantaarnpaal. Dat is vrij intens :smile: . Daarnaast heb ik ook nog grote drijvende vlekken in mijn beeld die eruit zien alsof er een mistwolkje hangt en die 'floaten' en die kan ik dus een beetje verplaatsen of even een andere kant op dirigeren door met mijn hoofd te schudden. En als laatst zie ik met direct zonlicht geen contrast en diepte, als de zon achter jou mijn kant op schijnt zie ik je gezicht niet maar alleen 1 grote vlakte. Ik zou dan niet kunnen zien of je met je rug of gezicht naar mij staat. Dat was het wel zo'n beetje haha :smile:

Niet quoten aub
Laatst gewijzigd door Reva op 16 Apr 2019 20:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 16 Apr 2019 19:58

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik denk een kleine twee maanden. Ik denk eigenlijk dat ik er nog wel wat langer mee kan doen maar neem het zekere voor het onzekere. Vind een nieuwe mascara gewoon zo fijn!
<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2019 20:18

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Je omschrijft het zo goed dat ik helemaal snap wat je bedoelt Reva. Wat heftig en inderdaad vermoeiend lijkt me dat! Jeetje.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Apr 2019 20:27

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Oh men Reva, wat irritant! Kan de huisarts daar wat mee?

Ik doe denk ik een maand of 4 met mn mascara. Meestal heb ik ‘l Oreal Telescopic. Heel af en toe koop ik Chanel. Alleen de huls voelt al luxer in de hand :heart:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Apr 2019 20:37

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik denk dat ik er zo'n 2 maanden mee doe. Hou het eigenlijk nooit zo bij.
Ik gebruik altijd Etos eigen merk mascara. Die vind ik het fijnst en zit aan eind van de dag ook nog goed op.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2019 20:49

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

June schreef:Ik blijf helaas steeds weer bij Max Factor uitkomen als enige prettige optie. Ik heb ook high end geprobeerd en goedkopere drogistmerken, maar ik vind ze allemaal niet fijn. Ik ga binnenkort weer een nieuwe zoektocht starten, want het is wel echt slecht dat dieren voor zoiets moeten lijden.


Dus een goede reden om MF niet meer te gebruiken.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2019 20:52

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Reva, wat ontzettend rot zeg. Zou laseren iets kunnen oplossen? Laat je maar eens goed onderzoeken hoor, want het klinkt niet oke.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 16 Apr 2019 21:00

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Nee laseren zou het niet oplossen, al zou ik dat wel graag willen voor mijn -4 sterkte haha! Ik ben al in verschillende ziekenhuizen onderzocht, van plakkers op mijn hoofd tot centimer voor centimer mijn hele lichaam bekijken /betasten
Blijft raar om je volledig uit te moeten kleding als je zegt last van je ogen te hebben :smile: . Twee jaar prednison geslikt voor jan lul, maar haalt niks uit. Maar thanks dames voor de interesse.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2019 21:03

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik zal even benoemen welke ik heb van Etos eigenmerk ze zijn allemaal waterproof.

Ik gebruik nu Sensitive en Care for me gently. Sensitive is er niet meer zie ik op de site en dat stoort me wel aan hun ze veranderen best vaak van verpakkingen of hebben dat een iets andere formule oid voor in dit geval Sensitive. Ze hebben er nu geen een die zo heet dus zal er wel uit zijn. Deze vond ik in het begin erg goed, maar al vrij snel korrelde het. Het droogde het snel waardoor ik het supersnel moest aanbrengen wat ik vrij irritant vind. Het resultaat was wel mooi!

Care for me gently heeft zowat hetzelfde.

Onlangs heb ik Amaze me forever en Remember me always (beide roze) gekocht omdat van beide de borsteltjes erg lijken op die van hierboven. Ik moet echt een borsteltje hebben waarvan de haren dicht tegen elkaar staan, want zo heb ik een mooi(er) effect. Die rubberen vind ik echt 10x niks! Heb dat eens gehad van Action (dacht ik), maar was meer om te testen en voor de prijs hoefde ik het niet te laten.

Catrice heeft op de site staan wat binnenkort eruit gaat da's wel handig en mag elk merk wel doen!
Ik had Speedstar op aanraden van Beautylab en heb er nog een liggen. Die is er ook uit! Is een goede, maar in 2016 had ik die mee op vakantie en toen kon ik die ineens amper gebruiken.
Ik draaide de borstel uit de huls en het leek wel of de hele inhoud aan de borstel zat. Die ribbeltjes waarmee je het sluit zeg maar zaten ook helemaal onder. Heb het geprobeerd af te vegen, maar er ging dan best wat verloren.
Die neem ik iig nooit meer mee op vakantie!
Als die normaal was was die goed dat wel.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 16 Apr 2019 21:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2019 21:05

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Reva, ik quote je laatste bericht voor de zekerheid niet of mocht dat wel? Is het niet een idee om je door de mangel te laten halen door de beste van de beste? Het kan toch niet zijn dat ze niks voor je kunnen doen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25125

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Apr 2019 21:30

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik gok twee of drie maanden, eerder twee denk ik. Dan vind ik 'm te droog worden en doe ik 'm weg. Ik gebruik trouwens altijd Max Factor en zeker niet waterproof, dat vind ik echt vreselijk. Krijg je er toch nooit meer fatsoenlijk af?
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2019 21:38

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Bliss schreef:Ik gok twee of drie maanden, eerder twee denk ik. Dan vind ik 'm te droog worden en doe ik 'm weg. Ik gebruik trouwens altijd Max Factor en zeker niet waterproof, dat vind ik echt vreselijk. Krijg je er toch nooit meer fatsoenlijk af?


Als je goede remover hebt krijg je het gewoon goed eraf hoor.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2019 21:42

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

https://www.maybelline.nl/oog-make-up/m ... kest-black

Plakken lukte niet! Wat is dat toch met deze? Dat was een paar jaar geleden zo'n hype en na 40 jr nog steeds. Wist niet dat sommigen zolang in het assortiment bleven dat hadden ze met mijn favo's van een aantal jaren geleden ook wel mogen doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Apr 2019 09:28

Re: Hoe lang doen jullie met mascara?

Ik had altijd L'Oreal, daar was ik heel tevreden over. Maar sinds ik die van Charlotte Tilbury heb wil ik niet meer terug. En zo heb ik dat inmiddels met meer dingen. De goede kwaliteit loont zich echt wel, ook in hoe lang je met een product doet.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers