Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contact buren

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Apr 2019 11:51

Re: Contact buren

Ja leuk is dat Kreeft! Dat is bij mijn ouders ook zo. Gaan ook met elkaar op vakantie etc.
<<

Anoniem288

Bericht 16 Apr 2019 12:01

Re: Contact buren

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Apr 2019 12:29

Re: Contact buren

Wij hebben een hele gemengde straat word wel steeds jonger. Links van ons woont een man alleen maar die is nooit thuis, werkt in t buitenland maar als ie er wel is dan is t contact prima. Rechts van ons woont een jong gezin met 3 kinderen en de oudste speelt bijna elke dag met onze jongste. Op t moment is de buurman heel ziek en moet ie regelmatig naar t ziekenhuis en omdat zij geen rijbewijs heeft ga ik (of mijn man) dan mee. Verder hebben we nog heel goed contact met buren in t volgende blok, ze is net als ik chronisch ziek en we weten van elkaar wat we mee maken dus dat is wel prettig. Als ik een auto nodig heb mag ik die van haar pakken ( heb de reservesleutel standaard in huis) en als er wat is helpen we elkaar.
<<

Anoniem308

Bericht 16 Apr 2019 12:38

Re: Contact buren

kippetje schreef:Maar hoe voorkom je dat ze niet meer haar gaat spelen?
Lastig lijkt me dat!

Kan niet voorkomen worden, ik ga ook niet verbieden ofzo want het kind zelf kan er uiteindelijk niets aan doen dat de ouders zo zijn. En mijn dochter zal tzt ook wel zelf kunnen kiezen met wie ze wil spelen.
Beetje sturing geven misschien van goh die en die ga je daar mee spelen :p.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 16 Apr 2019 12:43

Re: Contact buren

Met onze directe buren (een kant want we wonen in een hoekhuis) hebben we geen contact. De buurvrouw weigert zelfs met ons te praten. Met de andere bewoners van ons blok hebben we naast elkaar groeten, ook geen contact. Maar daar hebben we geen behoefte aan ook, de een dealt drugs vanuit huis en de ander is een alcoholist die 9 van de 10 keer amper aanspreekbaar is.

Met de rest van de straat hebben we gelukkig wel erg goed contact, om de paar weken is er wel weer bij iemand een borrel bijvoorbeeld.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Apr 2019 13:49

Re: Contact buren

Met de directe buren (onze ons dak zeg maar) hebben we prima contact. Ze zijn net een stap verder in 't leven (schoolgaande kinderen, zelf bijna tien jaar ouder denk ik) maar 't zijn prima buren voor het standaard burencontact van op elkaars huis letten, eens wat lenen, een praatje hier en daar.
De andere buren waar we met de oprit aan grenzen zijn niet echt onze types. We noemen hen de zweefteven.
En ze zijn ook wat moeilijker, ze zouden't liefst een groot hek tussen ons in willen maar dat willen wij niet, dus voor hun gaan we nu een soort klimopschutting plaatsen met als eis van ons dat het voorste deel lager is zodat wij nog wat meer zicht op straat hebben. Het is altijd even iets meer gedoe met hen en we zijn niet helemaal elkaars type. Maar verder ook wel prima hoor. Verder nog wel wat hoi en doei contact met andere mensen in de straat paar huizen verderop maar eigenlijk vind ik 't altijd een heel gek idee dat ik de mensen die aan de andere kant van de straat wonen echt helemaal niet ken.
Ik ben opgegroeid in een hele fijne straat waar we altijd laanfeest hadden en een laanlied en - vlag enzo. Ik kende als kind ook iedereen, van de kinderen tot de 'oma's'.
Let's discover the world together.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 16 Apr 2019 14:58

Re: Contact buren

Wij zijn de middelste in een rijtje van 3. Aan de ene kant zijn ze rond de 60, hebben 5 kleinkinderen waarvan er 1 bij onze zoon in de klas zit. Dus als ze daar is word er samen gespeeld doorgaans (iedere week wel een keer). We maken vaker een praatje. Andere kant is gezin met 2 tienerzonen. Af en toe praatje maken en verder niets. Ben tevreden over het contact, ik zou het ook wel leuk vinden als er in de straat meer leeftijdsgenoten zouden wonen maar dat is niet echt zo. In de buurt wel heel veel.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 16 Apr 2019 15:15

Re: Contact buren

Wij wonen in een twee-onder-een-kap woning en hebben prima buren. Ze zijn 50+ maar kunnen het goed met ze vinden. Aan de andere kant staat een riante villa. Dit zijn wel wat stillere mensen, meer introvert. Maar als we ze op straat tegenkomen, maken we altijd wel een praatje. Langs beide kanten nemen ze ook regelmatig pakjes voor ons aan, dat vind ik ook wel fijn dat ik hen daarin kan vertrouwen.
2012 & 2016
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 16 Apr 2019 16:25

Re: Contact buren

De buren waarmee we een oprit delen hebben we prima contact, maar hebben niet superveel raakvlakken. Hun kinderen (4 meisjes) studeren net of zitten op de middelbare school. We vinden het vaak wel vermakelijk om te zien met wat voor vriendjes ze thuiskomen, al zie ik de oudste 2 eigenlijk nooit meer. We groeten elkaar weleens en maken een praatje.

De andere buren hadden de vorige bewoners nog weleens ruzie mee en daar begrijpen we eigenlijk niks van. Ze lijken best op ons, maar dan een paar jaar ouder. Hun 2 dochters zitten eind basisschool. Onlangs stond de buurman nog aan de deur met zwembadjes en badspeeltjes, waar zijn kinderen niet meer mee spelen. Als we in de tuin zitten gaat er soms weleens een grapje over de schutting heen en weer. We zouden er best iets meer contact mee willen omdat het best goed klikt, maar weet niet zo goed hoe.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Apr 2019 16:29

Re: Contact buren

Nan schreef:De buren waarmee we een oprit delen hebben we prima contact, maar hebben niet superveel raakvlakken. Hun kinderen (4 meisjes) studeren net of zitten op de middelbare school. We vinden het vaak wel vermakelijk om te zien met wat voor vriendjes ze thuiskomen, al zie ik de oudste 2 eigenlijk nooit meer. We groeten elkaar weleens en maken een praatje.

De andere buren hadden de vorige bewoners nog weleens ruzie mee en daar begrijpen we eigenlijk niks van. Ze lijken best op ons, maar dan een paar jaar ouder. Hun 2 dochters zitten eind basisschool. Onlangs stond de buurman nog aan de deur met zwembadjes en badspeeltjes, waar zijn kinderen niet meer mee spelen. Als we in de tuin zitten gaat er soms weleens een grapje over de schutting heen en weer. We zouden er best iets meer contact mee willen omdat het best goed klikt, maar weet niet zo goed hoe.

Kan je zo'n grapje niet ombuigen naar een uitnodiging?

'Haha, ja inderdaad. Biertje? '
<<

Anoniem317

Bericht 16 Apr 2019 17:06

Re: Contact buren

Wij hebben aan allebei de kanten leuke buren wonen. Beide stellen zijn 60+ en hebben geen kinderen meer thuis wonen. We maken regelmatig een praatje en drinken wat bij elkaar.
<<

Anoniem300

Bericht 16 Apr 2019 18:46

Re: Contact buren

Wij zitten nu tijdelijk in.een huurhuis waar we geen contact hebben met de buren (ook niet echt behoefte aan, omdat we hier maar een jaartje zullen wonen) in ons vorige huis hadden we aan de ene kant de ouders van een vriend van ons, konden hun alles vragen maar echt op de koffie bij elkaar deden we niet. Wel kwamen ze op kraamvisite bij alle 3 de kids.Hun hadden 2 kleinkinderen die ongeveer net zo oud waren als de 2 oudste van ons, hun speelde regelmatig samen.
Andere buren prima mensen altijd wel een praatje voor de deur of als ze in de tuin zaten.
Verder in de straat (klein straatje) woonde veelal oudere mensen die wel altijd in waren voor een praatje.

Einde van het jaar verhuizen we naar onze nieuwbouwwoning en dan weer nieuwe buren, volgens mij kan het schelen dat we er allemaal maar net wonen dat het contact dan al anders is (maar kan ik ook compleet mis hebben) we hebben.de buren al.wel een paar keer gezien tijdens kijkdagen op de bouw maar dat is elke keer maar even.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Apr 2019 19:34

Re: Contact buren

Onze straat is een blok van 9 huizen. Met allemaal is het contact oké, we groeten elkaar en maken soms een praatje. Een keer per jaar doen we straat-bbq en dan elke keer bij iemand anders. Er zit van alles wat qua leeftijd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Apr 2019 19:35

Re: Contact buren

Wij hebben contact met de hele buurt. Echt een leuke groep mensen. Met onze naaste buurman praten we regelmatig. We onderhouden onze tuinen en heggen zoveel mogelijk samen.
Met de andere naaste buren, een jong stel, maken we heel soms een praatje. Ze wonen er nog niet zo lang en de man is een beetje schuw. Hij zwaait nu steeds vaker, dus het wordt al beter.
Met de overburen maak ik regelmatig een praatje. Prima gasten. Twee broers met een groot veebedrijf.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 16 Apr 2019 21:01

Re: Contact buren

Wij wonen in een hele fijne doodlopende straat. Contact met alle buren is prima, veel van onze leeftijd met kleine kinderen dus als J groter is kunnen ze gezellig samen spelen buiten. Onze directe buren aan de ene kant zijn wel wat ouder, kinderen zijn al volwassen maar zij vindt al die kleine kinderen zo leuk dat ze altijd even een blik komt werpen als er weer iemand buiten staat met de kinderwagen haha.

We komen niet zomaar over de vloer bij de buren, maar zeker in de zomer vinden er veel praatjes op straat plaats. Ik ben wel heel blij met deze straat.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Apr 2019 21:20

Re: Contact buren

Met onze buren rechts hebben wij eigenlijk alleen op straat contact zijn mensen van in de 70. Die daarnaast nog minder contact. Die daar naast met haar ga ik te sporten ze is 10 jaar ouder. Er gaat altijd nog een buurvrouw mee.
Onze buren schuin tegenover ons (rechts)hebben wij ook niet veel contact mee. De buren (links) schuin tegen over ons. Zijn beetje het type tokkie.
De buren links naast ons hebben wij wel contact mee. Zij hebben een zoon die even oud is als onze oudste dochter. Verderop bij ons in de straat woont nog een gezin met 2 meiden (die zijn beide een jaar jonger dan onze meiden) hebben wij veel contact mee.


Kreeft gezellig. Alleen zie je dat nu niet zo snel meer. Mensen werken natuurlijk ook meer dan vroeger .
2014 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Apr 2019 22:45

Re: Contact buren

Wij wonen qua buren een beetje gek, we wonen aan een doorgaande weg tussen twee zijstraten in. Op dit stukje staan drie huizen (één vrijstaand huis en één twee-onder-één-kapwoning waar wij dus wonen) en wij zijn de enige die officieel in deze straat wonen, de andere twee huizen hebben de voordeur aan een zijstraatje. Met de buren in het vrijstaande huis hebben we geen contact, ik weet niet eens hoe zij eruit zien. De buren die in de andere helft van onze twee-onder-één-kap wonen spreken we af en toe. Het is een wat ouder stel van halverwege de 60, begin 70. De buurman zie ik bijna nooit omdat hij erg ziek is en veel op bed ligt, maar de buurvrouw spreek ik regelmatig. Zij neemt ook wel eens pakketjes voor ons aan.

Overburen hebben we niet omdat we tegenover een school wonen en doordat we tussen die twee zijstraatjes in zitten zijn de overige huizen te ver weg ofzo, ik heb geen flauw idee wie daar allemaal wonen. Best ongezellig eigenlijk, maar goed. Ook geen gezeur :laughcry:

♥♥
<<

Kira

Bericht 17 Apr 2019 06:40

Re: Contact buren

Ik woon in een woonerf en er zijn wel wat mensen waar ik wat contact mee heb, een praatje mee maak af en toe. Ik heb aan 1 kant buren en daar heb ik weinig contact mee. Het is een alleenstaande vrouw met 2 puber zonen die nogal een lawaai maken af en toe. Ze zijn niet mijn type mensen maar ik maak wel af en toe een praatje met de buurvrouw, en we gaan samen de schuttingen vervangen en dat gaat ook allemaal prima. Voorheen had ik buren die echt vrienden zijn geworden, dat vond ik toen wel heel fijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Apr 2019 07:13

Re: Contact buren

Wij wonen op een hoek. Met onze naaste buren is het contact prima. We zijn echt buren en geen bevriende buren dus komen niet bij elkaar op de koffie ofzo. Maar we kunnen elkaar altijd om hulp vragen en zeker zomers maken we regelmatig een praatje. Met de buren die op de andere hoek van ons rijtje wonen hebben we heel contact. Onze middelsten zijn goed bevriend en we doen regelmatig even een bakje met elkaar en appen ook vrij regelmatig even met elkaar. Verderop in de straat wonen nog twee stellen met hun kinderen en dat zijn echt bevriende buren. De kids spelen met elkaar en we proberen af en toe een gezamenlijke borrel te doen. Met een van die buurvrouwen heb ik een op een echt een leuke vriendschap opgebouwd en wij zien en spreken elkaar veel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Apr 2019 10:18

Re: Contact buren

Marin schreef:En ze zijn ook wat moeilijker, ze zouden't liefst een groot hek tussen ons in willen maar dat willen wij niet, dus voor hun gaan we nu een soort klimopschutting plaatsen met als eis van ons dat het voorste deel lager is zodat wij nog wat meer zicht op straat hebben.

Ik weet niet hoe de situatie precies is maar gaat dit om een hek in de voortuin? Want het is niet toegestaan om in voorerfgebied (in de meeste gevallen is dat in ieder geval het gebied voor de voorgevel van je huis en het verlengde daarvan, via Google kun je daar wel plaatjes van vinden) een bouwwerk hoger dan 1 meter te plaatsen zonder vergunning. Een klimopschutting wordt ook gezien als bouwwerk en mag dus in principe maar een meter hoog zijn. Misschien iets om aan je buren mee te geven :)

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 17 Apr 2019 11:01

Re: Contact buren

Haha Harrison, mooi verhaal met die speculaaspop en die naalden. Zoiets zou hier ook prima kunnen gebeuren. Hier hebben we een mix van mensen die volledig op zichzelf zijn, of knettergek, of bloedirritant, of iets daartussen in. We hebben zo min mogelijk contact met de meesten en bij VVE vergaderingen is er altijd gedonder. De oudjes maken zich boos over dat er appelkoeken zijn in plaats van rondo’s en de relatieve youngsters proberen vooral zo snel mogelijk de agenda er doorheen te jassen.
Het is hier de trend dat appartement bij verkoop worden verbouwd tot gedeelde appartementen waar een eigenaar dan lekker 6 starters inpropt. Dus ineens een enorme toename van frisse hockeymeisjes en swapbikes. Die laatsten (de meisjes, niet de fietsen) hadden laatst wel heel blij een borrel georganiseerd, en wij waren de enigen die kwamen.

Ik heb deze situatie altijd wel prima gevonden maar nu we naar een gezinswijk gaan verhuizen hoop ik wel op leuk burencontact. Allemaal gezinnen met opgroeiende kinderen bij elkaar, het lijkt me superfijn als je elkaar wat kan helpen en afwisselen met naar sport brengen enzo. En als je in je eigen straat mensen hebt om spontaan een fles wijn mee open te trekken, man, daar zou ik voor tekenen.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Apr 2019 11:05

Re: Contact buren

Waarom zijn ze zweverig Marin? En hoe zouden zij jullie noemen :smile:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Apr 2019 11:18

Re: Contact buren

Volgens mij gaan jullie naar de nieuwbouwwijk waar een goede vriendin van mij ook woont Caulfield. En van wat ik daar meekrijg is het een grote, leuke bedoening met elkaar. Met Halloween doet de hele wijk zo ongeveer mee en staat iedereen op straat, er is genoeg in en uitloop. Het kan bij hun stukje horen, maar als ik erdoorheen rij krijg ik ook altijd wel een 'gezellige' sfeer mee.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Apr 2019 11:59

Re: Contact buren

Leuk om te horen Caro! Het is een wijk met een nummer erin, klopt dat?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 17 Apr 2019 12:52

Re: Contact buren

Wij wonen aan een soort hofje met een speeltuintje voor en er staan twee rijen huizen direct aan het hofje en twee rijen iets naar achter met parkeervakken ertussen en die huizen hebben ook allemaal een garage. Wij wonen direct aan het hofje, aan beide kanten hebben we buren van ongeveer onze leeftijd. Een stel heeft een zoontje die iets ouder is als onze M en ze spelen vaak samen in het speeltuintje. Wij borrelen af en toe met de buren en maken altijd wel een praatje. Kinderen gaan ook naar dezelfde opvang dus we komen elkaar veel tegen. Aan de andere kant is het een buitenlands stel, hoogopgeleid en echt carrière typjes. Spreken we ook wel eens mee af, maar zij hebben niks met kinderen. Verder zitten er meer gezinnen met jonge kinderen aan het hofje, als het een beetje weer is, zitten er altijd wel een paar in het speeltuintje en de ouders gezellig op het bankje ernaast.
december 2016
juli 2019
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers