Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sporten

Hoe vaak in de week sporten jullie?

Één keer
3
6%
Twee keer
13
27%
Drie keer
11
23%
Vier keer
4
8%
Vijf keer
0
Geen stemmen
Zes keer
0
Geen stemmen
Zeven keer
0
Geen stemmen
Ik sport op het moment niet
17
35%
 
Aantal stemmen : 48
<<

Anoniem279

Bericht 13 Apr 2019 07:19

Sporten

Dit topic is jaren geleden al eens geweest, toen vond ik het zo leuk om alle verschillen te lezen. Dus bij deze hoe vaak in de week sporten jullie op dit moment? Of zijn jullie op een andere manier bewust met bewegen bezig? En in beide gevallen: wat doen jullie dan?
<<

Anoniem304

Bericht 13 Apr 2019 07:24

Re: Sporten

Ik sport niet. Niet alleen op het moment, maar gewoon helemaal niet.
<<

Kira

Bericht 13 Apr 2019 07:27

Re: Sporten

Ik sport momenteel niet, ik heb een paar jaar geleden getraind voor militaire keuringen en die heb ik niet gehaald. Daarna heb ik een andere baan gekregen en ook niet meer de behoefte gehad ermee door te gaan. Ik ging toen naar de sportschool.

Bewegen doe ik echter wel genoeg. Ik loop op mijn werk in 4 uur tijd al rond de 8000 stappen, en ik wandel veel met mijn honden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Apr 2019 07:41

Re: Sporten

Sinds deze week 2 keer per week.
Maandags met personal trainer, vrijdags alleen.

Ik hoop dat ik 't ook echt leuk ga vinden. Ik hou eigenlijk echt niet van sporten, maar het moet wel voor m'n gezondheid, voor mezelf, voor m'n man en m'n zoon. Dat is wel de beste motivatie maar ik hoop dat ik er mettertijd ook echt plezier uit ga halen. Die echte intrinsieke drang om te sporten heb ik gewoon niet.
Laatst gewijzigd door Marin op 13 Apr 2019 09:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 13 Apr 2019 07:42

Re: Sporten

2 keer hardlopen en 1 keer zwemmen. Daar buiten beweeg ik ook vrij veel als ik mijn sporthorloge geloven moet.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Apr 2019 07:53

Re: Sporten

Ik heb eindelijk m’n flow weer te pakken. Ik sport drie keer per week.

Ben ongeveer 2 jaar geleden gestopt met hardlopen vanwege een moeilijke knie. Sindsdien kreeg ik geen ritme meer in sporten.

Nu zwem ik twee keer per week (1 avond cursus en 1 ochtend trainen) en ik sport op woensdagmiddag met collega’s (pittige total body workout met gewichten).

Verder probeer ik zoveel mogelijk te lopen.
#teammaple🍁
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Apr 2019 08:30

Re: Sporten

Na jaren van niet sporten heb ik toch weer sinds kort een abonnement afgesloten bij Basic fit. Ik ga 2 keer in de week fitnessen.
Ik hou helemaal niet van sporten, maar il toch wat kilo's kwijt en weet dat het beter is.
Als ik eenmaal geweest ben vind ik het lekker. Hoop het nog wel zo leuk te gaan vinden dat ik meer keren ga.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Apr 2019 08:53

Re: Sporten

Ik sport 3x in de week op het moment. 2 keer hardlopen en 1x korfbal. Als ik niet korfbal dan probeer ik wel extra te lopen.
2015 💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Apr 2019 09:09

Re: Sporten

Ik sport niet, maar dat zou ik wel moeten doen.
Mijn conditie is zo slecht, als ik twee trappen gelopen heb, sta ik bijna te hijgen.
Wat voor sport ik wil gaan doen weet ik nog niet.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Apr 2019 09:14

Re: Sporten

Twee-drie keer per week, hardlopen. Ik probeer wel eens iets anders en doe ook wel eens krachttraining in de sportschool, maar dat vind ik snel saai. Ik ben graag buiten en luister graag naar muziek en podcasts, dan is hardlopen echt ideaal.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Apr 2019 09:25

Re: Sporten

Ik sport niet omdat ik net zwanger ben geweest. Over 2 weken mag ik weer en dan ga ik eerst weer 2 keer in de week mom in balance doen. Afhankelijk van hoe m'n lichaam herstelt, wil ik tzt bootcamp gaan doen. Sinds ik door mom in balance weer 2x in de week buiten sport, besef ik dat ik dat toch echt wel het lekkerst vind. Daarvoor deed ik regelmatig dingen in de sportschool, maar dat wil ik dus even niet meer. En ooit zal ik hardlopen wel weer oppakken, want dat kan ik nooit laten. Al is m'n lichaam daar niet altijd even blij mee.
Qua beweging wandel ik elke dag als ik daar tijd voor heb. Vind ik echt heerlijk.
<<

Anoniem279

Bericht 13 Apr 2019 10:26

Re: Sporten

Zal zelf ook even antwoord geven: Ik sport momenteel twee keer in de week. Het streven is drie keer, ik ga kijken of ik dat vanaf komende week weer op kan pakken. Momenteel doe ik alleen groepslessen, bodypump en een total body workout. En ik wil daar eigenlijk nog een rondje zelf sporten in de fitnesszaal aan toe voegen. Verder loop ik veel, probeer ik elke dag wel de 10.000 stappen te halen, maar vaak blijf ik tussen de 8.000-9.000 hangen omdat ik in m’n pauze geen zin hem om een rondje te wandelen. Wel probeer ik sowieso 1x per week ook lopend naar mijn werk te gaan (5km). Op de terugweg pak ik dan wel de bus, dan ben ik te gaar om nog te gaan lopen, haha. De andere keren fiets ik (zolang ik nog geen rijbewijs/auto heb).

Ik vind sporten ook echt leuk! Niet altijd, ik heb de afgelopen maanden een beetje een dip gehad maar ik merk dat de voldoening nu weer begint te komen. En dat voor iemand die altijd magere zesjes haalde met gym en voor wie de gymles de grootste nachtmerrie was...
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Apr 2019 10:44

Re: Sporten

Momenteel doe ik 1x per week aan zwangerschapszwemmen en 1x per week yoga, is beide niet heel intensief natuurlijk, maar voor nu helemaal prima!
Voor de zwangerschap deed ik 1x per week aan paaldansen (soms 2x) en 1x per week FloatFit, maar dit zijn beide sporten die je beter niet een paar weken na de bevalling alweer kunt oppakken. Ik moet dus nog even bedenken wat ik dan eerst wil gaan doen. Mom in Balance lijkt me leuk, maar daarvoor moet ik wel naar de stad. Bootcamp vond ik ook heel fijn om een paar maanden na de bevalling weer op te pakken.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 13 Apr 2019 10:53

Re: Sporten

Op het moment sport ik sinds een maand weer 4x per week -> 2 dagen sporten, dag rust etc. Ik doe aan fitness en vind het echt heerlijk! Bijkomend voordeel is dat ik dan geen rugklachten meer heb dus dat is wel een goede motivatie haha! Per keer doe ik altijd eerst 30min cardio en daarna 30-45min kracht, ene keer bovenlichaam en de andere keer benen/billen :) Verder is mijn doel om dagelijks 10.000 stappen te zetten en dat gaat goed! De ene dag haal ik het makkelijk en de andere dag niet maar dan wandel ik een langer stuk met de hond zodat ik het toch nog haal :) Ik moet zeggen dat ik niet altijd evenveel zin heb om te sporten maar ik voel mij er echt beter door dat ik wel gewoon ga..
Wat als het lukt
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Apr 2019 11:02

Re: Sporten

3x per week

Waarvan 1x Pilates en 2x fitness en soms wandel ik in het weekend nog een tocht
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Apr 2019 12:39

Re: Sporten

Normaal 2x per week. 1x aquaspinning en 1x aquaboarden. Helaas ben ik nu een tijdje uit de running en in afwachting op een operatie. Hopelijk kan ik dit na de zomer weer oppakken en in de tussentijd zal ik 2x per week bij de fysio aan het opbouwen zijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Apr 2019 08:00

Re: Sporten

Nu weer 3 keer in de week. 1 keer in de week boks en bodyfit en 2 keer in de week hardlopen. Verder op werkdagen ruim een uur op de fiets.
<<

Anoniem308

Bericht 14 Apr 2019 08:08

Re: Sporten

Ik sport niet heb ook echt weinig motivatie. Ik beweeg wel dagelijks veel met wandelen en fietsen. Maar ik zou gewoon 2x per week iets moeten doen. Hardlopen en fitness vind ik alleen niet leuk.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 14 Apr 2019 08:15

Re: Sporten

1x in de week, 20 minuten bij Fit20.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Apr 2019 08:17

Re: Sporten

Ik zit ook weer in een goede flow, ik heb het hardlopen sinds afgelopen zomer weer helemaal opnieuw gevonden na een blessure en doe dat zo’n 3 keer per week. Verder wandel ik veel, vind het prima zo.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Apr 2019 11:26

Re: Sporten

AMM schreef:Ik sport niet heb ook echt weinig motivatie. Ik beweeg wel dagelijks veel met wandelen en fietsen. Maar ik zou gewoon 2x per week iets moeten doen. Hardlopen en fitness vind ik alleen niet leuk.

Ga een keer mee boksen!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 14 Apr 2019 11:36

Re: Sporten

Ik wilde in januari starten met Crossfit, maar raakte vlak daarvoor geblesseerd en dat was niet zo goed voor mijn motivatie. Sinds een paar weken heb ik weer motivatie en doe ik vier keer per week aan krachttraining. Wandelen gaat ook eindelijk weer ietsje beter zonder pijn, dus dat doe ik ook weer meer.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 14 Apr 2019 11:38

Re: Sporten

Ik roei (gemiddeld) 3x in de week. Dat sporten noemen klinkt overdreven omdat ik het thuis doe, al slaat dat eigenlijk nergens op bedenk ik me nu.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 14 Apr 2019 11:42

Re: Sporten

Hoe wil je het dan noemen, Reva?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem315

Bericht 14 Apr 2019 11:48

Re: Sporten

Ik rijd momenteel 1 of 2x per week paard (dat wordt weer meer als de dagen lengen + mijn paard komt straks thuis en er komt een rijbak, dus dan wordt het helemáál geweldig) en ik doe aan hardlopen, minstens 2x per week. Ik hoef het niet te doen om af te vallen of in shape te komen, maar ik doe het om conditie op te doen en te behouden. En een beetje spierontwikkeling in mijn benen is ook wel leuk.

Ik heb 4x per week gekozen, want dat is wel zo'n beetje mijn jaarlijks gemiddelde.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 14 Apr 2019 11:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers