Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Kritiek' bruiloft

<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 13:48

Re: 'Kritiek' bruiloft

-ED- schreef:
Believe schreef:
En nee ED ik weet niet wat jullie aten, maar ik durf zo te zeggen dat ik dat niet lust.
Ongeveer wat rapa nui zegt is op mij en een groot deel van onze omgeving van toepassing en wij vinden dat allemaal prima :) .

Ik vind dit echt een heel vreemde opmerking. Je hebt geen idee wat wij op de kaart hadden staan en in wat voor een restaurant wij aten. Het is echt onmogelijk om dan te constateren dat jij het eten niet lekker had gevonden.


ED, volgens mij zijn er heel veel mensen die bij culinaire fratsen direct aan oesters, foie gras, zeewolf en kreeft denken, aan 'enge' liflafjes in micro versie. Nou wordt dat sowieso steeds minder gedaan, ook in sterrenrestaurants (gaan veel weer richting brasserie), maar ik kan me goed voorstellen dat voor sommige mensen die daar niet bekend mee zijn dat 'eng' is en dus dat het niet lekker is. Terwijl een culi hapje net zo goed een stukje buikspek met salie kan zijn bij wijze van, wat feitelijk gewoon een speklapje is ;-) Culi of chic staat natuurlijk niet gelijk aan de meest bizarre ingrediënten. Een heerlijke verse tomatensoep kan dat ook zijn, en dan had believe het vast gelust ;-) dus wel beetje met je eens, believe weet echt niet wat jij hebt gegeten op je bruiloft, voor t zelfde geldt was het langzaam gepofte knoflooksaus en is t ook culi maar had ze t heus wel gelust ;-)
Bedoel het niet lullig naar jou toe hoor, believe, maar het betekent toch niet direct dat er smerige dingen op het menu stonden omdat het chic was? In sterrenrestaurants worden ook wel doperwtjes en worteltjes geserveerd hoor ;-)
<<

Anoniem19

Bericht 29 Okt 2013 13:53

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wij willen ook geen feest. Als mensen dat niet leuk vinden blijven ze maar weg.

Het enige wat ik echt vervelend vind aan bruiloften zijn onpraktische dingen, bijvoorbeeld als je overdag uitgenodigd bent, en voor het feest, maar niet voor het diner. Dat vind ik echt ZO vreemd, dan moet je zelf maar even de MacDonalds opzoeken in de tussentijd. En verder zeg ik altijd: bruiloften en begrafenissen, daar is altijd wel ergens gezeik over.
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 13:56

Re: 'Kritiek' bruiloft

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Okt 2013 13:58

Re: 'Kritiek' bruiloft

Ik vind dat op zich nooit zo erg, dan ga ik gewoon zelf tussendoor even ergens eten (of thuis, als het gewoon hier in de buurt is). Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is voor mensen die van ver komen en weinig te besteden hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem19

Bericht 29 Okt 2013 14:00

Re: 'Kritiek' bruiloft

Susan schreef:Ik vind dat op zich nooit zo erg, dan ga ik gewoon zelf tussendoor even ergens eten (of thuis, als het gewoon hier in de buurt is). Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is voor mensen die van ver komen en weinig te besteden hebben.


Ja ik kom eigenlijk altijd van "ver". Als het om de hoek is, is het inderdaad niet erg.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Okt 2013 14:01

Re: 'Kritiek' bruiloft

Darcy schreef:Wij willen ook geen feest. Als mensen dat niet leuk vinden blijven ze maar weg.

Het enige wat ik echt vervelend vind aan bruiloften zijn onpraktische dingen, bijvoorbeeld als je overdag uitgenodigd bent, en voor het feest, maar niet voor het diner. Dat vind ik echt ZO vreemd, dan moet je zelf maar even de MacDonalds opzoeken in de tussentijd. En verder zeg ik altijd: bruiloften en begrafenissen, daar is altijd wel ergens gezeik over.


Ja dat vind ik eigenlijk ook altijd heel gek. Als je gewoon daggast bent heb je daar geen last van, maar als je echt 3 of 4 uur 'iets voor jezelf' moet gaan doen in een stad waar je ver heen bent gereisd, vind ik dat niet zo gastvrij. Ik ga gewoon proberen om juist alles achter elkaar te plakken zodat mensen hier geen hinder van ondervinden. Als ik al doe aan daggasten hoor, misschien nodig ik juist alleen de intimi uit, zodat iedereen er de hele dag bij is :D
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Okt 2013 14:03

Re: 'Kritiek' bruiloft

Als dat gat van drie of vier uur betekent dat je al die tijd een beetje moet ronddwalen en je tijd moet verdoen dan kan ik me zo voorstellen dat je alleen naar de huwelijksvoltrekking gaat of alleen naar het feest en niet naar allebei.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem19

Bericht 29 Okt 2013 14:08

Re: 'Kritiek' bruiloft

Carrie schreef:
Darcy schreef:Wij willen ook geen feest. Als mensen dat niet leuk vinden blijven ze maar weg.

Het enige wat ik echt vervelend vind aan bruiloften zijn onpraktische dingen, bijvoorbeeld als je overdag uitgenodigd bent, en voor het feest, maar niet voor het diner. Dat vind ik echt ZO vreemd, dan moet je zelf maar even de MacDonalds opzoeken in de tussentijd. En verder zeg ik altijd: bruiloften en begrafenissen, daar is altijd wel ergens gezeik over.


Ja dat vind ik eigenlijk ook altijd heel gek. Als je gewoon daggast bent heb je daar geen last van, maar als je echt 3 of 4 uur 'iets voor jezelf' moet gaan doen in een stad waar je ver heen bent gereisd, vind ik dat niet zo gastvrij. Ik ga gewoon proberen om juist alles achter elkaar te plakken zodat mensen hier geen hinder van ondervinden. Als ik al doe aan daggasten hoor, misschien nodig ik juist alleen de intimi uit, zodat iedereen er de hele dag bij is :D


Dat laatste gaan wij ook doen! Maar dat is makkelijker als je een kleine familie hebt, zoals mijn vriend en ik hebben, soms is dat gewoon niet haalbaar.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Okt 2013 14:09

Re: 'Kritiek' bruiloft

Susan schreef:Als dat gat van drie of vier uur betekent dat je al die tijd een beetje moet ronddwalen en je tijd moet verdoen dan kan ik me zo voorstellen dat je alleen naar de huwelijksvoltrekking gaat of alleen naar het feest en niet naar allebei.

Ja. Maar wel jammer, want juist de huwelijksvoltrekking is heel mooi en bijzonder om te zien. Vind ik.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 14:10

Re: 'Kritiek' bruiloft

Ja dat vind ik ook altijd lastig, darcy. Andersom ook wel weer te begrijpen als je dus idd wat chiquer wilt dineren met een klein gezelschap maar wel die mensen bij de ceremonie, dan moet je wel bepaalde keuzes maken maar erg gastvrij is het niet. Wat mij super leuk lijkt is met klein gezelschap ceremonie en taart, en dan met het hele grote gezelschap al dineren, dus ongedwongen alvast op de feestlocatie, en daarna is iedereen er al voor t feest. Dan betrek je die mensen er ook weer meer bij (als ze dat willen).

En ja hahaha mijn familie is Zooo groot! M'n vriend heeft nog steeds niet al m'n familie ontmoet, maar ja, je kan je afvragen of die dan dus belangrijk genoeg zijn voor de ceremonie. Zoiets wat ik hierboven schreef met dus diner met iedereen lijkt mij dan goede en leuke oplossing.
<<

Anoniem19

Bericht 29 Okt 2013 14:17

Re: 'Kritiek' bruiloft

Ja inderdaad en het heeft ook vaak een intiem karakter door de speeches en zo. Maar als je laat merken dat je meedenkt als bruidspaar vind ik dat al heel veel schelen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 29 Okt 2013 14:44

Re: 'Kritiek' bruiloft

Carrie schreef:
Susan schreef:Als dat gat van drie of vier uur betekent dat je al die tijd een beetje moet ronddwalen en je tijd moet verdoen dan kan ik me zo voorstellen dat je alleen naar de huwelijksvoltrekking gaat of alleen naar het feest en niet naar allebei.

Ja. Maar wel jammer, want juist de huwelijksvoltrekking is heel mooi en bijzonder om te zien. Vind ik.


Wij hadden dit vorig jaar samen met het broertje en zusje van mijn man, wij hebben allemaal geen auto en het feest was in een kasteel, moeilijk bereikbaar. Wij waren uitgenodigd voor het ceremonie en het feest maar niet het diner.
Broertje en zusje van mijn man studeren nog en hebben niet zoveel geld te besteden, dus de conclusie was dat we eerst een stuk naar een bushalte konden lopen, daarna een stuk in de bus om vervolgens in de friettent te gaan zitten wachten tot we weer terug konden.

De bruiloft was van het nichtje van mijn man, hij is niet heel close met de familie en we hebben dus ook besloten om hier geen hele dag vrij van het werk voor te vragen en we zijn alleen naar het feest gegaan.

Wij zijn zelf klein getrouwd, hadden iedereen er de hele dag bij en we zijn luxe uit eten geweest omdat wij, net als ED, lekker eten belangrijk vinden. Maar wij hebben gewoon aan de gasten gevraagd wat ze liever niet aten en daar hadden ze in het restaurant voor iedereen een alternatief voor gevonden wat ze wel lekker vonden. Wij hebben van onze gasten geen klachten gekregen.
Wel mensen die wat verder van ons af stonden die vonden dan we een feest moesten geven omdat ze daar wel eens een keer zin in hadden, maar niks heel dwingend of vervelends of zo.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 29 Okt 2013 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem318

Bericht 29 Okt 2013 14:59

Re: 'Kritiek' bruiloft

Haha, in een topic waarin No 3 om tips vraagt hoe met 'kritiek' op haar bruiloft om te gaan, begint zowat iedereen 'kritiek' op elkaars bruiloft te geven! :thumbdown:

Ik denk dus ook dat kritiek onvermijdelijk is, ik ben het eens met de tips de al gegeven zijn ("bedankt voor je advies" en proberen zo min mogelijk in de verdediging te schieten).

En gefeliciteerd trouwens!!!
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 16:50

Re: 'Kritiek' bruiloft

Believe schreef:Als wij met ons kantoor uit eten gaan, gaan we ook naar wat chiquere restaurants waarbij ik (op het kindermenu na) niets lust van wat op de hele menukaart staat..
In een 'normaal' restaurant heb ik overigens ook al moeite met eten kiezen, want ik lust niet veel qua vis/vlees (bijna niets zelfs..) en dat is toch wel iets waaruit de meeste hoofdgerechten bestaan.

Dit is dan toch vooral jouw eigen mankement, de meeste mensen lusten toch echt wel wat meer dan knakworsten met appelmoes, of een kippenpoot met mayonaise.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 16:54

Re: 'Kritiek' bruiloft

Om een gat in de dag te voorkomen hebben wij ons gezelschap ingedeeld in twee groepen. De eerste groep waren dus die 50 intimi die de hele dag welkom waren, dus met de ceremonie, het diner en het feest. De tweede groep waren de feestmensen, die dus alleen uitgenodigd waren voor het feest.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 17:55

Re: 'Kritiek' bruiloft

Marin schreef:ED, volgens mij zijn er heel veel mensen die bij culinaire fratsen direct aan oesters, foie gras, zeewolf en kreeft denken, aan 'enge' liflafjes in micro versie. Nou wordt dat sowieso steeds minder gedaan, ook in sterrenrestaurants (gaan veel weer richting brasserie), maar ik kan me goed voorstellen dat voor sommige mensen die daar niet bekend mee zijn dat 'eng' is en dus dat het niet lekker is. Terwijl een culi hapje net zo goed een stukje buikspek met salie kan zijn bij wijze van, wat feitelijk gewoon een speklapje is ;-) Culi of chic staat natuurlijk niet gelijk aan de meest bizarre ingrediënten. Een heerlijke verse tomatensoep kan dat ook zijn, en dan had believe het vast gelust ;-) dus wel beetje met je eens, believe weet echt niet wat jij hebt gegeten op je bruiloft, voor t zelfde geldt was het langzaam gepofte knoflooksaus en is t ook culi maar had ze t heus wel gelust ;-)
Bedoel het niet lullig naar jou toe hoor, believe, maar het betekent toch niet direct dat er smerige dingen op het menu stonden omdat het chic was? In sterrenrestaurants worden ook wel doperwtjes en worteltjes geserveerd hoor ;-)

Haha, ja précies! Het is niet zo dat wij aan de krab zaten hoor, dat lijkt me maar onhandig op een bruiloft. Maar ik begrijp nu al van Believe dat zij eigenlijk alleen het kindermenu lust wanneer ze in een restaurant gaat eten, dus zo iemand kan je dan toch met niks tevreden stellen.
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 18:17

Re: 'Kritiek' bruiloft

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

No. 3

Bericht 29 Okt 2013 21:13

Re: 'Kritiek' bruiloft

Dit topic is eigenlijk een heel goede les in doorlezen en eruit pikken wat ik leuk vind en wat ik stom vind. Dus bedankt voor de live lessen, haha!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Okt 2013 13:03

Re: 'Kritiek' bruiloft

Ook al is het tot een scheiding uitgelopen, ik vind nog steeds dat wij wel een goede dagindeling hadden! Juist omdat wij ook niet wilden dat gasten zich buitengesloten voelden of moeilijk gedoe met wie wel wanneer erbij hebben we het burgerlijk huwelijk klein gehouden. De mensen die daarvoor waren uitgenodigd kwamen bij mijn ouders thuis, toen met een Amerikaanse schoolbus naar de trouwlocatie, vervolgens met z'n allen zijn we heerlijk gaan lunchen..

Na de lunch was het kerkelijk huwelijk en vanaf dat moment was iedereen uitgenodigd. Vanuit de kerk zijn we naar mijn ouders hun huis gegaan waar de feestlocatie was en na een ontvangst met champagne & taart, begon een uur later het feest. En we hadden de hele avond heerlijke hapjes waardoor iedereen genoeg te eten kreeg..
<<

No. 3

Bericht 30 Okt 2013 15:38

Re: 'Kritiek' bruiloft

Dus jullie hadden gewoon helemaal geen diner o.i.d., Caro?

Ik las trouwens net nog even mijn berichtje van de vorige pagina en ik zie dat het er een beetje onaardig staat. Ik wilde alleen zo graag antwoord op mijn vraag, en geen discussie over of ik wel de juiste keuzes had gemaakt. :-)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Okt 2013 15:57

Re: 'Kritiek' bruiloft

No. 3 schreef:Dus jullie hadden gewoon helemaal geen diner o.i.d., Caro?

Ik las trouwens net nog even mijn berichtje van de vorige pagina en ik zie dat het er een beetje onaardig staat. Ik wilde alleen zo graag antwoord op mijn vraag, en geen discussie over of ik wel de juiste keuzes had gemaakt. :-)


we hadden gedurende de avond gazpacchio, witte vis met een beurre blanc saus en wat pasta, kipfilet met nog iets.. en zo ging het de heel avond door. vanaf 8 uur tot 11 uur en toen afgesloten met een witte chocolade fondue.

Mensen hadden écht genoeg te eten hoor :-). Ze kregen er niks meer bij haha. Nee, eten was/ is voor mij en mijn familie belangrijk dus er was heel lekker eten en genoeg, maar geen traditioneel diner waarbij alle gasten zaten. Dat hadden we in de middag al gehad met de 'daggasten'.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Nov 2013 14:52

Re: 'Kritiek' bruiloft

No. 3 schreef:
-ED- schreef:Ik kan me ook voorstellen dat als je nog maar zo kort met iemand samen bent en dan ineens gaat trouwen, je nog niet echt hebt kunnen toegroeien naar dit moment. Kritiek komt dan vast sneller hard aan, omdat je zelf ook eigenlijk geen idee hebt hoe jij het wilt. Lijkt me heftig hoor, net lekker verliefd op elkaar en dan ineens een bruiloft regelen.
Je hebt even geen idee waar je het over hebt. Kan hoor, maar als je al je brillen hebt afgezet, kom ik dit wel een keer uitleggen.

Meiden, mijn punt/vraag is niet of we onze bruiloft wel of niet in twee dagen zullen doen. Mijn vraag was: hoe blijf je je eigen plan volgen als mensen om je heen met goedbedoelde adviezen je een bepaalde kant op willen duwen?



Als jullie iets echt willen moet je het gewoon zo doen, het is jullie dag en die wordt ingevuld zoals jullie dat het liefste willen. Iemand commentaar? jammer maar helaas jij wil het zo, ze meoten het er maar mee doen. Want het is niet hun dag maar jullie dag.

Wij hebben een geweldige trouwdag gehad, gingen foto's maken in de Efteling en dat is ongeveer 40 min rijden en dat snapten ook niet iedereen. Nou ja helaas hoor want wij wilden dat wel en ik heb dan niets met anderen te maken.


Een vriendin van mij trouwt in het buitenland en ook nog niet eens dichtbij. Zij 'verplicht' haar gasten dus min of meer om er dan toch vliegtickets voor te kopen en dan snap ik wel wanneer je daar commentaar op geeft. Ik vind dat ook nogal wat om van mensen te vragen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 09 Nov 2013 19:51

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wij hebben vooral veel kritiek van mijn ouders gehad, ze vonden dingen vaak te duur. Zo was de locatie van het feest bijvoorbeeld niet goed (te weinig gratis parkeerplaatsen), ik ben mijn trouwjurk ver van huis gaan halen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik werd er een beetje moedeloos van en zelfs boos. Ik heb toen ook gezegd dat ik het fijn vond om advies of tips te krijgen maar dat ik geen commentaar meer wilde, daar vroeg ik immers niet om.
Dat heeft wel een stukje rust gebracht.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Nov 2013 20:34

Re: 'Kritiek' bruiloft

Bij ons heeft iedereen ( 130 mensen) meegegeten, wij zijn geen feestmensen en hadden gekozen voor een themafeest vanaf ik meen 19 uur ofzo en dan met een soort toneel ertussendoor, muziek van een troubadour etc. Het was echt zo geweldig, mensen hebben het er nu nog over wanneer het over bruiloften gaat. Het was uniek, bijzonder en het was een geweldige mooie dag.

Edit; onze hele dag stond in het teken van sprookjes, wij hebben iets met de Efteling ben er toen ook ten huwelijk gevraagd, Pardoes was het ringkussentje etc. En zoals een sprookje hoort te zijn was het feest om klokslag 12 uur afgelopen.

Dit was bijv onze bruidstaart

Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 10 Nov 2013 11:54

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wat gaaf Printje.

Ik ben bang dat wij ook wel kritiek gaan krijgen als ik voor de kleur trouwjurk wil gaan wat ik in gedachten heb. Ik zou graag of donkerrood of zwart. Waarom? Omdat wit mij totaal niet staat. (qua gewone kleren. Ik ga binnenkort verschillende kleuren passen) Ik heb al een paar hele mooie jurken in die kleuren gezien. Maar ik ben wel bang voor de reacties, vooral van (schoon)moeder. De vrienden ben ik niet bang voor want die zijn allemaal in verschillende kleuren getrouwd. Maar dit zou voor mij wel een puntje zijn om dan toch maar in een standaard kleur te trouwen.
10-08-2017 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers