Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Kritiek' bruiloft

<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 11:44

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wij vonden het nu eenmaal belangrijk om uitgebreid te dineren met onze gasten. Ik begrijp best dat Chinees ook heel lekker kan zijn, maar wij wilden iets bijzonders, iets wat je niet op een zondagavond eet als je te lui bent om te koken.

Een vriend van ons is kok in een van de beste restaurants in de stad en daarom zijn we bij hem in zijn restaurant gaan eten. Wij kennen hem goed en dat maakte de avond nog persoonlijker en intiemer. Tijdens het (zeven gangen) diner gingen er steeds mensen speechen, dit was zeer emotioneel. Ik had het niet anders willen doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Okt 2013 11:48

Re: 'Kritiek' bruiloft

Ik vind het Chinees eten dat je thuis haalt niet echt te vergelijken met een Chinees buffet zoals je dat op een feest krijgt. Thuis Chinees eten vind ik persoonlijk weinig aan, terwijl ik zo'n buffet wel lekker vind. Wij hadden overigens geen Chinees buffet, maar het was bij ons ook heel uitgebreid, ik vind het nogal apart dat jij maar vast concludeert dat een buffet wel weer wat simpels zal zijn.

Verder is het natuurlijk prima als je een diner leuker vindt dan een buffet, dat moet je zelf weten. Ik vond het weer leuker als iedereen welkom was bij het eten en niet alleen een select gezelschap, dan is een diner met 60 mensen niet zo haalbaar. En ik had dat ook niet anders willen doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 12:08

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wij vonden het juist belangrijk dat het diner een intiem moment zou zijn, net zoals de ceremonie. Daarvoor hebben we dan ook alleen onze állerbeste vrienden en naaste familieleden uitgenodigd. Wij kwamen, geloof ik uit op zo'n 50 mensen. Ik vond het juist heel bijzonder dat deze momenten zo klein en vertrouwd voelden, daar had ik echt niet mijn oom bij willen hebben met wie ik nauwelijks een band heb en die ik eens per jaar op een verjaardag zie. Het grote voordeel van een diner vond ik dat we echt sámen aan het eten waren, bij een buffet zijn het vaak aparte hoekjes en loopt iedereen de hele tijd een beetje rond. Ik vind dat vaak wat rommelig en minder intiem.

Natuurlijk was iedereen wel welkom op het feest, dat werd dan ook een enorm knalfeest met zo'n 200 gasten, haha!
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 12:09

Re: 'Kritiek' bruiloft

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 12:16

Re: 'Kritiek' bruiloft

Haha, nou goed. Ik moet ook wel toegeven dat wij erg verwend zijn wat betreft eten. We eten ongeveer eens in de twee weken in een écht goed restaurant. Dan heb ik het niet over de humpreys of een all you can eat sushi tent, maar over een toprestaurant. Zoiets als een Chinees buffet halen wij op een dinsdagavond wanneer we geen tijd/zin hebben om te koken. Doordat wij heel wat gewend zijn, zijn we inmiddels echte fijnproevers geworden, vandaar dat we voor onze bruiloft iets echt bijzonders wilden. Zo gek is dat toch niet?
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 12:20

Re: 'Kritiek' bruiloft

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:32, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 29 Okt 2013 12:20

Re: 'Kritiek' bruiloft

-ED- schreef:
Zo kun je alles gewoon zo doen als jij het zelf wilt, ik kan ook niet tegen al dat opgeblazen gedoe, haha!


:laughcry:
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 12:23

Re: 'Kritiek' bruiloft

Het was geen luxe restaurant hoor, geen opgedirkt gedoe, daar hou ik ook niet van. Gewoon een heel gezellig, knus restaurant waar we precies met z'n allen inpasten. En nee, Luce, ik vind dit niet opgeblazen, want dit is waar ik en mijn man intens van kunnen genieten. We zijn echte culinaire liefhebbers en die gedeelde hobby/liefde, mocht op onze bruiloft gewoon niet ontbreken
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Okt 2013 12:24

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wij hadden een bbq op onze bruiloft. Ik vond het juist leuk dat iedereen een beetje rond liep en daardoor met elkaar in contact kwam i.p.v. de hele tijd naast dezelfde persoon te zitten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Okt 2013 12:25

Re: 'Kritiek' bruiloft

-ED- schreef:Haha, nou goed. Ik moet ook wel toegeven dat wij erg verwend zijn wat betreft eten. We eten ongeveer eens in de twee weken in een écht goed restaurant. Dan heb ik het niet over de humpreys of een all you can eat sushi tent, maar over een toprestaurant. Zoiets als een Chinees buffet halen wij op een dinsdagavond wanneer we geen tijd/zin hebben om te koken. Doordat wij heel wat gewend zijn, zijn we inmiddels echte fijnproevers geworden, vandaar dat we voor onze bruiloft iets echt bijzonders wilden. Zo gek is dat toch niet?


Niemand zegt toch dat dat gek is? Ik heb daar helemaal geen waardeoordeel over verder, jij andersom wel (karig, rommelig, iets wat je eet als je geen zin hebt om te koken, et cetera). Ik vind het een gewoon niet beter dan het ander. Het is net wat je zelf prettig vindt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 12:27

Re: 'Kritiek' bruiloft

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 12:34

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wij hadden tussen de gangen door momenten dat mensen in de grote binnentuin gingen zitten, het was heerlijk ontspannen en zeker niet stijf.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 12:37

Re: 'Kritiek' bruiloft

Ik begrijp niet hoe je als mens niét kunt houden van goed eten. Je zegt dat je niet houdt van 'dat soort eten', maar hoe weet je nou welk eten wij serveerden? We hebben echt geen moleculaire moussjes lopen eten in kristallen vaasjes ofzo hoor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Okt 2013 12:42

Re: 'Kritiek' bruiloft

Nee, maar jij weet toch ook niet wat wij voor eten hadden en of het rommelig was of niet?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 29 Okt 2013 12:52

Re: 'Kritiek' bruiloft

-ED- schreef:Ik begrijp niet hoe je als mens niét kunt houden van goed eten. Je zegt dat je niet houdt van 'dat soort eten', maar hoe weet je nou welk eten wij serveerden? We hebben echt geen moleculaire moussjes lopen eten in kristallen vaasjes ofzo hoor.


Het is misschien niet te begrijpen en ik vind het zelf ook leuk om dingen uit te proberen maar het gros van de mensen in mijn omgeving wil gewoon een groentesoep of tomatensoep met balletjes, schnitzel met uitgebreide keus aan aardappeltjes, patat en groente er bij en dan een ijsje na. En als er iets anders als keuze is krijg ik toch bijna altijd te horen: maar daar houden wij niet van.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 12:54

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wij zijn ook enorme culi foodies (ook van de moleculaire mousjes :angel: ) maar we zouden een grote rookoven op onze bruiloft ook wel echt te gek vinden waar iedereen gewoon Vleesch krijgt. Lange tafels, flessen wijn, hoppa. Ik zou het allebei heel leuk vinden, heel chic dineren, of gewoon aan lange tafels burgers eten. Allebei prima, het is allebei lekker. Ik vind barbecues altijd heel erg leuk, maar ik moet ED wel nageven dat een buffet niet altijd lekker is. Ik had een tijdje geleden een bruiloft (als gast zijnde), waarbij het een 'barbecue' moest zijn, maar het vlees werd een uur van te voren al gebakken en toen in van die rechauds gelegd, ja sorry, dat vind ik geen goed eten. Maar ik heb ook buffetten met hele gamba's en de meest heerlijke salades gehad, dat is echt heerlijk uitgebreid!
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 12:56

Re: 'Kritiek' bruiloft

Artemis schreef:
Marin schreef:
Artemis schreef:
8 maanden? Waar dan in godsnaam? Ik heb mijn jurk een maand of 3 vooraf besteld geloof ik.

Omdat het vaak met de hand helemaal gemaakt moet worden, in het buitenland. Als je iets 'off the rack' koopt, zoals dat heet, heb je minder tijd nodig natuurlijk, maar dan heb je ook minder keuze. Is ook prima, maar stel je past een jurk en hij moet nog besteld worden, dan gaat daar wel een aantal maanden over heen.


Die van mij moest ook gemaakt volgens mij. Maar dat duurde niet zo lang hoor.


Ja dat kan toch? Ik zeg alleen dat het gemiddeld meestal 8 (ok, 6 tot 8) maanden duurt, dat is gewoon normaal in die industrie. Er zijn altijd opties om een jurk sneller te krijgen, maar ik vind dit gewoon niet zo gek, want zo is het nou eenmaal.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Okt 2013 13:01

Re: 'Kritiek' bruiloft

Bij ons was het heel uitgebreid en vers, met vis, vlees, salades, fruit en allerlei bijzondere broden uit zo'n klein delicatessenwinkeltje, ik vond het erg geslaagd en volgens mij de gasten ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 13:09

Re: 'Kritiek' bruiloft

Susan schreef:Bij ons was het heel uitgebreid en vers, met vis, vlees, salades, fruit en allerlei bijzondere broden uit zo'n klein delicatessenwinkeltje, ik vond het erg geslaagd en volgens mij de gasten ook.

Klinkt lekker!

Ik vind het ook gewoon van de locatie afhangen en wat bij je past. In één van de trouwlocaties die wij zouden kunnen kiezen, zit al een sterrenrestaurant. Ja daar ga je niet met je barbecue in de tuin staan (mag niet eens), dus dan ga je met een klein gezelschap dineren mocht je besluiten daar te trouwen. Maar een andere plek leent zich weer erg goed voor een andere vorm van catering. Uiteindelijk kies je toch wel wat bij je past. Ik zou allebei oprecht heel erg leuk vinden, maar wel met een voorkeur voor een groot, ongecompliceerd diner waar wel goede kwaliteit eten wordt geserveerd. Ik denk dat eten een belangrijke rol zou spelen in onze bruiloft, maar voor een ander is dat weer totaal secundair. Prima toch?
<<

Anoniem17

Bericht 29 Okt 2013 13:21

Re: 'Kritiek' bruiloft

Joh, hoe je het ook doet, een ander zal er altijd iets over te zeggen hebben. Je doet 't toch nooit naar ieders zin, dus ik zou me er niet al te druk om maken.
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 13:33

Re: 'Kritiek' bruiloft

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Okt 2013 13:35

Re: 'Kritiek' bruiloft

Wij hebben een barbecue! Heb er nu al zin in.
Heerlijk, voor ieder wat wils, en iedereen kan overal en nergens even buurten.

Ik herken wel dingen die hier gezegd worden trouwens. Wij hebben geen feest, en heb toch al een aantal keer gehoord dat dat zo zonde is 'want het is toch leuk'?
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 13:36

Re: 'Kritiek' bruiloft

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Okt 2013 13:39

Re: 'Kritiek' bruiloft

Believe schreef:
En nee ED ik weet niet wat jullie aten, maar ik durf zo te zeggen dat ik dat niet lust.
Ongeveer wat rapa nui zegt is op mij en een groot deel van onze omgeving van toepassing en wij vinden dat allemaal prima :) .

Ik vind dit echt een heel vreemde opmerking. Je hebt geen idee wat wij op de kaart hadden staan en in wat voor een restaurant wij aten. Het is echt onmogelijk om dan te constateren dat jij het eten niet lekker had gevonden.
<<

Anoniem 3

Bericht 29 Okt 2013 13:47

Re: 'Kritiek' bruiloft

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers