Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikband/bekkenband

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Apr 2019 19:21

Buikband/bekkenband

Mijn buik is al erg groot, gelet op m’n termijn. Ik merk dan ook dat ik nu al last krijg van de zwaarte ervan, terwijl ik dat bij m’n eerste zwangerschap pas rond de 36 weken echt begon te merken. Ik denk er daarom over na om een ondersteunende band aan te schaffen. Naast het gewicht van m’n buik heb ik ook last van m’n bekken, vooral links. Ik zag dat daar ook speciale banden voor bestaan, maar daar zijn vrij veel tegenstanders van te vinden. Het zou je spieren “lui” maken. Ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen. Ik moet eigenlijk nog een week of 11 werken en daarnaast nog een week of 17 tot de bevalling. Ik zie het niet zitten om continu met pijn te lopen.

Zouden jullie een buik- of bekkenband aanraden in mijn geval? En zo ja, welke van de twee?

Overigens doe ik ook eens per week oefeningen om m’n bekkenbodem te trainen onder leiding van een bekkenfysio, en veel van die oefeningen kan ik thuis ook zelf doen. Ik ben er dus wel bewust mee bezig :)

♥♥
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 10 Apr 2019 19:30

Re: Buikband/bekkenband

Ik zou even advies aan een fysio vragen! Een bekkenband kan heel goed helpen maar niet bij iedereen, dus even overleggen of het iets voor jou is.
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:21

Bericht 10 Apr 2019 19:56

Re: Buikband/bekkenband

Ik heb op aanraden van de verloskundige vorige week de Anita buikband aangeschaft. Bij mijn vooral om mijn onderrug en schouders te ontlasten ( heb nek en schouder letsel ) door gewicht van groeiende buik ging alles zo veel pijn doen. Ik vind het echt een topding, geeft mij veel verlichting. Heb het er van de week ook met mijn fysio en manueel therapeut over gehad en die zouden hem ook aanraden, hoefde niet bang te zijn voor luie spieren.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Apr 2019 20:25

Re: Buikband/bekkenband

Ik kan je niet adviseren, maar mocht je er één willen: ik heb er hier nog eentje liggen die voor een klein prijsje weg mag. Heb 'm zelf uiteindelijk weinig gebruikt, maar kan me voorstellen dat het met een tweelingbuik wel prettig is om wat ondersteuning te hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 11:40

Bericht 10 Apr 2019 20:40

Re: Buikband/bekkenband

Ik heb hetzelfde. Ik ben nu 16 weken precies zwanger en buik is nu al dikker dan dat hij was toen ik zwanger van zoon met 26 weken. Ik moet over 4 weken verplicht stoppen met werken en dan broeden zoals de gyno het zei. Hahaha. Ik heb de match u bekkenband en dat ding zit heerlijk. Ik doe het niet te vaak maar wel als ik weet dat ik veel moet lopen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 10 Apr 2019 21:00

Re: Buikband/bekkenband

Ik heb er toen ook 1 op advies van mn fysio gekocht. Heb m vooral gebruikt tijdens het werken of als ik wat langere afstanden ging lopen en later zelfs tijdens boodschappen doen. ik moest hem afdoen zodra ik ging zitten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Apr 2019 21:55

Re: Buikband/bekkenband

Ik had de Anita buikband en die vond ik erg fijn. Ik kan het je zeker aanraden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 10 Apr 2019 22:14

Re: Buikband/bekkenband

Elliot, volgens mij wonen wij tegenwoordig redelijk vlakbij elkaar (ik woon in roel.ofarends.veen). In Leiden zit dé bekkentherapeut/goeroe (nationaal en internationaal). Ik heb zó veel aan haar gehad, veel meer dan aan de lokale bekkentherapeut.
Wellicht nog een optie? Je mag een pb sturen als je haar naam wilt weten!
22112014 / 10042019
<<

Anoniem294

Bericht 11 Apr 2019 11:24

Re: Buikband/bekkenband

Ik weet niet of ze erg prijzig zijn in aanschaf. Maar ik stond met 24 wkn al op knappen en voor mij waren het de eerste twee. Met 24 wkn deed mijn huid al zo vreselijk pijn en kon ik weinig meer op mijn huid verdragen. Thuis lag ik dus de hele dag met een blote buik (had al bedrust vanaf 14 wkn). Zo'n band was voor mij dus echt geen optie, ik kon nog geen laken of dun shirtje verdragen.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Apr 2019 12:05

Re: Buikband/bekkenband

Ik had een bekkenband en die mocht ik kostenloos lenen van de fysio. Misschien kan je dat ook bij jou fysio? Ik vond het een prettig ding. De band gaf mij echt veel verlichting en ondersteuning.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron