Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

<<

Anoniem268

Bericht 07 Apr 2019 18:45

Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 07 Apr 2019 18:49

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Helaas geen tips voor je, maar wil je even een digitale knuffel geven. Klinkt echt super naar zeg :( hopen dat t echt iets heel tijdelijks is en straks niet meer terugkomt.

En anders voor de zekerheid even uitgebreidere echo/check in het ziekenhuis laten doen? Dat je zeker weet dat alles verder oke is?

Sterkte gewenst!!
<<

Anoniem268

Bericht 07 Apr 2019 18:54

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem268

Bericht 07 Apr 2019 19:25

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Zit alweer te huilen van de pijn/onmacht en te bedenken of ik de HAP kan bellen om het weg te laten halen. Ik snap werkelijk niet hoe andere vrouwen dit overleven.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 07 Apr 2019 19:38

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Dat klinkt ontzettend naar en heftig! De pijn die jij omschrijft doet me denken aan de pijn die vriend had toen hij opeens last kreeg van nierstenen. Ik herken een dergelijke pijn helemaal niet vanuit mijn eigen zwangerschappen of de verhalen van anderen dus ik vraag me af of deze pijn wel echt zwangerschapsgerelateerd is. Ben je bij je eigen huisarts geweest hiervoor?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2019 19:41

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Dit lijkt me niet echt zwangerschapsgerelateerd eigenlijk.
Wat zegt je VK of je huisarts erover?
<<

Geel

Bericht 07 Apr 2019 19:44

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Ik herken dit ook totaal niet van een zwangerschap en zou flink hard aan de bel trekken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Apr 2019 19:44

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Dit klinkt als galstenen. Ik zou de HAP bellen.
2015 💙
<<

Anoniem268

Bericht 07 Apr 2019 19:44

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem268

Bericht 07 Apr 2019 19:45

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

https://www.oudersvannu.nl/forums/onder ... -bloeding/

Heb dit topic gevonden en dat is precies wat ik ook heb/voel. Kennelijk zijn er dus wel anderen die er ook last van hebben, het zullen er alleen niet veel zijn.
<<

Geel

Bericht 07 Apr 2019 19:45

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Zit het bovenin je buik als je het hebt over 'naar voren trekken'?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Apr 2019 19:46

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Pff heftig, ik heb 2 keer in het begin helse krampen gehad ‘s nachts, dat waren m’n darmen toen. Maar zo vaak als je nu hebt en zo vroeg lijkt me toch iets anders. Zou even bellen.
Smile, it's free!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 07 Apr 2019 19:47

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Zijn het geen galstenen? Daar had een vriendin van mij ook last van tijdens haar zwangerschap en jij omschrijft precies dezelfde symptomen.
Carpe Diem
<<

Anoniem268

Bericht 07 Apr 2019 19:48

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Z
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 09:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2019 19:48

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Elke vrouw die zwanger geweest is weet hoe het voelt als je darmen plaats maken. Dat kan best pijnlijk zijn, maar bij lange na niet de pijn die jij omschrijft.
En ik zou dan ook je huisarts nog eens bellen want hier klopt iets niet.

Ik heb het trouwens ook gehad. 1 nacht, stond op de kop van de pijn, maar toen waren m'n darmen helemaal onstoken en het had dus niks te maken met m'n prille zwangerschap.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 07 Apr 2019 20:03

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk idd, even een check op niet-zwangerschaps gerelateerde dingen. Je weet t nooit. Beter alles nu uitsluiten denk ik, dan dat je er eindeloos lang mee doorloopt en t straks niks met zwanger te maken heeft
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 07 Apr 2019 21:18

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Cotton schreef:Elke vrouw die zwanger geweest is weet hoe het voelt als je darmen plaats maken. Dat kan best pijnlijk zijn, maar bij lange na niet de pijn die jij omschrijft.
En ik zou dan ook je huisarts nog eens bellen want hier klopt iets niet.


Eerlijk? Nee ik weet niet hoe dat voelt. Kan me niet herinneren dat ik daar pijn van heb gehad.
Maar ben het wel eens met je opmerking over de huisarts. Het lijkt mij niet echt iets zwangerschapsgerelateerd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 07 Apr 2019 21:27

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe dat plaatsmaken voor de baby aan moet voelen bij mijn darmen. Heb veel kwalen gehad, maar dat was er geen van bij mij.

Ik vind het ook wel heftig klinken en daardoor eerder in de richting gaan van dingen als nierstenen, galstenen, etc. Kan natuurlijk dat jij toevallig net een van de weinigen bent die wel heftige pijn heeft door de zwangerschap, maar bij zulke heftige pijn zou ik zelf andere dingen toch ook liever even laten uitsluiten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2019 21:30

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Nee ik herken dat ook niet Cotton, dus denk niet dat dat opgaat dat elke zwangere vrouw dat kent. Geen idee eigenlijk.
Maar dit wat je omschrijft Lissa herken ik ook niet. Het klinkt niet goed, of 't nou met de zwangerschap te maken heeft of iets anders. Ik zou terug naar de huisarts gaan en even los van de zwangerschap kijken wat hij/zij anders zou zeggen. Misschien is 't inderdaad iets heel anders. Sterkte, het klinkt echt heel naar zeg!
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Apr 2019 21:33

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap last gehad van nierstuwing/stenen. Ben je daar al op gecheckt?

Sterkte!
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2019 22:03

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Oh ik dacht dat iedereen die menstruatie achtige krampjes de eerste weken wel kende. Van het groeien van de baarmoeder (en darmen die daardoor plaats moeten maken). Fout gedacht dan.
Maar het punt blijft hetzelfde; het lijkt me niet normaal.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 08 Apr 2019 00:05

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Ik heb tijdens mijn derde zwangerschap veel last gehad van nierstuwing, maar dat begon pas rond de 26e week. De eerste keer dacht ik dat het weeën waren, we schrokken ons rot. Meteen naar het ziekenhuis, maar daar bleek dat er geen weeënactiviteit was. Ik ben toen helemaal binnenstebuiten gekeerd, echo's bij de nefroloog, noem het maar op, maar er kwam niets uit. Ik kreeg buscopan tegen de pijn, maar dat hielp niet geweldig.
Tot het eind van mijn zwangerschap heb ik het nog heel vaak gehad, uiteindelijk heb ik er drie keer mee in het ziekenhuis gelegen. Ik kreeg het die keren met een pijnstiller niet onder controle en wist niet meer waar ik het zoeken moest van de pijn. In het ziekenhuis kreeg ik een infuus met pijnstilling en werd de baby voortdurend in de gaten gehouden. Gelukkig heeft zij er nooit onder geleden, ik ben uiteindelijk met 40 weken bevallen en sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad. Nooit echt een aanwijsbare reden gevonden dus, maar ik vond die pijn vele malen erger dan bevallen.
Heel veel sterkte, ik zou het wel echt even goed laten onderzoeken :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 08 Apr 2019 01:16

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Menstruatie achtige krampjes herken ik wel ja van het eerste trimester. Maar die waren nooit zo heftig dat ik daarvoor pijnstilling moest nemen en niet meer wist waar ik het zoeken moest. En dat was echt de baarmoeder. Voelde toen niks aan de darmen. Die hebben ook nooit pijn gedaan overigens.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 08 Apr 2019 07:17

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Ik denk ook aan nierstuwing. Heb ik gehad tijdens de eerste zwangerschap, maar wel pas later in de zwangerschap.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 08 Apr 2019 07:27

Re: Zij/buik/rug pijn aanvallen eerste trimester

Ik herken het ook niet en moest ook denken aan nierstuwing(al is dat volgens mij wel vaak later) of blaasspasmen.

Ik heb inderdaad wel last gehad van die menstruatie achtige pijn in het begin. Maar dat was gewoon vervelend niet zozeer pijnlijk en kwam ook niet in aanvallen, maar zeurde constant wat.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers