Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gestopt met de pil

<<

me-girl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 99

Geregistreerd: 03 Sep 2013 18:11

Bericht 02 Apr 2019 21:03

Gestopt met de pil

Sinds 2 maanden ben ik gestopt met de pil. Ik kwam er echter dat ik best veel bijwerkingen van de pil had (maandelijks terugkerende schimmelinfectie, snel ontstoken tandvlees, vaak hoofdpijn etc.).

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij zwaar tegen valt!
Ik heb ontzettend veel last van stemmingswisselingen. Vorige week was ik ongesteld en heb ik een dag gehad waarbij ik om de kleinste dingen in huilen kon uitbarsten. Ook nu, nu ik niet ongesteld ben, voel ik me gewoon niet goed. Ik voel me down en verdrietig.

Is er iemand die dit herkent? En mij kan vertellen wanneer dit minder wordt/voorbij gaat?
Ik ben 14 jaar aan de pil geweest, dus ik snap ook wel dat dit even kan duren. Maar ik ben het nu al zo zat. Het is geen optie om weer aan de pil te gaan of een andere anticonceptie te gaan gebruiken, omdat mijn vriend en ik graag voor een kindje willen gaan. En die hormoontroep wil ik eigenlijk ook niet meer, dus mocht ik ooit weer een anticonceptiemiddel gaan gebruiken, dan wordt het een koperspiraal.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 02 Apr 2019 21:07

Re: Gestopt met de pil

Volgens mij verschilt dat heel erg per persoon, zowel de kwaaltjes als de duur ervan.
Toen ik met de pil stopte omdat ik zwanger wilde worden kreeg ik last van haar uitval en acne / rosacea.
Nu overweeg ik ook om te stoppen met de pil, omdat ik mét pil weer veel last heb van migraine vlak voor de menstruatie. Maar door de klachten die ik eerder had, twijfel ik eigenlijk een beetje.

Ik heb er nu wat over zitten lezen, ook door mijn eigen twijfels, e lees ook veel verhalen van vrouwen waarbij de klachten na een paar maanden wel een stuk minder zijn. Ik denk dus echt dat je het een poos moet aankijken voor je er echt iets over kunt zeggen.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers