Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broodbeleg school

<<

Marit

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 09 Jun 2016 21:38

Bericht 02 Apr 2019 20:52

Broodbeleg school

Mijn zoontje (5) eet ‘s ochtends altijd zoet op brood, op school krijgt hij altijd twee boterhammen met iets hartigs, hij kiest zelf uit kaas of worst. Dat is er zo ingeslopen.
Nu vroeg mijn zoontje zich af waarom hij nooit hagelslag mee naar school heeft.

Hebben jullie thuis “afspraken” m.b.t. wat er op school gegeten wordt qua lunch?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 02 Apr 2019 20:55

Re: Broodbeleg school

Nee, ik ben al lang blij als ze haar brood op eet dus ze mag zelf weten wat er op gaat. En dat is altijd zoet beleg.
Liever een zoete boterham dan dat ze niks eet.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 02 Apr 2019 21:02

Re: Broodbeleg school

Nee geen afspraken over, ze mogen zelf kiezen wat er op brood gaat.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem286

Bericht 02 Apr 2019 21:06

Re: Broodbeleg school

Nee ze kiest zelf. Meestal boterhamworst of vruchtenhagel. Soms niks, dan voel ik me altijd een slechte moeder maar ik maak haar daar erg gelukkig mee :palm:
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Apr 2019 21:07

Re: Broodbeleg school

Op maandag boterhamworst (oma past dan op) en op donderdag is het tostidag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 02 Apr 2019 21:22

Re: Broodbeleg school

S'morgens thuis eet hij vaak muesli met melk en anders een boterham met pasta of pindakaas. Naar school vaak 1 met vleeswaren en 1 met kaas of kaas en komkommer op brood.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 02 Apr 2019 21:24

Re: Broodbeleg school

Hier is het in principe de bedoeling dat ze iets gezonds op het brood naar school meekrijgen. De school bedoelt daarmee: iets magers. Maar persoonlijk vind ik bijvoorbeeld pindakaas ook onder 'gezond' vallen, en hij krijgt ook wel eens appelstroop, vanwege het ijzer. Verder bijvoorbeeld: kaas, vegasmeerworst, vegaplakjes, kipfilet, ham en een enkele keer honing. Op woensdag is het tostidag op school, dus meestal doe ik er dan kaas op. Als ontbijt heeft hij vaak wel iets zoets, zoals hagelslag, jam of appelstroop.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Apr 2019 21:50

Re: Broodbeleg school

Gijs. schreef:Nee geen afspraken over, ze mogen zelf kiezen wat er op brood gaat.


Hier net zo.
Alleen hagelslag krijgt ze bijna niet mee omdat de juf dat liever niet. Mocht ze het toch eens heel graag willen dan geef ik dat wel mee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 02 Apr 2019 22:28

Re: Broodbeleg school

Ja, we hebben wel afspraken. Bij het ontbijt en de lunch mogen ze om en om zoet en hartig beleg. Dat betekent dat ze voor de lunch op school 1 hartige en 1 zoete boterham meekrijgen. Ze mogen zelf kiezen wat ze willen binnen zoet en hartig. Pindakaas valt overigens binnen de categorie ‘hartig’. Chocopasta mag alleen in het weekend. Ze mogen vanuit school qua beleg meenemen wat ze willen.

We hebben deze afspraken vooral voor onze oudste dochter ingevoerd. Zij is een enorme broodeter, vooral zoet. Maar ze reageert ook qua gedrag heftig op suikers. Als we haar haar gang laten gaan, eet ze iedere dag alleen al voor het ontbijt 4 boterhammen met chocopasta. Dan stuitert ze voordat we naar school gaan een uur door het huis. Daar word ik niet zo blij van!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Apr 2019 22:56

Re: Broodbeleg school

Voor dochter heb ik geen afspraak. Zo neemt ze een periode kaas op brood, zo hagelslag, dan weer pindakaas. Als de fase 'te lang' duurt zeg ik er wel wat van. Overigens neemt ze 1 snee mee, en sochtends eet ze vaak zo'n danoontje, dus die ene snee maakt mij niet veel uit. En mocht ze er ooit 2 eten mag ze ook 2x zoet achter elkaar als dat zo uitkomt.

Wat sophie schrijft herken ik bij de dochters van vriend. Pasta en hagelslag all over. Daarom als hun er zijn de afspraak 1 met zoet, 1 met gezond. (Zij eten vaak wel meer dan 1 snee. En vaak hoor ik ze ook: oh als ik nu geen pasta mag hoef ik geen boterham meer. Ik hoorde na een tijdje dat hun moeder deze afspraak heeft overgenomen:)
Zo ook met crackers (de niet helemaal voedzame cracottes). Prima als ze er af en toe 1 hebben, maar niet 3 achter elkaar. En al helemaal niet met pasta.
Soms wel lastig, want ze moeten beginnen met een boterham. Alleen dochter eet ook wel eens een kale cracker (een 'echte' volkoren cracker) kaal als ontbijt, maar ja, waarom mag t se ene keer wel en de andere keer niet;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Apr 2019 00:03

Re: Broodbeleg school

Hier krijgt ze 's ochtends brood met zoet beleg of smeerkaas en naar school liever geen zoet beleg. Ze krijgt 2 bolletjes mee of 3 boterhammen. Ik zie pindakaas of appelstroop niet als ongezond dus dat geef ik gewoon mee. Liever geen chocola...
04-2014
10-2015
<<

Anoniem331

Bericht 03 Apr 2019 08:31

Re: Broodbeleg school

Mijn jongste heeft standaard 1 met pindakaas en 1 met pasta mee naar school. Elke dag weer. De oudste heeft het liefst hagelslag, maar die smeer ik er van alles op want ze eet het toch wel. Vanuit school gelukkig geen regels, dan zouden ze dus 5 dagen verplicht eten wat school bepaald. Niet aan ons besteed.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Apr 2019 08:46

Re: Broodbeleg school

Hier eet ze vaak zowel 's ochtends thuis als 's middags op school 2 boterhammen, 1 boterham met zoet en 1 met hartig.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem269

Bericht 03 Apr 2019 08:53

Re: Broodbeleg school

Hier hebben ze op school geen richtlijnen wbt beleg en hier thuis ook niet. Wel probeer ik iedere dag iets anders op brood te doen. Mijn jongste heeft wel iedere dag één boterham met pindakaas. Dat is echt zijn grote favoriet. Bijna een verslaving haha. En op de andere boterham gaat wat anders. Appelstroop, boterhamworst, chocoladepasta, kaas, jam etc. En mijn oudste lust eigenlijk alles wel. Soms verwen ik hem met kipkerrie salade want dat vind hij heel lekker. En kipfilet is ook een van zijn favorieten.

Ze krijgen beide twee boterhammen mee naar school. En daarnaast nog een eierkoek, snack a jack wafel, fruitliga, bifiworstje, stuk komkommer/kaas/cherrytomaatjes oid. En natuurlijk nog fruit en twee flesjes met ranja.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 03 Apr 2019 09:27

Re: Broodbeleg school

Hier wisselt het heel erg en mogen ze het zelf kiezen. Vanuit school is er wel het advies om gezond mee te geven, maar ik heb nog nooit commentaar gehad. Thuis hebben we hier ook geen regels over. Zelf kies ik ook per keer wat ik wil, dan ga ik hun niet verplichten om een bepaalde volgorde aan te houden. Volgens mij hanteert de bso wel de regel "eerst hartig, dan zoet", maar daar hebben beide jongens geen moeite mee. Ze eten net zo lief kaas of vlees op hun brood als hagelslag of choco pasta.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 03 Apr 2019 09:29

Re: Broodbeleg school

Hier lusten ze bijna alles en maakt het ze niet uit wat ik er op doe.
Ze eten beide als bootwerkers. In de kleine pauze eten ze 2 stuks fruit en een beker water.
Met de lunch maak ik 2 boterhammen. Beleg varieert van kaas met piccalilly tot kipfilet met mosterd en van pindakaas tot jam. Maar soms ook weleens zelf gemaakte tonijnsalade of stukjes kaas, tomaat, gekookt ei, komkommer en een beetje peper. Maar ik geef ze soms ook een wrap mee, rauwkost, koude macaroni salade, soep, yoghurt met muesli.... Of een combinatie daarvan. Ik maak ook regelmatig smoothies.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Apr 2019 10:34

Re: Broodbeleg school

School heeft hier (gelukkig) geen regels voor en de kinderen kiezen hier elke dag zelf wat ze op brood mee willen al is dat vaak hetzelfde haha. Mijn dochter heeft eigenlijk altijd 2 broodjes met pasta mee en zoon ham, kaas en smeerworst. Hagelslag of vlokken vinden ze ook erg lekker maar tegen de tijd dat ze dat gaan eten is het allemaal gesmolten en ja dan had je net zo goed pasta op brood kunnen doen.
<<

Anoniem300

Bericht 03 Apr 2019 10:34

Re: Broodbeleg school

Hier mogen ze zelf kiezen, moet wel.zeggen dat ze bij maar 1x in de 2 maanden ofzo een keer op school eten.
Hier hebben ze geen beperkingen qua broodbeleg maar wel wat er nog bij ligt (worstje of iets, dat moet wel gezond zijn. Dus geen koek of bifi worst ofzo.)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Apr 2019 10:56

Re: Broodbeleg school

S mag ook kiezen, alleen hagelslag en vlokken zijn voor thuis want dat geeft zo’n zooi. Meestal wil hij half pindakaas en half chocopasta ( een soort van snicker boterham dus). Hij wil maar 1 boterham mee want twee boterhammen is net wat veel voor hem en dan mag hij niet buitenspelen maar moet naar een andere juf tot zijn brood op is.
Ik doe meestal nog iets extra’s voor hem in het bento bakje, ook dat mag hij kiezen het varieert tussen een gekookt ei, plakje vleeswaren, paar olijven, soepstengel, blokje kaas, wortel enz.

School heeft ook geen richtlijnen, alleen het verzoek om bij het 10 uurtje fruit of een gezonde koek mee te geven. Geen idee wat ze met dat laatste bedoelen, ik geef altijd fruit mee.

De jongste eet eigenlijk bijna altijd 100% naturel pindakaas op zijn brood, hij kan de calorieën wel gebruiken en ik zie dat als gezond beleg. Ik heb op het kinderdagverblijf doorgegeven dat ik liever niet heb dat hij smeerkaas en sneerleverworst eet. Misschien wel hartig beleg maar niet bepaald gezond in mijn ogen.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers