Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meer laten drinken

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Apr 2019 17:50

Meer laten drinken

Op een hele dag drinkt mijn dochtertje van 2 een fles melk van 180ml, een bekertje melk bij de lunch en een bekertje sap. Meer wil ze niet. Als we zeggen dat ze moet drinken is het nee. Ik vind het veel te weinig. Zeker omdat ze een paar maanden terug best veel dronk.

Er staat altijd iets: een bidon met water, beker sap met rietje, beker, flesje met een rietje. Vanalles om haar te verleiden wel te drinken.

Fruit wel ze graag, dus ze krijgt dan ook 2 mandarijnen oid. Maar om nou 3 a 4 x per dag fruit te gaan geven..

Soep is ze geen fan van. Ijsjes wel, maar elke dag een ijsje vind ik ook niet nodig.

Plasluiers zijn zo zo. Niet helemaal droog, maar ook niet meer zo vol als ze waren.

2 weken terug is ze wel een week ziek geweest. Maar daarvoor dronk ze ook al steeds minder.

Tips? Herkenbaar?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Apr 2019 18:03

Re: Meer laten drinken

Dat klinkt niet al heel veel inderdaad. Voor zoon maak ik veel smoothies, daar is hij echt gek op.
10.04.17
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Apr 2019 18:03

Re: Meer laten drinken

Zeker herkenbaar. Mijn jongste dronk op die leeftijd nog geen derde van wat jij beschrijft. Er gingen dagen voorbij waarop hij een half bekertje water dronk.

Nu drinkt ie op een dag ongeveer anderhalf glas water/melk. Nog veel te weinig. Maar ik ga het er niet in gieten. Stimuleren doen we wel en daarna houdt het op.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2019 18:10

Re: Meer laten drinken

Saga schreef:Dat klinkt niet al heel veel inderdaad. Voor zoon maak ik veel smoothies, daar is hij echt gek op.


Ja dit doe ik ook veel. Zoon is gek op smoothies met spinazie, (sinaas)appel en banaan. Vocht en vitaminen, olé.

Hoe is haar drinkgedrag? Als in: Zet je drinken neer en laat je het op z'n beloop of geef je het haar echt in haar stoel. Bij een maaltijd of los?
Niet dat ik daar een passend antwoord op heb wat werkt hoor maar misschien kan je nog wat anders proberen dan wat je al doet? Dus stel je zet 't altijd gewoon neer, probeer dan eens het bewust in de stoel te doen, juist wel of niet bij een maaltijd. Of na peuterspeelzaal, als ze dorst heeft misschien. Ik merk 't bijv na babygym, dan heeft ie echt dorst.
Let's discover the world together.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 02 Apr 2019 18:15

Re: Meer laten drinken

Niet heel gezond maar hier zijn pakjes drinken altijd een succes
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Apr 2019 18:46

Re: Meer laten drinken

Ze eet haar groenten en fruit hartstikke goed, dus ik vind smoothies dan weer niet echt nodig.

Ze krijgt bij de maaltijden drinken (ontbijt dus een fles melk, lunch beker melk, avondeten beker sap).

Overdag staat het op tafel. En zeg ik regelmatig dat ze even wat moet drinken.
Idd pakjes sap doen we ook wel. Wissel af in wat ze op dat moment interessant vindt of kiest. Maar dan nog na 1 slokje is het weer klaar.

Na peuterzwemmen drinkt ze wel meer. Water uit een bidon drinkt ze dan. Peuterspeelzaal hebben ze een drink moment met fruit en thuis gaan we meteen lunchen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 02 Apr 2019 18:50

Re: Meer laten drinken

Misschien samen met haar een leuke beker kopen/ uitzoeken?
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Apr 2019 18:56

Re: Meer laten drinken

Ze wil altijd de blauwe beker haha! Die hebben we :) En een poezen beker en een Bollo beker en een lieveheersbeestjesbeker.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 02 Apr 2019 19:09

Re: Meer laten drinken

Oh lastig hoor. Mijn dochter is wel wat jonger maar ik merk wel dat ze meer drinkt als we haar diksap geven i.p.v. water. Dat vind ik zelf wel een beetje een dilemma want ik heb natuurlijk liever dat ze water drinkt. Een drupje diksap is vaak wel genoeg maar toch.

Maar goed het ging om jouw dochter haha. Ik heb niet echt tips.
Laatst gewijzigd door Juliet op 02 Apr 2019 19:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem304

Bericht 02 Apr 2019 19:18

Re: Meer laten drinken

Je gaat je toch niet serieus druk maken om een drupje diksap Juliet als je dochter dan beter drinkt?
<<

Anoniem304

Bericht 02 Apr 2019 19:20

Re: Meer laten drinken

Geen tips maar lees wel mee. Ik ben zelf een slechte drinker en dochter lijkt dezelfde kant op te gaan.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 02 Apr 2019 19:24

Re: Meer laten drinken

Cotton schreef:Je gaat je toch niet serieus druk maken om een drupje diksap Juliet als je dochter dan beter drinkt?


Nou ja drupje, scheutje. Nee dat moet ik loslaten denk ik :) Klinkt ook stom nu ik het zelf teruglees.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Apr 2019 19:25

Re: Meer laten drinken

En warme dranken zoals thee?
2016
<<

Anoniem304

Bericht 02 Apr 2019 19:26

Re: Meer laten drinken

Juliet schreef:
Cotton schreef:Je gaat je toch niet serieus druk maken om een drupje diksap Juliet als je dochter dan beter drinkt?


Nou ja drupje, scheutje. Nee dat moet ik loslaten denk ik :) Klinkt ook stom nu ik het zelf teruglees.

Als ze 1 beker diksap goed drinkt kan je de rest aanvullen met water toch? Heb je iig 1 beker 'binnen'.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 02 Apr 2019 19:28

Re: Meer laten drinken

Cotton schreef:
Juliet schreef:
Cotton schreef:Je gaat je toch niet serieus druk maken om een drupje diksap Juliet als je dochter dan beter drinkt?


Nou ja drupje, scheutje. Nee dat moet ik loslaten denk ik :) Klinkt ook stom nu ik het zelf teruglees.

Als ze 1 beker diksap goed drinkt kan je de rest aanvullen met water toch? Heb je iig 1 beker 'binnen'.


Precies zo doen we het ook hoor, maar ik drink zelf vrij veel dus vind het al gauw weinig denk ik.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2019 19:29

Re: Meer laten drinken

Cotton schreef:Je gaat je toch niet serieus druk maken om een drupje diksap Juliet als je dochter dan beter drinkt?


Ik heb dat ook nog steeds liever niet. Hij heeft eigenlijk nog nooit diksap op. Wel appelsap hoor (niet thuis maar wel in restaurants), dat is ook niet zo gezond. Maar ik zou inderdaad ook niet standaard diksap oid willen geven. No judgment naar anderen die dat wel geven hoor, en mijn kind drinkt best goed water (meerdere bekers per dag, en 300 ml melk). Maar snap best dat Juliet dat liever niet heeft. Maar als ze daardoor beter drinkt snap ik dat ook wel weer dat je dat sneller doet. Iig niet druk over maken hoor Juliet, hoe dan ook!
Let's discover the world together.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 02 Apr 2019 19:33

Re: Meer laten drinken

Marin schreef:
Cotton schreef:Je gaat je toch niet serieus druk maken om een drupje diksap Juliet als je dochter dan beter drinkt?


Ik heb dat ook nog steeds liever niet. Hij heeft eigenlijk nog nooit diksap op. Wel appelsap hoor (niet thuis maar wel in restaurants), dat is ook niet zo gezond. Maar ik zou inderdaad ook niet standaard diksap oid willen geven. No judgment naar anderen die dat wel geven hoor, en mijn kind drinkt best goed water (meerdere bekers per dag, en 300 ml melk). Maar snap best dat Juliet dat liever niet heeft. Maar als ze daardoor beter drinkt snap ik dat ook wel weer dat je dat sneller doet. Iig niet druk over maken hoor Juliet, hoe dan ook!


Appelsap o.i.d. drinkt ze heel af en toe ook wel als we uit eten gaan ofzo inderdaad maar dan doe ik half water half appelsap.

Nee probeer het ook los te laten, en inderdaad afwisselend met water komt het vast goed.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem304

Bericht 02 Apr 2019 19:35

Re: Meer laten drinken

Appelsap is vaak niet gezond nee, daar zit doorgaans ook veel suiker in, dat drink ik zelf ook niet eens. Daar giet ik minstens de helft water bij dan.
Maar in een scheutje diksap zit zo weinig (natuurlijke) suiker dat ik niet zo goed snap dat je je daar druk om kan maken als je kind dan veel beter drinkt.

Ik zeg trouwens niet dat ik voorkeur voor water of thee niet snap he. Dat heb ik zelf ook namelijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 02 Apr 2019 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Apr 2019 19:36

Re: Meer laten drinken

Ze krijgt zowel water als diksap. Tijd terug dronk ze zo een bidonnetje van 375 ml leeg met water. Diksap / verdunde appelsap krijgt ze pas sindskort. Ik zou zelf ook een beetje flauw worden van alleen maar water overdag. Dus dat ene of twee bekertjes vind ik echt niet zo'n punt. Toen ze ziek was kreeg ze onverdiende appelsap uit een pakje omdat dat het enige was wat ze wel dronk.

Maar goed volgens mij doen we alles al wat jullie als tip geven. Behalve smoothies, daar wil ik zelf niet aan beginnen, thee kan ik nog proberen. Ik drink dat zelf niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Apr 2019 19:45

Re: Meer laten drinken

Ik zou kinderthee proberen of anders rooibos mango bijv.
Theïne vrij haha
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2019 19:50

Re: Meer laten drinken

Ja thee kan je wel proberen. Ik wil je wel wat zakjes kinder thee sturen. Ollie lust het niet.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Apr 2019 19:51

Re: Meer laten drinken

Da's aardig van je Marin!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2019 19:53

Re: Meer laten drinken

Stuur me maar even je adres, dan stuur ik ze morgen even naar je op!
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 02 Apr 2019 19:58

Re: Meer laten drinken

Hier ook een zeer slechte drinker (de oudste van 3,5). Gelukkig gaat het tegenwoordig iets beter omdat ze ook chocomel drinkt. Iets anders als één bepaald merk rode diksap wil ze ook niet. Inmiddels gaat het iets beter dan anderhalf jaar geleden, toen gaf ik haar wél elke dag een ijsje. Omdat het echt te weinig was en ze ook weinig at en al ondergewicht had. Beter iets dan niets dus voor mij.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 02 Apr 2019 20:17

Re: Meer laten drinken

Misschien weer een “domme” vraag maar gewone vruchtenthee, groene thee of rooibos mogen kinderen dus liever niet ivm theïne?
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers